Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:22

Ieder moet t voor zich weten hoor de lessen, maar vind t super gevaarlijk als iemand zonder controle mij ondersteboven gooit.... En zie t veel te vaak gebeuren...
Zeker als het iemand zn 1e wintersport is, en onder de indruk van de grootte/hoogte etc...

Kennis van mij is zijn kuitspier afgesneden door een boarder zonder controle.. hij stond stil en kon m niet meer ontwijken... Board is zo scherp dat alles in 1 keer afgesneden werd.. vind t zo'n eng idee!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:23

Uiteraard moet dat andersom zijn. Zo zie je maar dat je beter les kan nemen dan t van een ervaren iemand kan leren! ;) Mja t wordt tijd dat we weer de piste op kunnen! Zat van de week nog op de webcam te kijken bij t gebied waar wij heen gaan, maar dr was nog veel te veel groen te zien..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:27

Overigens Joolien, ik las op mijn telefoon en heb toen jouw uitgebreide post helemaal gemist, sorry :D
Ik vind het ook echt onverantwoord om geen les te nemen als je beginner bent... zeker als skilerares zijnde haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:37

Webcam kijken, das een goede. Heb iknog niet gedaan, dus geen idee hoe groen of wit het is.

Heb er zelf onwijs veel zin in. Hopelijk komt de broer van de vrouw van de neef van mijn moeder (snappen jullie hem nog :') ) dit jaar ook weer. Das een Oostenrijker en twee jaar terug ben ik een dag met hem op pad geweest. Damn die man kan skiën, echt heel leerzaam. En zijn zoon kan goed boarden, dus mss ook eens kijken of ik met hem op pad kan O:)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:26

Ik heb zelf eigenlijk nooit zo'n last van skiers die geen controle hebben. Mensen die het niet kunnen zitten toch meestal redelijk beneden aan de berg. Scheelt misscien ook dat als wij gaan (half maart) het nooit zo druk is. Ben eens in de kerstweek geweest en dan heb je er inderdaad veel meer last van.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:21

Wow wat gaan we hard :oo

Hmm lessen, ik ben alleen met school mee geweest afgelopen 3 jaar en daarbij gingen altijd leren mee vanuit Nederland (ook gewoon bij ons in het pension enzo) en dat was gewoon heel de week les :j Heb ik echt heel veel van geleerd en had ook niet zonder les de berg op gewild.
Met een heel ervaren persoon mee kan ik me in vinden, zolang die het maar kan uitleggen. Leraren boeken, er zijn inderdaad heel veel Nederlandse dus daar hoef je het niet voor te laten.
Sowieso lijkt het me ook wel slim om alvast een paar lesjes in Nederland mee te pakken zodat je al een beetje een idee en het gevoel hebt.
Blijf nadenken en doe niks als een kip zonder kop. Het gaat zó vaak fout, ook bij ervaren personen dus moet je nagaan als je nog niks kunt ;)

Ik kreeg gisteren weer een stuiteraanval :):) hihi
En ik kwam net deze per ongeluk tegen: http://www.baumsport.nl/epages/61810391 ... 11-0003%22
Klinkt echt awesome <3 ik heb 'glimglim' oogjes hihi O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:22

Ik heb in totaal 15 jaar les gehad. Ik ging vroeger altijd 2 weken achter elkaar, de eerste week les en de tweede week met mijn vader.
Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om niet-skiers een week op sleeptouw te moeten nemen :o
Een dagje op vakantie of skien in Zoetermeer vind ik daarentegen wel leuk om een beginner wat bij te brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:44

Dat is het ook nog eens, ik heb mijn lief ook op les geschopt omdat ik geen zin heb om de hele week braaf hem te helpen, ik wil zelf ook lekker knallen! Zonde van mijn wintersport als ik de hele week les moet gaan geven en ik krijg er niet eens voor betaald, ja in natura :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:50

:')

Haha ook mee eens. Ik zou aankomend jaar eerst met 2 vriendinnen en 1 vriend gaan en die vriend wilde eigenlijk ook nog wel vrienden mee, maar onze voorwaarde was wel dat ze ook konden knallen en niet dat we ze op sleeptouw moeten nemen. Uiteindelijk is dat wel gelukt en nou gaan er nog 2 mee :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:55

Ik zou wel zeggen: les is belangrijk. Tuurlijk is iemand die goed kan skieen/boarden ook handig, maar zij hebben niet geleerd om technische fouten te kunnen zien en ze kennen vaak geen relevante oefeningen. Dat is het voordeel van een leraar. En het is vaak ook heel gezellig in een groepje! (En wat ook niet heel onbelangrijk was 2 jaar geleden: hele knappe jonge blonde zweedse snowboardleraar O:) )

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:56

@ Jolien hahahah :')

Lijkt me sowieso rot als je ervaren bent om beginners, die al dan niet kunnen skiën mee te nemen.. Wij gaan nu met zijn 3-en maar ik ben de traagste verwacht ik, dus moeten ze steeds wachten. Maar het eerste jaar werd er ook niet zo moeilijk over gedaan en t gaat nu gelukkig al een stuk sneller :P Wel is het zo dat ik vorig jaar soms met de lift naar beneden ging en mn vriend via de piste

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:59

Lesgeven deed mijn liefje dan wel :) Ik had les in Oostenrijk, maar had echt heel veel angst.. Zat in een groepje met allemaal jonge mannetjes van zo 10/15 jaar oud.. Die knalde de berg af, en ik hield ze op..
Angst werd alleen maar meer.. dus ben jankend van frustratie de les uit gegaan :+ (ik ben ooit met een proefles in Zoetermeer op een verkeerde manier de berg af gegaan op aanraden van een instructeur daar, volgens hem kon dat wel, en ben echt keihard gecrashed toen en heb een hele hoop angst daar aan over gehouden)
Vriendjelief ging daarna s ochtends met mij lessen, en s middags zelf knallen, dus daar heb ik heel veel geluk mee gehad :)
Afgelopen jaar heeft hij ook weer een week les gehad, oa in carven, en hij ging de wintersport erna dus op de pistes oefenen met carven en ik deed poging naar beneden komen. Als hij wilde knallen, wilde zijn pa een beetje rusten, dus die ging dan met mij mee :) Super geregeld dus :)

Nu nog, hij wil lekker knallen, dan gaat hij, en dan ga ik lekker een rondje in mn eentje of met schoonpaps, die hoeft ook niet zo snel meer.
Week Frankrijk is er een meisje mee die precies mijn niveau is, dus kunnen leuk samen optrekken :)

Lessen vind ik nu inmiddels wel weer onwijs leuk, je leert er echt heel erg veel van, en je bent allen op hetzelfde kneuzen niveau :+ Dus samen leed om het zo maar te noemen :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:01

Dat klinkt wel echt super ideaal muppetmayo!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:06

Heb ook wel mazzel gehad hoor :) Hij wil gewoon heel erg graag dat ik het leer (alleen als ik het ook wil dan he, hij zal me nooit dwingen), en hij kan gewoon echt heel erg goed technisch uitleggen hoe en wat. Nu ook, in de Uithof, hij weet precies te benoemen wat ik goed en fout doe, en hoe ik het moet veranderen. Scheelt zooooveel dat hij echt al ruim 10 jaar les geeft. Wel andere sport, maar hij heeft geleerd om alles uit te kunnen leggen, bewegingen te kunnen loskoppelen van elkaar etc. Hij vind het gewoon heel erg belangrijk om een goede houding te hebben, en heeft hij ook heel erg veel energie in gestoken, met een vriendin die ook snowboard instructrice is. Ik weet dus dat ik het goed leer, en dat is ook wel fijn :)

Twijfel voor t komend jaar wel weer om een paar ochtenden te lessen. Vind t erg gezellig als je met hetzelfde niveau op pad bent, en je leert er super veel van :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:30

Ik ski het liefst helemaal in mijn uppie, maar het komt er nooit van :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:41

Mootje ik vond t ook nooit een probleem, lekker rustig en relaxed zelf. Vriend vind t ook heerlijk om in zn uppie ff te rausen :+
Alleen zat er vorig jaar een meisje in de lesgroep van mijn vriend, die heel banketstaaf onderuit ging, met dr hoofd (met helm!!) tegen de sneeuw smakte en een minuut buiten westen is geweest.. Stond erna overigens weer op alsof er niets aan de hand was, en heeft de hele dag gesnowboard, had alleen wat hoofdpijn, verder niets...
Maar sindsdien vind ik t wel een fijn idee dat er ook een bekend op dezelfde piste te bekennen is.. Heel stom, misschien moet het gewoon slijten... Ik stap immers wel zonder problemen op mn paard als ik de enige op stal ben :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:08

Ik ben dus ook een keer op een ijsplaat geknald (buiten westen) en er skiede geen bekende achter mij. Mijn vader was al vooruit en had het niet door. Gelukkig stopten de skiers wel die achter mij zaten. Mijn vader vroeg toen nog bij de lift 'waarom duurde het zo lang?' :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:39

Ooh mootje.. da's minder! Wel fijn dat er mensen waren om je te helpen.
Muppetmayo, dat is echt ideaal! Klinkt alsof je het super voor elkaar hebt :D

Ik vind alleen skieen/boarden ook heel chill, vooral als er verse poeder ligt en er nog niemand verder op de piste is. Zo lekker!

BTW, iemand ook zo "verslaafd" aan nachtboarden als ik? Dat is en blijft de lekkerste afdaling (afdalingEN) van de week: woensdagavond. Dan is er adventure night en is een van de dalafdalingen verlicht en geprepareerd. Weinig mensen, sterrenhemel, verlichte piste. Je kunt echt zo hard en niemand die het stoort! Heerlijk!
De perfecte avond: paar afdalingen doen, dan adventure night even naar collega's, freestyle en het vuurwerk kijken, afdaling doen, daarna met z'n allen 1 of 2 rondjes rodelen, naar huis lopen, omkleden en daarna uit. Ik ben bij het uitgaan dan echt nog hyper van de adrenaline :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:41

Larissa, wij hebben elk jaar een kaasfondue avond in een hutje bovenop de piste. Dan gaan we rond een uur of 11/ 12 's avonds met fakkels en mijnwerkerslampjes naar beneden met de groep van rond de 30 man. Dat is echt zo enorm gaaf :D
Rodelen heb ik twee keer gedaan en ik vind dat echt doodeng :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:46

Dat klinkt echt ideaal MuppetMayo :D
Auch..haat aan ijsplaten :\ die vind ik echt eng :=

Hier nog niet onder de sterrenhemel de piste af geweest, maar wie weet aankomend jaar :D Weet eigenlijk niet of dat kan bij ons :p Lijkt me wel echt heel vet! En dat klinkt wel als een ideale avond idd Laris *D en die van jou ook Mootje :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:54

Wel in de nacht de piste afgeweest, maar niet op skies. Ons apartement staat op de piste, dus toen we naar kirchberg gingen om te stappen moesten we 'nachts de berg nog op klimmen. Dan ben je nuchter als je boven bent :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:56

Hier ook nog nooit 's nachts de piste afgeweest, zou ik wel erg gaaf vinden hoor! Maar dan wel alleen als de piste net geprepareerd is, anders zie je die hobbels niet. :))

Rodelen heb ik ook nog nooit gedaan, lijkt me wel erg grappig en eng. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:58

Savonds ben ik helemaal kapot :=
We gingen nog wel eens sleeen savonds, ook altijd leuk en hilarische momenten meegemaakt :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:00

Haha, sleeën.. Ja hier ook dingen meegemaakt die toen niet hilarisch waren maar achteraf toch wel.. _O-
God o god.. :')

Ben 's avonds ook kapot hoor. :))

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:00

:wave:
Ik meld me dit jaar ook weer. We gaan in februari met een groep van +- 14 man naar Kirchberg. Ben er drie jaar terug ook eens geweest.