Griekenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:09

Ariebombarie schreef:
iemand ervaring met cycladen hoppen (paros en santorini) of kefalonia?

Wanneer zou je willen eilandhoppen? En wil je dat georganiseerd doen of gewoon een ticket boeken en wel zien waar je heen gaat? In het hoogseizoen is dat nl. best lastig i.v.m. de beschikbare kamers.
In september kan je de boot pakken in Pireus en gewoon op een eiland uitstappen en een kamer/appartement nemen totdat je alles wel gezien hebt en dan weer de volgende boot naar een volgend eiland. :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:13

Yanouuu schreef:
Cycladen heb ik gedaan! :j Inderdaad Paros en Santorini, haha.

Ik blijf de wegen hier trouwens doodeng vinden, 's nachts :+

en hoe vond je het? aan te raden?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:15

Electra63 schreef:
Ariebombarie schreef:
iemand ervaring met cycladen hoppen (paros en santorini) of kefalonia?

Wanneer zou je willen eilandhoppen? En wil je dat georganiseerd doen of gewoon een ticket boeken en wel zien waar je heen gaat? In het hoogseizoen is dat nl. best lastig i.v.m. de beschikbare kamers.
In september kan je de boot pakken in Pireus en gewoon op een eiland uitstappen en een kamer/appartement nemen totdat je alles wel gezien hebt en dan weer de volgende boot naar een volgend eiland. :D

georganiseerd :j
http://www.jiba.nl/eilandhoppen-cyclade ... s-2-hotels
en we zouden dan vertrek 29 september doen, 8 dgen

of dus naar kefalonia
http://www.elizawashere.nl/griekenland/ ... ectIndex=0
vertrek 8 oktober, en is met huurauto, 8 dagen

Electra63

Re: Griekenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:22

Als ik het goed zie, is Kefalonia een stuk goedkoper? Ik ben daar zelf niet geweest, maar ik ken wel veel mensen die daar super leuke vakanties hebben gehad.
De Cycladen ga ik ieder jaar heen, is super leuk, maar ik zou als ik maar 1 week vakantie had, kiezen voor Kefalonia. De Cycladen zou ik iets meer dagen voor uittrekken, want als de boottijden niet gunstig zijn, dan valt er zo nog een halve dag af.
Maar ik vind het altijd moeilijk om voor iemand een keuze te maken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:24

cycladen hoppen is 525 euro en kefalonia 500 dus verschil is minimaal :)

dat met die boottijden daar zit wat in...
enneh voor me kiezen is niet nodig hoor :') maar ervaringen delen vind ik heel erg fijn :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:26

Ariebombarie schreef:
Yanouuu schreef:
Cycladen heb ik gedaan! :j Inderdaad Paros en Santorini, haha.

Ik blijf de wegen hier trouwens doodeng vinden, 's nachts :+

en hoe vond je het? aan te raden?

Zeker! Haha, we hebben alleen niet veel strand of zo gevonden (op Paros toen we een dag met de scooter rond gingen rijden wel, op Santorini volgens mij helemaal niet), maar de dorpjes waren echt heel erg leuk, de omgeving was mooi en die stranden, tja, denk dat het er dan ook aan ligt waar je zit. Wij hebben alles ongeorganiseerd gedaan, dus gewoon alles zelf geboekt, maar dat doen we eigenlijk altijd, haha.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:28

ja nou het enige georganiseerde hieraan is de vlucht, accomodatie (zonder eten, willen we zelf graag bepalen) en de ferry. verder zelf ook alles uitvogelen :)
edit: auto/scooter huren zullen we ook zeker doen om de omgeving te verkennen :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:31

Dat het slecht gaat met de economie is hier trouwens niet te merken, hotels zitten vol met Griekse toeristen, ik heb nog nooit zoveel nieuwe auto's gezien hier en ook de terrassen zitten elke avond vol met Grieken :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:31

Ja, ik begrijp dat ik niet voor je hoeft te kiezen :D .
Maar ik bedoel, misschien wil je de hele dag lekker zonnen en zwemmen en 's avonds naar een club?
Of wil je dingen bezichtigen etc?

Ik had je links bekeken, ik dacht dat de combinatiereis Cycladen € 800 en een beetje was, dus € 300 verschil, vandaar dat ik dacht dan kan je beter naar Kefalonia gaan en die € 300 opmaken aan leuke dingen. :D

Heb je al op de Griekenland-sites gekeken?

http://www.cycladen.startpagina.nl
http://www.griekenland.startpagina.nl
http://www.kefalonia.startpagina.nl

Zeker als je op die sites naar het "prikbord" gaat, kan je vragen stellen en een beetje kijken wat je leuk vindt.
Als je de combinatiereis doet, is dat 3 dagen per eiland. Vind ik zelf een beetje weinig. Als je wat wilt bekijken, een dagje strand enz.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:33

Ariebombarie schreef:
ja nou het enige georganiseerde hieraan is de vlucht, accomodatie (zonder eten, willen we zelf graag bepalen) en de ferry. verder zelf ook alles uitvogelen :)
edit: auto/scooter huren zullen we ook zeker doen om de omgeving te verkennen :j

Zou ik inderdaad doen ja :j. Op Paros zaten wij in de hoofdstad (naam even kwijt, haha) en dat was als stadje heel leuk, maar strand e.d. had je daar natuurlijk niet, dus dan was een scooter wel fijn :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:34

we willen een combi van strand en dingen bekijken. en absoluut zo min mogelijk toeristisch en clubs om ons heen hehehe... echt even ertussen uit en rust :)

nog niet op de griekenlandsites gekeken, alleen wat internet sites over de reizen heheh...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:34

Yanouuu schreef:
Dat het slecht gaat met de economie is hier trouwens niet te merken, hotels zitten vol met Griekse toeristen, ik heb nog nooit zoveel nieuwe auto's gezien hier en ook de terrassen zitten elke avond vol met Grieken :P

Dat vond ik ook Yanouuu, maar misschien zitten de Grieken op de terassen heel de avond op 1 frappé?
Ik heb toch wel veel Grieken gesproken, die € 300 tot € 500 per maand hebben ingeleverd. En vooral voor Grieken met studerende kinderen (elders) is het zwaar.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:38

Electra63 schreef:
Yanouuu schreef:

Dat vond ik ook Yanouuu, maar misschien zitten de Grieken op de terassen heel de avond op 1 frappé?
Ik heb toch wel veel Grieken gesproken, die € 300 tot € 500 per maand hebben ingeleverd. En vooral voor Grieken met studerende kinderen (elders) is het zwaar.

Dat dacht ik ook al ja, haha. In het hotel waar wij nu zitten bleek een vrouw te werken die met m'n vader op school heeft gezeten (kwamen we pas achter toen we aankwamen, reservering stond op naam van m'n moeder) en die komt met 2 banen nog steeds amper rond.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:39

Wij willen volgend jaar naar de Cycladen. Met de zeilboot weer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:44

NatasjavE schreef:

Haha, mijn man ook :D .
Waar wil je vertrekken? Vanaf Myconos? Mijn man wil graag met vrienden zeilen naar Syros (omdat zijn vader daar woont), maar dat is vanaf Athene een beetje tricky i.v.m. de wind. Dus hij wil kijken of hij een boot kan huren op Myconos en dan wat eilanden rondom Syros meepakken.
Huur jij trouwens een "gewone" zeilboot of een catamaran?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:45

Weet iemand hier trouwens of je formeel\officieel veel moet regelen als je hier een jaar wilt komen wonen? :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:04

Onze 'safarigids' kwam uit Engeland en was daar 8 jaar geleden heen verhuisd. Dat lijkt me ook wel wat om zo m'n leven om te gooien. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:05

Yanouuu schreef:
Weet iemand hier trouwens of je formeel\officieel veel moet regelen als je hier een jaar wilt komen wonen? :P

Wat is hier? Nederland of Griekenland?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:50

Ik ga vrijdag naar Griekenland voor 2 weken, naar Samos :j Nog nooit geweest, ben echt benieuwd hoe het er zal zijn. *D

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:07

Yanouuu schreef:
Electra63 schreef:

Dat dacht ik ook al ja, haha. In het hotel waar wij nu zitten bleek een vrouw te werken die met m'n vader op school heeft gezeten (kwamen we pas achter toen we aankwamen, reservering stond op naam van m'n moeder) en die komt met 2 banen nog steeds amper rond.

Hier wil ik nog even op reageren, de grieken die wij gesproken hebben, moesten idd ook zo'n 300/400 euro inleveren op hun salaris, en kunnen idd met 2 banen nog maar net rond komen. Het begint wel een beetje beter te worden, van wat ik hoorde, maar het is nog altijd geen vetpot met 2 banen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:25

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:

Haha, mijn man ook :D .
Waar wil je vertrekken? Vanaf Myconos? Mijn man wil graag met vrienden zeilen naar Syros (omdat zijn vader daar woont), maar dat is vanaf Athene een beetje tricky i.v.m. de wind. Dus hij wil kijken of hij een boot kan huren op Myconos en dan wat eilanden rondom Syros meepakken.
Huur jij trouwens een "gewone" zeilboot of een catamaran?

Nog niet over nagedacht. Maar in de Cycladen is het belangrijk om op de wind te letten.
In januari gaan we weer boeken.

We huren een gewone zeilboot. Een katamaran neemt te veel plek in de haven en met veel wind zo onhandig met ankeren. Wel lekker veel ruimte binnen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:38

Electra63 schreef:
Yanouuu schreef:

Wat is hier? Nederland of Griekenland?

Griekenland :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:20

je wilt toch niet nú in een crisisland gaan wonen neem ik aan... heb ik gedaan met spanje en na 1.5jr gebroken terug naar NL gegaan :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:27

Ariebombarie schreef:
je wilt toch niet nú in een crisisland gaan wonen neem ik aan... heb ik gedaan met spanje en na 1.5jr gebroken terug naar NL gegaan :+

Over 2 jaar, als ik 18 ben en dus na mijn eindexamen, wil ik hier een jaar komen wonen, voordat ik ga studeren :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:34

dan hoop i kvoor je dat de economie opgekrabbeld is, anders ga je het heel moeilijk krijgen...