Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:14

Wat raar dat ze dat zo veranderd hebben.
Maar 1 koffer..mag je dan ook geen kleine koffer als handbagage?Wij hebben zo'n kleintje op wieltjes.

Wij hebben wel al eerder geboekt maar toch altijd iets om rekening mee te houden.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:39

Dat kleine koffertje is dan toch je handbagage? Alleen mag je er dan bijvoorbeeld geen handtas apart erbij hebben. Zo heb ik het begrepen.

Ik snap het ergens wel. Ik denk dat Transavia zich probeert te onderscheiden vanwege de vele goedkopere aanbieders.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:40

Hoiii! ik meld me hier ook! ik ga 3 mei al naar Turkije. Al voor de ontelbaarste keer.. nee :P ik denk zo rond de 25e keer?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:17

Wij hebben ook zojuist ook geboekt, we gaan naar Alanya. Eerste keer Alanya, na ontelbare keren (maar geen 25) Kusadasi en een keertje Bodrum. Tips zijn welkom :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:50

ikkuh15 schreef:
Dat kleine koffertje is dan toch je handbagage? Alleen mag je er dan bijvoorbeeld geen handtas apart erbij hebben. Zo heb ik het begrepen.

Ik snap het ergens wel. Ik denk dat Transavia zich probeert te onderscheiden vanwege de vele goedkopere aanbieders.

ja alleen zit er een groot verschil tussen transavia en die goedkope aanbieders.. de naam zegt t al.. die andere aanbieders zijn gewoon goedkoper..
dat je dan extra voor je koffer moet betalen is niet zo erg want ze zijn toch een stuk goedkoper.
maar transavia vind ik altijd redelijk duur, als je dan OOK nog extra moet betalen voor je koffer..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:18

Nou wij hebben afgelopen jaar lopen zoeken naar goedkope vlucht en Transavia was echt 80 euro goedkoper op die dagen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:04

Ja volgens mij scheelt de bestemming en datum heel erg in de prijzen.. Ene keer is de een goedkoper, maand later de ander. naar ik heb transavia volgens mij meestal als een van de duurdere gevonden

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:19

Die mening hadden wij ook tot we daadwerkelijk zelf de vluchten gingen verglijken..
Vorig jaar vogen wij op dalaman eind augustus.Corendon was toen het duurste terwijl wij dat altijd als lowbudget hebben beschouwd gezien de ook kleinere vliegtuigjes!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:26

Tja Zwitsal daar heb je ook een punt. Als je een duur ticket hebt waarbij je ook nog los voor je koffer moet betalen.. Waarom dan niet bijvoorbeeld met Ryanair?

Volgens mij hangt het inderdaad echt af van bestemming, tijd en boekingen. Soms is Transavia echt te duur, soms hebben ze goede aanbiedingen. Corendon is over het algemeen goedkoop maar kan soms ook echt duur zijn! Zo heeft Turkish airlines over het algemeen een duur imago, maar heb ik daar toch al vaak goedkoop mee gevlogen. Ik zoek gewoon alle aanbieders af op zoek naar de goedkoopste tickets. Soms is dat een retourtje, soms 2 enkeltjes, de ene keer een Nederlandse maatschappij, de andere keer een Turkse, het is gewoon kijken en vergelijken!

@ Narya leuk dat je geboekt hebt! Wat wil je weten?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:45

Alles wat je wilt vertellen }>

Ik ben (bijna, haha) historica, dus ik zou het leuk vinden om het een en ander te bezoeken dat oud is. Het is voor mij de eerste keer dat ik aan die kant van Turkije kom, dus ik weet nog 0,0. Ik heb even gegoogled op Alanya en zag dat er een fort en een toren waren die ik moest gaan bekijken, maar andere dingen in de omgeving (mag best een aantal kilometers rijden zijn, maar Cappadocië ofzo is misschien toch wel wat ver weg..) zouden leuk zijn :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:35

Transavia heeft deze regels ingevoerd omdat ze meer naar de low cost carriers willen!
Zo'n koffertje mag mee als handbagage mist hij in de mal past en maximaal 10 kg is.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:55

In Alanya kun je het kasteel en de rode toren bezoeken. Alanya heeft ook een museum ( Alanya Müzesi ) en je kunt er de Damlatas Grotten bezoeken. Je kunt het oude huis van Atatürk bekijken ( Atatürk Evi ) deze is open van ma tot vr. Wanneer je een stuk met de auto wilt rijden is het Aspendos Amfi theater een aanrader net zoals de ruines van de stad Perge. Dit ligt allemaal in de omgeving van Antalya.

http://www.turkije-info-site.nl/aspendos-turkije.html

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:11

Damlatas grotten is erg mooi!!!Ook de rit naar boven echt prachtig!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:29

Wij vliegen eind mei met Transavia naar Kusadasi, hotel Ephesus Princess :j
Het wordt onze eerste keer Turkije, hadden gewoon zin in een weekje zonzekerheid, maar willen ook altijd iets zien van een land. Gaan sowieso Efeze bezoeken, maar zijn er verder nog leuke excursietips in de omgeving van Kusadasi? :)

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:35

Ik ga zondag lekker een weekje naar IC green palace, voor de tweede keer alweer.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:41

ikkuh15 schreef:
In Alanya kun je het kasteel en de rode toren bezoeken. Alanya heeft ook een museum ( Alanya Müzesi ) en je kunt er de Damlatas Grotten bezoeken. Je kunt het oude huis van Atatürk bekijken ( Atatürk Evi ) deze is open van ma tot vr. Wanneer je een stuk met de auto wilt rijden is het Aspendos Amfi theater een aanrader net zoals de ruines van de stad Perge. Dit ligt allemaal in de omgeving van Antalya.

http://www.turkije-info-site.nl/aspendos-turkije.html

Is toch nog twee uur rijden ofzo, van Alanya naar Antalya? Ik weet niet of ik mijn reisgezelschap zó gek krijg, twee uur rijden voor een stapel oude stenen :))

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:00

Klopt Nathalie, dat is nog een aardig stukje rijden!
Zou het er geloof ik ook niet zo voor over hebben :o

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:25

Ik vertrek vrijdag middag naar schiphol! :D we gaan 9 dagen naar alanya :j heb er super veel zin in!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:09

Narya dat is inderdaad zo rond de 2 uur rijden... Haha ik begreep met wat kilometertjes dat je dit niet zo erg vond! Je kunt het ook combineren met een bezoek aan Antalya, beetje stenen, beetje shoppen ;)

Maar ik snap wel als je lekker op zomervakantie bent dat je niet uren in de auto wilt zitten!

Een paar maanden geleden hebben wij bijna 500 kilometer gereden om bij een stadje lekker te gaan luchen en een half uurtje rond te lopen :+

MightyJoe Leuk! Welk hotel zit je!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:11

Nog iets meer dan een week, en dan vertrekken wij naar Marmaris, heb er zo'n zin in!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:23

ikkuh15 schreef:
Narya dat is inderdaad zo rond de 2 uur rijden... Haha ik begreep met wat kilometertjes dat je dit niet zo erg vond! Je kunt het ook combineren met een bezoek aan Antalya, beetje stenen, beetje shoppen ;)

Als je dan ook nog 1 nacht zou overnachten in Antalya dan kun je nog veel meer leuke dingen bezoeken... Heb nog genoeg tips voor je!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:25

Als ik bereid was om wat kilometers te rijden, dan ging ik ook naar Konya, maar volgens mij is de max van de rest toch wel.. een uurtje ofzo. Twee uur heen en twee uur terug komt er niet doorheen, ben ik bang :P We gaan dit jaar maar kort, dus een nacht in Antalya gaat ook niet lukken, denk ik. De rest wil vooral op het strand liggen :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:26

ikkuh15 schreef:

Maar ik snap wel als je lekker op zomervakantie bent dat je niet uren in de auto wilt zitten!

Een paar maanden geleden hebben wij bijna 500 kilometer gereden om bij een stadje lekker te gaan luchen en een half uurtje rond te lopen :+

MightyJoe Leuk! Welk hotel zit je!

Kahya hotel :j deze bevalt ons goed dus gaan we voor de 2e keer heen :)
Hebben al eerder gezeten in grand kaptan, en 3x in orient palace.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:05

Wat zou je in Konya willen doen dan?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:22

De dansende derwisjen bekijken :D Het graf van Mevlana, het graf van Rumi.. en allerlei Selsjoukse overblijfselen bekijken.