USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:04

Er zijn genoeg mensen die op de bonnefooi reizen hoor, maar voor een eerste Amerikareis zou ik wel een route maken. Je kan dan nog de keus maken om alleen op de heel drukke plaatsen vooraf te boeken en voor de rest op de bonnefooi reizen. Sommige plekken, zoals Moab bijvoorbeeld, zijn zeker in de weekenden altijd bomvol, maar op andere plaatsen kan je de gok wel wagen.

Bij Tioga Tours kan je ook gewoon een vlucht en auto regelen en dan de rest zelf ter plekke zien.

Zonder route ga je in het wilde weg rijden en daarvoor zijn de afstanden te groot, een leidraad is onmisbaar.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:05

@monique.. tanx.. die site is innd cool.
jammer dat er niet gelijk prijzen bij staan.. aan de andere kantweet ik waar ik ongeveer vanuit moet gaan

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:06

Maar dan doe je dat toch gewoon? :)
Er zijn genoeg mensen die op de bonnefooi gaan. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de hotels in de nationale parken vaak al snel vol zitten, maar dat zal buiten het hoogseizoen meevallen. Als je met een camper gaat dan heb je dat probleem natuurlijk niet.

Of je boekt alleen alvast de hotels in/bij de parken en de rest bekijk je daar.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:07

Wat vinden jullie van deze reis?
1st of July: Washington DC
2nd of July: Mardela, Salisbury, Sharptown, MD
3rd of July: Philadelphia, PA
4th of July: ....
5th of July: Las Vegas
6th of July: Morning in Las Vegas. Then drive to San Diego.
7th of July: San Diego Zoo
8th of July: San Diego
9th of July: San Diego - Long Beach, 1/2 day in long beach?
10th of July: Morning Long Beach, drive to LA.
11th of July: LA
12th of July: LA - Burbank
13th of July: Burbank - SF
14th of July: SF
15th of July: San Fransisco morning, fly to Baltimore
16th of July: 3PM BWI-AMS

Wij huren een auto in Las Vegas en kunnen die afleveren in SF :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:11

Fleur_Laura, ik vind het nogal een bijzondere route. :o
Waarom heb je er voor gekozen om alleen de grote steden te bezoeken? Heb je wel gezien dat de afstand LV - SD en LA - SF ontzettend groot is? Waarom wil je die stukken in 1 dag rijden? Ik zou de route toch iets anders maken... Heb je al tickets geboekt? Hoeveel dagen heb je de tijd? En heb je ook (een beetje) interesse in de nationale parken of kleinere plaatsen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:15

Nadir schreef:
Als je met een camper gaat dan heb je dat probleem natuurlijk niet.

Campings lopen ook snel vol hoor, wij boeken bijna alles vooruit in weekenden en bij parken ;-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:19

Pff, Fleur, heftig!

In een dag van Las Vegas naar San Diego rijden is echt ver. Van LA naar Burbank? Burbank is gewoon in LA, dus die snap ik niet. En de route van LA naar San Francisco kan je in één dag rijden, over de interstate, maar is gewoon een dag racen door een lelijk gebied. Als je er twee dagen voor uit kan trekken (liever nog drie), dan kan je de geweldige kustroute doen met bijvoorbeeld een overnachting in San Simeon en een in Montery.

Dit is echt van stad naar stad racen, zonder tussendoor te genieten van al het moois wat Californië te bieden heeft.

@ Joltsje: een mailtje naar Tioga Tours is vaak genoeg om binnen een dag een offerte te krijgen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:23

MoniqueT schreef:
Campings lopen ook snel vol hoor, wij boeken bijna alles vooruit in weekenden en bij parken ;-)

Is dat zo? Dat wist ik niet...
Maar ach, je hebt dan in ieder geval nog een slaapplek voorhanden. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:29

Da's waar, sommige mensen maken er een gewoonte van om bij Wal*Mart op het parkeerterrein te gaan staan.

Ik niet, ik wil mooi uitzicht, leuke 'amenities' en zonder WIFI kom ik niet ;-) Ben luxe kampeerder.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:32

Fleur, kan je een beetje uitleg bij je route geven? Zo op het oog is het een beetje vreemde route, maar ik neem aan dat je met opzet voor bepaalde overnachtingen hebt gekozen? Is het een mogelijkheid het oosten voor een volgende reis te bewaren? Er zitten trouwens een paar flinke afstanden bij! Let op dat je alles rond de 4th of July ver van tevoren boekt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:37

MoniqueT schreef:
Da's waar, sommige mensen maken er een gewoonte van om bij Wal*Mart op het parkeerterrein te gaan staan.

Ik niet, ik wil mooi uitzicht, leuke 'amenities' en zonder WIFI kom ik niet ;-) Ben luxe kampeerder.

Mijn idee, Wal*Mart is een leuk uitje, maar daar hoef ik ook niet zo nodig te overnachten. :D

Guinevere, volgens mij zit Fleur nu op school in het Oosten en komt haar familie haar eerst opzoeken/ophalen, als ik het goed begrepen heb.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:37

Volgens mij woont Fleur op dit moment in het oosten van de USA?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:15

Sorry voor de geen uitleg erbij, mijn lesuur op school was over :P
Ik woon inderdaad nu in het oosten, dus we gaan hier natuurlijk ook even rondkijken :)
We willen inderdaad perse die grote steden bezoeken.
Burbank is omdat we naar Ellen Degeneres show willen gaan en dat is in Burbank. Als dat niet doorgaat hebben we natuurlijk nog een dag erbij :)
tickets van Amsterdam naar Baltimore zijn voor mijn vader en zusje al geboekt en de reis terug van Baltimore naar Amsterdam is ook al geboekt.
De reis kan echt niet langer dan dat, dus met dat aantal dagen zal ik het moeten doen.
Mijn vader wil perse van Las Vegas naar San Diego rijden, en dat is inderdaad een trip van 6 uur...

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:21

Nadir schreef:
MoniqueT schreef:

Is dat zo? Dat wist ik niet...
Maar ach, je hebt dan in ieder geval nog een slaapplek voorhanden. :D

Wij hebben nooit campings geboekt alleen bij de Grand Canyon, Yosemite en Bryce. Nooit voorgekomen dat we geen plek hadden :n

Voor ons zijn de tickets nu geboekt, hotel in Las Vegas is geboekt, huisje in Key West, Cyrstal River en Tampa. Huur v/d auto is rond, en de rest zijn we nu mee bezig :) Ontzettend veel zin in :D

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:34

Wat wordt jullie route Jinte? Of heb ik dat weer gemist. :o

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:44

Welke vliegtuigmaatschappijen hebben jullie voor de U.S.A ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:55

American Airlines, Brussels Airlines en Delta tot nu toe. Alledrie prima maatschappijen :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:18

United Airlines, Lufthansa, Delta, KLM en British Airways.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:21

Nathalie02 schreef:
Wat wordt jullie route Jinte? Of heb ik dat weer gemist. :o

4 dagen Las Vegas
Dan naar Miami vliegen daar 2 nachten
1 week een huisje op Key West
Dan 2 nachten Key Largo en daar zwemmen met dolfijnen.
Via de Everglades richting Crystal River.
Daar hebben we een huisje voor een aantal dagen en gaan we zwemmen met manatees.
Daar vanuit vlieg ik terug naar huis en blijven m'n ouders en broers nog een weekje in een huisje in Tampa.
Precieze data weet ik niet..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:20

@Joltsje ik zou gewoon Tioga mailen zoals Monique al zei, hebben wij ook gedaan en ze reageren heel snel!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:40

om te vliegen ben ik sinds vorig jaar een BA liefhebber, komen nu 2x achter elkaar als goedkoopst uit en 1x overstappen met een snelle aansluiting.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:44

Ik ben de laatste twee keer met BA gevlogen en vind het wel prima. Ik heb geen moeite met een overstap maar liever niet in Amerika BA was beide keren het goedkoopste en we hebben al veel miles na twee vluchten.

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:48

Aah ik wil ook weer naar amerika!

Ik wil heel graag Wyoming nog een keer bezoeken!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:21

Ik ben met BA gegaan de eerste keer en doe dat deze keer weer. Ik vind ze heel aangenaam :j

Ik ontkom helaas niet aan een overstap in Amerika omdat er geen intercontinentale vluchten op Tucson vliegen. Ik moet weer overstappen in Dallas en ik ga dat niet halen, heb 1 uur en 25 minuten om het vliegtuig uit te rennen, door Immigrations te gaan, mijn bagage op te halen en weer af te gooien, door security te gaan en mijn gate te vinden op een vliegveld dat zo groot is dat ze je met een trein vervoeren :+ Vorige keer had ik iets meer tijd en toen heb ik het net niet gehaald. Maar goed, ze garanderen je een vlucht dus ik ga gewoon met de volgende mee, er gaan ieder uur een vlucht van Dallas naar Tucson.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:20

Ik vlieg met American Airlines vanaf Amsterdam via London Heathrow naar Las Vegas. En 3 weken later vliegen wij van Las Vegas naar Miami en na een kleine week daar via London Heatrow weer terug naar Amsterdam.

Hoe zit het met entertaiment aan boord van Amercian Airlines/Britisch Airways ??