USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:45

Monterey naar LA is niet te doen, wij hebben dat in 2 gesplitst met een overnachting in Morro Bay. Zo zonde anders van Highway 1

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:46

Precies, dat bedoel ik, Douraque ;)
Net zo min als Yellowstone - Moab. Daar hoort 1 overnachting tussen danwel in SLC danwel in Vernal.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:49

Highway 1 is juist prachtig om tussendoor stops te maken, die uitzichten onderweg waren prachtig. En monterey vond ik super leuk om te bezoeken. Zonde als dat gehaast moet of zelfs onmogelijk is

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:07

Douraque schreef:
Highway 1 is juist prachtig om tussendoor stops te maken, die uitzichten onderweg waren prachtig. En monterey vond ik super leuk om te bezoeken. Zonde als dat gehaast moet of zelfs onmogelijk is

Wij gaan in Monteray whalewatchen en naar het aquarium. Schijnt een van de mooiste aquaria ter wereld te zijn. Ben jij daar ook geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:13

Nadir schreef:
Ik wilde ook al vragen of het bij Petra was idd! :D
Washington is leuk, wij vonden 3 dagen echt te weinig. Maar ieder zn ding idd.

Wij zijn er ook drie dagen geweest maar hebben toen ivm de hitte vooral onze tijd doorgebracht in musea. Daardoor waren de drie dagen inderdaad wel echt nodig, maar als we niet naar zo veel musea geweest waren was korter denk ik ook prima geweest. Wij hebben in NYC eigenlijk ook behoorlijk wat 'nutteloze' dingen gedaan die we ivm tijd misschien beter niet hadden kunnen doen, maar ja.. Je moet toch keuzes maken op zo'n reis en dan is het ieder z'n eigen keuze!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:24

Loezoe schreef:
Douraque schreef:

Wij gaan in Monteray whalewatchen en naar het aquarium. Schijnt een van de mooiste aquaria ter wereld te zijn. Ben jij daar ook geweest?

Het aquarium vond ik niet bijzonder, zeg maar niets aan. Maar de 17 Mile drive is werkelijk waar prachtig.

Whale watching hebben wij niet gedaan.

Maar dan nog is het niet te redden om in 1 dag van Monterey naar LA te reizen. Hou daar rekening mee in je planning

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:40

Loezoe schreef:
Douraque schreef:

Ik vind het aquarium ook niet heel bijzonder. Whale watching is geweldig. Als je snel zee ziek bent zou ik echter niet in Monterey gaan. De zee is daar heel onstuimig. Ik heb hele boten voorbij zien komen met zieke mensen.... Ik weet niet of ze er nog zitten maar wij gingen altijd met Randy's. Erg vriendelijke mensen en niet zo'n boot die helemaal volgepropt zit met mensen. Als je niet via Highway 1 naar LA rijdt kan je overigens prima in een dag daar naar toe rijden. Maar wat hier al gezegd is zou ik HWY 1 niet overslaan.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:48

Er zit zoveel prachtigs tussen Monterey en LA, bijvoorbeeld Point Lobos state natural reserve, de 17 mile drive tussen Monterey en Carmel, en Hearst Castle. Ik heb een keer een week gedaan over SF tot LA over de 101 en dat had nog langer gemogen wat mij betreft!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:00

Supercells: check.
Tornado check! :oo
Kort maar krachtig maar het was er een (twee volgens ons, hoewel ie als 1 geregistreerd is).

Nu snel slapen, het is hier 12 uur. Ik ben nu in Childress, Texas. Morgen blijven we on Texas voor het chasen. Op mijn facebook heb ik uitgebreider verslag en wat foto's staan. Ben te vinden onder Shanna Alderliesten als jullie dat graag willen volgen. Masr wat was dit gaaf zeg. <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:07

Wow, wat gaaf!! Helaas geen FB maar ik geloof je zo ook wel ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:13

Gaaf Shanna!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:37

Gaaf zeg

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:08

Wauw dat is idd gaaf!

Wat betref Whalewatchen bij Montery. Is dat heel anders dan bij Boston/ Cape Cod?
Wij hebben het vorig jaar bij Boston gedaan en vonden het erg gaaf. Maar als het qua wildlife erg op elkaar lijkt dan kunnen we onze tijd goed elders gebruiken.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:22

Wij zijn ook in een dag van Monteray naar LA gereden maar inderdaad niet over de HWY1wat ik achteraf wel graag had gedaan.....

Aquarium in Monteray vond ik erg gaaf! Ook hebben wij een stuk van de 17mile drive gedaan wat we zeker wel de moeite waard vonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:42

Ik zou een overnachting naar plannen en dan wel de H1 nemen, dat was zo verschrikkelijk mooi! Wij hebben een nachtje geslapen in Pismo Beach. Erg leuk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:47

Iedereen houdt toch van zijn eigen manier van vakantie vieren. Ik heb een ontieglijke hekel aan rondreizen maar ik kan wel dan bijvoorbeeld zo'n reisverslag ervan supergaaf vinden! Je ziet een hoop in korte tijd maar het is niks voor mij. Aan de andere kant verklaren mensen ons voor gek dat we voor het vijfde jaar naar Las Vegas gaan en dat zal ook echt niet de laatste keer zijn. We vermaken ons er prima en verblijven er altijd twee weken. We hebben daar inmiddels ook wat amerikaanse kennissen ontmoet en vinden het ontzettend leuk om wat lokale dingen te zien/bekijken. Dingen waar je nooit aan toe zou komen als je er maar 1 of 2 dagen verblijft, dan zie je alleen de buitenkant.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:06

haha ik vind rondreizen ook niet echt geweldig...
Maar als ik toevallig door de mensen waar ik bij verblijf op sleeptouw word genomen voor een dagje uit in de auto vind ik het wel prima.... Maar ben zelf erg gesteld op luxe ik verblijf het liefst in een degelijk huis en zo niet dan echt in een hotel... geen motel heb dat een keer geprobeert en ben toen een kakkerlak tegen gekomen :( en ook bedbugs :(

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:15

Ik vind eigenlijk alles wel leuk, van een week in 1 stad tot national parken tot lekker langs de kust trekken, en van musea tot pretparken tot shoppen tot lekker een paar dagen bij vrienden relaxen en genieten van het Amerikaanse leven.
En laat dat nou de reden zijn waarom de VS zo'n ideaal vakantieland is. Alles is zo makkelijk te combineren.

Okay, ik vind niet alles leuk: kamperen is een no no. Alles behalve dat, bij vrienden, in een motel, in een hotel in Vegas, mag allemaal, maar niet in de buitenlucht, no way. :-/

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:44

Dallista schreef:
Ik vind eigenlijk alles wel leuk, van een week in 1 stad tot national parken tot lekker langs de kust trekken, en van musea tot pretparken tot shoppen tot lekker een paar dagen bij vrienden relaxen en genieten van het Amerikaanse leven.
En laat dat nou de reden zijn waarom de VS zo'n ideaal vakantieland is. Alles is zo makkelijk te combineren.

Okay, ik vind niet alles leuk: kamperen is een no no. Alles behalve dat, bij vrienden, in een motel, in een hotel in Vegas, mag allemaal, maar niet in de buitenlucht, no way. :-/

Exact wat ik niet leuk vind :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:47

Wij hebben dit jaar een rustige rondreis gepland en dat vind ik wel zo relaxed. 4 nachten Vegas, 5 nachten Moab, 3 nachten Kanab, 2 nachten Page en dan nog 1 overnachting aan de North Rim vd GC en 1 nacht Monument Valley. Hoef je niet iedere dag te verkassen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:48

Kamperen in een tent vind ik ook een ware nachtmerrie
er is veel teveel wildlife in amerika en ik heb geen zin om verrast te worden door een beer of slang ect
No thanks.....

Keek net even op gwk maar jeetje de koers is zwaar triest
ik ga niet eens de moeite nemen om mn euroos in te willen ik stort alles op mn prepaid debitcard en that's it..... 500 euro is 505 dollar ect.... kan me nog heugen dat ik 800 euro inleverden en 1060 terug kreeg

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:50

Ik nog wel extremer. Dan kreeg je $ 1,60 per euro ofwel $ 160 voor € 100,-
Dat was nog eens leuk op vakantie gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 19:53

Hoor ik iets over kramperen? :+

De Dollar is echt dramatisch op het moment, heel zuur voor iedereen die nu gaat!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:55

Fitzroy schreef:
Ik nog wel extremer. Dan kreeg je $ 1,60 per euro ofwel $ 160 voor € 100,-
Dat was nog eens leuk op vakantie gaan.

Hebben wij, toen ik met mijn ouders ging, ook het geval. Laatste keer dat wij gingen stond ie 0,76, maar nu staat de dollar echt dramatisch

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:59

Nadir schreef:
Hoor ik iets over kramperen? :+

De Dollar is echt dramatisch op het moment, heel zuur voor iedereen die nu gaat!

Zo zou ik het inderdaad ervaren ja :D