Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:21

Wat definieert dan een camper?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:32

Niet de lengte, maar ik geef alleen aan dat een heel groot deel daar niet in de vakken past omdat ze te lang zijn. :+ Zelfs veel buscampers passen niet, zeker niet met fietsenrek. Plaatsen zijn gewoon kort. Een aantal kunnen zonder probleem uitsteken daar, omdat het punt waar ze dan uitsteken geen doorrijd pad is. Die plaatsen waren bezet toen wij er waren door andere te lange campers, vandaar dat wij 2 plaatsen kregen. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:30

Neonlight schreef:
Ik vind de meeste campings in Oostenrijk wel erg oke.
Aanrader, zeker voor de kleinere campers, Panoramacamping Sausalerland in Höch. Mooi wijngebied, camping ligt bovenaan de berg met wijngaarden rondom. Zijn wel meer camperplaatsen, niet berekend op grote campers (7,5 meter paste al niet, maar 2 plaatsen innemen was toen wij er waren ook geen probleem :') ). Kleine camping, maar wel gratis sauna, jaccuzi, en koelkast waar je dingen uit kan pakken en op een briefje kunt schrijven en afrekenen bij weggaan, veel onverwachtse luxe en no nonsense. Broodjesservice is antwoordapparaat van de bakker inspreken met bestelling en plaatsnummer, plastic tasje ophangen met plaatsnummer en geld en 's morgens hangen de verse broodjes klaar. :))

In Brixenthal zijn ook enkele fijne campings, Hopfgarten, Söll en Itter heb ik goede ervaring mee.

Wij hebben een caravan van ruim 7 meter dus die eerste valt al af denk ik. Brixental is wel de andere kant op waar we zoeken maar ga het eens bekijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:30

Die valt voor jullie wel af ja. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:17

ClauH schreef:
Ik lees mee SusanH. Heb Oostenrijk al een aantal jaar op mijn lijstje staan maar heb nog geen leuke, niet al te massale, hondvriendelijke camping kunnen vinden.

Ik weet niet wat je verder precies zoekt, maar wij hebben 4 jaar geleden op camping Berggruss gestaan. Dat vonden wij wel een fijne camping, maar wij houden niet van kindercampings met animatie enz.

Mensen hier nog tips voor een leuke camping in Luxemburg, bij voorkeur omgeving Mullerthal. Het liefst een camping, waar je niet straks naast elkaar komt te staan, maar je nog een beetje privacy hebt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:04

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:00

Citaat:
Ik weet niet wat je verder precies zoekt, maar wij hebben 4 jaar geleden op camping Berggruss gestaan. Dat vonden wij wel een fijne camping, maar wij houden niet van kindercampings met animatie enz.

Ziet er goed uit Zonnebloem! Enige kans op een dorp op fietsafstand of is dat niet te doen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:03

Bedankt Wendy, die stond ook al op mijn lijstje. Fijn te weten dat hij goed bevalt.

ClauH, nee sowieso is het dorpje zelf al best stijl omhoog. Wij gingen meestal op de terugweg langs de Lidl een paar dorpen verder.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:39

Afgelopen zaterdag hebben we Flipper opgehaald! Heb overal nog even lekker een doekje overheen gehaald, wat spulletjes in de kastjes gedaan (servies, bestek, pannen, zo leuk alles haha). Vandaag hebben we hem naar de stalling gebracht. In de cassette van het toilet bleek nog vloeistof te zitten :\ Gelukkig wel gewoon schoon zonder boodschappen hahaha dus dat heb ik er maar uit gegooid, en hem vanbinnen met een soppie gedaan en afgedroogd met keukenrol. Ik ben erg benieuwd hoe hij de stalling uit komt, ik vind het ergens wel spannend. Met het ouwe kippie weten we gewoon dat alles keurig blijft in de stalling, met deze is dat nog even afwachten. Toilet is ook volledig nieuw voor me := Ik heb wel heel netjes alle rubbers ingespoten, de koelkast op een kier gezet en de kussens van de rondzit omhoog. Las dat veel mensen een raampje of dakluik op een kier zetten in de stalling, maar dat hebben wij nog nooit gedaan met de kip? Deze Burstner heeft ook best veel ventilatieroosters dus ik heb de ramen en luiken allemaal maar gewoon dicht gelaten. De vorige eigenaar zette ook geen raam of dakluik op een kier, dus nouja, we gaan het zien volgend jaar. Spannend hoor! In de Meivakantie gaan we naar ons vertrouwde vaste stekkie om de boel te proberen! Nu al zin in :D

Afbeelding
Thuis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:= Daar heb je…. :)ddd

Afbeelding
Slaap lekker Flipper :wave:

Hij werd binnen gezet terwijl we nog aanwezig waren, het lijkt een heel nette stalling :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 03:11

Ik vind hem er nog erg netjes en leuk uitzien !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 03:16

Mooie caravan!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 07:58

Erg mooi, dat wordt vast en zeker genieten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:15

Gaaf ding zeg. Veel plezier er mee

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:36

Ja, voor een ding uit 2005 echt heel netjes en tijdloos! Alles ziet er eigenlijk als nieuw uit. Vaak is de vloer in de badkamer een beetje gelig bij wat oudere caravans maar zelfs die is kraakhelder. Het liefst was ik er nu nog een weekend mee weggegaan hahaha maar is qua werk niet te doen helaas.

Campings in het buitenland kan ik jullie nog niet mee helpen.

Heeft iemand van jullie ervaring met Le Panoramique in Murat, Frankrijk? Wij willen nu het kan deze zomer een midweekje afwijken van onze vaste stek in Frankrijk, en dan naar het vulkanengebied (Puy de Dome, Mont-Dore). Er zijn daar ontelbaar veel campings natuurlijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:33

Mooi ding Liesje, veel plezier!
Denk dat wij komend jaar nog met onze caravan weggaan en dat hij dan plaats gaat maken voor een dubbelasser.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:18

Zonnebloem92 schreef:
Denk dat wij komend jaar nog met onze caravan weggaan en dat hij dan plaats gaat maken voor een dubbelasser.

Niet iedere camping mag je met een dubbelasser op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:34

Echwel schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Niet iedere camping mag je met een dubbelasser op.

De campings die wij uitzoeken over het algemeen wel. De caravan die we nu hebben is ook al te groot voor de meeste basis/standaard plaatsen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:32

Mooie caravan!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 06:59

Citaat:
De campings die wij uitzoeken over het algemeen wel. De caravan die we nu hebben is ook al te groot voor de meeste basis/standaard plaatsen.

Het gaat niet om de lengte, maar het feit dat een dubbelasser de grasmat sneller kapot rijdt, veel campingeigenaren vinden dat niet prettig.
Ook met campers is dat vaak, die zien ze liever niet met dubbel lucht.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:57

Vanmiddag na m’n werk de camperbus gepakt richting Nederhorst den Berg. Heerlijk wandel- en fiets weekend.
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:07

Wat een prachtige foto!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:27

Thanks. Credits voor mijn man. Met z’n telefoon genomen. Ik vind ook dat hij leuke foto’s maakt. Op z’n fietstochten stuurt hij mij vaak een leuk plaatje van wat hij tegenkomt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:18

Sinds vorige week vrijdag hebben wij onze campervan. We zijn nu voor de 2e keer op pad.

Dankzij jullie tips over sites hebben we -totaal onervaren met camper-/campingplaatsen- onze 2 eerste adresjes gemakkelijk gevonden.

Vermits onze grote hond steeds meegaat, zou ik het erg leuk vinden nog wat tips te krijgen mbt plekken waar het fijn staan/overnachten is met honden. Sowieso zoeken we rustige camperplaatsen, voorzieningen voor kinderen of zo hoeft niet. Dus indien jullie je persoonlijke ervaringen willen delen, graag !

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:49

Bij ons zijn favorieten in Nederland :
Camping 't Peeske
Camping Boszicht
Solassi in Noordwijkerhout
Landal camping sluftervallei op Texel
Jachthaven Barendrecht op de landtong

Allemaal met een kleine speeltuin maar verder geen zwembad met glijbanen of herrie, lekker wandelen met de hond en dorpje op loop-of fiets afstand.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:57

Sluftervallei probeer ik en keer per jaar naar toe te gaan. Prachtig in het vroege voorjaar.