Er hebben zich weer een hoop nieuwe buitenlandse bokkers gemeld zeg! Je hoeft maar in dit topic rond te kijken en weet dat Nederlanders een reislustig volkje zijn. Dat krijg ik ook vaak te horen, zowel in Canada als hier in Zwitserland wordt positief gesproken over Nederlandse immigranten. En velen zijn zo verbaasd over onze talenkennis. Vorige week kreeg ik het trouwens wel even zwaar met die talen, ik trof mijn Canadese nichtje op een ijshockeywedstrijd en mixed up all meine Sprachen zwischen those Canucks und Swiitsers!

@ Kinee_: Eigenlijk heb ik het tijdens geen van mijn buitenland-verblijven zwaar gehad aan het begin. Weer terug in Nederland wel. Anna01, ik kan me voorstellen hoe jij je moet voelen! Je hebt zo'n geweldige spannende leerzame tijd achter de rug, bent gegroeid als persoon en komt dan weer in je oude leventje, waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan. Vrienden die niet zijn 'mee gegroeid' en mensen die niet door hebben dat je een half jaar bent weggeweest en zoveel hebt meegemaakt. En dan natuurlijk weer bij je ouders in... Na zo'n zelfstandige periode!