[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaB

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:06

Fijn dat ze goed gearriveerd zijn cooky!

Eenmaal aan het reizen, altijd aan het reizen! Of niet Thokkadisje Knipoog

Wie heeft er tips voor mij om iemand te vinden die mijn werk over kan nemen zodat ik vakantie kan nemen 7-14 april? Ergens moet er toch iemand rondlopen die graag ruim een week in Zwitserland wil werken en rondneuzen zou je denken. Maar hoe vind ik deze persoon? In mijn onderschrift heb ik een link naar een oproepje gezet, maar het loopt nog niet echt storm. Ben echt toe aan vakantie, maar er is zoveel werk. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:55

Even een impressie van de lol die Catita heeft. We gaan dagelijks naar een gebied waar ze kunnen grazen, maar Catita heeft snel de buik vol en dan wil ze andere dingen doen. Met name helling op en afsjezen, muurtjes, beekjes en walletjes springen en wat in de rondte bokken.
[ITP] Catita, portugeesje, gaat uit haar dak

Het was vandaag trouwens ineens weer flink warm.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:22

AAAAHHHH nog 11 maanden Huilen van het lachen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:48

Hier nog een bokker die serieuse plannen heeft voor het buitenland en dan Portugal in het bijzonder.
8 april gaan we al 11 dagen naar Portugal en ik heb ontdekt dat mijn tante haar huis tekoop heeft staan in Portugal dus ik hoop dat vriendjelief het ermee eens is en dat we dat dan kunnen kopen.

Mijn tante heeft al gezegd dat ik dan bij haar op de manege kan komen werken en mijn paard gaat dus mee.
Mijn vriendje werkt in de IT en mijn moeder (want die gaat ook mee Knipoog ) die vind bijna elk werk wel goed. Zij heeft vroeger al 10 jaar in Portugal gewoont en ook in hetzelfde plaatsje als waar dat huis van mijn tante staat.
Ik ben zelf geboren in portugal en krijg met elk jaar weer meer drang om weer terug te gaan, mijn roots roepen Haha!
Ik vind het allemaal wel erg spannend!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:52

spannend schimpie, mn lief heeft een jaar daar gewoond. prachtig land, mooi weer en alles heel relaxt (wat ook wel soms irritant kan zijn Clown )

wij gaan november richting australie en nieuw zeeland voor oriëntatie. waarschijnlijk gaat het toch australie worden ipv nieuw zeeland ivm makkelijker werk te vinden daar. gaan we wel op vakantie vanaf daar naar nieuw zeeland Haha!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:56

Nou suze, australie lijkt mij ook erg gaaf, misschien gaan mijn vriendje en ik ooit naar tasmanie voor vakantie want hij heeft daar familie wonen.

Wat Portugezen betreft, tja die zijn soms wel erg relaxed hihi...
En ondanks dat ik me best portugees voel heb ik dat dus helemaal niet!!! haha...ik ben heel erg punctueel maarja dat zal wel door de nederlandse cultuur komen, wie weet schakel ik wel helemaal over als ik daar woon. Als het zo warm is dan is het beter voor jezelf om je niet zo druk te maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:57

idd je went er vanzelf wel aan Haha!

ja ik heb ook echt enorm zin in de emigratie.. najaar 2009 hopen we echt over te gaan Lachen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:58

En heb jij dan ook beesten die je meeneemt? Een paard overvliegen is geloof ik vrij prijzig voor zo'n end

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:41

nee geen beestjes. mn paardje is vorig jaar naar lief nieuw baasje gegaan. 2 katten naar een vriendin gegaan sinds november en 1 kat heb ik nog. nam dr het liefst mee maar vind ik te egoïstisch.. maar die gaat weer naar ander lief vriendinnetje als we gaan Lachen dus laat ze allemaal heel goed achter Ja

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:44

da's ook mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:54

Ja komen daar wel nieuwe poesies en hopelijk hondje en paard Haha!
maar eerst zal het gewoon keihard werken worden om alles weer opnieuw op te bouwen Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:40

Mag ik me ook melden? Haha!
Ik woon sinds vorige donderdag voor 3 maanden in Parijs, dat doe ik omdat ik graag mijn Frans wil verbeteren! Haha!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:40

Wauw, als ik dit zo lees heb ik helemaal de kriebels. Nieuw-Zeeland en Australie trekken mij ook heel erg Ja Heb vorige jaar 9 maanden in NZ gezeten en echt de beste tijd van mn leven gehad! Op het moment ben ik aan de studie ( Rolleyes ) maar er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aan NZ denk!

Wil dan ook heel graag terug en als het even kan emigreren Ja Duurt nog wel ff, maar het plan is er iig!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:43

Wát gaaf! 9 maanden in Nieuw-Zeeland!!! Bloos!
Wat heb je daar gedaan?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:43

Is wel even radicáál de andere kant van de wereld! Haha!
Voor onze emmigranten onder ons; Hadden/hebben jullie het ook zo zwaar in het begin?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:45

Kinee_ schreef:
Wát gaaf! 9 maanden in Nieuw-Zeeland!!! Bloos!
Wat heb je daar gedaan?

Zie profiel Haha! Voornamelijk met heeel veel beesten gewerkt! *LOL*

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:10

Jééééééeeetje wat gaaf zeg!! Zeg... Wanneer ben je klaar met je studie? Ik ga met je mee hoor! Hahaha Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:47

Kinee_ schreef:
Is wel even radicáál de andere kant van de wereld! Haha!
Voor onze emmigranten onder ons; Hadden/hebben jullie het ook zo zwaar in het begin?

Ik had het juist in het begin helemaal niet zwaar. Vond het geweldig de eerste maanden. Na een jaartje kreeg ik een kleine dip waar ik zo weer uit was en na twee jaar had ik een vreselijke dip en had ik het wel zon beetje gehad. Haha!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:45

Was je daar dan alleen of met familie/ vrienden

edit, heb even je profiel gespiekt, je was daar met je vriendje.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:53

Knap van je Nathalie! Ik had het wel ecth zwaar hoor! Maargoed. Als 17-jarige alleen in een ontzettend grote stad is ook best eng. Knipoog Vond ik! Hahah.

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:02

Ik had in het begin juist helemaal geen moeite om in t buitenland te wonen, maar t begint nu (na 4 jaar) toch wel te knagen. Ik moet nog een jaar en een paar maanden in Engeland blijven voor mijn studie en dan moet ik beslissen waar ik heen ga, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb altijd lopen roepen dat ik niet terug wil naar NL, maar het begint nu toch wel te trekken om toch terug naar NL te gaan als ik klaar ben met mijn studie...

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:57

Ik ben sinds een weekje terug uit 6 maand Cambodia en heb er nu al genoeg van.
Na 6 maand moet ik mijn vrijheid weer opgeven en bij mijn ouders wonen. De zon gaf mij ook veel energie en die is nu gewoon weer weg...
Ooit hoop k eens terug te gaan!

In het begin daar heb ik het 1.5 maand lastig gehad maar sinds toen liep alles van een leie dak.
Nu is het precies hetzelfde, ik voel me hier gewoon niet meer thuis. Dat koude België toch ook...

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:02

Gaaf! Cambodia! Wat doe je daar?

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:17

Er hebben zich weer een hoop nieuwe buitenlandse bokkers gemeld zeg! Je hoeft maar in dit topic rond te kijken en weet dat Nederlanders een reislustig volkje zijn. Dat krijg ik ook vaak te horen, zowel in Canada als hier in Zwitserland wordt positief gesproken over Nederlandse immigranten. En velen zijn zo verbaasd over onze talenkennis. Vorige week kreeg ik het trouwens wel even zwaar met die talen, ik trof mijn Canadese nichtje op een ijshockeywedstrijd en mixed up all meine Sprachen zwischen those Canucks und Swiitsers! Knipoog

@ Kinee_: Eigenlijk heb ik het tijdens geen van mijn buitenland-verblijven zwaar gehad aan het begin. Weer terug in Nederland wel. Anna01, ik kan me voorstellen hoe jij je moet voelen! Je hebt zo'n geweldige spannende leerzame tijd achter de rug, bent gegroeid als persoon en komt dan weer in je oude leventje, waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan. Vrienden die niet zijn 'mee gegroeid' en mensen die niet door hebben dat je een half jaar bent weggeweest en zoveel hebt meegemaakt. En dan natuurlijk weer bij je ouders in... Na zo'n zelfstandige periode!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:29

TessaB schreef:
Er hebben zich weer een hoop nieuwe buitenlandse bokkers gemeld zeg! Je hoeft maar in dit topic rond te kijken en weet dat Nederlanders een reislustig volkje zijn. Dat krijg ik ook vaak te horen, zowel in Canada als hier in Zwitserland wordt positief gesproken over Nederlandse immigranten. En velen zijn zo verbaasd over onze talenkennis. Vorige week kreeg ik het trouwens wel even zwaar met die talen, ik trof mijn Canadese nichtje op een ijshockeywedstrijd en mixed up all meine Sprachen zwischen those Canucks und Swiitsers! Knipoog

@ Kinee_: Eigenlijk heb ik het tijdens geen van mijn buitenland-verblijven zwaar gehad aan het begin. Weer terug in Nederland wel. Anna01, ik kan me voorstellen hoe jij je moet voelen! Je hebt zo'n geweldige spannende leerzame tijd achter de rug, bent gegroeid als persoon en komt dan weer in je oude leventje, waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan. Vrienden die niet zijn 'mee gegroeid' en mensen die niet door hebben dat je een half jaar bent weggeweest en zoveel hebt meegemaakt. En dan natuurlijk weer bij je ouders in... Na zo'n zelfstandige periode!

Jij begrijpt zo hoe ik mij voel! De tijd is inderdaad blijven stil staan hier.
En dan probeer ik uit te leggen hoe ik me voel en niemand begrijpt het, maar een paar vrienden.
Mijn ouders denken dat ik het huis uit wil omwille van hun maar niets is minder waar, ik wil gewoon mijn vrijheid terug, mijn zelfstandigheid, enz...

Ach ooit vind ik wel weer mijn rust, desnoods in het buitenland Lachen