Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 01:49

Turbo taal, LT. BIG grin of BIG smile, hoe je het ook zou willen zien. Dus BS kan ook een vriendelijke betekenis hebben. Ligt aan het glas van de dag, of het halfvol of halfleeg is.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 08:49

Aha! Haha!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:42

balance schreef:
Jeetje, jullie gaan hard (BG). Hier is het nog wel kouder geweest, vorig jaar record van -50 (althans, record voor mij). Over het algemeen is de kou goed te doen hoor, het is hier inderdaad droger. Wat dan ook weer leidt tot statische opdoffers als je ijzer aanraakt, blehh... Gelachen met mensen die hier voor het eerst zijn -uitgerekend de winter uitgekozen- en van de ene verbazing in de andere vallen. Een ervan had een bril op, die eerst besloeg en daarna het beslagen gedeelte bevroren, ROFL. De verbazing was groot.

-50! Omg dat is echt niet normaal! Ik liep al in thermo-ondergoed en skibroek met -20. Ben ik toch wel blij dat het in NL zo lekker "warm" is.
Haha leuk verhaal, bevroren bril. Gelukkig wist ik een beetje waar ik aan begon, in de winter naar AB gaan. Nou ja, eigenlijk begon ik in Vancouver,
daar is 't wel lekker warm, maar ik had er rekening mee gehouden dat ik in AB zou terechtkomen.
Maar -50, bevries je dan niet zodra je de deur uitstapt? Clown

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:59

Wauw -50! Kan ik mij geen voorstelling bij maken. Ow en dan lekker van die statistische opdoffers...gewoon dat je al weet als je dat gaat aanraken dat je er een krijgt...beehh

En inderdaad, de kou hier is meestal waterkoud. Begin deze week was het hier dan -12 graden. Ik moest een half uur op de trein wachten, maar de kou viel mee. Paar dagen later, mistig, dus weer vocht in de lucht en -3 graden en toen stond ik wel te bibberen.

Ik ben nog altijd bezig met het maken van een planning voor als ik eind dit jaar wil gaan reizen. Rond juli/augustus hoop ik afgestudeerd te zijn, dan wil ik een paar maandjes werken om wat extra geld te verdienen. Waarschijnlijk wordt het dan rond december vertrekken, eerst naar de USA, daar iets van 2 maandjes te blijven en vervolgens rond februari-maart naar Canada te gaan. En daar wil ik dan waarschijnlijk van ongeveer Winnipeg naar Vancouver reizen. Plannen worden dus al iets specifieker Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:01

Jaaa, ik wil ook heel graag naar Canada, mijn vader is daar geboren, dus dat is ook een reden. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar ik geloof maar al te graag dat het daar heeeel mooi is. Lachen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:02

Je hebt wel van die koude momenten (vanaf -25 zo ongeveer) of als de windchill behoorlijk is, dat het lijkt alsof je in een vriezer stapt als je naar buiten gaat. Door je mond ademen doet dan pijn aan je longen en je neusharen bevriezen LOL. Dan is het echt wel koud. Gelukkig is die kou niet constant en duren dus ook niet zo heel lang meestal. Nu is het 1 graad, echt lekker dus. Wel meer risico op gladheid natuurlijk nu.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:32

En ik heb weer geboekt. 17 augustus vliegen we naar Vancouver. We gaan 18 dagen rond trekken door de rocky's met de auto. Kan niet wachten tot het zover is :D ! Het wordt inmiddels mn 3e jaar op rij dat ik naar Canada ga.

Weet er iemand toevallig nog namen of website van bedrijven waar je excursies kunt boeken? Met google kom ik er niet echt uit.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:04

Weet iemand iets waarmee je goedkoop naar Canada (Calgary) kan vliegen vanuit Nederland of Duitsland? (liefst beneden de €1000 :o )

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:36

Toen ik in Canada zat, is mijn (nu ex) vriend ook even komen kijken. Hij vloog toen met Canada 3000 van Amsterdam naar Vancouver. Dat was toen (10 jaar terug) een hele goedkope maatschappij, maar ik weet niet of die nog vliegen. Anders zou je het even bij een reisbureau moeten gaan vragen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:43

aircanada is meestal niet duur. En dan heb je je iets van transitair of zoiets, maar geloof dat die alleen in de zomer vliegen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:52

Loose schreef:
Weet iemand iets waarmee je goedkoop naar Canada (Calgary) kan vliegen vanuit Nederland of Duitsland? (liefst beneden de €1000 :o )

Kijk eens op Connections.be. Zij hebben hele lage prijzen voor vluchten naar Amerika en Canada. Vaak is het wel een stukje goedkoper om vanaf Brussel te vliegen (en soms moet je dan nog in Amsterdam overstappen, maf!!). Ik vind net een ticket van 592 euro met KLM voor eind juni.

Wacht niet te lang, hun prijzen wisselen met de dag. Vind je iets interessants, meteen toehappen. Vanaf 26 januari stoppen hun acties weer. Probeer ook verschillende data uit, soms is het een dag later of eerder zomaar 200 euro goedkoper.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:01

Bedankt voor de tips! We gaan in de zomervakantie dus dat komt wel mooi uit met wat Sim0ne zei. :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:17

Transair staat op het Amerikaforum bekend als veetransport, erg krappe plaatsen. Daar zou ik wel rekening mee houden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:40

En je mag heel weinig bagage meenemen, 20 kilo en 5 kilo handbagage, tegenover 46 bagage en 20 kilo handbagage bij aircanada.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:03

Yep, ook dat is een groot nadeel. Zeker als je lekker wilt shoppen daar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 02:28

Ooh, ik wil terug. De laatste keer dat ik er geweest ben, was in 2001, augustus/september (9/11 in New York). Dat was Indian Summer, Canada in de winter lijkt me ook heel erg gaaf!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:54

Wij hadden een hele koffer vol met kleding en spullen die we daar gekocht hebben, dat was al bijna 20 kilo :D Shoppen is zooo goedkoop daar.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:16

waar kun je dan precies vinden hoeveel kg bagage je mee mag nemen?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:19

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:53

AirCanada is trouwens ook niet duur. :) 804,39 per persoon vanaf Amsterdam. En AirCanada klinkt ook wel betrouwbaar, gewoon de maatschappij van het land zelf en niet zo'n prijsvechter. :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:55

Ik heb ook voor 800 euro met aircanada gevlogen en dat was zelfs inclusief binnenlandse vlucht naar Kelowna. Je hebt er echter geen schermpje in de hoofdsteun, dus geen eigen keuze voor film helaas.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:04

Nouja dat maakt mij niet uit dat er geen schermpje is. Ik ga met een vriendin dus we kunnen elkaar ook wel n beetje vermaken als er geen leuke film voor is. Heb je trouwens wel een schermpje dat je kan zien waar je vliegt? :D
Deze vlucht maakt trouwens nog wel een landing in Toronto op de heen of terugweg en de andere keer dan in Londen. Maar dat is ook wel leuk om daar op het vliegveld te kijken. :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:26

Sim0ne schreef:
Ik heb ook voor 800 euro met aircanada gevlogen en dat was zelfs inclusief binnenlandse vlucht naar Kelowna. Je hebt er echter geen schermpje in de hoofdsteun, dus geen eigen keuze voor film helaas.

Op de heenweg had ik dat ook niet, maar de terug weg wel :j groter vliegtuig was het. Maar ik had wel minder beenruimte op de terugweg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:08

vindt 800 euro nog aan de hoge kant hoor. ik betaalde twee jaar geleden 599 voor amsterdam / edmonton .Zijn die prijzen zo gestegen afgelopen jaar? Pff.
Aan de andere kant, als je die kant op gaat, weet je dat het een hoop geld kost..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:41

Aan welke kant van Canada ligt Edmonton dan? Want Calgary is ook aan de westkant dus ook best ver.