[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:38

karuna schreef:
Ik heb daar eigenlijk weinig last van gehad. De twee keren dat er iets kleins mis ging is het vlot en snel afgehandeld zonder gezeur. De hierarchie is wel streng dat klopt.

Ik vond die hiërarchie wel wennen in Frankrijk. In Nederland is dat veel losser.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 21:12

Zucht, net weer de vorderingen van vandaag gefilmd. De wybertjes zijn goed gedaan maar verder Grrr.

Ergens hebben ze echt zo'n beginnersfout gemaakt. Je moet een gipsplaat een paar inhammen geven voor balken. Je meet het helemaal uit. Tekent het af. Zaagt het uit. Gaat op 4m boven je hoofd op een gammele steiger staan, je past hem erin, YES, hij past helemaal, alleen je hebt het in spiegelbeeld beredeneerd, dus de bruine kant van de gipsplaat zit naar buiten. Als je nu prof bent, dan haal je dat eraf, en je neemt het verlies, misschien kun je hem nog versnijden en gebruik je hem elders, en anders is het gewoon collateral damage. Pech. Nee, hoor. Deze mannen laten hem gewoon binnenste buiten zitten. Punt 1, dat krijg je er nooit onder met verf, dat blijf je altijd zien dat verschil, punt 2, de bruine kant van gipsplaten zijn niet behandeld met gips en zuigen dus niet de verf op. We hebben geappt met ze zojuist en nee, hoor, het is geen enkel probleem. Nou, dacht het wel, dus die plaat gaat er morgen af en gaat overnieuw.

Dan hebben wij een vide. Een vide blijft open. Dat is een soort inpandig balkonnetje. Bij ons geeft het licht door naar beneden. Komen we net boven. Hebben ze die vide eigenhandig half dichtgetimmerd. Niet provisorisch omdat ze er met ladders op moeten staan, maar er zitten al richels op geschroefd voor de gipsplaten op de muur. NEEEEEE!

En een andere richel zit niet verticaal maar met het oog al scheef. Dus dat betekent dat de hele muur scheef betimmerd gaat worden.

We hebben alles geappt. We praten er morgen over, is het antwoord.

Zo moe....

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:36

:knuffel: al vrees ik dat ik niet meer dan dat te bieden heb. Je zou er het rambam van krijgen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 23:31

balance schreef:
:knuffel: al vrees ik dat ik niet meer dan dat te bieden heb. Je zou er het rambam van krijgen.

Dank je, het is toch een lekkere knuffel. En ja, we hebben wel het rambam ervan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 06:01

Oh oh oh ik zou hier ook wat van krijgen. En zeker niet zo geduldig zijn als jullie := My house my rules en anders kun je je biezen pakken en je bij je baas gaan melden die ik bij ieder wissewasje zou gaan bellen op een gegeven moment. Laat hij het maar komen oplossen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 08:04

Prairy schreef:
Oh oh oh ik zou hier ook wat van krijgen. En zeker niet zo geduldig zijn als jullie := My house my rules en anders kun je je biezen pakken en je bij je baas gaan melden die ik bij ieder wissewasje zou gaan bellen op een gegeven moment. Laat hij het maar komen oplossen.

Nou, dat hebben we nu dan vanmorgen idd gedaan. Echt slapeloze nacht. Ons probleem: deze jongens komen uit een arm land, werken hier voor hun familie neem je aan, als wij gaan klagen en zij moeten hun biezen pakken, wat doe je ze dan aan.

Maar goed, ze zijn nu écht een stap te ver gegaan, ook wij hebben een druppel. Dus vannacht een lijst gemaakt, alweer, en nu vanmorgen zonder verdere uitleg gevraagd om een verantwoordelijke hier thuis te krijgen. We wachten op antwoord.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:17

Nou, ik ben reuze benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Ik denk ook zo hoor, die mensen kunnen het geld heel goed gebruiken. Maar ineens is het dan klaar. Nu wil ik graag even met je werkgever praten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 08:53

Monique1963 schreef:
en nu vanmorgen zonder verdere uitleg gevraagd om een verantwoordelijke hier thuis te krijgen. We wachten op antwoord.

balance schreef:
Nou, ik ben reuze benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Ik denk ook zo hoor, die mensen kunnen het geld heel goed gebruiken. Maar ineens is het dan klaar. Nu wil ik graag even met je werkgever praten.

We hebben overigens die verantwoordelijke gevraagd, buiten de werkmannen om. We hebben wel vanmorgen met hun de punten die nu weer fout zijn overlegd, en ja nooit is iets een probleem, komt allemaal goed. Maar als we niets zeggen, hebben wij echt wel een probleem. Maar goed, we hebben dus hen niet ingelicht dat we een verantwoordelijke gevraagd hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:08

Je hebt echt een prutser te pakken gehad nu. Ze doen me denken aan de firma biereco van de Doorzons. Ik was er al echt helemaal klaar mee geweest. Geen toegang geen centen :n tot er iemand van het hoofdkantoor komt kijken. En tot die tijd weghalen wat weg moet of verkeerd zit en dan wachten ze maar. Dan maar langer in de zooi. Je hebt een camper waar je kunt wonen. Dan hebben ze aan mij echt een verkeerde. ~~}>

Om dit soort dingen blijf ik er ook tijdens de werkzaamheden bovenop zitten en loop ik (hopelijk niet hinderlijk) in de weg. Beter voorkomen dan genezen }>

Maar Monique jammer voor de mannen dat ze dan terug moeten. Maar goed werk leveren is goed werk leveren. Jij stuurt ze niet terug dat doet de baas onmenselijk. Ik ben een slap ei maar bij dit soort dingen ben ik echt een keihard kreng :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:14

Goed dat jullie nu verdere stappen doen.

Terug naar huis zou niet mijn probleem zijn. Jij wil werken, ik wil prima betalen voor kwaliteit en dan maakt het me niet uit waar je vandaan komt. Maar als je niet levert, dan maakt het me ook niet uit waar je vandaan komt.

Succes en ik hoop dat het hoofdkantoor over de brug komt!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:29

Het klinkt bijna als een comedy je kunt je haast niet voorstellen dat mensen zo werken. Alleen is het niet grappig als je er zelf middenin zit. Sterkte.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 10:11

Als jij zorgt voor de goede omstandigheden, mag je ook goed werk terug verwachten. Daarom schakel je ten slotte een bedrijf in dat het werk goed moet kunnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 11:50

karuna schreef:
Je hebt echt een prutser te pakken gehad nu. Ze doen me denken aan de firma biereco van de Doorzons. Ik was er al echt helemaal klaar mee geweest. Geen toegang geen centen :n tot er iemand van het hoofdkantoor komt kijken. En tot die tijd weghalen wat weg moet of verkeerd zit en dan wachten ze maar. Dan maar langer in de zooi. Je hebt een camper waar je kunt wonen. Dan hebben ze aan mij echt een verkeerde. ~~}>

Om dit soort dingen blijf ik er ook tijdens de werkzaamheden bovenop zitten en loop ik (hopelijk niet hinderlijk) in de weg. Beter voorkomen dan genezen }>

Maar Monique jammer voor de mannen dat ze dan terug moeten. Maar goed werk leveren is goed werk leveren. Jij stuurt ze niet terug dat doet de baas onmenselijk. Ik ben een slap ei maar bij dit soort dingen ben ik echt een keihard kreng :+

Ik denk dat ik jou hier had moeten hebben. Wij zijn een beetje softe eitjes eigenlijk. Maar ja, we verwachtten dit helemaal niet en we hebben eigenlijk, behalve een septictank, nooit met werkmensen te maken gehad. We doen alles zelf. Ik had idd gelezen dat jij erboven op zit. Die tijd heb ik niet en ik zou knettergek geworden zijn, maar het had wel beter geweest.

Prairy schreef:
Goed dat jullie nu verdere stappen doen.

Terug naar huis zou niet mijn probleem zijn. Jij wil werken, ik wil prima betalen voor kwaliteit en dan maakt het me niet uit waar je vandaan komt. Maar als je niet levert, dan maakt het me ook niet uit waar je vandaan komt.

Succes en ik hoop dat het hoofdkantoor over de brug komt!

Het hoofdkantoor heeft tot nu toe altijd meteen gereageerd en zwijgt nu in het Frans. Of in alle talen eigenlijk. Het zal vanmiddag wel gaan gebeuren.

CrazyCat schreef:
Het klinkt bijna als een comedy je kunt je haast niet voorstellen dat mensen zo werken. Alleen is het niet grappig als je er zelf middenin zit. Sterkte.

Nou, het is idd een klucht. Het is dat we alles fotograferen en filmen, anders zou je het toch gewoon niet geloven. Nee, het is niet leuk.

tamary schreef:
Als jij zorgt voor de goede omstandigheden, mag je ook goed werk terug verwachten. Daarom schakel je ten slotte een bedrijf in dat het werk goed moet kunnen.

Nou, dat is natuurlijk wel een ding. Het is een dramatisch oude zolder, een heel lastig project. Maar daarvoor hadden we dan ook hulp ingeschakeld omdat we het zelf niet zagen zitten. Maar de fout ligt bij die voorwerker, die had de werklui moeten inlichten wat een monsterproject dit is.

Het wordt ongetwijfeld mooi, maar ondertussen is de Moldaafvoorman hier boos. Hij dreigde met extra uren te gaan rekenen (omdat wij zeiden dat we die binnenstebuitengipsplaat niet accepteerden). Maakt mij niet uit wat hij rekent, want het is aangenomen werk. Maar dat hij gaat dreigen is natuurlijk helemaal fout. Klant is koning, maar niet in Moldavië denk ik.

Ik ga ff chillen met groene thee met kaneel. Net boodschappen wezen doen, gevlucht, en zulke lekkere dingen gevonden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:23

Het is dat je echt te ver weg zit maar ik had met liefde bijgesprongen. :knuffel:

Hoeveel moet er nog betaald worden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 12:43

karuna schreef:
Het is dat je echt te ver weg zit maar ik had met liefde bijgesprongen. :knuffel:

Hoeveel moet er nog betaald worden?

O dat had lief geweest. Heul veul nog. 26.000.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:45

Dat is alvast iets toch. Zolang het niet fatsoenlijk is opgelost dat geld rustig op de eigen rekening laten staan. Maar wel een stevig bedrag.

Is er nu iemand aan het werk? Zijn ze aan het weghalen al wat fout is?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 12:58

karuna schreef:
Dat is alvast iets toch. Zolang het niet fatsoenlijk is opgelost dat geld rustig op de eigen rekening laten staan. Maar wel een stevig bedrag.

Is er nu iemand aan het werk? Zijn ze aan het weghalen al wat fout is?

Ja het is 340m2 die ze moesten doen. Dus isol met gipsplaten en de gipsplaten afwerken, zonder schilderwerk.

Dus 47.000 euro. Als je het heel snel zegt doet het niet zo zeer. Maar wel een gigawaardeverbetering aan het huis natuurlijk en zoveel comfort en de waarde vermeerdert nog meer omdat het niet alleen isolatie is, maar ook leefruimte oplevert en veel leefruimte 200m2. Dus dit project levert even zakelijk gezien met gemak een 100.000 op, op de waarde van het huis.

Van die 47000, krijgen we 3400 en 5775 subsidie van de staat en 2500 van het energiebedrijf en 1000 euro van nog iets. Dat heeft dat bedrijf allemaal geregeld, hebben wij niet gedaan. We hebben het verschil tussen tussen deze bedragen en die 26.000 die nu nog betaald moet worden aanbetaald.

Ze zijn nu met zijn drieën aan het werk en we gaan straks weer kijken wat ze ervan gebakken hebben. Ze zouden het overnieuw doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:06

Ik zou standaard een camera erop zetten nu :+

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:30

Oh Monique, Wat een ellende. Zoiets kun je niet verzinnen. Als bedrijf niet reageert op jullie klachten zou ik net zolang bellen/mailen dat het ze de “strot” uitkomt. Voor een halve ton mag je wel een betere behandeling verwachten. En jammer dan voor die Moldaven, moeten ze maar beter werk leveren, stelletje prutsers. Heel veel sterkte nog.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 14:02

Prairy schreef:
Ik zou standaard een camera erop zetten nu :+

hebben wij ook aan gedacht, maar we vrezen dat als we ze dat zeggen, dat de motivatie, of moet ik zeggen, modavatie naar nul zakt. Zeggen we het niet en ze ontdekken het, dan zijn we in overtreding. Filmen zonder overleg mag niet.

uxgranta schreef:
Oh Monique, Wat een ellende. Zoiets kun je niet verzinnen. Als bedrijf niet reageert op jullie klachten zou ik net zolang bellen/mailen dat het ze de “strot” uitkomt. Voor een halve ton mag je wel een betere behandeling verwachten. En jammer dan voor die Moldaven, moeten ze maar beter werk leveren, stelletje prutsers. Heel veel sterkte nog.

Het is idd te bizar voor woorden. En idd gaan we door met mailen en bellen tot ze wel reageren. Ik geef ze nu nog 1 uur, dan gaat de volgende mail eruit, en de volgende stap is bellen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 16:02

O en ze mollen van alles zonder het te zeggen. Het is allemaal maar peanuts, maar zo ergerlijk. Een opgetuigde kerstboom verplaatst, ik vind kapotte ballen. Op de gasten-wc (waarvan ze overigens de deur niet dichtdoen als ze zitten te schijten) stond een door mij gemaakt bouwpakket met een plantje, op de grond en kapot. Is wel weer te lijmen, maar ze zeggen het gewoon niet dat ze iets kapotmaken, dat moet je maar zelf ontdekken. Grrrr.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 16:19

Wat zijn we verschillend :). Ik (wij) zijn net als Karina wat dat betreft. Ik pak het dan net iets anders aan, zorg voor koffie en eventueel water maar die momenten blijf ik er wel bijhangen en probeer bij te sturen.
Schema maken met wat het plan van de dag of het dagdeel is. Dan is het dan twee kanten duidelijk.
Maar ik begrijp dat het lastig kan zijn hoor.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 16:19

Wat een ellende en ergenissen zeg -:(-
En wat je zegt: er kan altijd iets kapot gaan, maar meld het dan in ieder geval even netjes.

Ik zou daar ook echt niet tegen kunnen. Maar ik vind het ook erg lastig om dingen uit handen te geven, want alles moet eigenlijk op mijn manier :D :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 14:04

balance schreef:
Wat zijn we verschillend :). Ik (wij) zijn net als Karina wat dat betreft. Ik pak het dan net iets anders aan, zorg voor koffie en eventueel water maar die momenten blijf ik er wel bijhangen en probeer bij te sturen.
Schema maken met wat het plan van de dag of het dagdeel is. Dan is het dan twee kanten duidelijk.
Maar ik begrijp dat het lastig kan zijn hoor.

En we zijn hier ook nog met twee heel verschillende mensen. Erwin en ik is ook een wereld van verschil en ook daar moeten we dan een compromis in vinden.

We hebben ook geprobeerd te plannen met deze heren, vooral omdat we spullen nog hadden staan die we zouden verplaatsen als zij ergens klaar waren. Alles was "ja", maar puntje bij paaltje was het "nee" en hadden ze telkens weer een verrassende werkvolgorde die ze de ochtend niet bedacht hadden. Dus dat hebben we na 3 dagen ook opgegeven.

Waar we het allebei 100% over eens zijn, dit nooit weer.

TinkerTreas schreef:
Wat een ellende en ergenissen zeg -:(-
En wat je zegt: er kan altijd iets kapot gaan, maar meld het dan in ieder geval even netjes.

Ik zou daar ook echt niet tegen kunnen. Maar ik vind het ook erg lastig om dingen uit handen te geven, want alles moet eigenlijk op mijn manier :D :o

Wij geven dus ook nooit dingen uit handen. Doen alles zelf. En dat gaan we nu dus ook weer blijven doen.

En ja, dat er dingen kapotgaan kan gebeuren, waar gehakt wordt vallen spaanders, maar zo lomp heb ik het nog niet vaak meegemaakt.

Afijn, de klucht loopt op zijn einde. Ze willen liefst vandaag en anders morgen uiterlijk klaar zijn. Dan zijn we er vanaf.

Ondertussen zoek ik wie ik moet hebben in de enorme organisatie, want ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Het gaat me er vooral om, te vinden waar het nu fout gegaan is, waardoor we zo'n slechte start hadden. Vooralsnog ligt de dader op het kerkhof kennelijk. Er is wel een boven-voorman die wil langskomen en het wil afkopen met 100 euro, maar daar gaat het niet om. Op bijna een halve ton, is dat verwaarloosbaar. Ik wil dat er ergens erkend wordt dat het zo niet hoort te gaan en dat daar excuses aan vast zitten.

Maar het resultaat kunnen we mee leven, al hadden we op mooier verwacht, maar mogelijk gaan we dat dan zelf ooit nog veranderen. Ik vermoed van niet. Maar we gaan het wel meemaken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:16

Wat een gedoe allemaal. Het zal in iedergeval mooier zijn geworden dan het was.
Wij willen ook nog laten renoveren, volgende week komt er iemand kijken van een bedrijf in de buurt. Als je alles laat doen, voor ons buitenmuur isolatie, warmtepomp, dubbel glas, ander warmwater boiler, isolatie zolder en kelder, dan kan je 90 % subsidie krijgen, tot 70.000 euro.