Drukte Schiphol

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:08

Fijn dat het vandaag wat rustiger lijkt allemaal!

Ik vlieg morgen om 06:35. Wil er 3 uurtjes van te voren te zijn, ben al ingecheckt en heb alleen handbagage mee. Denk dat dat wel goed moet gaan komen! :D

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:58

Ik was half 3 op schiphol en was om kwart voor 3 al door de security heen. Nu nog tot 18;35 wachten op mn vlucht :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:59


minouesmee

Berichten: 7430
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:56

Onze vlucht is helaas geannuleerd door KLM. Nu moeten wij helaas een dag eerder terug, echt niet leuk. :(

Als we terug zijn in NL dienen we een claim in om 1 nacht van het hotel terug te krijgen.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:29

Jemig dat is balen minouesme

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 04:40

Dat is echt balen zeg! :\

Hier op het ergste voorbereid: half 2 thuis vertrokken, om 3.40AM op de car rental return en harnas aan getrokken voor ellenlange rijen...en om 4.10AM stond ik bij de koffietent na 0 rij bij zowel security als paspoortcontrole :+ nu nog anderhalf uur niksen voordat ik kan boarden := vooralsnog vliegtuig wel op tijd gelukkig, hopen dat dat zo blijft.

Nou scheelt het een stuk dat ik via depart 3 moest, bij 1 en 2 stonden ze al tot bij de opgang rijen dik voor de security / checkin. Dat zag er echt niet chill uit...

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:05

minouesmee schreef:
Onze vlucht is helaas geannuleerd door KLM. Nu moeten wij helaas een dag eerder terug, echt niet leuk. :(

Als we terug zijn in NL dienen we een claim in om 1 nacht van het hotel terug te krijgen.

klm heeft lege vliegtuigen laten vliegen heb ik ergens gelezen om de security te sparen. Dan baal je wel als je daar de dupe van bent.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:10

germie schreef:
minouesmee schreef:
Onze vlucht is helaas geannuleerd door KLM. Nu moeten wij helaas een dag eerder terug, echt niet leuk. :(

Als we terug zijn in NL dienen we een claim in om 1 nacht van het hotel terug te krijgen.

klm heeft lege vliegtuigen laten vliegen heb ik ergens gelezen om de security te sparen. Dan baal je wel als je daar de dupe van bent.


Niet om security te sparen, maar om het aantal mensen op de luchthaven op één extreem drukke dag te verminderen zijn er vliegtuigen leeg homebound gevlogen. Door veel vertragingen en annuleringen werd het fysiek te druk op Schiphol en ontstonden er onveilige situaties.

Edit: de vluchten worden geannuleerd omdat Schiphol de grondprocessen niet rond krijgt — vanwege personeelstekort. Hierdoor ontstaat vertraging op vertraging op vertraging. Eerst is er te weinig personeel bij security waardoor alles langer duurt, dan is er geen grondpersoneel bij de gate, als iedereen dan eindelijk aanboord is wordt de bagage nog geladen want die waren ook nog met 10 andere vluchten bezig, en dan is er op vertrektijd geen pushback truck want — je raadt het al — personeelstekort. KLM moet helaas annuleren, want de chaos van de constante veranderingen en vertragingen was niet meer uit te houden.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:49

Neemt niet weg dat je wel baalt als jij net het slachtoffer bent van een geannuleerde vlucht. Wat de reden ook is.

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:53

Natuurlijk! Maar het lijkt vaak alsof de boosdoener dan de luchtvaartmaatschappij is, wat hier niet (altijd) het geval is.

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:05

Zo aangekomen op plaats van bestemming (Ijsland <3). Was rond 04:00 op Schiphol (vertrekhal 1) en stonden inderdaad lange rijen. Maar deze liepen mooi door, in één uurtje was je er ook wel weer doorheen.

minouesmee

Berichten: 7430
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:52

Eapy schreef:
Natuurlijk! Maar het lijkt vaak alsof de boosdoener dan de luchtvaartmaatschappij is, wat hier niet (altijd) het geval is.

Ik ben ook niet boos, alleen ik vind het erg jammer dat ik nu 1 dag van mijn vakantie mis terwijl ik wel voor het hotel heb betaald.

Maar goed ze zitten nu net in het vliegtuig. Half uurtje vertraging tot nu toe, want het is hier ook een gekkenhuis. :+ Zouden 12;40 vliegen maar zijn nog aan het boarden.

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 05:26

Online inchecken kon niet met Transavia, ruim een uur in de rij gestaan voor de incheckbalie en vervolgens bijna 1.5 uur voor de bagage controle. Vlucht wel gehaald..

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 06:55

Even een tip: vlieg niet via Düsseldorf, dat is net zo erg. :roll: 2 uur in de rij gestaan voor security. En die man vh hotel geloof ik ook meer. 2 uur was ruim genoeg. Niet dus ! Ik heb nog nooit zo hard gelopen met een koffer.

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:48

Fitzroy schreef:
Even een tip: vlieg niet via Düsseldorf, dat is net zo erg. :roll: 2 uur in de rij gestaan voor security. En die man vh hotel geloof ik ook meer. 2 uur was ruim genoeg. Niet dus ! Ik heb nog nooit zo hard gelopen met een koffer.


Oei, wat rot!

Mijn man vloog maandag heen via Düsseldorf en kwam gisteren terug. Hij heeft dan weer 0 problemen en vertragingen gehad met beide vluchten gelukkig. Dus het kan ook goed gaan :) 1e keer in de ochtend gevlogen en gister in de namiddag.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:43

Ik sta hier al een uur op mijn bagage in Eindhoven te wachten dus het maakt geen drol meer uit.

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:15

Rotterdam heeft tot op heden weinig problemen, veel mensen boeken zelfs om naar Rotterdam.

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:57

Maar vanuit Rotterdam wordt het aantal bestemmingen wel beperkt. Ik wilde naar Lefkada en dan kun je alleen vanuit Amsterdam (of Düsseldorf).
Dit maakt het wel goed.


Afbeelding

Vergeten de wachttijd!

Westhof

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:53

Mijn hart zonk even in mijn schoenen toen ik de rij zag, maar we zijn er doorheen! Al met al duurde het 3 kwartier, viel dus mee. Enorme rijen, maar het liep wel continue door.
Afbeelding

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:06

Ik heb een vraagje m.b.t. priority bij transavia. Het heeft geen spoed omdat we pas in augustus gaan maar ik ben gewoon benieuwd, en ik wil de klantenservice nu niet extra belasten dus misschien weet iemand hier toevallig het antwoord :D

Ik heb priority geboekt zodat mijn handbagage-trolley sowieso mee in de cabine mag, maar daar hoort bij dat je ook als eerste mag (of moet?) instappen. Betekent dit dat je ook meteen in de rij moet gaan staan bij het boarden of roepen ze om dat priority eerst mag zodat je voor de rest kan invoegen? Je hebt altijd een groep mensen die z.s.m. in de rij gaan staan en ik blijf liever nog effe relaxed zitten :+

Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:08

Wij mochten als eerste er in (dus kleine rij met priority, dat roepen ze om).

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:13

Snorlex schreef:
Wij mochten als eerste er in (dus kleine rij met priority, dat roepen ze om).


Oh dat is fijn om te weten, dankje! Dan blijf ik gewoon lekker zitten tot ze gaan omroepen 8-)

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:15

Palmboom95 schreef:
Ik heb een vraagje m.b.t. priority bij transavia. Het heeft geen spoed omdat we pas in augustus gaan maar ik ben gewoon benieuwd, en ik wil de klantenservice nu niet extra belasten dus misschien weet iemand hier toevallig het antwoord :D

Ik heb priority geboekt zodat mijn handbagage-trolley sowieso mee in de cabine mag, maar daar hoort bij dat je ook als eerste mag (of moet?) instappen. Betekent dit dat je ook meteen in de rij moet gaan staan bij het boarden of roepen ze om dat priority eerst mag zodat je voor de rest kan invoegen? Je hebt altijd een groep mensen die z.s.m. in de rij gaan staan en ik blijf liever nog effe relaxed zitten :+


Wij hebben vaker Transavia met priority gevlogen. Ze lopen rond met bandjes en checkte bij iedereen die een trolley had de boardingpas. Degene met prio kregen dan een bandje om de trolley. Daarna werd je als jeging boarden omgeroepen dat degene met prio naar voren moesten komen. Dit was sept vorig jaar iig.

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:40

Toevallig vrijdag met Transavia gevlogen. Ze maken op Schiphol 2 rijen (duidelijk aangegeven met bord) normale passagiers en priority apart.

Maar als ze omroepen dat ze gaan boarden ben je al snel aan de beurt door de vaak kleine rij bij priority. Dus wel verstandig al vast in de juiste rij te gaan staan. :D

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:19

roosjenat schreef:
Toevallig vrijdag met Transavia gevlogen. Ze maken op Schiphol 2 rijen (duidelijk aangegeven met bord) normale passagiers en priority apart.

Maar als ze omroepen dat ze gaan boarden ben je al snel aan de beurt door de vaak kleine rij bij priority. Dus wel verstandig al vast in de juiste rij te gaan staan. :D


Ik begrijp niet waarom je dat doet als je al vaste plaatsen hebt? Dit zorgt vaak voor onnodige vertraging. Meestal laden ze op een bepaalde volgorde in om de doorstroom in het gangpad van het vliegtuig te bevorderen.