Egypte 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:31

Wat lekker! Dat geen Nederlands horen zou me niet storen hihi. :D

Ik was van plan wederom een weekje in m'n uppie te gaan want m'n vriend houdt niet van zonvakantie en al helemaal niet all in. Hij had wel nog wat vakantiedagen over.

Dus hij opperde voorzichtig Luxor. Ik ben met een mooi plan gekomen (inclusief prachtig gastvrij aanbod van Kimmie in dit topic) maar hij is toch van z'n geloof gevallen en wil met me mee all in naar Hurghada. Daar dus uiteraard vol op gedoken, een mooi resort gevonden en gelijk een optie genomen. :') We gaan dan wel kijken voor een tour naar Luxor.
Even praktische dingen regelen als kattenoppas en vakantiedagen en dan de optie omzetten. Kan er nu al naar uitkijken!

Mandyy

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:48

Roos wat tof! En gezellig samen!
Waar heb je een optie op? :):)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 20:03

Gaaf Roosch!

Ik kan er ook heerlijk van genieten. Personeel pikt ons als Nederlanders er ook zo uit, heel grappig.

Gaan wel deze week 3 excursies doen met Nederlandse begeleiding, puur zodat wij ook iets van de geschiedenis/uitleg begrijpen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:00

Wat leuk, Roosch, dat je vriend nu mee wil.

Wie is er wel eens in januari geweest en hoe was de temperatuur toen? 22 graden klinkt niet heel warm.
Ik vond de zee in maart nog best koud.
Maar als ik verder weg wil dan Egypte, is het gelijk 2 zo duur ongeveer.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:40

Luxor is geweldig! Als het kan wel 2 dagen gaan dan zie je veel meer en heb je meer tijd bij de bezienswaardigheden.
Wel opletten dat je telefoon niet oververhit raakt. Wij waren een paar jaar geleden in juni en ik had alle foto's gemaakt omdat mijn telefoon de mooiste foto's maakte.
Hij gaf al een paar keer aan dat hij te heet werd dus dan weg gestopt om af te koelen.
Terug in ons hotel ging hij op hol en deed niks meer. Alle foto's kwijt!
Dat was wel voor dat je telefoon automatisch dingen op de cloud of iets op sloeg..

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:10

Fitzroy schreef:

Wie is er wel eens in januari geweest en hoe was de temperatuur toen? 22 graden klinkt niet heel warm.

Geen ervaring met Egypte in Januari, maar Kaapverdie is misschien wel een goede optie anders.
Is niet 2x zo duur, en toch goed warm!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:00

Kaapverdië is ook niet echt warm, 23 graden en wind. En wel bijna 2 x zo duur all inclusive. Dan ga ik liever naar het Caribisch gebied.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:33

Wij gaan toch nog weer een weekje naar Rihana in de herfstvakantie. Het zal minder druk zijn want ze zijn 2 blokken aan het renoveren dus ik ben benieuwd waar we terecht komen. Dit is de eerste keer dat we heen gaan en de kidsclub actief is, kunnen we de kinderen af en toe even kwijt.

Het viel mij trouwens tegen om tickets te kunnen boeken. We hebben nu een tussenstop in Zurich.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:03

Waarom boek je geen pakketreis?

Hier net geboekt voor februari via TUI Duitsland. Scheelde echt veel en Düsseldorf is ook nog eens dichterbij dan Amsterdam.
Ik ga naar Jaz Dar El Medina. Iemand daar al eens geweest?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:10

Nah zeg die heb ik nu dus op het oog!!

De oorspronkelijke vakantie gaat niet door en ik wil in december nu zelf naar die. :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:31

Dat is toevallig :)) Boek jij dan ook via Duitsland? Voor mij scheelde het 170,- voor een week. Dat vind ik toch serieus geld. Ook zit er al 20 kg bagage bij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:40

Ja, ik heb nu Dusseldorf op het oog én zelf boeken. Scheelde veel met vergelijking pakketreis.

Ik zag dat de pakketreizen ook vliegen op Hurghada, terwijl het in Marsa Alam zit. Dat is 2,5 uur per auto. Dus daarom gekeken op directe vlucht naar Marsa Alam.

Ik wacht even af tot de apk van de week is geweest en dan beslis ik of ik ga boeken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:43

Je kunt in de pakketreizen ook gewoon op Marsa Alam vliegen. Als je als filter de vertrektijd vanaf 9.30 uur zet op de TUI site krijg je bovenaan meteen de rechtstreekse vlucht naar Marsa Alam.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:45

Fitzroy schreef:

Hier net geboekt voor februari via TUI Duitsland. Scheelde echt veel en Düsseldorf is ook nog eens dichterbij dan Amsterdam.

Omdat ik dan 2000 euro meer kwijt zou zijn en er alleen vliegreizen vanuit Duitsland en Belgie aangeboden werden. Nu vliegen we vanaf Schiphol ( wonen we 15 minuten vandaan ) .

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:24

Wij zijn net terug van Egypte, El Gouna! PRACHTIG! We hebben gesnorkeld, buggy gaan rijden met zondondergang, genoten van zon, zee, strand… we hadden een rustig hotel, heerlijk stadje om in rond te wandelen of te gaan eten,…

PRACHTIG

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 21:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snorkelen hebben wij ook gedaan, Nederlandse reisbegeleiding echt top!!

Lekker lunchen bij het hotel!
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:44

Fitzroy schreef:

Ik heb geboekt, ga voordat jij gaat dus ik kan het je laten weten! :)) :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:54

Hier werd vorige week mooi aangekondigd dat je naar Hurghada kunt vanaf Groningen. Perfect zou je denken. Maar dat valt smerig tegen:
-Alleen van december tot en met maart, dus de eigenlijk net te koude maanden.
-Gemiddeld 100-130 euro duurder per persoon dan vanaf Schiphol
-Hele ongunstige vliegtijden, vertrek heenweg in de avond, aankomst Hurghada midden in de nacht, terugweg vertrek rond lunchtijd.
-Tussenlanding in Maastricht

Ik denk dat dit dus weer helaas zo'n project is wat bij voorbaat niet succesvol gaat worden. Het is leuk dat ik slechts een half uur voor vertrek hoef in te checken en dat ik gratis kan parkeren. Maar je moet gewoon een nacht overslaan, dus feitelijk is je vakantie veel duurder omdat je echt een dag en een nacht mist.

Ik zou nog wel een keertje naar zo'n mega waterpark in Hurghada willen. Gewoon overdag duiken tussen 8 en 4, en dan heb je elke dag een half uurtje voor de glijbanen wat lang genoeg is, maar het is net wat leuker dan een gewoon zwembad.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:00

Ik zag dat inderdaad ook.

Als het even kan neem ik de meest fijne vluchttijden. Nu ga ik voor het eerst vanaf dusseldorf, heb ik heerlijke vluchttijden en goed betaalbaar. Ook voor het eerst Egypte los geboekt, maar dat is prima te doen. :) en echt stukken goedkoper!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:48

Rambogirl schreef:
Fitzroy schreef:

Geen ervaring met Egypte in Januari, maar Kaapverdie is misschien wel een goede optie anders.
Is niet 2x zo duur, en toch goed warm!

Kaapverdië kom ik idd net vandaan. Is geweldig. Maar geen idee hoe het in januari is. Ik hoop daar zeker nog terug te komen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 07:02

Fitz ik ben 3 keer in januari geweest. Vorig jaar was het 1 dag 23 graden en 2 dagen 30 de rest zo ongeveer rond de 26 graden. Heel soms als er wind staat dat ik in de avond een vest aan trek maar dat was afgelopen jaar niet nodig.

16 januari ga ik voor de 4e keer maar voor de eerste keer naar Marsa Alam.
Via Düsseldorf deze keer dat scheelde weer 100 euro

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:00

Dusseldorf scheelde voor mij ook onwijs veel deze keer. Ik kan gaan inpakken en aftellen, zin in!

Ik reis met 8 kg handbagage en geen ruimbagage. Ik merk al dat dat best ambitieus is.. :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:01

Oeh wanneer Roos? Maak je veel foto’s? :):)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:02

Volgende week! Ik ga m'n best doen veel foto's te maken, ik heb immers zo een onderwaterding voor mijn telefoon gekocht. Super benieuwd of dat werkt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:04

Zo leuk! :D