Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
woepsie90 schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid!
Wie heeft er in Engeland allemaal een paardje en wat voor soort stalling heb je? Wat zijn de stalkosten en wat krijg je daarvoor terug? Vind het een leuk onderwerp maar is moeilijk te vergelijken met de NL stallingen dus zodoende.
Ik betaal £35 per week
- incl hooi
- incl stro
- hele grote stal
- opbergruimte tack etc
- ik mest uit en voer hem zelf
- dag en nacht weidegang, maar op moment alleen overdag. Ik zet hem er elke ochtend in. Stalmeester haalt hem elke avond om 22h binnen.
- water in stal en wei moet ik ook zelf regelen
- longeerton zonder bodem dus amper te gebruiken
- geen bak
Soort DIY/Part livery pakket dus! Maarrr binnenkort ga ik hem verhuizen want voel me er niet thuis, geen rijfaciliteit in de buurt en stal is te ver weg van huis...
En jullie? Kom maar door!
mingming schreef:woepsie90 schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid!
Wie heeft er in Engeland allemaal een paardje en wat voor soort stalling heb je? Wat zijn de stalkosten en wat krijg je daarvoor terug? Vind het een leuk onderwerp maar is moeilijk te vergelijken met de NL stallingen dus zodoende.
Ik betaal £35 per week
- incl hooi
- incl stro
- hele grote stal
- opbergruimte tack etc
- ik mest uit en voer hem zelf
- dag en nacht weidegang, maar op moment alleen overdag. Ik zet hem er elke ochtend in. Stalmeester haalt hem elke avond om 22h binnen.
- water in stal en wei moet ik ook zelf regelen
- longeerton zonder bodem dus amper te gebruiken
- geen bak
Soort DIY/Part livery pakket dus! Maarrr binnenkort ga ik hem verhuizen want voel me er niet thuis, geen rijfaciliteit in de buurt en stal is te ver weg van huis...
En jullie? Kom maar door!
Wow dat is goedkoop! Is het overal zo goedkoop in Engeland?
Ik heb nog maar 3 weken voordat ik vertrek naar EngelandIk kan bijna niet meer wachten, maar ik ben ook heel zenuwachtig.
Ik moet nog een paar dingen regelen, zoals mobiele telefoon enzo. Hoe doen jullie dat? Ik ga slechts voor een jaar, dus ik wil geen contract waar ik dan aan vast zit.
Weten jullie hoe het zit in Engeland met paardrijden als sport? In nederland kan je redelijk makkelijk een manege of lease paard vinden, is dat daar net zo makkelijk? Is er een soort marktplaats waarop je dat kan vinden?
Citaat:Wow dat is goedkoop! Is het overal zo goedkoop in Engeland?
Ik heb nog maar 3 weken voordat ik vertrek naar EngelandIk kan bijna niet meer wachten, maar ik ben ook heel zenuwachtig.
Ik moet nog een paar dingen regelen, zoals mobiele telefoon enzo. Hoe doen jullie dat? Ik ga slechts voor een jaar, dus ik wil geen contract waar ik dan aan vast zit.
Weten jullie hoe het zit in Engeland met paardrijden als sport? In nederland kan je redelijk makkelijk een manege of lease paard vinden, is dat daar net zo makkelijk? Is er een soort marktplaats waarop je dat kan vinden?
Annash schreef:Het is 1 van de redenen waarom ik Dyl verkocht heb toen ik naar Engeland ging. Met mijn huidige salaris kan ik geen 400 pond per maand kwijt aan alleen stalling, en met een fulltime baan krijg ik het niet voor elkaar om iedere dag te gaan om binnen en buiten te zetten etc. Dan zit je zo aan twee keer per dag, en ik weet dat mij dat niet lukt.
Lotte, waar in de West Midlands woon jij? Ik woon ook in de WM.
Annash schreef:Het is 1 van de redenen waarom ik Dyl verkocht heb toen ik naar Engeland ging. Met mijn huidige salaris kan ik geen 400 pond per maand kwijt aan alleen stalling, en met een fulltime baan krijg ik het niet voor elkaar om iedere dag te gaan om binnen en buiten te zetten etc. Dan zit je zo aan twee keer per dag, en ik weet dat mij dat niet lukt.
Lotte, waar in de West Midlands woon jij? Ik woon ook in de WM.
Bumblehorse schreef:Ben net terug van de stal. super vriendelijke mens
Wel duur £425 part livery, en helaas geen binnenbak, maar van wat ik gezien heb, is dat ook wel wat je in Belgie zou betallen voor degelijke stalling, maar wel met binnenbak
andere was een troep en konden we niet eens binnen terwijl we wel van te voren hadden laten weten dat we kwamen
edit: dit is in Bexhill
Lotte_Wessel schreef:wat jammer zeg van die ene stal. De andere, wat zit er bij in dan, voor 425? Hoop dat hier toch wel alles bij in zit! (stal, buiten en binnen zetten, hooi/stro/zaagsel/voer etc.). Sta op het moment dus op een stal zonder binnenbak en zelf mis ik het niet zo. Wen je snel aan en als je het weer een beetje in de gaten houdt en het een goede bodem is buiten, kun je het wel het hele jaar door gebruiken. Hopelijk vindt je snel wat! Ik ga dus verhuizen en zoek ook een stal op het moment, maar in de omgeving van Southminster (Essex). Had een stal gevonden maar die belde me gisteren opeens dat de stal toch weg was, terwijl ik had aangegeven erg geinteresseerd was maar het zaterdag graag even wilde zien. Nou ja, even verder kijken dus!
Bumblehorse schreef:Lotte_Wessel schreef:wat jammer zeg van die ene stal. De andere, wat zit er bij in dan, voor 425? Hoop dat hier toch wel alles bij in zit! (stal, buiten en binnen zetten, hooi/stro/zaagsel/voer etc.). Sta op het moment dus op een stal zonder binnenbak en zelf mis ik het niet zo. Wen je snel aan en als je het weer een beetje in de gaten houdt en het een goede bodem is buiten, kun je het wel het hele jaar door gebruiken. Hopelijk vindt je snel wat! Ik ga dus verhuizen en zoek ook een stal op het moment, maar in de omgeving van Southminster (Essex). Had een stal gevonden maar die belde me gisteren opeens dat de stal toch weg was, terwijl ik had aangegeven erg geinteresseerd was maar het zaterdag graag even wilde zien. Nou ja, even verder kijken dus!
Part Livery: £425.00 pcm (£14 per day)
includes:
Daily muck out and skipping out Monday to Friday; but not on Saturday, Sunday and Bank Holidays
Breakfast and dinner (all quality hard feed)
Ample hay
Daily turnout and bring in
Morning rug changes
Inclusive daily use of horse walker where turn out is not possible due to bad weather conditions
Owners are expected to attend every evening to groom, pick out feet, put on stable rugs, skip out, water and hay, etc. Alternatively, they can pre-book this service to be paid as an extra. Owners are also expected to muck out by 11.00am at weekends and on Bank Holidays
en dan heb je nog een hele lijst van extra's, het was er echt super netjes en de eigenaar super vriendelijk, geeft ook les, the staff was ook heel vriendelijk en de paarden zagen er allemaal op en top uit! Het is ook handig dat de dekens van de paarden worden vervangen. gebruik ik die eindelijk ook eens
Heb nog wel een stal of twee waar ik ga kijken, maar deze ben ik echt van onder de indruk
Citaat:Part Livery: £425.00 pcm (£14 per day)
includes:
Daily muck out and skipping out Monday to Friday; but not on Saturday, Sunday and Bank Holidays
Breakfast and dinner (all quality hard feed)
Ample hay
Daily turnout and bring in
Morning rug changes
Inclusive daily use of horse walker where turn out is not possible due to bad weather conditions
Owners are expected to attend every evening to groom, pick out feet, put on stable rugs, skip out, water and hay, etc. Alternatively, they can pre-book this service to be paid as an extra. Owners are also expected to muck out by 11.00am at weekends and on Bank Holidays
en dan heb je nog een hele lijst van extra's, het was er echt super netjes en de eigenaar super vriendelijk, geeft ook les, the staff was ook heel vriendelijk en de paarden zagen er allemaal op en top uit! Het is ook handig dat de dekens van de paarden worden vervangen. gebruik ik die eindelijk ook eens
Heb nog wel een stal of twee waar ik ga kijken, maar deze ben ik echt van onder de indruk
mingming schreef:Die prijzen verschillen soms best wel ja! Ik vind die van 425 inderdaad ook erg duur.
Ik weet eindelijk waar ik terecht kom in Engeland: Newport in Zuid Engeland op the Isle of Wight
Iemand daar wel eens geweest?
De paardrijlessen zijn erg duur daar, dus ik kan het sowieso niet wekelijks gaan volgen vrees ik. Ik ben heel benieuwd hoe het in het echt eruit ziet. Op de foto's in elk geval erg mooi.