Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:42

ik ga deze week enkele stallingen bekijken

Het zal allemaal snel gaan, ik hoop over 2 maanden te verhuizen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:06

woepsie90 schreef:
Vraagje uit nieuwsgierigheid!
Wie heeft er in Engeland allemaal een paardje en wat voor soort stalling heb je? Wat zijn de stalkosten en wat krijg je daarvoor terug? Vind het een leuk onderwerp maar is moeilijk te vergelijken met de NL stallingen dus zodoende :).

Ik betaal £35 per week
- incl hooi
- incl stro
- hele grote stal
- opbergruimte tack etc
- ik mest uit en voer hem zelf
- dag en nacht weidegang, maar op moment alleen overdag. Ik zet hem er elke ochtend in. Stalmeester haalt hem elke avond om 22h binnen.
- water in stal en wei moet ik ook zelf regelen
- longeerton zonder bodem dus amper te gebruiken
- geen bak

Soort DIY/Part livery pakket dus! Maarrr binnenkort ga ik hem verhuizen want voel me er niet thuis, geen rijfaciliteit in de buurt en stal is te ver weg van huis...

En jullie? Kom maar door :)!

Wow dat is goedkoop! Is het overal zo goedkoop in Engeland?

Ik heb nog maar 3 weken voordat ik vertrek naar Engeland *\o/* Ik kan bijna niet meer wachten, maar ik ben ook heel zenuwachtig.

Ik moet nog een paar dingen regelen, zoals mobiele telefoon enzo. Hoe doen jullie dat? Ik ga slechts voor een jaar, dus ik wil geen contract waar ik dan aan vast zit.

Weten jullie hoe het zit in Engeland met paardrijden als sport? In nederland kan je redelijk makkelijk een manege of lease paard vinden, is dat daar net zo makkelijk? Is er een soort marktplaats waarop je dat kan vinden?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:42

mingming schreef:
woepsie90 schreef:
Vraagje uit nieuwsgierigheid!
Wie heeft er in Engeland allemaal een paardje en wat voor soort stalling heb je? Wat zijn de stalkosten en wat krijg je daarvoor terug? Vind het een leuk onderwerp maar is moeilijk te vergelijken met de NL stallingen dus zodoende :).

Ik betaal £35 per week
- incl hooi
- incl stro
- hele grote stal
- opbergruimte tack etc
- ik mest uit en voer hem zelf
- dag en nacht weidegang, maar op moment alleen overdag. Ik zet hem er elke ochtend in. Stalmeester haalt hem elke avond om 22h binnen.
- water in stal en wei moet ik ook zelf regelen
- longeerton zonder bodem dus amper te gebruiken
- geen bak

Soort DIY/Part livery pakket dus! Maarrr binnenkort ga ik hem verhuizen want voel me er niet thuis, geen rijfaciliteit in de buurt en stal is te ver weg van huis...

En jullie? Kom maar door :)!

Ik heb nog maar 3 weken voordat ik vertrek naar Engeland *\o/* Ik kan bijna niet meer wachten, maar ik ben ook heel zenuwachtig.

Ik moet nog een paar dingen regelen, zoals mobiele telefoon enzo. Hoe doen jullie dat? Ik ga slechts voor een jaar, dus ik wil geen contract waar ik dan aan vast zit.

Weten jullie hoe het zit in Engeland met paardrijden als sport? In nederland kan je redelijk makkelijk een manege of lease paard vinden, is dat daar net zo makkelijk? Is er een soort marktplaats waarop je dat kan vinden?

Het is niet overal zo goedkoop. Waar ik op het moment sta in de West Midlands sta ik voor 45 pond per week en dat is inclusief;
- hooi
- een hele grote stal
- opbergruimte voor tack en dekens
- dag en nacht weidegang als ik dit wil. De hele winter ook weidegang
- hele hele grote rijbak met een springparcours
- een stapmolen
- voeren als ik dit klaar zet

Verder is het 1 pond als ik de stalmeester mijn paard naar binnen laat halen of buiten laat zetten. Zaagsel is 7 pond per baal al haal ik dat vaak van de paardenwinkel in de buurt waar het 5 pond per baal is. Stro op stal is 3 pond per vrij grote baal dus ook prima prijs. Verder is er automatisch water in de wei en een wasplaats. Stallen zijn ruim met ramen aan beide kanten van de stal dus pony kan overal rondkijken.

Op het moment ben ik ook bezig met een verhuizing naar Southminster (Essex) en daar zijn de stal prijzen hoger wat ik tot nu toe heb gezien. Ben dus nog druk aan het zoeken.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:21

@Lotte Wessel: das een mooie prijs! Zeker met snachs buiten en die mooie bak! Ik vind mijne best duur eigenlijk, zonder bak of longeerton! Stro is hier niet te krijgen als particulier en zaagsel is hier £10 per baal. Dus £5 of £3 is echt mooie prijs zeg!! Ik woon op Isle of Man, alles stuk duurder dan op het vaste land, helaas... Staat jouwe dag en nacht buiten? Scheelt een hoop geld en gedoe per dag :D ik hoop dat mijne binnenkort ook s nachts eruit kan. Ik kon hem in het begin niet vangen, toen was hij nog niet van mij en kwam ik iedereen af en toe een wortel geven. Dus daarom staat hij nu s nachts nog niet buiten. Hopelijk laat hij het binnenkort wel toe, als jij me beter kent :D.

Ik ga volgende maand naar een nieuwe stalling wat 10 minuutjes lopen is. Kost £70 per maand (£17,50 per week), maar dan moet ik zelf hooi en zaagsel kopen. Zelf mesten, zelf voeren en zelf in en uit de wei halen. Maar als hij straks 24/7 buiten kan scheelt me dat een hoop: geen zaagsel kopen en niet dagelijks uitmesten en niet 2x per dag erheen voor het in en uit de wei....

Deze man heeft een mooi landhuis met toevallig een paar stallen, en hij vindt paarden gewoon leuk, hij wil er niet per se aan verdienen. Een bak heeft hij niet maar wel een vlak weiland met springattributen en bakletters. En een echte binnen/buitenbak is dichtbij te huur, daar kan ik te paard naartoe wandelen. En dan kom ik zelfs langs mijn eigen huis :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:28

Citaat:

Nee het is hier best duur eigenlijk maar ik woon ook niet écht in Engeland, ik woon op het eiland ernaast, en veel is hier duurder. Zaagsel is bv £10 per baal en hoor net dat op het engelse vaste land het £5 per baal is! Daarnaast is mijn stalling in slechte staat zonder bak of goeie ton. Een pensionmanege begint hier vanaf £40 per week waarbij je zelf nog zaagsel moet kopen én paard ook zelf buiten en binnen moet zetten. En geen nachtelijke weidegang! Betekent dus dat je 2x per dag er naartoe kan! Tenzij je met stalgenoten afspraken kan maken, om elkaars paarden binnen en buiten te zetten...

Mijn buren hebben 54 stallen, 4 rijbakken, stapmolen en tientallen postzegels weitjes. Zij vragen £90 per week, dan hoef je geen zaagsel te kopen, mesten wordt gedaan en doen zij je paard in/uit de wei. Dat is dus £360 per maand wat ongeveer €420 is!!! Best veel... Toch? Doe ik het liever allemaal zelf, veel gezelliger :D

Edit: je andere vragen weet ik niet, is hier misschien anders dan op vasteland? Hier zijn maar 3 maneges bijvoorbeeld... Zat lease of share-paarden te vinden ook maar als ze weten dat je tijdelijk bent weet ik niet of iemand dat zou doen!? Misschien dat de andere engelse bokkers betere antwoorden hebben :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:35

Het is 1 van de redenen waarom ik Dyl verkocht heb toen ik naar Engeland ging. Met mijn huidige salaris kan ik geen 400 pond per maand kwijt aan alleen stalling, en met een fulltime baan krijg ik het niet voor elkaar om iedere dag te gaan om binnen en buiten te zetten etc. Dan zit je zo aan twee keer per dag, en ik weet dat mij dat niet lukt.

Lotte, waar in de West Midlands woon jij? Ik woon ook in de WM. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:38

isle of man heeft, net als de Waddeneilanden, het probleem dat alles per boot moet worden aangevoerd. Dat maakt alles duurder. Dat merk je op de Wadden en dat zal op Isle of man niet anders zijn, vrees ik.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:42

ikke schreef:
isle of man heeft, net als de Waddeneilanden, het probleem dat alles per boot moet worden aangevoerd. Dat maakt alles duurder. Dat merk je op de Wadden en dat zal op Isle of man niet anders zijn, vrees ik.

Dit dus precies :j

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:49

Annash schreef:
Het is 1 van de redenen waarom ik Dyl verkocht heb toen ik naar Engeland ging. Met mijn huidige salaris kan ik geen 400 pond per maand kwijt aan alleen stalling, en met een fulltime baan krijg ik het niet voor elkaar om iedere dag te gaan om binnen en buiten te zetten etc. Dan zit je zo aan twee keer per dag, en ik weet dat mij dat niet lukt.

Ah dat is zo jammer, maar wel begrijpelijk :j! Ik had idd ook niet echt het idee dat het goedkoop was in Engeland, toen iemand dat hierboven opperde... Boodschappen doen, schrik me iedere rot! Gisteren voor £80, is niet eens voor een hele week en dat ging gewoon om de basis: fruit groente vlees brood beleg zuivel luiers... en wij eten niet ingewikkeld! Is dat in Engeland zelf ook zo duur?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:33

Annash schreef:

Wat toevallig! Ik woon in Coventry en mijn pony staat in Rugby. Waar woon jij?
Prijzen zijn oké. Hier in de buurt zijn prijzen allemaal rondom 35/45 per week dus best oké. Best flinke balen stro zijn 3 pond en zaagsel 7 als ik het koop van mijn stal maar 5 pond van de winkel zelf. Pak de auto regelmatig vol met balen om geld te besparen.

Pony staat in de zomer 24/7 buiten maar ik had zoveel wei en gras dat ik het nu deel met een andere pony. Mijn pony kon het gewoon niet eten en staat nu nog met gras halverwege de benen. Rijbak is echt 3 rijbakken van 20x40 zoals ik in Nederland had, echt enorm groot! Daarnaast rijpaden rondom de weilanden om heerlijk te galopperen! Echt heel veel geluk gehad om een plekje te vinden op deze stal! Vind over het algemeen wel dat Engeland erg veel duurder is met stalling enzo. Betaal makkelijk 475 pond per maand voor een stal, wel inclusief alles, maar toch. En dat is me toch te gortig! Ben zelf een student en al werkt mijn partner wel full time, wil zelf niet geheel afhankelijk zijn van hem. Wel prachtig rijden hier in de natuur!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:18

Ik woon nabij Telford, Shopshire :) Ongeveer een uurtje bij je vandaan aan de andere kant van Birmingham.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 16:19

Ben net terug van de stal. super vriendelijke mens
Wel duur £425 part livery, en helaas geen binnenbak, maar van wat ik gezien heb, is dat ook wel wat je in Belgie zou betallen voor degelijke stalling, maar wel met binnenbak
andere was een troep en konden we niet eens binnen terwijl we wel van te voren hadden laten weten dat we kwamen

edit: dit is in Bexhill

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:35

Bumblehorse schreef:
Ben net terug van de stal. super vriendelijke mens
Wel duur £425 part livery, en helaas geen binnenbak, maar van wat ik gezien heb, is dat ook wel wat je in Belgie zou betallen voor degelijke stalling, maar wel met binnenbak
andere was een troep en konden we niet eens binnen terwijl we wel van te voren hadden laten weten dat we kwamen

edit: dit is in Bexhill

wat jammer zeg van die ene stal. De andere, wat zit er bij in dan, voor 425? Hoop dat hier toch wel alles bij in zit! (stal, buiten en binnen zetten, hooi/stro/zaagsel/voer etc.). Sta op het moment dus op een stal zonder binnenbak en zelf mis ik het niet zo. Wen je snel aan en als je het weer een beetje in de gaten houdt en het een goede bodem is buiten, kun je het wel het hele jaar door gebruiken. Hopelijk vindt je snel wat! Ik ga dus verhuizen en zoek ook een stal op het moment, maar in de omgeving van Southminster (Essex). Had een stal gevonden maar die belde me gisteren opeens dat de stal toch weg was, terwijl ik had aangegeven erg geinteresseerd was maar het zaterdag graag even wilde zien. Nou ja, even verder kijken dus!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:32

Mingming, op Gumtree kun je met een beetje geluk part loan paarden vinden, dat is te vergelijken met een bijrijdpaard :) Ik rij af en toe het paard van een collega van m'n vriend bij en verder niet, zou graag meer willen rijden maar alles is vrij ver weg omdat ik midden in de stad woon helaas en ik heb niet veel vrije tijd over.

Geen ervaringen met stallingen dus, helaas! Ik mis het wel echt hoor.

Oh en wat betreft een telefoon, ik heb destijds gewoon een abonnement voor 2 jaar afgesloten en vernieuw nu ook gewoon weer voor 2 jaar, maar ik geloof dat in ieder geval GiffGaff abonnementen doet waar je niet aan vast zit zeg maar. Neem aan dat je dan wel gewoon zelf je telefoon moet kopen. Sim Only zullen er wel meer providers zijn die abonnementen voor onbepaalde tijd of voor een jaar doen :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 10:11

Lotte_Wessel schreef:
wat jammer zeg van die ene stal. De andere, wat zit er bij in dan, voor 425? Hoop dat hier toch wel alles bij in zit! (stal, buiten en binnen zetten, hooi/stro/zaagsel/voer etc.). Sta op het moment dus op een stal zonder binnenbak en zelf mis ik het niet zo. Wen je snel aan en als je het weer een beetje in de gaten houdt en het een goede bodem is buiten, kun je het wel het hele jaar door gebruiken. Hopelijk vindt je snel wat! Ik ga dus verhuizen en zoek ook een stal op het moment, maar in de omgeving van Southminster (Essex). Had een stal gevonden maar die belde me gisteren opeens dat de stal toch weg was, terwijl ik had aangegeven erg geinteresseerd was maar het zaterdag graag even wilde zien. Nou ja, even verder kijken dus!

Part Livery: £425.00 pcm (£14 per day)
includes:
Daily muck out and skipping out Monday to Friday; but not on Saturday, Sunday and Bank Holidays
Breakfast and dinner (all quality hard feed)
Ample hay
Daily turnout and bring in
Morning rug changes
Inclusive daily use of horse walker where turn out is not possible due to bad weather conditions
Owners are expected to attend every evening to groom, pick out feet, put on stable rugs, skip out, water and hay, etc. Alternatively, they can pre-book this service to be paid as an extra. Owners are also expected to muck out by 11.00am at weekends and on Bank Holidays

en dan heb je nog een hele lijst van extra's, het was er echt super netjes en de eigenaar super vriendelijk, geeft ook les, the staff was ook heel vriendelijk en de paarden zagen er allemaal op en top uit! Het is ook handig dat de dekens van de paarden worden vervangen. gebruik ik die eindelijk ook eens ;)

Heb nog wel een stal of twee waar ik ga kijken, maar deze ben ik echt van onder de indruk

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:12

Ik vind het nog veel geld hoor... jeetje als je dat omrekent naar euro. Ik stond eerder all in voor onder de 300 EUR geloof ik. Dan gingen ze in de stapmolen (ochtend) en wei (middag), of andersom.

Nee, met een fulltime baan en zulke prijzen, zit het er voor mij helaas niet in.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:39

Bumblehorse schreef:
Lotte_Wessel schreef:

includes:
Daily muck out and skipping out Monday to Friday; but not on Saturday, Sunday and Bank Holidays
Ample hay
Morning rug changes
Inclusive daily use of horse walker where turn out is not possible due to bad weather conditions
Owners are expected to attend every evening to groom, pick out feet, put on stable rugs, skip out, water and hay, etc. Alternatively, they can pre-book this service to be paid as an extra. Owners are also expected to muck out by 11.00am at weekends and on Bank Holidays

en dan heb je nog een hele lijst van extra's, het was er echt super netjes en de eigenaar super vriendelijk, geeft ook les, the staff was ook heel vriendelijk en de paarden zagen er allemaal op en top uit! Het is ook handig dat de dekens van de paarden worden vervangen. gebruik ik die eindelijk ook eens ;)

Heb nog wel een stal of twee waar ik ga kijken, maar deze ben ik echt van onder de indruk

Klinkt wel alsof er veel bij zit dus mwah, niet gek voor de prijs. Zelf zou ik er wel een beetje over vallen dat de eigenaar bepaalde dingen "moet" doen of voor een bepaalde tijd moet hebben uitgemest en anders moet ik er meer voor betalen zodat het gedaan kan worden. Weet niet hoe strikt ze daarmee zijn, maar als ik bijvoorbeeld niet op stal kan/wil zijn tot 2 uur (in weekend) dan zou ik voor dat geld niet iemand op m'n dak willen en daarover valt. Maar je zei dat ze erg aardig waren en dus zal het misschien niet zo strikt zijn. Wat er bij in is begrepen klinkt goed! Netjes voor de prijs denk ik.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:48

Citaat:
includes:
Ample hay
Morning rug changes

Poe, vind het ook veel geld! Zeker als je ook nog aan tijden vast zit...
Maar, dat je je op je gemak voelt op een stalling is ook belangrijk :)!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:39

Die prijzen verschillen soms best wel ja! Ik vind die van 425 inderdaad ook erg duur.

Ik weet eindelijk waar ik terecht kom in Engeland: Newport in Zuid Engeland op the Isle of Wight :)
Iemand daar wel eens geweest?

De paardrijlessen zijn erg duur daar, dus ik kan het sowieso niet wekelijks gaan volgen vrees ik. Ik ben heel benieuwd hoe het in het echt eruit ziet. Op de foto's in elk geval erg mooi.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:27

mingming schreef:
Die prijzen verschillen soms best wel ja! Ik vind die van 425 inderdaad ook erg duur.

Ik weet eindelijk waar ik terecht kom in Engeland: Newport in Zuid Engeland op the Isle of Wight :)
Iemand daar wel eens geweest?

De paardrijlessen zijn erg duur daar, dus ik kan het sowieso niet wekelijks gaan volgen vrees ik. Ik ben heel benieuwd hoe het in het echt eruit ziet. Op de foto's in elk geval erg mooi.

Yay nog een eilandganger hihi! Ik ben daar nog nooit geweest, ik woon op Isle of Man. Zal geheid mooi zijn :).
Hier is alles in de paarden ook vrij duur, de goedkoopste dressuur lesgeefster hier vraagt £30 per drie kwartier! Dat is 40 euro ofzo?

Ik verhuis waarschijnlijk volgende week naar een nieuwe stalling! Kleine boerderij met ruiterpaden voor de deur, 's nachts weidegang in de zomer, open houten stallen, mooie bak waar mijn paard ook los in mag (longeren of vrijheidsdressuur), springweide, goedkope bodembedekking, onbeperkt hooi, en buitenzetservice/vakantiecover op aanvraag! Dit kost £120 pmnd (excl buitenzetten etc). Helaas wel 15 minuten met de auto dus 30 dagen x 30 minuten kost zo'n £80 pmnd aan petrol. Maaaar ik en paardlief gaan ons hier veel beter voelen denk ik dus dan moet dat maar :).

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 17:14

Hoe hebben jullie het gedaan met auto importeren?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:51

Mee de grens overgenomen en bij de Tuvkeuring gebracht .

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:07

Wij hebben onze auto's met boottocht meegenomen en laten ze hier keuren en omzetten als de NL apk verlopen is :-) hopelijk komen ze door de keuring! Zijn geen oude auto's ofzo maar ze schijnen op dit eiland echte pietlutten te zijn...

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 19:24

moet je dan specifiek een afspraak maken bij de Tuvkeuring?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:46

Oh sorry!!!!! Ik post in het verkeerde topic Bumblehorse :oo