Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:12

Ik zoek werk in Andalusië, omdat mijn vriend daar nu ook zit! Zoeken ze nog mensen waar jij nu werkt? Haha :p

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:07

Hooi allemaal,
Na lang een stille meelezer te zijn geweest en te genieten van jullie veralen en mooie ervaringen. Hoop ik nu ook avonturen te kunnen delen.

Ik wil graag in september richting australie gaan voor ong 6 maanden. Iemand die mij misschien tips kan geven over het visum? Weten jullie toevallig ook leuke spring of eventingstallen om te werken? ik had zelf al een site gevonden met diverse stallen. Ik ben nu dus alvas aan het rondkijken en ik hoop deze maand de ticket te kunnen boeken :)

UK_eef

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:23

September 2016 wil je weg?

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:36

UK_eef schreef:
September 2016 wil je weg?

Sorry er vergeten bij te zetten. Idd in 2016

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:52

Op www.workaway.com heb je geweldige adressen waar je terecht kunt. Als ik het voor elkaar krijg mn mini kudde te verleasen (iemand interesse toevallig? :p ) en mn huis te verhuren dan wil ik ook graag naar het buitenland vertrekken in de zomer van 2016.
Eerst maar ns spullen verkopen...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:08

Op workaway.info staan inderdaad ontzettend leuke dingen! Toch vraag ik me enorm af hoe je dan aan je inkomsten komt. Ik snap dat je via dit systeem werkt voor een dak boven je hoofd en voedsel, maar mijn verzekeringen moet ik ook blijven betalen. Hoe doen jullie dat?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:54

Tja, heb er even over nagedacht en zoveel vaste lasten heb je natuurlijk niet als je werkt voor eten en onderdak. Beetje sparen en dan heb je dat natuurlijk ook zo voldaan. :o

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:58

heyhey allemaal, ik heb een (tijdelijke) baan aangeboden gekregen in Canada als stalmeisje. Wie van jullie heeft enig idee hoe dat allemaal zit met werkvergunning enzo? Van wat ik ervan begrijp moet mijn baas kunnen aantonen dat geen canadees dat werk kan doen en dat ik daarom nodig ben in Canada. maar dat kan niet. het is een vrienden dienst zegmaar. Ik ben daar in de zomer 4 weken op uitwisseling geweest en ze wilde me graag terug hebben. Elk idee of hulp is hartstikke welkom. Ik hoor het graag van jullie!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:34

Volgens mij dien je een Working Holiday Visa aan te vragen als je legaal in Canada wil werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:41

Ik ga dit topic ook bijlezen.. Dit jaar heb ik een tussenjaar en het lijkt me heel leuk om in het voorjaar/zomer een tijd in het buitenland te werken. Ik heb nog geen concrete plannen en het zijn voor nu ook vooral dromen, maar ik hoop door dit topic een beetje geinspireerd te raken :D

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:03

het working holiday visa programma is gesloten en is niet duidelijk wanneer en of het weer opnieuw opengaat voor 2016

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:13

Als het programma alweer 'dicht' is heb je de deadline echt net gemist. Ik heb 3 weken geleden mijn working holiday visa ontvangen voor 2016. Maar ik moet wel zeggen dat ik super veel geluk had want ik had me net 3 dagen ingeschreven toen het programma opengesteld werd en ik zat er dus direct bij. All in all heeft dat hele proces een week of 7 geduurd. Als de quota inmiddels behaald is vrees ik dat je voorlopig niet aan de beurt bent. :(

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:24

Je kunt ook verzekering etc opzeggen..risico vol dat wel! N vriendin heeft het echter wel gedaan, heeft alles verkocht en opgezegd en woont nu al 3 jaar wisselend op Australie en Nieuw Zeeland. Ze heeft het super naar haar zin en heeft geen plannen om terug te komen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:51

Jolene85 schreef:
Je kunt ook verzekering etc opzeggen..risico vol dat wel! N vriendin heeft het echter wel gedaan, heeft alles verkocht en opgezegd en woont nu al 3 jaar wisselend op Australie en Nieuw Zeeland. Ze heeft het super naar haar zin en heeft geen plannen om terug te komen.

Je verzekering kan je alleen opzeggen wanneer je zeker bent dat je langer dan den jaar weg bent. Kom je bunnen dat jaar terug, moet je alles terug betalen namelijk ;).

Als je een baantje hebt tegen alleen kost en inwoning heb je dus zelf wel wat spaargeld nodig voor alle andere dingen behalve eten en drinken.
Denk er bijvoorbeeld aan dat je af en toe een dagje uit wilt doen, nieuwe deodorant nodig hebt, je (rij) laarzen stuk gaan etc etc

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:18

Werken tegen kost en inwoning doe ik niet langer dan 2 maanden om zo niet te veel geld te verliezen. Je verzekering, benzine etc. loopt inderdaad gewoon door, en je cosmetica etc. dien je toch zelf te betalen. En met kost en inwoning ben je toch gebonden aan (vaak) afgelegen locaties dus als je in het weekend iets leuks wil gaan doen kost dat ook geld. Maar indien het ergens goed bevalt kun je altijd voorstellen om er als betaalde kracht te gaan werken. :)

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:51

Vraagje jongens, soms zit je tussen twee adressen weer een tijdje bij je ouders thuis. Hoe overleven jullie dit? Of reizen jullie meteen door?
Hoe lang zijn jullie weg en hoe vaak zien jullie het thuisfront?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:46

Ik ben in de 6 jaar dat ik weg was twee keer naar Nederland op vakantie geweest. Tussen banen door ben ik gelijk doorgereist.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:08

Even een update hier, ik heb 4 weken paarden getraind en vandaag begint mijn reis langs de hele australische oostkust

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:56

T zijn kennissen, dus werk dan tegen kost en inwoning en krijg extra zakgeld. In totaal is t dus soortvan wel betaald werken maar officieel niet

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 05:13

@ baroeg: langer dan 4 weken op 1 plek, ook al is het voor kost en inwoning, wordt als werk gezien in Canada en heb je een workpermit nodig. En als je er wat voor krijgt heb je per definitie work permit nodig. Voor meer info: http://www.cic.gc.ca/english/resources/ ... /about.asp

Er komen genoeg mensen binnen die 6 maanden komen (zonder workpermit) en 6 maanden op 1 plek room/board werk doen en evt kleine vergoeding krijgen. Het is dus illegaal. Als ze erachter komen dan kun je voorlopig niet terug naar Canada. Als ze de immigratie aan je twijfelt of je daadwerkelijk voor 'vakantie' komt en vermoed dat je misschien gaat werken, geven ze je mogelijk maar toegang voor x maanden i.p.v. 6 maanden (als "toerist").

Ga je die route nemen dan moet je zeker kunnen aantonen dat je retourticket hebt, voldoende geld voor 6 maanden, en een soort van plan wat je in Canada komt doen, geen berichten op je telefoon hebben mbt tot 'werk in canada, en daarnaast geluk met wie je als IO je voor je hebt. Wij hebben mensen gehad die super gemakkelijk binnen kwamen en 6 maanden bij ons hebben verbleven, en dan weer een andere die maar 6 weken kwam en ook maar toegang voor 6 weken heeft gekregen omdat IO niet van overtuigt was dat ze hier puur kwam voor ' vakantie' (en zij was denk ik de enigste die volgens de regels was, zou niet langer dan 4 weken op 1 boerderij zijn, had voldoende geld etc).

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:09

Dankjewel voor deze uitleg Linda :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:10

Vandaag laatste werkdag gehad hier in Londen. Ben hier nog t/m zondag, dan weer naar Nederland en dan 26 november op naar mijn volgende avontuur in Nieuw Zeeland.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:18

Leuk, Sanne! Je had het niet zo naar je zin in Londen toch?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:00

@sanne geniet nog van de laatste dagen.:)

Na al een tijdje te hebben meegelezen en af en toe iets fepost te hebben in verband met zomerwerk hier nu ook wat grotere plannen.

Ik wil vanaf volgende zomer voor langere tijd naar t buitenland.

Heb in januari een selectiedag voor reisleiding bij het bedrijf waar ik al voor werk in de zomermaanden. Een andere opties is via yard and groom iets leuks benaderen, heb al een aantal leuke mogelijkheden lopen.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij een baan via yard and groom?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:33

UK_eef schreef:
Leuk, Sanne! Je had het niet zo naar je zin in Londen toch?

De sfeer en mentaliteit op het werk waren niet leuk nee, het management ook niet. (Zo kon er gisteren op mijn laatste dag niet eens een bedankje of zelfs een "doei" vanaf) maar verder heb ik het wel heel erg leuk gehad hier. Vind Londen een geweldige stad, en ben heel blij dat ik dit gedaan heb :)