Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 21:46

Heb je enig idee hoe dat kwam, Dewirox?
Gaat het nu wel beter?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:59

Nee, geen idee. Ik heb wel vaker wat last van mijn darmen, maar nog nooit zo extreem. Op een gegeven moment gingen ook gewoon al mijn spieren trillen.

We hebben nog even overwogen om door te rijden naar het ziekenhuis, maar ben toch maar eerst naar huis gegaan om het nog even aan te kijken. Na een tijdje wel in slaap kunnen vallen en vanmorgen was het al een heel stuk minder gelukkig.

Wel erg naar hoor, ben er ook een beetje bang voor als ik over 3 weken weer ga vliegen. Stom eigenlijk, want ik heb nog nooit problemen gehad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:09

Vervelend!!!! Maar als je al met buikpijn het vliegtuig in ging zal het niet door het vliegen komen moet je maar denken :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:27

DewiRox, vervelend de buikpijn in het vliegtuig! Had je niet iets verkeerds gegeten, te weinig gegeten of last van de vrouwelijke toestanden?

Heb je wel een fijne vakantie gehad ondanks t weer een beetje tegenviel?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:11

Nee, gewoon gegeten als normaal eigenlijk, goed gedronken. Ook geen vrouwelijke toestanden haha. Als ik last van mijn maag/darmen heb, dan is dat dezelfde pijn, maar het is nog nooit zo verschrikkelijk extreem geweest. Normaal gesproken is het vervelend, ik ben eraan gewend en kan het dan aardig onderdrukken. Maar in het vliegtuig was het gewoon eigenlijk niet te doen, daar hang je dan in de lucht. Ach, het is nu weer weg en ik heb het overleefd.

Verder een heerlijke vakantie gehad! Een avond en dag slecht/wat minder weer, maar verder eigenlijk alleen maar zon. Wel stond er vaak een harde wind, opzich heel fijn, maar 3 dagen mochten wij daardoor eigenlijk niet de zee in. Heerlijk gegeten, lekker gerelaxed, boeken gelezen, rond gereden met de quad en super gastvrije mensen bij het appartement.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 06:17

Fijn dat je vakantie wel lekker was. +:)+

Kan me voorstellen dat je nu tegen het vliegen op ziet. Misschien iets innemen waardoor je zelf rustiger bent? Stress zal het er niet beter opmaken

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:53

Mag ik mij ook melden? Ik vertrek vrijdag over een week voor 3 weken naar kreta :D

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:40

De combinatie Griekenland en buikpijn doet me nog ergens aan denken ;-)
Op Kreta kreeg ik buikpijn en diarree, ik kon niet meer rechtop lopen. Dacht echt: dis nie goe! Dus contact opgenomen met de hostess. Maar die adviseerde om diktamos kruiden te kopen en er thee van te zetten.(proberen voor het geval ik iets verkeerd gegeten had of gevoelig reageerde). Dat hielp als een tierelier!!!!!
Aangezien mijn darmen ook wel een spastisch willen doen, gaat er altijd een zakje diktamos kruiden mee naar Nederland!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:39

Ik was vannacht ook mega misselijk in het vliegtuig. Heen weg nergens last van gehad. Veel cola gedronken, rustig in en uit ademen dekentje en een kussentje en oordoppen maar wat was ik blij dat ik het vliegtuig uit mocht.

wel heb ik echt een super vakantie gehad.

nu eens ff gaan uitzoeken hoe het zit met kapotte bagage. Hele scheur in mn nieuwe koffer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:08

x_Jeanine_x schreef:
Ik was vannacht ook mega misselijk in het vliegtuig. Heen weg nergens last van gehad. Veel cola gedronken, rustig in en uit ademen dekentje en een kussentje en oordoppen maar wat was ik blij dat ik het vliegtuig uit mocht.

wel heb ik echt een super vakantie gehad.

nu eens ff gaan uitzoeken hoe het zit met kapotte bagage. Hele scheur in mn nieuwe koffer.

Succes!! Had ik ook, maar dat moet je meteen aangeven bij aankomst op het vliegveld anders heb je dikke pech.
Je kan het evt nog bij je reisverzekering proberen. Bij mij was m'n eigen risico alleen hoger dan de prijs van de koffer :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:21

Helaas wist ik niet dat je het op schiphol al aan moest geven.
Wel gelijk foto's gemaakt. Waar je nog duidelijk de band van schiphol op ziet.

Er is voor ons iemand al bezig :)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:45

whiehoeee ik ga morgenochtend vliegen en dus vanacht al richting schiphol !
Vind het stiekem best wel eng alleen maargoed er gaat nog een vriendin mee.Maar tocht blijft het 'eng' :o

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:39

Veel plezier!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:59

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:07

Wauw, mooie foto's hoor kan niet wachten tot ik er ook weer zit.

Ik lees vaak dat jullie het eten via het hotel uit hebben, vinden jullie dat nou niet hartstikke zonde?
Ik persoonlijk vind het heerlijk om iedere avond een restaurantje op te zoeken zo ook in dorpjes waar amper een toerist te vinden is etc.
Als ik er 8 dagen zit, ga ik sowieso iedere avond uit eten zit ik er 2 of 3 weken dan kook ik zelf ook wel eens wat om de kosten toch wat te drukken, want iedere avond uit eten is natuurlijk niet goedkoop maar ik vind dat er wel zo bij horen op vakantie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:16

Voor mij was het puur om het budget te kunnen bewaken, zodat we niet voor verrassingen kwamen te staan met het geld.
Achteraf gezien had ik graag elke avond ergens anders gegeten, maar wij drinken voornamelijk veel (niet alleen alcohol hoor, don't get me wrong) waardoor ik bang ben dat het dan wel heel duur wordt allemaal.

Waarom hebben ze geen all-inclusive zonder eten, maar met drinken? :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:28

Wij hebben niet bij de appartementen gegeten, maar zijn gewoon uiteten geweest. Dat doen we eigenlijk altijd, tenzij we meerdere weken gaan, dan koken we nog wel eens. Maar aangezien we straks met 12 man 2 weken naar Griekenland gaan is eten koken dan een aardig karwei in de doorsnee Griekse keuken.

Afgelopen week waren wij met zijn 2e gemiddeld zo'n 30,-/35,- per keer kwijt. Dat was dan met voorgerecht, hoofdgerecht en 2x drinken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:05

Ik vind het wel fijn dat All Inclusive. Je bent natuurlijk altijd vrij om alleen logies te boeken of alleen ontbijt. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:13

Oh ik vind all inclusive heel zonde. Uit eten gaan is zo goedkoop in Griekenland en zo ontzettend leuk.

Juist in de avond zijn de taverna's zo gezellig. Vooral in de haventjes vind ik.

En het eten in de hotels vaak zo slecht :o

Op de boot koken wij eigenlijk alleen als we in een baai liggen en er geen Taverna is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:49

Ik vind het restaurantjes uitproberen het leukste van de hele vakantie :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:03

Toen mijn kinderen de pubertijd bereikten, zijn we een paar keer naar een all-in-hotel geweest op de grote bekende eilanden (Kos, Rhodos en Kreta). Vooral omdat daar vaak veel vertier en aanspraak is.
Op Syros bestaat nog niet eens, volpension, dus eten wij altijd buiten de deur, iedere dag ergens anders. Ik ga niet koken in Griekenland. Als je het voor het budget wil doen, neem je pita gyros of spaghetti, kost ook helemaal niets.

Nog een linkje met wat video's gevonden, stelt niet zo veel voor:
http://griekenland.tv/

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:22

Ik vind all inclusive juist ideaal. En omdat het maar zo weinig scheelt met wanneer je zelf alleen al de hele dag drinkt daar kan het ook zat uit. Wij gaan daarnaast dus ook nog gewoon af en toe ergens anders eten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:24

De drankconsumptie gaat bij ons ook hard. :j

Beetje jammer was dat de cocktails alcoholvrij waren (kwam ik op dag 2 achter :') ) en het bier aardig verdund, en ohja.. de cola was aanlengspul. :')

Het animatieteam was wel erg leuk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:29

Ik drink amper wat eigenlijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:31

Gelukkig maar dat smaken zo verschillen hihi