Zwarte Cross 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:46

;( nu trouwens hondsziek zware keelontsteking en koorts. Terwijl ik woensdag weer weg op vakantie ga. Ergens toch wel blij dat ik dit niet op de ZC zelf heb gehad. Weet niet of de EHBO daar iets voor had gehad.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:03

Ik heb een superleuke zondag gehad met mijn vriend en alle vrienden! Super geslaagd! :D
Gelukkig had ik me laarzen aan. Ik was er van 11 u. smorgens tot 12 u. snachts en had de nacht van zaterdag naar zondag nacht maar 3 uurtjes geslapen omdat ik om 6 uur er weer uit moest dus kon zowat niks meer zien door mijn wallen :')

foto :+ :
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5777_n.jpg

Schoentje

Re: Zwarte Cross 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:48

Poeh, wat een geweldig weekend weer! Vreselijk gelachen, gruwelijk gefeest, te veel gezopen, maar enorm veel plezier gehad.

Pech met onze oude auto op de heenweg, beetje opgelapt door de ANWB en zo het ZC terrein kunnen halen, maar de terugweg was toch echt onmogelijk voor ons oudje, dus weer een beroep gedaan op de ANWB die ons met het hele spul netjes naar huis heeft gebracht.
Zelfs Omroep Gelderland gehaald met ons pechgeval op de heenweg ;)
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... fa2n430EaA

@Irisx94, ben jij dat op die grote foto?

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:36

Haha, nou gelukkig konden jullie dan alsnog erheen! :)
En ja dat ben ik met mijn vriend :') Die Metro mensen maakte van 3000 anderen dezelfde foto en omslag :+

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:41

Oh haha, dus niet echt op de vp van de Metro? Wel gave foto!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:42

schoentje schreef:
Poeh, wat een geweldig weekend weer! Vreselijk gelachen, gruwelijk gefeest, te veel gezopen, maar enorm veel plezier gehad.

Pech met onze oude auto op de heenweg, beetje opgelapt door de ANWB en zo het ZC terrein kunnen halen, maar de terugweg was toch echt onmogelijk voor ons oudje, dus weer een beroep gedaan op de ANWB die ons met het hele spul netjes naar huis heeft gebracht.
Zelfs Omroep Gelderland gehaald met ons pechgeval op de heenweg ;)
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... fa2n430EaA

@Irisx94, ben jij dat op die grote foto?

Gele auto?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:43

Ik heb een heerlijk weekend gehad daar. Donderdag 3, Zaterdag en zondag 4 uurtjes gewerkt. Vrijdag had ik een vrijkaartje. De sfeer was echt geweldig echt super. Ik was met mijn vereniging.

Ik houd meer van de wat alternatieverre muziek en was dus veel te vinden in the Meltdown. Veel hele gave bands gezien heel bijzonder en typisch zwarte cross was was toch wel John Coffey. Die speelden net toen de hoosbui op zaterdag afgelopen was. Wanneer de band het publiek uitdaagd om modder naar hun te gooien ontstaat dit: (niet schrikken muziek is redelijk heavy) (2:20)

Wat later krijgen ze zelfs het publiek aan het modderduiken, ik zit in het blauwe hemdje op het hek.

Ik heb echt heel veel mensen leren kennen, sta je ineens met een groep van 10 man los te gaan, die ter plekke ontstaan is. Een van die jongens blijf ik sowieso contact houden, Kon het met hem super vinden, gaat komend jaar hier studeren en word lid van mijn vereniging (mijn schuld). Ik zie wel wat het word, hebben best veel samen opgetrokken en hij heeft mij zondag nog geholpen bij mijn shift (spoelwc's links naast de megatent).

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:06

Leuk om te horen dat iedereen het zo leuk gehad!

Vrijdag moest ik werken en jawel ik mocht tassen controleren en kaartjes scannen bij de hoofdingang! Wat nemen mensen gekke dingen mee.. Tijdens de hoosbui vrijdag werkten de laptops en scanners niet goed meer ( mijne was zelfs overleden) maar gewoon net doen alsof je een kaartje scant om rijen te voorkomen. En mensen konden het ook niet waarderen dat ze hun paraplu's in moesten leveren..Maar ach heb heerlijk gewerkt zo'n 10 uur lang zonder pauze.. al tassen controlerend brood eten..

Zaterdag hoefde ik pas om 17:30 er te zijn en toen moest ik de nooduitgang van de discotent 'bewaken'.. heerlijke muziek en hoop dronken mensen die dachten dat daar de wc's waren. Maar ik stond wel eerste rij bij de vuurwerkshow.. werd 20 meter verder afgestoken. Ik liep die nacht net op de crewparkeerplaats toen die bui begon dus hield het zo goed als droog :) Wel eerste deel niet harder als zo'n 40 km per uur kunnen rijden omdat je niks zag.. Takken op de weg moeten ontwijken enzo..

Maar ach Zondag mocht ik zelf feesten na zo'n 4uurtjes slaap. Op naar dag 3 zwarte cross. Viel ook nog eens de trein uit door te weinig materiaal.. dus was een drukte op station Zutphen..
Maar wat heb ik een heerlijke dag gehad! Onwijs genoten! Crew bandje(met zaterdag erop) wat ik nog om had, had een voordeel: niet betalen voor de spoeltoiletten. Iedereen probeerde me zover te krijgen dat ik backstage cola ging halen maar nee dat ging mij te ver!

Ik zeg op naar volgend jaar:)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:10

@Naskapower, Geweldige beelden, hij krijgt echt die modder vol in zijn smoel!

@eenitraM, grijze Patrol met geschilderde caravan op 0.18 :)

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:09

Zo, dat was weer een super mooi feestje :)

Het rennerskwartier was helaas best ver van het festival en camping dus we moesten behoorlijk ver lopen iedere keer.
Regen en onweer viel reuze mee, 2x zaten we in de caravan en 1x op de crossbaan onder een waterdichte parasol.
Het regende ook niet erg lang.
Wij zaten trouwens met onze caravan paal achter het Meltdown podium.. Geen aanrader! :P

Wij hebben vrijdag en zaterdag mee gedaan aan de specialklasse.
Zondag was de wagen zo kapot dat we niet meer mee konden doen.
Helaas hebben we vrijdag en zaterdag ook maar een half rondje kunnen rijden voordat we weer afgevoerd werden van de baan.
Helaas! Maar volgend jaar weer een kans! :)
Voor de mensen die nog cross hebben gekeken, wij waren de truck met 'pitlane' aan de zijkant en een vierkant frame met blauw en rood.

Wat ik erg goed vond was de Adele coverband! Een heel erg fijn kippenvel momentje haha.

Mensen die nog op rennerskwartier stonden, wat voor wagen hadden jullie?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:13

sky_sam_floo; welke wagen was van jullie? Heb de special klasse ook nog gezien. Zaten schitterende wagens bij.

Ik vond dit jaar alles ver lopen trouwens. 2 jaar geleden hadden we een superplek op de camping. Tussen de ingang en het badhuis in. Je kon gemakkelijk s middags even naar de tent gaan en terug. Nu was het echt een rot eind lopen. We zaten wel weer lekker dicht bij het badhuis, maar de rest was echt heel erg ver weg. Op het terrein had ik ook de indruk dat alles veel verder uit elkaar lag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:24

Klopt... maar ik vond het veel beter te doen zo. Vorig jaar was ik de drukte op zondag op een gegeven moment echt zat. Nu bleef het goed te doen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:40

Pffff.... dat lopen... heel herkenbaar!!! Wij stonden op een camping in de buurt, dus niet op ZC terrein zelf en wij hebben gezworen dat we volgend jaar een fiets meenemen, al is het maar een oud barrel waar we samen op kunnen....

Verder overigens echt een super weekend gehad!! Ook het weer is ons 100% meegevallen! Ik vond de AC/DC cover supergoed!! Dat was mijn 'momentje': biertje erbij, prachtige zonsondergang op de achtergrond... :j

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:12

ik heb ook echt een topweekend gehad, stonden met een ander dorp samen dus rond de 35 man bij de caravans recht tegen over het gemeentehuis dus hebben echt amper lange afstanden hoeven te lopen alles was dichtbij.
de regen heeft mijn tent het niet overleefd, bij de eerste bui overdag stond er een laag water in mn tent en al mn kleren nat. maar savonds was mn luchtbed gelukkig weer droog.
met de rukwinden heeft de grote party tent wel wat vliegles gehad maar die kon het hebben gelukkig! :)
heb echt een topweekend gehad, volgend jaar sowieso weer alleen misch dan ook wel met caravan hoog en droog!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:46

Dat was idd een betere plek, maar waar moesten jullie dan naar de wc/douche? Was er daar in de buurt ook een badhuis, of moest je dan weer helemaal naar achter?

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:06

Ik heb ook een superweekend gehad!

Mijn 'momentje' was na het optreden van The Deaf op de theaterweide. Supergoed optreden ondanks dat er een aantal dingen flink fout gingen. Na het optreden kreeg ik de kans om met Spike (zanger van The Deaf en gitarist van Di-rect) op de foto te gaan. Toen ik aan hem vroeg of ik op de foto mocht met hem zei hij: "ja dat mag maar ik ben wel fiets nat!", waarop ik vervolgens iets te enthousiast zeg: "Oh dat geeft niet hoor, ik ook!" Waarop Spike me aankijkt met een blik van 'heb je enig idee wat je zojuist tegen me zei?!' en vervolgens keihard om me moet lachen. Dusssss :')

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:12

Crewcamping was prima te lopen (stond aangegeven op de kaart als rustgebied :P ) . Wij kwamen dan vanuit de backstage bij de krattedraal het festival terein op. Die afstand was prima te doen (maar ik ging overdag niet terug naar de camping). Even snel op en neer was wel wat minder namelijk. Maar altijd beter dan paaspop waar je een half uur aan het lopen was!!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:24

Kaartjes gewonnen voor mister and mississippi!!!
Had gisteren gesmst naar Domien van 3fm dat ik dankzij hen de toegift moest missen omdat ze een interview hadden met 3fm.
En toen belden ze terug :D

Nog meer mensen die hebben lopen stuiteren bij Patchanka?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:29

Bij Patchanka hebben wij ook staan stuiteren :j (nou ja, een stel jongens uit de vriendengroep en ik).
Was echt super gezellig, later bedachten we dat we deze band waarschijnlijk ook al eens gezien hebben op sziget, een paar jaar geleden.
Verder vond ik der apokalyptischen reiter erg leuk (schande dat we die nog niet eerder gezien hebben), het geluid bij peter pan was helaas erg slecht (en wie kwam op het idee om deze 2 bands tegelijk te programmeren?), de opposites was ook een erg leuk feestje, enne...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:33

Wendy schreef:
Bij Patchanka hebben wij ook staan stuiteren :j (nou ja, een stel jongens uit de vriendengroep en ik).
Was echt super gezellig, later bedachten we dat we deze band waarschijnlijk ook al eens gezien hebben op sziget, een paar jaar geleden.
Verder vond ik der apokalyptischen reiter erg leuk (schande dat we die nog niet eerder gezien hebben), het geluid bij peter pan was helaas erg slecht (en wie kwam op het idee om deze 2 bands tegelijk te programmeren?), de opposites was ook een erg leuk feestje, enne...

Misschien stond je wel naast ons, deel waar ik stond ging echt uit zn dak. Was supergaaf!

der apokalyptischen reiter was ook super, moest wel erg lachen om die meneer in zn pakje en zn schommel.
Viel wel erg op met mn hippiejurk en bloemetjesband tussen al dat zwart.

Stonden meer bands tegelijk geprogrammeerd die ik graag had willen zien, moeilijk keuzes maken soms :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:09

Ik ben ook niet echt het type metalmeisje als je me zo ziet :n Maar dat boeit allemaal helemaal niks.
Stonden jullie rechts vooraan bij patachanka?

Het mooie van de ZC vind ik ook altijd het slap ouweho*ren. Iedereen l*lt met elkaar, het gaat nergens over. Zo heb ik zaterdagavond een stel jongens vanalles wijs gemaakt, zondag een zonnebril verkocht aan iemand die een laskap nodig had en nog wel meer van dat soort gedoe :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:45

@ Tuttebel, ik heb genoeg mensen nog gezien met paraplu's. Waarom mochten die eigenlijk niet?
Zeker als je weet dat er regen gaat vallen vind ik dat eerlijk gezegt een beetje flauw.

Maarja zoals ik al eerder aangaf vond ik sommige regeltjes zowiezo al bizar :+ (terug reveren aan het geen t-shirt verhaal).

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:06

Zo, heerlijk weekendje gehad. Heerlijk weer en poedersuiker weer gehad. Al mn kleren natgeregend, slaapzak en luchtbed nat en heerlijk rondgedreven in mn eigen tent. Overdag steeds cross kijken met alle bekenden uit mn omgeving en 's avonds muziek. Heerlijk weekend gehad en mijn kisten uitgeroepen tot koop van het jaar. Want hoewel al mijn kleren zijn natgeregend heb ik het hele weekend droge voeten gehad! *D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:09

miss_lizje schreef:
Maarja zoals ik al eerder aangaf vond ik sommige regeltjes zowiezo al bizar :+ (terug reveren aan het geen t-shirt verhaal).

Ja, dat las/hoorde ik ook ergens, hoe zat dat nou precies? Ik heb echt zat kerels zonder T-shirt rond zien lopen en op een gegeven moment zelfs een meisje die alleen in haar BH rondhupste; die had alleen een (stuk van een) topje aan de voorkant ertussen gepropt :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:29

Barramundi schreef:
miss_lizje schreef:

Ja, dat las/hoorde ik ook ergens, hoe zat dat nou precies? Ik heb echt zat kerels zonder T-shirt rond zien lopen en op een gegeven moment zelfs een meisje die alleen in haar BH rondhupste; die had alleen een (stuk van een) topje aan de voorkant ertussen gepropt :=

Kennelijk mocht je niet zonder t-shirt van het camping terrein naar het festivalterrein en andersom. Werd heel moeilijk over gedaan. Heb van alles zitten te bedenken waarom het niet zou mogen. Enige rede die beetje had kunnen zijn is grote kans op verbranden in de zon. Maar die gasten mochten ook wanneer het regende niet zonder t-shirt van terrein wisselen. En het verschil tussen blote mannenbarst of meisje in bikinitop met visnettop eroverheen is qua verbranden natuurlijk ook weinig verschil. :+ Wij (vriendlief en ik) kwamen maar tot de conclusie dat het gewoon onzin was. Helaas niemand van het sfeerbeheer kunnen vragen wat nou echt de achterliggende gedachte was. Dus als iemand hier de echte reden weet hoor ik het graag :)