Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ettesil schreef:Ander vraagje, we gaan de laatste 5 dagen naar ko Samui. Wat is daar nu een mooi strand om naar toe te gaan? Of een mooi hotel aldaar?
enzino schreef:We hadden de trip trouwens geboekt bij Seastar:
https://www.facebook.com/pages/Seastar- ... 0448701794
Op hun FB pagina heb je ook meteen een lading foto's van onderwater.
Kyrseltje schreef:enzino schreef:We hadden de trip trouwens geboekt bij Seastar:
https://www.facebook.com/pages/Seastar- ... 0448701794
Op hun FB pagina heb je ook meteen een lading foto's van onderwater.
Ai dat ziet er toch wel erg mooi uit. Wij twijfelden tussen Surin islands, Similan islands of beiden niet. Similan werd afgeraden omdat het zo toeristisch is en Surin was te moeilijk te bereiken. Maar ziet er wel erg mooi uit!
enzino schreef:Kyrseltje schreef:Ai dat ziet er toch wel erg mooi uit. Wij twijfelden tussen Surin islands, Similan islands of beiden niet. Similan werd afgeraden omdat het zo toeristisch is en Surin was te moeilijk te bereiken. Maar ziet er wel erg mooi uit!
Als ik de mensen om mij heen mag geloven dan is Surin velen malen interessanter onderwater dan Similan (trip staat wel op de "to do" lijst, maar nog geen datum geprikt).
Het zou niet heel veel moeilijker moeten zijn om Surin te bereiken in vergelijking met Similan. Voor beiden neem je een speedboot vanaf Phang Na ook al zal de pier voor de boot naar Surin een goede 80km meer naar het noorden liggen. De boottoch is, schat ik, even lang. Ik denk dat je gewoon een tourcompany moet vinden die een compleet pakket heeft (zelfde als ik had naar Similan). Dan komen ze je 's ochtends vroeg ophalen met een busje en een paar dagen later zetten ze je weer af bij een hotel in Phuket of op het vliegveld.
Ettesil schreef:Klinkt goed Amanda (neem ik aan). Helemaal niks vastgelegd verder? Nu lekker genieten van de voorpret!
Enzino, mooie trip heb je gemaaktheb je ook gesnorkeld daar? Dat willen wij vanaf Koh Samui nog wel gaan doen ook. Heb je hier tips voor? Of ben je daar nog niet geweest?
Wij vertrekken binnenkort al voor 3 weken. Ik heb er zoveel zin in. Denk dat alle shopping wel zo'n beetje gedaan is. Nu nog even geduld en dan lekker genieten![]()
![]()
Tierania_ schreef:Als je zeeziek wordt zou ik niet gaan eiland hoppen in de buurt van Phuket..
Ik spreek uit ervaring![]()
Heb 3 keer een dagtrip gedaan vanuit Phuket en 2 keer zeeziek.
De zee is erg ruig rond augustus.
Ik dacht ook het valt wel mee, ben hier in NL nog nooit zeeziek geweest.
De dagtrip naar James Bond Island ging wel weer goed, daar is de zee rustiger.