Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:04

Ander vraagje, we gaan de laatste 5 dagen naar ko Samui. Wat is daar nu een mooi strand om naar toe te gaan? Of een mooi hotel aldaar?

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:36

Wij hebben ook weer een rondreis in elkaar gemaakt, dit keer in Juni/juli 4 weken.
Eerst naar het noorden en afsluiten op Koh samui en Koh phanang ( laatste 2 strand resorts zitten wij in Akyra Chura op Samui en Buri Rasa Resort op Phanang)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:54

Leuk Donatello. Resort ziet er mooi uit. {:}
Maar dat is toch iets boven budget hier. Voor de prijs van anderhalve nacht zitten wij 5 dagen in Thai Ayodhya Villa Resort & Spa. Vond dat met die aparte villa's ook wel wat hebben. Dat is op Lamai beach. Hopelijk is dat de moeite waard.

Reisplan is nu af. Alle excursies, hotels, trein en binnenlandse vluchten zijn geboekt :list: . Aantal dagen zijn nog wel vrij in te vullen. De excursies hebben we geboekt via http://www.greenwoodtravel.nl. Die zitten in Thailand, hebben leuke excursies en zijn niet te duur. De fietstocht bij Co van Kessel is bij hun zelfs goedkoper dan bij Co zelf. Zal wel komen door de grote inkoop.
Nu nog alle spullen die mee moeten regelen. Ik heb er nog bijna 3 maanden voor, maar het is te leuk om nu al te kijken/shoppen :o .

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:24

Oh jullie hebben alle excusies ook vtv geregeld? Da's handig! Ga ik ook doen!

Verder zijn alle tips qua hotels e.d. ook welkom :D .

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:48

Greenwood travel hebben we ook twee keer gedaan met een reis en goede ervaringen mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 03:20

Trip naar Koh Similan zit erop en het is zeker een aanrader voor mensen die naar het zuiden van Thailand gaan. Totale kosten waren 7,800 baht per persoon (op basis van 2-persoons verblijf in een huisje) inclusief vervoer van Phuket naar de pier, boottocht naar Koh Similan, 2-nachten-3-dagen verblijf, snorkeltrips, eten, accomodatie, vervoer terug naar Phuket. Vooral in vergelijking met de eerdere trip naar Koh Maiton (2,900 baht voor een dagtrip) is dit veel meer waarde voor je geld en het is vele malen mooier rond Koh Similan. Het is alleen wel aan te raden om er meerdere dagen heen te gaan want voor een dagtrip is het niet de moeite waard (reistijd is te lang voor een paar uur snorkelen).

De foto's:
Vertrekpunt:
Afbeelding

Afbeelding

De meeste tijd brachten we door in en rond het water:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De beschikbare accommodaties op het eiland: een tent met weinig comfort:
Afbeelding

Of een simpel huisje met AC van 6PM tot 6AM:
Afbeelding

Op de foto's lijkt het uitgestorven maar het is allemaal redelijk massa-toerisme sinds er iets van 4 maatschappijen soortgelijke trips aanbieden en de maatschappij waar wij mee gingen had al iets van 100 toeristen die dag.

De pier op het vasteland waar we ook gratis ontbijt hadden:
Afbeelding

Toegang tot het strand nadat er net een nieuwe bootlading toeristen was aangekomen:
Afbeelding

Het strand op het moment dat alle dagtrippers er zijn:
Afbeelding

Het laatste eiland dat we bezochten; zoals je ziet waren we niet alleen:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 07:24

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:21

Ettesil schreef:
Ander vraagje, we gaan de laatste 5 dagen naar ko Samui. Wat is daar nu een mooi strand om naar toe te gaan? Of een mooi hotel aldaar?

Wij hebben in Tropical Palm resort & spa gezeten. Erg schoon, klein en aardige mensen. Zit niet aan het strand en iets in de bergen dus een scooter is wel gewenst maar vonden wij zeker niet een minpunt. Was goedkoop (+- 15 euro voor een nacht volgens mij) en je krijgt er zéér veel voor.
Qua strand, wij hebben daar niet echt aan het strand gelegen. Vooral omdat de meeste stranden aan resorts vast zitten. Als je wat meer geld te besteden hebt zou ik dan ook aanraden om in een resort te zitten waarbij je een 'eigen' strand hebt. De stranden die er zijn, zijn voornamelijk door deze resorts toegeëigend. Vooral in Chaweng is dat voornamelijk zo.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:22

enzino schreef:
We hadden de trip trouwens geboekt bij Seastar:
https://www.facebook.com/pages/Seastar- ... 0448701794

Op hun FB pagina heb je ook meteen een lading foto's van onderwater.

Ai dat ziet er toch wel erg mooi uit. Wij twijfelden tussen Surin islands, Similan islands of beiden niet. Similan werd afgeraden omdat het zo toeristisch is en Surin was te moeilijk te bereiken. Maar ziet er wel erg mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 07:46

Kyrseltje schreef:
enzino schreef:
We hadden de trip trouwens geboekt bij Seastar:
https://www.facebook.com/pages/Seastar- ... 0448701794

Op hun FB pagina heb je ook meteen een lading foto's van onderwater.

Ai dat ziet er toch wel erg mooi uit. Wij twijfelden tussen Surin islands, Similan islands of beiden niet. Similan werd afgeraden omdat het zo toeristisch is en Surin was te moeilijk te bereiken. Maar ziet er wel erg mooi uit!

Als ik de mensen om mij heen mag geloven dan is Surin velen malen interessanter onderwater dan Similan (trip staat wel op de "to do" lijst, maar nog geen datum geprikt).

Het zou niet heel veel moeilijker moeten zijn om Surin te bereiken in vergelijking met Similan. Voor beiden neem je een speedboot vanaf Phang Na ook al zal de pier voor de boot naar Surin een goede 80km meer naar het noorden liggen. De boottoch is, schat ik, even lang. Ik denk dat je gewoon een tourcompany moet vinden die een compleet pakket heeft (zelfde als ik had naar Similan). Dan komen ze je 's ochtends vroeg ophalen met een busje en een paar dagen later zetten ze je weer af bij een hotel in Phuket of op het vliegveld.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:59

enzino schreef:
Kyrseltje schreef:

Als ik de mensen om mij heen mag geloven dan is Surin velen malen interessanter onderwater dan Similan (trip staat wel op de "to do" lijst, maar nog geen datum geprikt).

Het zou niet heel veel moeilijker moeten zijn om Surin te bereiken in vergelijking met Similan. Voor beiden neem je een speedboot vanaf Phang Na ook al zal de pier voor de boot naar Surin een goede 80km meer naar het noorden liggen. De boottoch is, schat ik, even lang. Ik denk dat je gewoon een tourcompany moet vinden die een compleet pakket heeft (zelfde als ik had naar Similan). Dan komen ze je 's ochtends vroeg ophalen met een busje en een paar dagen later zetten ze je weer af bij een hotel in Phuket of op het vliegveld.

Ja klopt, the place to be voor snorkelen/duiken. Misschien in de toekomst nog een keer ;).

Probleem met Surin is dat het veel minder bekend en toeristisch is en daardoor geen company die een pakket kon aanbieden. Volgens de lonely planet was het makkelijkste om vanaf Phuket of een andere plek die ik niet meer weet, daar heen te gaan. Maar in Phuket was dus geen organisatie te vinden die ons daar heen kon brengen. Toen we uiteindelijk bij het busstation stonden, bleek deze het wel aan te bieden, maar toen gingen we al naar Koh Phayam. Niet te vergelijken eiland, maar ook mooi.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:37

Even een vraagje voor de thailandgangers onder ons. Ik heb vliegtickets op het oog, voor 672 euro in augustus. Ik twijfel heel erg of we nou moeten boeken of nog even moeten wachten. Wat hebben jullie betaald voor je ticket in die periode?

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:29

Via cheaptickets of iets dergelijks gekeken? Het is lastig te zeggen wat de ticket prijzen gaan doen. De olie prijzen worden weer duurder, dus of ze nog goedkoper worden .... In nov 2011 hebben wij 975 per persoon betaald. Begin dit jaar waren de ticket prijzen zo aan het dalen nu hebben wij voor juni/juli tickets voor 480 per persoon! ( met de emirates) dus nu met 2 tickets goedkoper dan uit dan 1 ticket in2011!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:34

Heb even gekeken op cheaptickets.nl in aug . Goedkoopste is 11-08 heen en 01-09 terug met emirates 519 euro per persoon. Met een korte tussenstop op Dubai...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:30

lief dat je hebt gekeken Donatello, maar we willen graag de hele maand augustus gaan. De prijzen die we nu hebben gezien zijn voor 1-30 augustus.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:37

We hebben onze vlucht geboekt *\o/* van 1 tot 30 augustus gaan mijn vriend en ik backpacken door thailand {:}

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:56

JALOEEERS. Ik wil terug, maar ga denk ik eerst dit jaar Indonesie doen. Ik vind het zo stom om 2x achter elkaar naar Thailand te gaan terwijl ik de hele wereld nog wil zien.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:28

Klinkt goed Amanda (neem ik aan :o ). Helemaal niks vastgelegd verder? Nu lekker genieten van de voorpret!

Enzino, mooie trip heb je gemaakt :) heb je ook gesnorkeld daar? Dat willen wij vanaf Koh Samui nog wel gaan doen ook. Heb je hier tips voor? Of ben je daar nog niet geweest?

Wij vertrekken binnenkort al voor 3 weken. Ik heb er zoveel zin in. Denk dat alle shopping wel zo'n beetje gedaan is. Nu nog even geduld en dan lekker genieten {:} :D :))

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:29

Ettesil schreef:
Klinkt goed Amanda (neem ik aan :o ). Helemaal niks vastgelegd verder? Nu lekker genieten van de voorpret!

Enzino, mooie trip heb je gemaakt :) heb je ook gesnorkeld daar? Dat willen wij vanaf Koh Samui nog wel gaan doen ook. Heb je hier tips voor? Of ben je daar nog niet geweest?

Wij vertrekken binnenkort al voor 3 weken. Ik heb er zoveel zin in. Denk dat alle shopping wel zo'n beetje gedaan is. Nu nog even geduld en dan lekker genieten {:} :D :))

We gaan het eerste hotel in Bangkok en de binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Phuket boeken. Verder hebben we de route zo'n beetje uitgestippeld: Bangkok, dan nachttrein naar Chiang Mai en vliegen naar Phuket, vanaf daar eilandhoppen en dan weer terug naar Bangkok :)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:38

Leuke route ook. Eilandhoppen leek mij ook leuk, maar we wilden ook zoveel in het binnenland zien en ik heb helaas niet de beste zeebenen. We gaan na Kao Sok via surat thani met de boot naar Koh Samui en vanaf daar vliegen we naar Bangkok. Dan hoef ik zo min mogelijk te varen :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:43

Als je zeeziek wordt zou ik niet gaan eiland hoppen in de buurt van Phuket..
Ik spreek uit ervaring :P
Heb 3 keer een dagtrip gedaan vanuit Phuket en 2 keer zeeziek.
De zee is erg ruig rond augustus.

Ik dacht ook het valt wel mee, ben hier in NL nog nooit zeeziek geweest.
De dagtrip naar James Bond Island ging wel weer goed, daar is de zee rustiger.

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:08

Tierania_ schreef:
Als je zeeziek wordt zou ik niet gaan eiland hoppen in de buurt van Phuket..
Ik spreek uit ervaring :P
Heb 3 keer een dagtrip gedaan vanuit Phuket en 2 keer zeeziek.
De zee is erg ruig rond augustus.

Ik dacht ook het valt wel mee, ben hier in NL nog nooit zeeziek geweest.
De dagtrip naar James Bond Island ging wel weer goed, daar is de zee rustiger.

Toen ik vorig jaar in december naar James Bond ging was het geen goed weer hoor, de zee was zeer woelig

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:11

Oh, dat de zee daar zo ruig is wist ik helemaal niet! Ik ben nog nooit zeeziek geweest, maar de reispilletjes gaan mee haha :=

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:24

Even een vraagje een kennisje wil vanaf Krabi wat eilandhoppen maar dan wel de,mooiste en het liefst zo rustig mogelijk....iemand tips......??

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:52

Koh yoa yai echt een aanrader!