Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:25

quera schreef:
Van bedouin over de mannelijke vrijwilliger

Haar berichten met als zoekterm jongen ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:26

Volg dit topic al vanaf pagina 1 gistermiddag en moet zeggen in eerste instantie flink geschrokken te zijn. Ik heb over 2,5 week een vakantie geboekt naar Djerba namelijk :+ Ben blij te lezen dat er ook mensen zijn met goede verhalen over het land zelf en dat het hier over meer uitzondering dan regel gaat.

Desondanks is het natuurlijk zeer triest dat deze mensen zo'n slechte ervaring op hebben gedaan. Of het wel of niet waar is, ga ik me zeker niet in mengen, ik was er immers niet bij. Maar wat al eerder wordt gezegd, de waarheid zal ergens in het midden zitten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:26

pniekepnak schreef:
Meeleven lijkt me ook prima, vrij logisch zelfs. Maar speculeren over het huwelijk van Bedouin en insinueren dat zij vast regelmatig in elkaar gebeukt wordt enz. enz. heeft in mijn ogen niets met meeleven te maken.

Dat klopt, maar ik heb absoluut niet het gevoel dat de speculaties daarover de boventoon voeren.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:29

Ondanks dit verhaal ben ik nog wel van plan om een tripje daar naar toe te maken
Vind die reactie ook een beetje overdreven. Niet alle mensen en stallen in Tunesie horen over 1 kam geschoren te worden
er zijn heus wel stallen waar alles "smooth" verloopt. Omdat het 1 keer mis gaat direct maar niet meer naar Tunesie of waar dan ook.
Ts heeft ook gezegd dat ze er ook mooie ervaringen opgedaan heeft
Naar dit bedrijf is dan logisch, ik denk dat niemand nav dit topic er nog heen wil

Je bent niet de enige met die reactie, maar ik wilde het toch even kwijt

Kijk naar de reactie van Lifaya...
Die heeft het super gehad in Tunesie en zij is ook de aanleiding waarom ik daar ook nog eens heen wil

Tis wel altijd zo negatieve verhalen oid blijven vaker hangen dan positieve

Daarnaast het priveleven ( huwelijk ed) vind ik jammer dat er zo over gespeculeerd word... Ik bedoel als ik mn neus in iemand zn zaken zou steken ( huwelijk of wat dan ook) Dat zou je toch ook niet leuk vinden
Hoe het tussen hun gaat is niemand hun zaken, en niet dat ik het voor B. opneem
ik althans niet
Laatst bijgewerkt door MarianneV op 05-08-12 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:30

quera schreef:
pniekepnak schreef:
Helemaal niet meer naar Tunesië? Of alleen naar dit bedrijf?

Naar dit bedrijf..
Omdat ik nog geen andere tocht heb kunnen vinden in diezelfde prijsklasse helaas ook niet naar tunesie. Dit omdat ik specifiek voor de tocht zou gaan.

Kijk, en dat snap ik. Daar doelde ik ook niet op, ik doelde op tenminste één bericht van iemand die nu meteen een slecht gevoel had bij al zulk soort reizen. Dat zou doodzonde zijn van alle bedrijven waar het wél allemaal prima geregeld is, als iedereen zo zou denken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:30

Ik scheer niet heel tunesie over 1 kam. Maar kan simpelweg niks anders in diezelfde prijsklasse vinden :) als je iets weet hoor ik het graag.

Had wel een tocht gevonden maar die was bijna 2 keer zo duur.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:32

quera schreef:
pniekepnak schreef:
Helemaal niet meer naar Tunesië? Of alleen naar dit bedrijf?

Naar dit bedrijf..
Omdat ik nog geen andere tocht heb kunnen vinden in diezelfde prijsklasse helaas ook niet naar tunesie. Dit omdat ik specifiek voor de tocht zou gaan.

In de Veluwe of Loonse Drunense Duinen kun je ook hele mooie tochten maken hoor. ;) Zand is zand!!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:33

quera schreef:
Ik scheer niet heel tunesie over 1 kam. Maar kan simpelweg niks anders in diezelfde prijsklasse vinden :) als je iets weet hoor ik het graag.

Ik had mn bericht al getypt voordat ik je 2e reactie zag, maar er zijn ook mensen die hebben gezegd dat ze nu niet meer op reis willen oid
en dat vind ik met de boel over 1 kam scheren
Niet om je aan te vallen

Als ik iets vind pb ik je

pniekepnak

quera schreef:

Ik doelde ook niet op jou persoonlijk hoor. ;) Ik hoop dat je wat vind, ik zou niets weten helaas. Misschien kan je die andere bokker uit Tunesië die hier ook een paar keer gereageerd heeft een pb sturen? Die weet vast meer ins & outs. :)

Nu maar weer snel terug ontopic :P

Klis

Paddenpad schreef:
quera schreef:
Naar dit bedrijf..

In de Veluwe of Loonse Drunense Duinen kun je ook hele mooie tochten maken hoor. ;) Zand is zand!!

Zand is zand :+ ? Maar Tunesie is niet de Veluwe.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:36

Klis schreef:

Loon op Zand ook niet :D en het is er ook niet zo moordend heet :D

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:39

Jongens jongens jongens.... Ik vind het heel erg voor de TS, en andere slachtoffers wat er volgens hun gebeurd is. Maar kunnen jullie zo van alles uitgaan zonder het zelf meegemaakt te hebben? Ook ik kan een verhaal erger maken, dan het lijkt. In het begin dacht ik ook van, auts.. Maar omdat er nog geen uitgebreide uitleg van bedouin heb ik niks geplaatst. En om heel eerlijk te zijn, als ik het geld had had ik nu nog me koffers gepakt en was ik daar na toe gegaan om een rit te maken.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:40

Vealosz schreef:
Jongens jongens jongens.... Ik vind het heel erg voor de TS, en andere slachtoffers wat er volgens hun gebeurd is. Maar kunnen jullie zo van alles uitgaan zonder het zelf meegemaakt te hebben? Ook ik kan een verhaal erger maken, dan het lijkt. In het begin dacht ik ook van, auts.. Maar omdat er nog geen uitgebreide uitleg van bedouin heb ik niks geplaatst. En om heel eerlijk te zijn, als ik het geld had had ik nu nog me koffers gepakt en was ik daar na toe gegaan om een rit te maken.

Dan heb je het topic niet goed doorgelezen....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:40

Vealosz schreef:

Bedouin heeft al wel een uitgebreidere uitleg gegeven hoor. :j

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:43

IKbenEllen schreef:
Klis schreef:

Loon op Zand ook niet :D en het is er ook niet zo moordend heet :D

En je kunt gewoon je eigen taal spreken,eten waar je zin in hebt,met je eigen paard,overnachten in een luxe hotel of herberg,en de natuur is er hartstikke mooi,wat wil een mens nog meer,hoef je echt niet voor naar het buitenland en kun je gezellig met een paar meiden van je eigen stal of vriendinnen organiseren!

Overigens zijn er ook genoeg plekken waar je mag meehelpen met stallen mesten,boodschappen doen,paddocks en wei drolvrij maken en paarden poetsen,hoef je nog niet eens voor te betalen ook!!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:43

Klis schreef:
Paddenpad schreef:

Is wel makkelijker te verstaan.. en mijn ervaringen van de veluwe was dat mensen ook heel sociaal waren, en ik niet het gevoel had ieder moment besprongen te worden.

Maar goed.. ik spaar liever door voor wat duurders dan dat ik de nachtmerrie van mijn leven voorgeschoteld krijg. Lijkt me ook niet heel raar. En het feit dat er speculaties waren naar het huwelijk van Bedouin komt puur voort uit het feit dat mensen gewoon angst hadden/hebben dat ze wellicht ook vaker een vuist van dichtbij ziet. Dit nadat er vermeld werd dat hij in een emotionele bui zijn ring wegpletterde omdat ze hem moest helpen formulieren in te vullen en haar van haar paard aftrok en het excuus daarvoor was omdat ze ging galopperen met rugpijn en hij er emotioneel van werd.... echt hoor, dat raakt kant nog wal.

Ik heb vandaag dom 2 rondjes gedraafd op mijn paard, verschrikkelijk pijn en snap prima inmiddels waarom de gyno zei dat ik minimaal 2 weken moest wachten.. mijn man heeft zijn ring niet weggegooid en zichzelf niet voor een paard gegooid. Die zegt, nou, weet je dat ook weer, legt een dekbed voor me klaar en zet een bakkie koffie voor me. Das misschien cultuurverschil, maar is ook verschil in respect en liefde en genegenheid.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:44

Gewoon lekker naar Tunesie gaan.
Niet iedereen is zoals Bedouin en haar 'man'

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:46

Helaas geen eigen paard. En wilde graag naar het buitenland :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:47

Musiess schreef:

Als jij een andere tocht weet. Graag :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:51

pniekepnak schreef:
Ik heb al een aantal keer gelezen dat bokkers nu maar niet meer naar Tunesië gaan. Dat zou toch verschrikkelijk zonde zijn?

Ho ho, verkeerd geïnterpreteerd. Ik ga ZEKER nog een keer naar Tunesië, ik wéét dat het gedrag van Bedouin's man een uitzondering is en geen regel.
Maar ik had zó graag die Saharatocht gemaakt omdat ik die Sahara gewoon in wil. Te paard is dan de gaafste manier en zoals al eerder beschreven, het feit dat er een Nederlander aan't bedrijf gekoppeld is schept - uh.. schiep dus - vertrouwen.
Naar Ranch Bedouin zal ik dus zeker niet meer gaan maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal niet naar Tunesië ga. Met Zitouna (even wennen dat 't niet meer Laksmi is hoor ;) ) ook al regelmatig contact gehad en er zijn vast nog wel andere leuke niet-toeristische adressen te vinden in Tunesië waar je wel gewoon fatsoenlijk als gast behandeld wordt (en nee, dat hoeft júist geen luxe behandeling te zijn, maar wel eentje met respect en fatsoen).
En die Sahara kom ik ook vast nog wel eens in. Misschien niet te paard, maar dat geeft niet. Ik heb nog een lieve Egyptische vriend die nu in Nederland woont maar me nog eens mee zou nemen de Egyptische Sahara in, dus misschien moet ik hem maar eens aan z'n belofte gaan houden ;) )

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:52

Jeetje, dat verhaal van Maaikemuis doet mij echt huiveren.... Hoe geweldig die man ook mag zijn, hij is blijkbaar NIET geschikt om dit werk te doen... Ik heb de ervaringen met open mond gelezen! Dat gaat veel verder dan een normale cultuurshock, dit kan gewoon niet....

Juut schreef:
Dan is dat simpelweg niet de geschikte plek om westerse gasten te ontvangen. Als toerist, of als vrijwilliger

laetitia schreef:
Ik wil graag reageren op jouw uitleg en verweer Bedouin:

Zoals ik jouw reacties lees, schuif je steeds de 'schuld' bij jouw gasten. Zij provoceren, zij houden geen rekening met de aard van jouw man, zij passen zich niet aan. En nu blijkt zelfs dat jouw man e.e.a. gewoon niet aan kan...

En ik denk dat DEZE HOUDING VAN JOU juist nu dé doodsteek voor jouw bedrijf is. Zoals je het al zegt: Jullie hebben een bedrijf. Jullie vragen GELD aan jullie gasten om vrijwilligerswerk te doen.

Vergeet niet: KLANTEN ZIJN ALTIJD KONING. Zij betalen een fiks bedrag voor een ticket en vervolgens een x bedrag per week om werk te verrichten in combinatie met paardrijden in de woestijn en het kennismaken met de bedouinencultuur.

Dat jij nu de vinger naar de gasten zelf wijst (en een hele dikke vinger naar Sandra) getuigd absoluut niet van enige professionaliteit :n
Als Sandra een moeilijk karakter heeft naar jouw zeggen, dan is dat aan jullie om daar maar mee te dealen. Als je een toeristisch bedrijf begint dan weet je van te voren dat er altijd 'lastige klanten' tussen kunnen zitten, dat is dan jullie probleem en niet die van de klant/de gast.

Daarnaast kruipt jouw man (en jij) nogal in de slachtofferrol, hij heeft een moeilijk verleden, hij kan het niet aan (met name de uitleg over het gebrek aan personeel tijdens de woestijntocht van Maaikemuis, wat een onprofessionaliteit...Als de gasten zich willen bemoeien met de kamelenman dan mogen zij dat! Dat staat hen namelijk VRIJ. Dat jouw man het extra zwaar heeft die tocht wegens gebrek aan personeel is JULLIE PROBLEEM, hier mogen de gasten NIMMER DE DUPE van worden. ).

Na jouw uitleg kan ik derhalve maar 1 conclusie trekken:
Sluit jullie bedrijf en ga iets opstarten waarbij je niet zozeer met klanten/gasten te maken hebt. Lijkt mij voor beide partijen een stuk relaxter en veiliger...

Hier kan ik mij dan ook helemaal bij aansluiten.

Respect trouwens voor het uitgebreid antwoorden van Bedouin. Hopelijk doet ze wat met deze klachten...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:53

Anoniem schreef:
Benfan schreef:
Het is inderdaad jammer dat de topic is bevuilt met mensen die het nodig vinden om wilde verhalen op te hangen. Het valt mij mee dat er nog geen hondsdolle mummie's er in zijn voorgekomen. Die reacties mogen wat mij betreft gewoon weg. Misschien vind Bedouin het wel fijn om een hartstochtelijke iets wat labiele man te hebben. Als zij gelukkig is, wat maakt het uit? Ieder zijn ding. Dat wij als verwaande tv kijkende (en daar onze 'wijsheid' uit bouwen) westerlingetjes dat niet kunnen inzien is ons probleem. Zoals ik net al zei mensen zien wat ze willen zien, niet wat er werkelijk gebeurd. Als je tussen beide kanten in gaat zitten valt het allemaal eigelijk wel mee. Inderdaad, haar man moet wat sneller inzien wat kan en wat niet kan met klanten, maar je hebt ook mensen die je soms 10x moet vertellen hoe iets zit voordat je het kwartje valt.

Stoppen met de organisatie zou ik persoonlijk alleen doen als je het niet veiliger kunt maken. Een exploderende gids tussen de zandmummie's en strijdende nomaden is gewoon niet handig. Hij hoort iemand te zijn waar iedereen 120% op kan vertrouwen. De rots in de branding, de held van het verhaal. Als hij dat niet kan zijn dan huur je OF een andere gids in of je stopt met organiseren totdat het allemaal wel veilig kan.

En precies hierom hoop ik dat bokt dit topic naar de mesthoop verplaatst en dat er een nieuw topic gestart kan worden waar over het bedrijf kan worden gediscussieerd zonder dat het bedrijf te herkennen is..

Als het bedrijf niet te herkennen is, wat is dan het nut van het topic dan nog? Dan worden mensen alsnog niet gewaarschuwd, dus heeft niemand er wat aan.
Ja, dat andere bedrijven misschien verdacht worden hiervan, waardoor zij er last van krijgen, dan gaat het mensen tegenhouden om naar Tunesie zelf te gaan, waar verder niets mis mee is, want niet elk bedrijf handelt op deze manier. Dat zou pas zonde zijn.

Natuurlijk is het ontzettend zonde van het bedrijf, maar wat als er echt wat gebeurd? Nu is het nog beperkt gebleven, maar zulke dingen kunnen ook gewoon een keer goed fout lopen.
Het is zeker een prachtig concept, alleen jammer van de houding. Je hebt een bedrijf, en je hebt klanten, die betalen voor hun verblijf.
Dan kun je het niet afsteken op 'vervelend, brutaal' gedrag van een klant, als je daar niet mee om kunt gaan moet je geen bedrijf opzetten. Zulke klanten zullen er altijd wel tussen zitten, die kun je er nu eenmaal niet tussenuit filteren. Vervelende mensen heb je altijd wel.

Ook vind ik de hele houding over de man not-done. Prima dat hij nog dingen moet leren, iedereen moet dingen leren. Maar dan laat je zo iemand toch niet alleen met die meiden op pad gaan. Nogmaals, zij betalen voor hun vrijwilligerswerk, je hebt een bedrijf, dan laat je geen mensen die het eigenlijk gewoon niet aankunnen dingen afhandelen. Want daar komt het gewoon op neer.
Ook snap ik niet waarom je zegt dat hij die massages als 'aardig' bedoeld. Mij lijkt het vrij duidelijk dat het geen gewenst gedrag is als verschillende mensen er niet blij mee zijn, en als je daar ook feedback over krijgt. Na 1 of 2 mensen zou de boodschap al vrij duidelijk moeten zijn, gewoon niet meer doen.

Nogmaals, het is ontzettend zonde, maar ik vind ook dat de eigenaar van het bedrijf zelf in moet zien dat het gewoon niet kan.
En ik vind dan ook zeker dat het bedrijf niet onherkenbaar gemaakt moet worden. Er is feedback gegeven aan de eigenaresse over het gedrag van haar man, maar daar word vrij weinig mee gedaan, en dat vind ik niet kunnen als je een bedrijf runt.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:56

quera schreef:

Tja...Iedereen wil luxe en super personeel voor de organisatie,maar het mag niks kosten.... :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:57

quera schreef:
Musiess schreef:

Als jij een andere tocht weet. Graag :)

Ik denk dat je op google wel wat kan vinden.
En misschien met vriendinnen iets regelen dat jullie gewoon met een gezellig clubje gaan. naar een betrouwbaar bedrijf.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:58

jodi schreef:
quera schreef:

Tja...Iedereen wil luxe en super personeel voor de organisatie,maar het mag niks kosten.... :+

Personeel moet betalen toch :p Nu maar hopen dat er voor de volgende gegadigden wel een frisse kookplaat is en fruit.