Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelisWess

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:16

Ja, je hoort het heel veel tegenwoordig! dat nederlanders en grieken samen leven!
ik wil eerst mijn studie afmaken, dus ik denk er wel overna om naar 3 jaar te emigreren.. als mijn paardje mee kan! haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:32

MelisWess schreef:
Ja, je hoort het heel veel tegenwoordig! dat nederlanders en grieken samen leven!
ik wil eerst mijn studie afmaken, dus ik denk er wel overna om naar 3 jaar te emigreren.. als mijn paardje mee kan! haha

Dat is al meer dan 40 jaar zo. Er is een vrij grote Griekse gemeenschap in Nederland en veel daar van zijn getrouwd met Nederlanders. En in Griekenland wonen weer Nederlanders die gehuwd zijn met Grieken. Dat is niet echt meer bijzonder. :D

Fijn, MarvanTom dat je een leuke vakantie hebt gehad.
Muggen heb ik nooit zo last van in Griekenland, omdat wij in een vrij droog gebied (bijna altijd) zitten. Korfoe is natuurlijk erg groen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:37

Arghh kan echt niet meer wachtten, heb nu al vrij van werk dus zit straks de hele week mezelf nog gek te maken dat ik zon zin heb in donderdagnacht :')

Hebben jullie ervaring met via internet inchecken? Hoe dat zit enzo?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:32

RoosG schreef:
ooh MarvanTom, nu wil ik ook! Nog een maandje wachten en dan zit ik er ook. Ik ben zo benieuwd!

Jij bofkont!
Alleen al de vlucht van en naar Corfu is spectaculair, prachtig uitzicht, dus hou je camera erbij als je bij het raampje zit!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:36

Voor de muggen op Corfu moet je echt DEET hebben.

Ohhhh nog zoooo lang wachten....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:11

NatasjavE schreef:
Voor de muggen op Corfu moet je echt DEET hebben.

Ohhhh nog zoooo lang wachten....

Dat hadden we mee, maar werkte helaas niet... :n

Leuk om te vertellen:
Robje moest en zou eten op het strand en de zonsondergang gelijk op de foto zetten.
Nou. Dat hebben we geweten.
De zonsondergang is gelukt, het eten niet echt.
We hadden ons helemaal ingesmeerd en nog een spray mee, maar toen de zon weg was en ons eten op tafel stond, kwamen de muggen.
Heel veel.
Op het laatst zat Robje zelfs wild om zich heen te maaien met mes en vork om ze weg te krijgen. Nee, dat hielp. :roll:
Ik kreeg ook geen hap meer binnen, maar dat kwam door de slappe lach.
Wij zijn dus echt van het strand gevlucht; ging niet snel, want ik klapte steeds dubbel van het lachen en Robje maar muggen meppen...
Onderweg kwamen we nog terecht in een zwerm vuurvliegjes en dat was bijna magisch om mee te maken.
Maar Robje had zijn portie insecten wel ff gehad... _O-

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:37

Als ik een tip mag geven, is heel oud maar heeft bij mij altijd goed gewerkt, in zee gaan liggen *als je je haartjes wilt beschermen in een knot* en als je eruit gaat je NIET afdrogen, gewoon opdrogen, dan krijg je een zou laagje op je lichaam en dan schrikt muggen af :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:41

Lillian__ schreef:
Als ik een tip mag geven, is heel oud maar heeft bij mij altijd goed gewerkt, in zee gaan liggen *als je je haartjes wilt beschermen in een knot* en als je eruit gaat je NIET afdrogen, gewoon opdrogen, dan krijg je een zou laagje op je lichaam en dan schrikt muggen af :)

Het nadeel daarvan is, dat je dan zo "zout" en uitgedroogd bent :D

Op de Cycladen heb ik zelden last van muggen gehad, sowieso niet in Griekenland. Op Korfoe kan ik het mij voorstellen, omdat het zo groen is. Voor mij valt daarom Korfou van mijn "verlanglijstje" af.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:43

Daar heb je wel gelijk in Electra, maar als de muggen weg zijn gewoon even scrubben en body lotion :)

Wat moet ik meenemen voor een week Kreta? ik heb werkelijk geen idee *bikini's en zo maar veder?*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:49

Lillian__ schreef:
Daar heb je wel gelijk in Electra, maar als de muggen weg zijn gewoon even scrubben en body lotion :)

Wat moet ik meenemen voor een week Kreta? ik heb werkelijk geen idee *bikini's en zo maar veder?*

Wanneer ga je? En wat ga je doen? Als je alleen maar gaat zonnen en shoppen/stappen zijn wat jurkjes/rokjes genoeg. En slippers (en stapschoenen) :D . Ga je ook nog een kloof of zoiets lopen, dan is een paar gympen en (korte) broek ook wel nodig. Zonnebril en petje/hoed is ook wel noodzakelijk, maar kan je ook daar kopen. Op sommige stranden zijn waterschoentjes noodzakelijk, maar kan je ook daar kopen.

Ik ben vorige week uit Turkije teruggekomen, maar het was al zo warm, dat ik geen vestje/lange broek aan heb gehad. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:52

Ahh ik ga over 3 weken weer, ik heb er echt zin in :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:06

Electra63 schreef:
Lillian__ schreef:

Het nadeel daarvan is, dat je dan zo "zout" en uitgedroogd bent :D

Op de Cycladen heb ik zelden last van muggen gehad, sowieso niet in Griekenland. Op Korfoe kan ik het mij voorstellen, omdat het zo groen is. Voor mij valt daarom Korfou van mijn "verlanglijstje" af.

Volgens de Engelsen moet je gin-tonic drinken om de muggen weg te houden.
Tja. Iedereen blijft uit je buurt als je een drankaura om je heen hebt hangen. _O-

Corfu hoef je echt niet te laten schieten, hoor.
De muggen hangen niet de hele dag om je heen! :D
Ik heb begrepen dat de regering eerst met vliegtuigjes de boel 'bespoot' , maar dat is geschrapt door de bezuinigingen.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:08

ik ben er vorige jaar geweest op samos! <3 <3 zou daar zo weer heen willen! :j :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:16

Electra63 schreef:
Wanneer ga je? En wat ga je doen? Als je alleen maar gaat zonnen en shoppen/stappen zijn wat jurkjes/rokjes genoeg. En slippers (en stapschoenen) :D . Ga je ook nog een kloof of zoiets lopen, dan is een paar gympen en (korte) broek ook wel nodig. Zonnebril en petje/hoed is ook wel noodzakelijk, maar kan je ook daar kopen. Op sommige stranden zijn waterschoentjes noodzakelijk, maar kan je ook daar kopen.

Ik ben vorige week uit Turkije teruggekomen, maar het was al zo warm, dat ik geen vestje/lange broek aan heb gehad. :D

Ik ga over 4 dagen, en moet nog beginnen met pakken :') Zonnen, shoppen, oude gebouwtjes bekijken, misschien paardrijden en mountainbiken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:58

Electra63 schreef:

je had serieus een lange broek en vest mee nu naar turkije?

ik heb nu een hotel in rhodos stad gevonden..
heel ander eiland dan waar we oorspronkelijk heen wilden maarja..
4 sterren, hele goede beoordelingen op zoover (8.2 gemiddeld, en het cijfer wordt omlaag gehaald door de 6 voor kindvriendelijkheid, wat alleen maar goed is, vriendin en ik hebben een bloedhekel aan kinderen haha), naast het strand en vlakbij het centrum.
840 euro voor 15 dagen, halfpension... das wel te doen toch die prijs?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:08

welk hotel is dat Zwitsal?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:09

Goede vlucht gehad, bij een terras ned kijken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:12

Zwitsal schreef:
Electra63 schreef:

je had serieus een lange broek en vest mee nu naar turkije?

ik heb nu een hotel in rhodos stad gevonden..
heel ander eiland dan waar we oorspronkelijk heen wilden maarja..
4 sterren, hele goede beoordelingen op zoover (8.2 gemiddeld, en het cijfer wordt omlaag gehaald door de 6 voor kindvriendelijkheid, wat alleen maar goed is, vriendin en ik hebben een bloedhekel aan kinderen haha), naast het strand en vlakbij het centrum.
840 euro voor 15 dagen, halfpension... das wel te doen toch die prijs?

Yep, eind mei/1e week van juni was het vooral 's avonds nog fris. Ik hoorde (ook hier in het Turkije-topic) dat mensen 's avonds nog wel een vestje of lange (dunne) broek aan hadden. Dan koelde het nog flink af. Maar we hadden het niet nodig :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:41

joke20 schreef:
Goede vlucht gehad, bij een terras ned kijken

ohh jaloers! waar zat je ookal weer in griekenland?

@electra: oh echt? wist niet dat t daar nu nog koel was.
ben er vorig jaar eind aug/begin september geweest.. toen waren we blij als de zon onder ging haha. (nee ok ik hou van de zon, maar t was wel fijn als t een beetje afkoelde).

@barbara: hotel ibiscus oid. enige nadeel is t piepkleine zwembad :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 22:31

Rhodos, trianda

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:36

ohja! daar ben ik 3 jaar geleden ook geweest, in sunshine vacation clubs..
leuk plaatsje wel volgens mij..
ben er een paar keer gaan stappen met wat jongens uit t hotel..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:53

Zwitsal: is het niet leuk om vlucht naar skiathos te boeken, boot te nemen naar skopelos (en evt nog een eiland) en dan te eindigen in skopelos (zou altijd eindigen op eiland vanwaar je terug vliegt). Beetje backpacken in het klein. Prima te doen in 2 weken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:55

Ik zit praktisch tegen turkije aan en nergens last van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:56

Vrienden van mij vliegen morgen naar Mykonos, blijven daar een paar dagen, dan een paar dagen naar Syros, dan door naar Naxos en dan weer terug naar Mykonos om naar huis te vliegen.
Je zou Syros er tussen uit kunnen laten en dan Mykonos/Naxos of Naxos/Paros kunnen combineren?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:57

Ook een optie ja. Genoeg van die kleine eilanden leuk voor 2 weken.