USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:56

Yasmine schreef:
Je kan NYC zo uitgebreid of kort als je wilt zien. Ik ken mensen die het met 2 dagen gezien hebben, maar 2 vriendinnen die in januari met mij meereisden, zijn er 2 volledige weken geweest en die waren het toen nog niet beu. :)

Haflingertje, augustus/september is natuurlijk wel nog hoogseizoen. Ik zou vooral de citytripacties/aanbiedingen van verschillende websites en reisbureaus in de gaten houden.

Ik denk dat ik me er ook wel twee weken kan vermaken, maar mijn vriend is het met een weekje drukte wel moe denk ik :')
Klopt het is flink duur die tijd. Misschien dat we het toch naar volgend voorjaar zetten en dan alsnog Florida erachter aan plannen. :j
Het werd ons afgeraden door het reisbureau om in September deze reis te maken NY/Florida ivm het orkaanseizoen..
We houden inderdaad de aanbiedingen goed in de gaten, komen we een mooie tegen gaan we daar zeker gebruik van maken dit jaar!

Anoniem

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:04

Mijn moeder gaat elk jaar ongeveer een maand en dan wil ze niet eens meer weg :).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:07

Met een dag of 4/5 heb je ruim de tijd gehad om alle highlights te zien en kun je ook goed shoppen.

Wij zaten in het Wellington, ook bij Times Square. Schone ruime kamer, weinig bijzinders verder maar prima voor een paar nachten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:11

Mijn vriend was zeven dagen geweest naar ny en dat vond hij teveel, denk inderdaad het bovenstaande sommige willen niet weg andere wel

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:29

Ik had zelf ook best langer willen blijven en zou me er ook wel 2 weken goed kunnen vermaken. Maar om echt een indruk te krijgen van de stad en het een beetje leuk (betaalbaar) te houden heb je aan 5 dagen echt wel genoeg.

Nog een tip: ga lopen! Niet alles met de metro en taxi doen, dan zie je veel minder van de stad en dat is echt zonde! Mijn voeten waren na een paar dagen echt op, maar het is t zeker waard!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:56

Nadir, goede tip! In Miami verbleven wij in een hostel en daar hadden we een Ierse kamergenote die een jaar op uitwisseling was in NYC. Mijn vriendin (die na Florida nog enkele dagen naar NYC ging) vroeg haar om tips en dat meisje zei toen ook: loop zoveel mogelijk. Want een Amerikaan zal bijna altijd zeggen dat het eeuwen lopen is naar een plek, maar Amerikanen zijn dan ook bijna allergisch aan ergens heen stappen ipv de metro te nemen... Die vinden 3 blocks eindeloos ver :') En als je je dagen zo indeelt dat je één buurt per dag doet zodat alle dingen wat bij elkaar in de buurt liggen, is het prima te doen.

Meningen over NYC zijn inderdaad verschillend en volgens mij ben ik daar het levende voorbeeld van :+ Ik ben er 2 keer geweest, één keer toen ik 13 (in 2003) was en in 2010, toen ik bijna 20 was. De eerste keer vond ik het niet zo bijzonder, toen had ik veel liever de prachtige natuur die we voor NYC hadden gezien. In 2010 vond ik het maar zo-zo; wel oké, leuk voor een paar dagen, maar blij om er weer weg te zijn. Maar de afgelopen maand zijn bijna al mijn uitwisselingsvrienden die ik in Canada had leren kennen gaan rondreizen en als ik hun foto's zie van NYC word ik zó jaloers. Ik hield altijd meer van natuur, maar in Vancouver ben ik echt een stadsmens geworden :j Dus ik zou met plezier, zoals Lovely's moeder, een maand naar NYC gaan :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:58

Wij zijn terug van NY :D ! Dat tijdverschil is killing dus heb net 5 uur slaap op zitten :+ .

Was heerlijk maar zie net de discussie over hoelang. Wij hadden zes nachten en dat was ruim genoeg voor ons. Zeker vriend die van zichzelf al druk is, die was dolgedraaid na een drukke dag in NY.
Je kunt in principe de hoogtepunten op twee dagen proppen, of er een maand rondzwerven, net wat je zelf wilt denk ik

Wij hebben alles gezien dat er imo te zien was. Heb mijn deel van museums voor dit jaar wel gehad :D . Amerika is heel raar vind ik, vreemd en vertrouwd tergelijk :j.

Wij zaten in hotel St. James, tip van iemand hier, wil ik voor bedanken, was meer dan prima voor een leuke prijs.

Edit: Typo, nog moe :+ .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 12-02-12 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:04

haflingertje schreef:
sloffiee schreef:
wij waren voor 5 dagen 840 kwijt incl hotel ,vlucht en transferr

En welk hotel hadden jullie geboekt?

hotel pennsylvenia op mooie locatie paar honderd meter van time square en empire state building af

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:07

Oooh, BS, ik wist niet dat jij al weg was :oo Leeeuk! Wat vond je van je eerste ontmoeting met de Amerikaanse cultuur?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:09

sloffiee schreef:
haflingertje schreef:

hotel pennsylvenia op mooie locatie paar honderd meter van time square en empire state building af

ken jij het hotel toevallig ook ? Prijsgunstig lijkt hij wel.

Zit nu net te kijken om misschien wat te boeken en kwam hem tegen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:11

En welk hotel hadden jullie geboekt?[/quote]

hotel pennsylvenia op mooie locatie paar honderd meter van time square en empire state building af[/quote]

Ow dat hotel hebben wij ook geboekt. Is mijn zusje ook geweest. Hoorde wel dat we moeten vragen om een renovated room.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:17

Wij hebben het Beacon hotel geboekt. Ligt niet in Manhattan maar in Brooklyn, scheelt een boel in de kosten en ik vind een stukje met de metro in de ochtend niet zo'n ramp! Hotel is in 2009 volledig gerenoveerd en heeft ruime kamers! Hopelijk kan ik je na april een goede review geven!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:43

mag schreef:

hotel pennsylvenia op mooie locatie paar honderd meter van time square en empire state building af[/quote]

Ow dat hotel hebben wij ook geboekt. Is mijn zusje ook geweest. Hoorde wel dat we moeten vragen om een renovated room.[/quote]

klopt dat heb ik ook gehoord dus dat gaan wij ook vragen ;)

@happinez
nee ik ken hem veder niet,, het is 1e keer ny voor mij :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:10

Yasmine schreef:
Oooh, BS, ik wist niet dat jij al weg was :oo Leeeuk! Wat vond je van je eerste ontmoeting met de Amerikaanse cultuur?

En al terug, haha :D .

Nou. Vreemd. Kan niet zeggen dat ik het nu echt positief of negatief vind. Wel grappig om al die typische Amerikaanse dingen mee te maken.

Tv is ook hilarisch. Niet alleen de hoeveelheid reclame maar ook de soort. 'Bent u aan de pil en hebt je een beroerte of de dood (?) :') meegemaakt. Bel nu!!! Je kan recht hebben op een grote som geld als compensatie'.

We hebben trouwens een gaan kijken naar de parade van de NY Giants, die hadden de super bowl net gewonnen toen we toekwamen. Wat een gekte zeg die Amerikanen met hun sport.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:18

Iemand ervaringen met Hotel The roosevelt hotel ?

Als de reis nog beschikbaar is gaan wij daar heen :j
Bij zoover kwam hij goed uit de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:36

BraveSpots schreef:
Yasmine schreef:

En al terug, haha :D .

Nou. Vreemd. Kan niet zeggen dat ik het nu echt positief of negatief vind. Wel grappig om al die typische Amerikaanse dingen mee te maken.

Tv is ook hilarisch. Niet alleen de hoeveelheid reclame maar ook de soort. 'Bent u aan de pil en hebt je een beroerte of de dood (?) :') meegemaakt. Bel nu!!! Je kan recht hebben op een grote som geld als compensatie'.

We hebben trouwens een gaan kijken naar de parade van de NY Giants, die hadden de super bowl net gewonnen toen we toekwamen. Wat een gekte zeg die Amerikanen met hun sport.

Maf land he, dat Amerika. Het meest stuitend vind ik nog steeds dat ze daar echt net doen alsof er buiten Amerika eigenlijk niks is, behalve wat ze dan druppelsgewijs en zwaar gekleurd meekrijgen over buitenland politiek. Wat je op het nieuws over buitenlandse aangelegenheden ziet is echt een lachertje. De Amerikanen hebben zelf ook niet zo door hoe ze ervoor staan in de wereld en dat is een vreemde gewaarwording. Dat merk ik ook in mijn werk aangezien ik voor een Amerikaans bedrijf werk en heel veel met Amerikanen te maken heb.

Amerikanen en hun sport is ook grappig om naar te kijken, vooral als je bedenkt dat sportbeleving daar vooral passief is. Als je het hebt over bewegen, voeding en voedingsproducten dan is het daar zo anders dan hier. Doe mij dan maar Europa om te wonen :).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 07:57

Ze denken ook dat Europa 1 land is, met wat plaatsjes erin. Dus als je naar Europa gaat, dan bezoek je 1 dagje Madrid, 1 dagje Amsterdam, en 1 dagje Berlijn. En dan heb je zo'n beetje alles gezien al.

Wat ook grappig was, was de vrouw in de supermarkt. Toen ze hoorde dat wij uit Netherlands kwamen zei ze: ooh, I have a neece living in that area?
Oh, in which area?
She lives in Denmark....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 08:59

Fijn dat het leuk was BS!

Lovely, mooi is dat he! Hoewel ik dat op Hawaii wel anders ervaren heb. Daar DOEN mensen echt aan sport, hardlopen op het strand, surfen etc. Ik heb daar ook echt een stuk minder dikke mensen gezien als op het vaste land.

Scum, haha klopt, ze denken ook vaak dat 'Holland' in Denemarken ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:03

Over Amsterdam weten ze wel van alles *helaas*, dat onderwerp probeer ik altijd te vermijden :D.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:07

Nou ik zit hier nu voor een jaartje, maar ze weten ook allemaal dat drugs legaal is hoor in Nederland.. en ze schrikken zich helemaal dood als ik vertel dat je hier mag drinken vanaf 16 haha

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:14

Ik vond het vooral zo irritant dat als je vertelde dat je uit Nederland komt, je meteen de hele geschiedenis van New Amsterdam aan moest horen. Na 4 taxi ritjes weet jet het nu echt wel :P

@haflingertje, hoe lang je moet gaan is denk ik echt iets wat je zelf moet beslissen. Ik ben voor 7 dagen geweest en dat was voor ons toen echt perfect. Het had geen dag langer moeten zijn, maar ook zeker geen dag korter.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:15

Volgens mij is het in Amerika gewoon heel dubbel, óf ze doen heel veel aan sport en slaan helemaal door óf ze doen helemaal niks en eten alleen maar fastfood en wegen 150 kilo of meer :j .

Haha ja en Amsterdam kennen ze allemaal :D , The red light district := .

Hun topografische kennis is dramatisch, maarja dat is van veel europeanen ook hoor!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 12:31

Klopt, en je kunt ook niet verwachten dat zij weten waar Nederland ligt.
Vraag de gemiddelde Europeaan waar Montana ligt en ze kunnen het je ook niet vertellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:32

Goh dat vind ik niet zo hoor, ik verwacht echt van iemand dat ze de algemene landen kunnen aanduiden.
Dus geen onderverdelingen. Maar ik denk gewoon dat er op school minder word ingeduwd als hier. En had twee dagen geleden nog een britse gehoord die zwitserland en zweden wisselde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:42

Nadir schreef:
Klopt, en je kunt ook niet verwachten dat zij weten waar Nederland ligt.
Vraag de gemiddelde Europeaan waar Montana ligt en ze kunnen het je ook niet vertellen.

Somewhere in the middle??? :D

Naar mijn idee is het wel zo dat de Amerikanen erg weinig benul hebben van de buitenwereld, ze denken ook dat hier dezelfde wetten en regels gelden en soms is dat vermakelijk. (in mijn werk soms ook heel ergerlijk)