Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:07

10 euro is geloof ik niet nodig in de vrij reizen periode :P

Tip voor de NS, meer ov-paaltjes op station vlissingen. 1 paaltje versus een trein vol studenten, werkt niet :D -O-

Er staat nog een 2e paaltje, maar daarvoor moet je naar het andere perron lopen, is niet handig! :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:07

klinkt niet echt handig nee van NS..

Ik wacht nogsteeds op n mail terug van de klantenservice..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:09

MarrieLeen schreef:
1234, die internationale trein kun je gewoon nemen. :j Die rijdt tussen Schiphol en Hengelo als gewone intercity. :)
Maar inderdaad beter het zekere voor het onzekere. :))

Haha dus toch _O-
Nouja ben alsnog blij dat ik die trein niet heb genomen :')
Voor t zelfde geld was k in Duitsland beland :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:53

Ik was vanochtend met m'n slaapkop bijna vergeten in te checken, zag ineens conducteurs en toen schoot het me net op tijd te binnen. :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:37

Irritant, mijn ov-chipkaart (en kortingskaart) is stuk volgens 2 conducteurs. Bij de eerste keer heb ik op internet gekeken en las ik dat ik naar servicebalie moest gaan. Lastig dat een dorpsstation geen servicebalie heeft o.i.d. Afijn, vandaag weer ns naar amsterdam. Doet de ov-kaart nog steeds niet volgens conducteur 2. Ik moest bellen, geen idee waarheen. Aangezien bellen lastig gaat, ben ik op Amsterdam centraal even naar servicebalie gegaan.... Doet dat kaart wel!!

Wat nu? Het is mij wel duidelijk geworden de laatste tijd dat het een beetje hapert. Toch bellen ( moet ik wel eerst ff iemand regelen)? Of gewoon geduldig afwachten tot het echt is gestorven?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:42

Haha ja dat inchecken is smorgens met een slapend hoofd echt een hel, "oeps vergeten :+ "
Vanmorgen al een lekkere chagerijn van een condecteur die tegen ons liep te mopperen _O-
En idd er moeten soms meer van die in en uit check paaltjes komen want dat is een hel,
Smorgens met ze alle douwend en drukken voor zo'n paaltje om maar net voor die andere eerder uit te checken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:29

Ik heb er vanuit Den Haag nooit last van :+
staan echt overal van die paaltjes, en tis er ook nooit druk ofzow. Je loopt erlangs, checkt in en loopt door.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:42

Ik vergat bijna uit te checken, heb het gevoel dat er paaltjes weggehaald zijn op Utrecht. Of ik zie ze gewoon nu ik ze nodig heb niet staan }:0 :+ (loop altijd via de Noordgang.)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:46

In Vlissingen was het echt aansluiten in de rij om uit te checken. :') Vond het nu wel geinig, maar over een paar weken word ik er denk ik alleen maar stront chagrijnig van!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:59

Allemachtig, ik kreeg net bekant een hartaanval! Trein is volgens mij naar z'n grootje, stonden eerst ergens 5 minuten stil zonder licht of wat en hij ging nu volle bak op de rem in het midden van Joost mag weten waar, ik dacht in eerste instantie echt dat we iets geraakt hadden! %)

Irritant op Vlissingen hè, Lonneke? Ik moest dat rotding vorige keer ook echt zoeken, zag hem niet eens staan. :')

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:44

Ben het nu al beu! Met een overvolle trein aan studenten vanochtend aangekomen. Moet gewoon echt aansluiten in een laaaaange rij! -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:36

Rennen voor je leven! (Of in dit geval: rennen voor je chipkaart. :'))

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:45

Ik zit nu in een trein vol chipkaartmensen en moet straks overstappen van arriva naar ns... we hebben ongeveer 2 minuten en 2 overstapplekken voor ovchipkaart.....1+1=2 en soms mis je de andere trein vanwege het moeten in en uitchecken (en dan vooral omdat de hele trein dat zo'n beetje moet doen :P)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:11

Moet je nagaan hoe het straks wordt als alle mensen in en uit moeten gaan checken. Voor de bus is het mischien een handig systeem, maar voor de trein is het toch niet handig....

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

Ben vannochtend van ellende maar naar het andere paaltje gelopen, op het andere perron, het is gewoon niet grappig meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Ik miste ook m'n trein bijna op dordrecht omdat ik van Arriva naar NS moest, en ik stond nog aardig vooraan in de rij. :=

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:39

Ik vrees er straks ook voor dat ik moet gaan rennen op Leeuwarden. Moet de sneltrein richting Groningen hebben en de overstap daarvan is 2 minuten.. Hopelijk heb ik geluk en staat er wat meer paaltjes daar..

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:52

Ik vraag me in verband met dat in en uit checken wel wat af.

Ik heb een weekend-ov en die is dus op vrijdag vanaf 12 uur geldig. Nu heb ik de eerste reismogelijkheid daarna nodig en die gaat bij ons om 12.02 dus voor mij in mijn gratis reizen periode. De trein is er vaak om 12 uur en dan instappen kost even tijd, is altijd heel druk en dan vertrekt hij.
Ik ben altijd wel netjes optijd want hou niet van haasten maar nu bedacht ik me net dat het moment van inchecken volgens mij bepaalt of je voor de hele reis betaald of niet! Dus als ik in zou checken als ik aankom en de trein van 12.02 neem dat ik dan moet betalen. Of ik moet wachten tot 12 uur en dan als een gek gaan racen. of weet iemand of er op het perron in Eindhoven nog de paaltjes staan? Had ze alleen gezien bij de in en uitgangen. (volgens mij stonden ze eerst wel op t perron?)
Baal wel een beetje van dat inchecken als ik toch gratis mag reizen, heb de neiging om dat te vergeten. En inderdaad die rijen door de weeks, gelukkig sta ik daar nu niet in maar is toch niet te doen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:58

haha ik kan me gewoon niet voorstellen dat er gewoon hele rijen bij die incheckpaaltjes staan :')
Zowel op Arnhem als op Den Haag, en ook bij andere stations, nog nooit gezien :+ Als ik er ben zijn alle paaltjes altijd gewoon 'vrij' dus je kunt gewoon erheen lopen, inchecken en doorlopen xD Gelukkig maar, want van wat ik hier hoor is het niet echt fijn xD

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:04

Op Amsterdam en Utrecht heb je gewoon poortjes waar je doorloopt, nooit rijen gelukkig :) Op Amsterdam wel domme toeristen die met al hun koffers recht voor de poortjes gaan staan >;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:05

Je moet je voorstellen dat Vlissingen een inimini-stadje is met een al net zo klein station. Het station heeft 2 perrons, waarvan eentje nooit gebruikt wordt, en maar één uitgang, want het is een eindstation. Daar staan dus niet zo heel veel paaltjes, terwijl er 's morgens wel heel veel hbo en mbo-studenten aankomen, die allemaal uit moeten checken...

Ik heb vertraging om niks. Zoals gewoonlijk. >;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:35

Hoe weet je zo zeker dat het vertraging om niets is? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:36

Geldermalsen - Dordrecht heeft ook weer vertraging. Net als maandag, woensdag en gisteren. Blji dat ik niet naar school hoef. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:25

Dan heb je ook weinig school, of had je de afgelopen dagen wel school en vertraging?

Mijn hartelijke dank aan de NS voor de extra trein naar Zeeland om 17:10 :+: Ben nu 20 minuten eerder thuis! *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:30

Pff zit weer in verkeerde deel van de trein :')
Moet k weer op gouda overstappen. Deze gaat nr rotterdam, ik moet naar den haag :+
Normaal let ik erop, nu was k t vergeten :') had geen zin om nog te rennen met mn koffer en tassen enzo :P