Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:44

Relaxed schreef:
Ik heb in mijn vakantie gewoon geen zin in verplichtingen als les :n En ik ben voorzichtig genoeg dat ik niet overmoedig een piste afvlieg als ik denk nog niet de controle te hebben.

En tja, qua aanvaringen, mijn vriend is flink in botsing met een duitser gekomen die niet uitkeek, die duitser was een ervaren skier en mijn vriend ook :j

Les is hartstikke gezellig juist, dat is zeker geen verplichting.
En bochten maken, ja daar draait het allemaal om, pas als je goed bochten kun maken heb je controle, als er ineens iemand voor je vliegt of je ineens een boom tegenkomt en je hebt het sturen niet onder controle, dan heb je een probleem en is je vakantie niet zo leuk meer.
Ik denk dat een investering in les veel meer lol meegeeft omdat je dan weet wat je doet :)

Bloodymary

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:47

Ja, weer bijna tijd om te boeken! We hebben weer eens zin om naar Italie te gaan en ik zit te denken aan Sestriere. Iemand daar ooit geweest? En?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:47

Ik vond les niks aan, maar dat kwam omdat ik en de enige nederlander was en de oudste. Zat met allemaal duitstalige kindertjes in de groep. Zei de leraar dat we moesten wachten en een voor een naar beneden moesten, gingen al die kids tergelijk naar beneden en zat ik daar nog als enige :') Privelessen jaren daarna wel, maar dat was meer omdat ik een leuke/lekkere boardleraar had :9

Het is idd wel handig om het remmen en sturen onder controle te houden. Als zelfs ervaren skiërs al ongelukken kunnen veroorzaken kun je je indenken dat het risico nog wat groter is bij onervaren skiers. Geldt uiteraard ook voor boarders, al is mijn ervaring dat onervaren boarders meer zitten/vallen dan naar beneden gaan :')

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:49

Leuk topic!
Helaas deze winter geen wintersport.. Volgend jaar beter..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:18

ik erger me eerlijk gezegd kapot aan mensen die zonder les de piste op stappen. Ik heb een vriendin gehad die vertikte les te nemen. Ze is niet verder gekomen dan de oefenweide, en daar heeft ze dan 200 euro voor uitgegeven voor de ski pas die ze niet gebruikt heeft.
Al neem je maar 2 keer 2 uurtjes priveles, het scheelt zo enorm veel. Ik heb 2 dagen 2 uurtjes gelest toen ik begon met boarden.
Ik kan er gewoon niet bij dat je zonder enige begeleiding jezelf van een berg afgooit, skieen en boarden is een gevaarlijke sport, en al helemaal als je op een piste vol mensen staat. Snel kunnen reageren, kunnen uitwijken en een noodstop kunnen maken zijn eigenlijk wel dingen die je moet kunnen voor je de echte pistes alleen op gaat.
Voor jezelf maar helemaal voor je medemens!! Hoe vaak ik wel niet moeit uitwijken voor een skiieer of boarder die geen bochten kan maken...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:25

Nou ik denk dat ik van m'n vriend en vrienden door de tijd heen meer heb geleerd dan 2x 2 uurtjes les. Heb me nooit zonder begeleiding van een berg afgegooid en kom zeker wel verder dan de oefenweide.
Heb gewoon geleerd te remmen en bochten te maken, maar niet echt officieel les gehad. En dat vind ik dan nog altijd anders als mensen die zonder enige instructie roekeloos van een berg afracen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:27

Als je onder begeleiding van een ervaren skiër gaat dan heb je toch ook les? Je betaalt er alleen niet voor.

Vroegah heb ik 3 uur les gehad en daarna ben ik een dag met mijn achternichtje meegeweest. Die stond van jongsaf aan op skies en deed ook aan wedstrijd skiën. Daar heb ik veel van geleerd.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:36

Eens met capopjekop :)

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:39

Vind het ook dom hoor.. Neem les of ga met een ervaren iemand die je wat kan leren!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:43

Bloodymary schreef:
Ja, weer bijna tijd om te boeken! We hebben weer eens zin om naar Italie te gaan en ik zit te denken aan Sestriere. Iemand daar ooit geweest? En?

Bijna?!!! Als wij in september nog moeten gaan boeken zijn we al laat en is er bijna niks fatsoenlijks meer te krijgen, moet er niet aan denken om nu nog te moeten boeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:46

Wij hebben ook in juli ofzo al geboekt :D Zijn met 8 volwassen en 2 kids, dus dan heb je op den duur weinig keus meer..

Capopjekop, zo zie ik het idd ook. Mijn vriend skied al een aantal jaren en hij helpt me gewoon en anders 1 van de andere wel.. Ga niet betalen voor les van een duitser waar ik de helft niet van snap :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:50

Wij gaan met zijn tweeen en pas half maart, plek zat!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:51

Zo doen wij het altijd als er 'nieuwe' mensen meegaan die niet kunnen skiën. In Nederland een paar lesjes zodat de basis er enigszins inzit en dan mee met een ervaren skiër de eerste 2 dagen. Daarna kan hij/zij met de groep mee of zelf aan de slag. Vaak leren ze hier veel meer van dan in een klasje, aangezien je daar minder persoonlijke aandacht krijgt dan een op een.

Wij hebben het voor 5 jaar vastgelegd, hebben lang moeten wachten voor we het appartement hadden, dus we willen het niet zomaar kwijt. Enerzijds jammer dat we altijd naar hetzelfde gebied gaan, anderzijds is het met zo'n grote groep ook wel lastig om ieder jaar iets anders te zoeken en we zijn kind aan huis.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:53

Wij hebben gelijk na thuiskomst in februari de huisjes alweer geboekt. Anders zit het vol in de voorjaarsvakantie. Veel zat er vol toen wij gingen boeken.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:56

Wij hebben 2 weken geleden pas geboekt, maar was nog onwijs lastig!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:00

Vrouwtje waar wij elke keer overnachten, had dit jaar speciaal voor ons, twee kamers vrijgehouden, zo'n lief mens is dat. <3

Ik vond les echt geweldig! Op een gegeven moment mocht ik niet meer, omdat het natuurlijk best wel wat kost en dat vond ik echt niet leuk.. Was echt boos! Haha. :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:17

Wij hebben ook pas vorige week geboekt, gelukkig gaan we nooit in de vakanties :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:53

Werd er hier nu echt uitgelegd dat je bij skien je bergbeen moet belasten? Ik hoop dat ik dat verkeerd heb gelezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:41

Natasja91 schreef:
Werd er hier nu echt uitgelegd dat je bij skien je bergbeen moet belasten? Ik hoop dat ik dat verkeerd heb gelezen :+

Dat heb je verkeerd gelezen :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:58

Door het soort mensen dat niet op les wil kwam ik afgelopen jaar met een verrotte knie en een scheurtje in mijn polsgewricht het ziekenhuis uit lopen.
Ik heb toen nog 5 weken in Oostenrijk gezeten (vanwege werk) en ben de piste niet meer op geweest.
Ik heb nog nooit heimwee gehad naar Nederland, maar afgelopen jaar wilde ik echt terug.

Dus álsjeblieft, ga op les!
Al is het maar voor 2 uurtjes per dag (privé)les, ga niet meteen de piste op als je geen controle hebt.
Ervaren skiërs kunnen je ook veel leren, daar ben ik het mee eens.
Máár, een ervaren skiër is géén leraar. Niet iedereen kan het goed overbrengen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:04

Muurp ik ben het helemaal met je eens!
Ik heb de mazzel dat mijn vriend (windsurf) instructeur is, en heel heel heel erg goed weet waar hij mee bezig is. Hij weet echt precies hoe hij het over moet brengen. Hij heeft zelf echt heel erg veel les gehad ook. Tevens heb ik een snowboard instructrice in mijn vriendengroep.
Maar ik raad je aan om echt een paar uurtjes les te nemen. Al weet je maar hoe je een bocht moet maken, of moet remmen..
Helaas heb ik ook al een snowboarder in mn rug gehad die controle kwijt was, en ben ik een paar weken terug op de uithof nog de skilift uit gesnowboard :+
Is het geen mogelijkheid om in Nederland te lessen?
Ook hebben ze op vakantie vaak engelse of zelfs nederlandse leraren...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:06

tijd om de ski jas aan te trekken :brr:

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:11

Er zijn zoveel Nederlandse en/of Engelse skileraren.
Gewoon even vragen bij de balie en je krijgt er waarschijnlijk eentje! Al helemaal als je privéles neemt!
Ik denk dat 40% van de ski- en snowboardleraren uit Nederland komt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:30

Elk jaar gaan de wel lessers tegen de niet-lessers in, maar toch voel ik mij niet meer aangesproken. Eerste jaar dat ik ging was ik wss wel nogal ongecontroleerd aan het skieen, maar heb echt veel geleerd door ervaren skiërs en race nooit zomaar de berg af. Tuurlijk is les beter, ben ik het helemaal mee eens :)
Er zullen altijd mensen zijn die met officieel les nog steeds niet kunnen skieen en andersom.. als je les hebt gehad ben je veiliger oid gaat niet altijd op

Wilde nog wat typen, maar het is wel klaar nu voor mij :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:10

WillemYntJee schreef:
Wat lukt je precies niet? Het inzetten van de bocht? Ik heb t ooit vroeger zo geleerd: ski's in een V tje en je gewicht verplaats je naar je bergski (soort van eh binnenbeen :p). Wil je een bocht draaien dan verplaats je je gewicht naar wat je nieuwe binnenbeen/bergski gaat worden.

Niet bij jou Joolien, maar bij deze post ;)