Bulgarije-Sunny Beach! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:48

Ohja daar heb ik wel eens van gehoord :j

Ben ook zo benieuwd hoe het daar is :))

nodi

Re: Bulgarije-Sunny Beach! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:10

Hey Aranel ik las dat je 15 augustus vliegt, om 22.55 's avonds toevallig? Ik ga dan ook met een vriendin en wij hebben ook geboekt bij corendon en vliegen met bulgarian air!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:14

nodi schreef:
Hey Aranel ik las dat je 15 augustus vliegt, om 22.55 's avonds toevallig? Ik ga dan ook met een vriendin en wij hebben ook geboekt bij corendon en vliegen met bulgarian air!

Wij gaan om 22.35 geloof ik.. Maar lijkt me sterk dat er een tweede vliegtuig 20 min later gaat :)) Misschien zitten we wel op dezelfde vlucht dan :)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:31

Aranel schreef:
nodi schreef:

Wij gaan om 22.35 geloof ik.. Maar lijkt me sterk dat er een tweede vliegtuig 20 min later gaat :)) Misschien zitten we wel op dezelfde vlucht dan :)

Ja ik zal zo nog even weer kijken, ze zullen het wel weer veranderd hebben misschien :p
In welk hotel/appartement zit jij? Wij zitten in calypso, ben echt benieuwd hoe het er is, ben er nog niet eerder geweest.. Weet jij al leuke dingen om te doen, of ga je gewoon beetje aan het strand liggen en stappen? :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

Ik zit in Izola paradise :)
Wij willen zeker wel dingen gaan doen! Sowieso dagje Nessebar, nog enigszins cultuur snuiven _O- En naar het waterpark in Sunny beach (het aquapark in Nessebar schijnt niet leuk te zijn).

Verder gaan we die off road safari wel doen denk ik :j

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:42

Aranel schreef:
Wij willen zeker wel dingen gaan doen! Sowieso dagje Nessebar, nog enigszins cultuur snuiven _O- En naar het waterpark in Sunny beach (het aquapark in Nessebar schijnt niet leuk te zijn).

Aah dat leek mij ook leuk ja die safari! Oh en ons hotel zit trouwens in Nessebar, dacht dat dat gewoon bij sunny beach hoorde :P Maar ligt maar 3 km van centrum sunny beach dan.
En ik zag net idd de tickets dat het veranderd was en wij vliegen dus ook om 22.25!
Wij wilden ook misschien een of twee dagen naar turkije maar dat bekijken we daar wel of dat mogelijk is. Ook zag ik ergens dat je paarden kunt huren, maar wil ook niet op van die zielige paardjes een rondje rijden dus dat is ook daar maar even bekijken hoe dat is..
Oh ik heb er echt zin in, vooral met het weer hier zeg. Hoelang blijf je? Wij 2 weken *D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:57

Elamor schreef:
Oh jee iemand moet me echt helpen. Is het savonds warm genoeg voor een shirtje of moet ik wel een vestje/blazer meenemen?

ik heb alleen een vest aangehad in het vliegtuig, en ik ben een koukleum!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:58

@Nodi....dan zit je een flink stuk bij het uitgaansleven vandaan. Het is 3 km van Nessabar naar het beginpunt van Sunny....en dan nog eens zo'n 3 km van het centrum.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:02

djuno schreef:
@Nodi....dan zit je een flink stuk bij het uitgaansleven vandaan. Het is 3 km van Nessabar naar het beginpunt van Sunny....en dan nog eens zo'n 3 km van het centrum.

Oh toch wel, maar gelukkig zijn we niet echt van die feestbeesten en nessebar moet wel heel mooi zijn, dus misschien is het maar beter dat we iets verder weg zitten. En de taxis en bussen zijn ook niet te duur dus dan kunnen we af en toe ov-en naar sunny beach :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:07

Aranel schreef:

oef, ik vind dat niet echt in een lekkere buurt liggen, houd er rekening mee, loop niet savonds daar alleen!
Vrienden van ons zaten daar, was nog wel even lopen naar flower street ook al beloven ze dat het midden in het centrum ligt, het ligt er wel net iets verder vanaf (kan nog verder hoor, waren er veel meer die dachten dicht bij te zitten maar ver weg bleek te zijn)
maar wij liepen daar savonds met 2 meisjes, pikkedonker, pauperbuurt, wij arm in arm, zaklamp, rennen, hopen dat we er snel waren :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:07

nodi schreef:
Aranel schreef:

Aah dat leek mij ook leuk ja die safari! Oh en ons hotel zit trouwens in Nessebar, dacht dat dat gewoon bij sunny beach hoorde :P Maar ligt maar 3 km van centrum sunny beach dan.
En ik zag net idd de tickets dat het veranderd was en wij vliegen dus ook om 22.25!
Wij wilden ook misschien een of twee dagen naar turkije maar dat bekijken we daar wel of dat mogelijk is. Ook zag ik ergens dat je paarden kunt huren, maar wil ook niet op van die zielige paardjes een rondje rijden dus dat is ook daar maar even bekijken hoe dat is..
Oh ik heb er echt zin in, vooral met het weer hier zeg. Hoelang blijf je? Wij 2 weken *D

Is geen ramp hoor, de bus kost maar 1 lev ;)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:11

Ja dat zag ik al, das mooi! Zouden ze hier moeten doen hahaha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:15

xFioon schreef:
Aranel schreef:

oef, ik vind dat niet echt in een lekkere buurt liggen, houd er rekening mee, loop niet savonds daar alleen!
Vrienden van ons zaten daar, was nog wel even lopen naar flower street ook al beloven ze dat het midden in het centrum ligt, het ligt er wel net iets verder vanaf (kan nog verder hoor, waren er veel meer die dachten dicht bij te zitten maar ver weg bleek te zijn)
maar wij liepen daar savonds met 2 meisjes, pikkedonker, pauperbuurt, wij arm in arm, zaklamp, rennen, hopen dat we er snel waren :P

Ik hoorde juist van veel mensen dat het heel centraal ligt en een paar minuten lopen van FS :+
Maargoed kan nu toch al niet meer terug, ik hoor zoveel verschillende verhalen over zowel sunny beach als het hotel dus ik ga er maar gewoon heen en bekijken :))

nodi: wij blijven een week. Dan zitten we dus op dezelfde vlucht, gezellig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:10

Met de bus is het echt geen probleem hoor :) Wij zijn naar Nessebar 15 minuten in de bus geweest, maar ons hotel lag wel aan de andere kant van de FS.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:03

Ik ga ook 15 augustus :D. Wij vliegen om 11.40.
Ik las net van iemand dat ze misschien ook nog een dagje naar turkije wouden, hoe kan je daar naar toe komen?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:19

Hoi vanuit Bulgarije :)
wij vliegen vanmiddag terug en zitten nu in de lobby. Het is vandaag echt noodweer hier. Harde wind en zeikende regen. Gelukkig rest vd week prachtig weer gehad en heerlijk genoten.

Gisteravond totally summer feest gehad met after party in de orange. Fantastish feest!

Dinsdag nog een kroegentocht gedaan die ook erg gaaf was!

Zal thuis even bijlezen. Nu nog even uitbrakken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:35

Nou slaap lekker dan als je thuis komt ;)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:18

Haha dankje.

Zag een relatief negatief verhaal over sunny beach en dat herken ik echt niet.

Wij hebben 7 dagen heerlijk gefeest en gegeten. Totaal geen criminaliteit gezien en geen last van mannen gehad. Nu hebben zijn we de meeste avonden ook met Gogo op pad geweest en dus met Nederlanders :') en anders waren we naar guaba, de viking of de flying dutchman.

Zal later even wat uitgebreider reageren want het typt niet heel handig vanaf m'n telefoon..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:09

Het zal er ook wel deels aan liggen dat ik met een ander blond vriendinnetje op vakantie was. Twee blonde meiden op stap. Dus wordt je sneller "lastig" gevallen dan dat je in een groep bent, en al helemaal met jongens in je groep zullen ze je niet snel meer lastig vallen dus dat was ook onze tactiek geworden. Betrouwbare nederlandse/duitse jongens opzoeken waar we bij konden staan.
Ik heb genoeg foto's die mijn verhaal kunnen ondersteunen. En wij zaten echt in hét centrum aan de main street met slam fm bar en de boulevard.

Kans dat ik deze foto moet verwijderen uit mn post omdat het geen nette foto is maar heb er al een balkje voor gefotoshopt. Maar dit was in mexo bar. Even later sprongen de engelse meiden op de bar en trokken hun bovenkleding uit. Toen waren we maar weer snel weg gegaan. En dit was nog voor 1 uur snachts.
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 491065.jpg

Het zal ook wel een stuk schelen inderdaad of je met een kroegentocht mee bent en of met veel nederlanders of naar de typisch nederlandse kroegen/clubs gaat, maar ik ben geen liefhebber van nederlandse muziek dus kwam daar niet.

Ps.Vergeet ook niet naar de solar beach festivals te gaan op Cacao beach !! Die zijn elke zaterdag nacht daar geloof ik. En vond k zelf wel errug gaaf !! :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:51

Hier een berichtje vanuit Sunny Beach!

Het is echt super hier! Zoals hierboven al staat vandaag bagger weer gehad! Regen en koud. Maar rest weer super weer tegen de 30 graden aan. Internetten is erg goedkoop! 2 lev voor een uur.

Het strand is heerlijk en ik raad aan om zelf een parasol te kopen! Je betaald anders 7 lev per dag. Wij hebben vandaag op de flowerstreet een parasol gekocht voor 13 lev.

Verder goed uitkijken als je gaat pinnen. :') Vandaag geld gepint, was mn pasje doorgeslikt. Gelukkig via zo'n mannetje ernaast weer terug gekregen. :+

Het eten is trouwens echt heel goedkoop buiten het centrum. Voor 20 lev (10 eu p.p) heb je een 3 gangendiner. :oo

Verder kun je bij off road safari paardrijden. :)) Dat staat hier ook nog op de planning.

Nouja de rest komt nog wel. Heeel veel plezier voor de gene die van de week vertrekken. :)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:34

Klinkt gaaf elamor! Ben benieuwd hoe het paardrijden daar is, hoe heet dat waar je dat kunt doen?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:59

Ik ben bijna thuis zit nu op utrecht centraal op mijn bus naar huis te wachten. Dik anderhalf uur vertraging door t slechte weer. Ook wij hebben een parasol gekocht. Heb ook mee naar huis genomen en dat is dan weer niet slim want die kwam natuurlijk als laatst uit t vliegtuig. Ben wel echt kapot moe!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:22

OMG die foto _O- _O- Leuke verhalen dus!!!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:59

:wave:

Wij zijn gisteravond terug gekomen uit Sunny Beach, ook anderhalf uur vertraging (zaten we in hetzelfde vliegtuig Anne? :P Wij vlogen met FB4907). Op de heenreis vlogen we met Corendon, dat was echt top! Ik zag nog ergens een vraag of je ook een blazer ofzo voor 's avonds mee moet nemen, ik heb het daar best koud gehad 's avonds. :') Dus heb er een vest gekocht en die steeds aangedaan met een lange broek als het erg koud was.

Onze vakantie is nogal verpest, ben dan ook heel blij dat we terug zijn. Precies een week geleden zijn wij beroofd. Wij zaten in Royal Sun, om naar het centrum te gaan moest je de hoofdweg oversteken en dan 200 meter lopen en dan was je daar. We kwamen terug uit het centrum, rond half 11. Mijn moeder werd in 1 keer op de schouder getikt, dus ze draaide zich om. Toen stond ze neus aan neus met een Bulgaar, dus ze schrok en gaf 'm een duw. Die man greep haar bij de schouder en trok zo d'r ketting af. Ging echt keihard, m'n moeder had allemaal striemen in d'r nek staan. Het ging allemaal zo ontzettend snel, echt heel eng. Mijn vader zag 't gebeuren dus die rende keihard achter die man aan, met nog 2 jongens die van de beveiliging waren (zaten 50 meter verderop bij een slagboom). Ze renden door de bosjes en toen nog een heel stuk over de weg, maar ze hebben 'm niet te pakken gekregen. Misschien maar goed ook, want die lui hebben natuurlijk ook van alles op zak om zich te kunnen verdedigen. Maar toen waren we dus ook mijn vader kwijt, wij weer door het donker door de bosjes, bah, was echt heel eng. Toen hebben die jongens de politie gebeld, dus die kwamen om wat informatie op te schrijven. Gelukkig konden die jongens wat engels, want de politie praat geen woord engels. De volgende ochtend naar het politiebureau. Corendon had voor ons een tolk geregeld die zelfs Nederlands praat, dus dat was ontzettend fijn! Die jongen kwam daar elke dag, dus die tikte iemand op de schouder en we werden zo geholpen. Dat was ook erg fijn, want er stond een enorme rij voor het politiebureau met mensen die ook allemaal wat hadden. Toen is m'n moeder verhoord en we hebben woensdag het proces-verbaal op kunnen halen (daar moesten we zelfs voor betalen :Y) ).

Het heeft onze vakantie dus nogal verpest, elke keer als er iemand achter ons liep, gingen we maar even langs de kant staan om diegene voor te laten. Gelukkig werd dat na een paar dagen wel beter en we hebben ook wel geprobeerd om er nog wat van te maken, maar je bent wel enorm op je hoede. Verder ook van die puppy's gezien, gelukkig hadden wij gehoord wat daar mee was, dus toen we die kinderen zagen hebben we ze gewoon genegeerd. Als je de puppy's gaat aaien, vragen ze geld (meestal 100 lev) en als je dat niet doet, wordt je in elkaar geslagen. Ze stonden op dezelfde plek als waar we waren beroofd. We zagen in 1 keer die kinderen rennen, de 1 was iets van 5 en de ander amper 2. Toen ging diezelfde jongen die met mijn vader mee was gerend erachter aan om ze weg te jagen. Die oudere kon nog wegkomen, maar die kleine verstopte zich al achter de bosjes met z'n handjes omhoog. Die jongen kwam erop af en die schopte 'm keihard in z'n maag. Meteen die ouders erop af en die vader greep al een fles om die jongen in elkaar te slaan, maar die rende weer terug naar de beveiliging. Toen hadden we het helemaal gehad, bah.

We raakten ook met wat Nederlandse jongens aan de praat, die waren beroofd op het strand. Er kwam een groep op hen af met messen en ze moesten zich helemaal uitkleden. Die groep rende dus weg met hun kleren en toen moesten zij in hun blootje door het centrum terug naar het hotel. Echt niet normaal.

Gelukkig hadden we wel mooi weer, 1 dag bewolkt en wat regen. En toen we gister vertrokken was het rotweer, keihard regenen en een enorme harde wind. Dus het opstijgen was ook niet echt prettig :=

Ben dus heel blij dat we terug zijn. Natuurlijk gebeurt het overal, maar de criminaliteit is echt gegroeid daar. Vorig jaar hebben we eigenlijk niks gezien, wel wat kleine kinderen die bedelden maar als je die negeerde had je er eigenlijk geen last van. Maar we hebben nu zoveel gezien, we zijn er echt helemaal klaar mee. Voor ons geen Sunny Beach meer :n

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:05

Jeumig Tamara wat een verhaal :wow:
Hmm ik heb niet zo'n zin meer.. :')