Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:02

Ik heb even geïnformeerd en dit schijnt een goed hotel te zijn. http://www.panoramahotel.com.tr/en
Ligt 600 meter van het centrum af en aan het strand. Let wel goed op want er zijn 2 kanten, er is een strand kant en een zwembad kant. Het strand kant schijnt het beste te zijn. De prijzen variëren behoorlijk per aanbieder. Zo snel ik even gekeken heb heeft d-reizen een goed aanbod.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:42

Romana01 schreef:
Dan wordt het toch richting Marmaris :D weet iemand daar een leuk hotel :D

Club turban :)

ik ga dit jaar naar Icmeler(naast marmaris)
hotel Mirage world. Mijn moeder is daar vorig jaar geweest en vond het een goed hotel.Scheelt 1 ster met Turban maar scheelt wel veel in prijs :P

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:44

Anita0 schreef:
Oeh ben benieuwd wij gaan met een meiden groepje van 4 in de zomervakantie naar Marmaris.
Haha en tot nu toe allemaal vrijgezel :D

Is het stappen/ uitgaan daar leuk?

jaa super leuk! haha
ik ben vorig jaar met vriendin geweest, was echt top dus dit jaar weer :D

Snipsnap

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:56

Ikkuh: Panorama hotel ben ik voor 2 jaar geleden geweest, echt een super hotel!! Wil eigenlijk wel heel graag terug, maar denk dat ik nog een jaartje wacht, wil nu wel graag wat anders.
Bedankt voor het uitzoeken, heb je toevallig ook nog wat anders? :)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:37

Hallo! Ik ga morgen met school naar Istanbul! Heb er onwijs veel zin in! Hebben jullie misschien nog tips voor dingen die je echt moet zien? Naar de meeste toeristisch en bekende dingen gaan we natuurlijk al, maar als jullie leuke insiders hebben hoor ik het graag!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:31

Julia_Romeo schreef:
Romana01 schreef:
Dan wordt het toch richting Marmaris :D weet iemand daar een leuk hotel :D

Club turban :)

ik ga dit jaar naar Icmeler(naast marmaris)
hotel Mirage world. Mijn moeder is daar vorig jaar geweest en vond het een goed hotel.Scheelt 1 ster met Turban maar scheelt wel veel in prijs :P

Is het eten daar goed :D en zijn er veel trappetjes??

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:34

Als het goed is is mn vriend hier eind juni en eind augustus ga ik voor 3 weken naar turkije,we gaan eerst een paar dagen/weekje bij zn ouders en dan wrs weekje naar alanya pakken we een binnenlandse vlucht:)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:41

In Alanya in het centrum is dit toch echt wel een van de betere. Anders ga je al snel een stuk verder het centrum uit. Je hebt ook nog het Aladdin beach hotel. Dit ligt ook midden in het centrum maar is een 3 sterren hotel. Volgens mij is dit geen all incl. maar het ligt wel direct aan het strand. Ik zou eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe goed dit hotel is.
http://www.alaaddinhotels.com/

Rianne84 Dat is een leuk voor uitzicht! :)

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:37

Ja inderdaad ben ook erg blij :)
Vooral dat ik hem wat vaker zie hoor :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:40

Kwam dit topic toevallig tegen en vroeg mij al een tijdje iets af: kennen ze in turkije ook hulphonden? En mogen die dan ook gewoon overal mee naar binnen?

Ik heb inmiddels besloten mijn hond thuis te laten ook ivm de temperaturen en dus de onzekerheid of ze überhaupt het hotel in mag... Maar zou het toch wel graag willen weten :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:47

Oeh ikenindi! Dat is een goede vraag! Ik denk als je een reis wilt boeken dat het beste aan kunt geven bij de organisatie. Vragen of het wel of niet mag. Ik kan morgen is een belletje voor je plegen maar zo zou ik het niet durven te zeggen..

Haha Rianne dat geloof ik goed ja! Je vriend kun je niet vaak genoeg zien! Ik ben ook weer aan het aftellen begonnen. *\o/* Nog 13 dagen te gaan!

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:00

ikkuh15 schreef:
Oeh ikenindi! Dat is een goede vraag! Ik denk als je een reis wilt boeken dat het beste aan kunt geven bij de organisatie. Vragen of het wel of niet mag. Ik kan morgen is een belletje voor je plegen maar zo zou ik het niet durven te zeggen..

Haha Rianne dat geloof ik goed ja! Je vriend kun je niet vaak genoeg zien! Ik ben ook weer aan het aftellen begonnen. *\o/* Nog 13 dagen te gaan!

Oh 13 dagen dat gaat lekker snel *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:03

Dat schiet lekker op Ikkuh!! *D
Het is nu echt heerlijk weer daar, ben jaloers!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:24

De reis is al geboekt, en hond gaat niet mee. Maar vraag het me dus toch af hoe dat daar zit. Honden zijn volgens mij in Turkije niet zo geliefd als ik alle verhalen moet geloven. Dat is ook de reden waarom ik het niet aandurfde om haar mee te nemen (i.c.m. de temperatuur).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:44

Ik heb het mijn man even gevraagt en die denkt dat je er geen probleem mee zult krijgen. En als dat wel zo is, niet meer als je zegt dat het een hulphond is.
Ze kennen het niet in Turkije, hulphonden, maar ze zullen het wel gewoon respecteren.
Maar je hebt al geboekt zonder hond. ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:30

Dat denk ik ook Nathalie...

Overigens ken ik wel mensen in Turkije die een hond hebben. Het enige verschil is dat ze het dier niet binnen willen hebben. Vaak hebben ze een eigen plekje buiten of lopen ze los.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:07

Ja idd, zeker in het zuiden zijn er genoeg mensen met honden hoor. :j wij hadden ook twee honden. :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:01

Ik heb het ook even na gevraagd maar ik werd niet heel erg veel wijzer van. Ze weten het zelf namelijk ook niet. Er zijn veel hotels waar geen honden mogen komen maar of er dan wel een uitzondering gemaakt wordt voor een hulphond? Er worden inderdaad gewoon honden gehouden. Mijn vriend heeft ook jarenlang een hond gehad. Deze zat wel gewoon binnen, over het algemeen is inderdaad dat ze buiten zitten. De beste manier is om wanneer je een hotel hebt uitgezocht deze direct te benaderen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:01

Zwitsal schreef:
ikkuh15 schreef:
In maart ben ik ook gevlogen met transavia omdat het toen de goedkoopste was. Nu was de prijs van een ticket 450 euro. Je moet bij transavia niet vergeten dat er sinds binnenkort extra kosten bijkomen wanneer je een koffer mee wilt nemen. Je boekt dus een reis met handbagage van 10 kilo en voor een koffer komt er een extra toeslag bij.

is dit serieus zo?
vanaf wanneer gaat dit in?
heb mn reis naar turkije via sunweb geboekt, willen morgen de volledige betaling gaan doen (tot nu toe alleen maar aanbetaald) maar wij vliegen ook met transavia.
niet zo'n zin om straks op het vliegveld tot de conclusie te komen dat ik 20 euro (of meer?) bij kan betalen voor mn koffer.
slechte service trouwens.. bij bijv ryanair doen ze het ook zo maar daar is de ticketprijs er ook wel naar.

Even een duidelijk antwoordje hierop, ik werk bij de KLM en zit regelmatig achter de transavia incheckbalie, waardoor ik bekend ben met de nieuwe bagage-regel.

Voor 5 april geboekt? gewoon oude regeling met nieuwe handbagage regeling(dus 20 kg ruimbagage,10kg handbagage)
Na 5 april geboekt? Koffer via internet of reisbureau kopen, je betaal dan geloof ik 7,- voor 15 kg. je kunt ook al bij het boeken van je reis aangeven dat je meer kilo's wilt meenemen! bijv. 20 of 30!
Als je dus op schiphol aankomt en je hebt niet van te voren het aantal kilo's besproken en betaald, dan moet je ter plekke betalen en hier word je niet vrolijk van.
Is geloofi k 35,- voor 15kgs en dan elke extra kilo 10,-

Overigends mag je nog maar met 1 stuk handbagage reizen incl laptop! deze samen moeten in 1 tas passen en maar 10 kilo zijn!
Let op dames, dit geld ook voor handtassen je mag echt maar 1 stuk! dus zorg dat je handtas in je normale tas past of dergelijk!
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:40

Jeetje, wat een strenge regels opeens SteffiiY!
Vooral dat laatste is erg onhandig...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:43

Oef wat ben ik dan blij dat ik voor 5 april geboekt heb zeg!

Die handbagage is inderdaad heel onhandig maar jemig, wat een prijzen joh!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:34

Ik ben de laatste keer nog gematst. Ik had 15 kilo handbagage maar hoefde gelukkig niets bij te betalen. Ik nam ook altijd een koffertje en handtas mee. In de gaten houden dan dat het niet meer mag!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:43

Oh dat is wel fijn om te weten ja... Bedankt.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:56

Ja inderdaad fijn om te weten :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:05

Jep! Voorheen mocht je ook meerdere koffer inchecken als je maar onder het aantal kilo's bleef! Tegenwoordig mag je ook nog maar 1 koffer, 2e stuk is 75,- en dan nog 10,- per kilo wat erin zit!