Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:01

Over 4 weken zit ik in Turkije (Side), heb er al zo veel zin in!!

LIVVYYY

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:26

MORGEN!!
heeerlijk naar Side toe . hihi

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:24

Veel plezier LIVVYYY! Lekker genieten van het weer en leuke dingen doen ;)

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:33

dankjewel :D
en nu is het helemaal bijna zover!
nog 5 en half uur en dan vliegen we de lucht in

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:21

Heerlijk zeg!Kan niet wachten tot het zover is...word trouwens mn 7jr turkije bedacht ik me net!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:03

livvyy goede vlucht en een fijne vakantie!

Ik heb nog 25 dagen te gaan ;)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:57

Nathalie schreef:
Ja! Dortnal Ranch in Hisaronu is een aanrader! Is alleen niet te boeken als excursie, dan kom je bij Hisar Country Club, een afrader. Via google kun je wel een telefoonnummer vinden denk ik.

De site van die Dortnal Ranch ziet er echt al super uit! Daar ga ik dit jaar denk ik wel heen :D
Vorig jaar heb ik een rit gemaakt bij Hisar Country Club. Van te voren wist ik niet dat er zo negatief over gesproken werd, dat las ik pas achteraf.
Ik werd toen met nog 10 andere toeristen lekker knus en warm haha in een busje gepropt, en we werden erheen gereden. (Tussendoor een stop omdat de chauffeur z'n boodschappen moest doen _O- Zo leuk dat, die relaxte houding altijd daar :) ) Ik vroeg me eerst af of ik wel goed zat, iedereen met korte broeken, slippers, en zelfs iemand met een baby? := Maar niemand bleek dus te kunnen rijden van hun, en toch werden ze op paarden gezet en meegenomen de bergen in... Wel 3 begleiders, en het was een stap-ritje van nog niet eens een halfuur in zo'n typische manegepony-rij. Ik heb zo'n anderhalf uur gewacht (was ook geen ramp, dr was een zwembad :Y) ) en toen samen met een man van daar de bergen in geweest. Ik kreeg volgens hun het beste paard van stal aangewezen haha, en eerlijk gezegd vond ik het allemaal wel meevallen. Goede conditie voor zover ik het kon merken, en hij liep ook gewoon goed en lekker door.
Veel gestapt en gedraafd, kleine stukjes galop en als we bergafwaarts gingen gewoon in stap, dus ik kreeg echt niet de indruk dat ie niet om zn paarden gaf ofzo :) Ook veel gepraat, over zijn paarden en de verschillen tussen hoe mensen daar en in Nl. met paarden omgaan enz.
Na het rijden hebben we de 2 paarden afgespoeld met koel water en verzorgd.
Aan de andere kant, de paarden vond ik vrij mager (maar dat is al snel als je ze vergelijkt met alle verwende knollen hier haha), en ze stonden zo ongeveer een halfuur te wachten midden in de bak vol in de zon... Maarr toch heb ik niet zo'n slechte indruk gekregen als hoe het overal op internet beschreven wordt. Natuurlijk kan ik het mis hebben, was ook maar een eerste indruk. :j

Maargoed, dit jaar worden het de buren haha :D En wat ik op hun site las he.. pff, dat lijkt me zo gaaf!: Proram 6: working holidays – for youngsters and budget interested.
A minimum age 16 ; minimum duration 2 weeks,
You pay only for accommodation and full board in either our stable or an appartment in the village about 10 minutes walk from the stable. You help 4 hours per day in the stable and around the horse and you will be able to ride2 hours per day either in the yard or accompany guided trails.

Volgende zomer ben ik 16.. Ik weet niet of m'n ouders me laten gaan maar het lijkt me echt een superervaring. Toch maar eens tegen die tijd het daar ns over hebben hihi :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:03

Dalyan <3 _/-\o_
Daar 260 52 a3 sinds ik 3 jaar ben!Het hele dorp staat in onze vriendenlijst :+
Dit jaar ga ik weer,11 Augustus.Naar Villa Özalp .

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:07

Wat een leuk topic :D

Ik ben gisteren terug gekomen van een weekje Turkije met mijn moeder en tweelingzusje voor ons examens :)

We zaten in het hotel Presa di Finica

Het was echt superleuk <3

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:12

bouierenaat schreef:
Wat een leuk topic :D

Ik ben gisteren terug gekomen van een weekje Turkije met mijn moeder en tweelingzusje voor ons examens :)

We zaten in het hotel Presa di Finica

Het was echt superleuk <3

Leuk! En ik welke plaats zat je?

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:16

Wij zaten vlakbij Finike (bekend om zijn sinasappels)
We zatem echt op een superrustig plekje waar haast geen dorpen/steden waren...
Wel zijn we nog op excursie geweest naar myra/demre en de kerk van sinterklaas dat was ongveer een half uurtje rijden, ik zal even kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:20

@loekie_flap:Is het leuk ja?wij gaan eind augustus ,hebben daar villa gehuurd van een familie hier in nederland!Heb er erg zin in!

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:25

Afbeelding
Glijbanen

Afbeelding
Srandbar met uitzicht op zee

Afbeelding
Myra

Afbeelding
Strand

Afbeelding
Uitzicht vanaf het balkon

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:33

Leuke foto's bouierenaat! Ziet er mooi uit.
Jullie zaten dus in zo'n hotel echt buiten de stad. Opzich is dat wel lekker rustig en heb je een privéstrand maar ik zou zelf toch liever wel in een stadje of dorpje zitten. Is 's avonds ook veel gezelliger, lekker winkelen en wat kroegjes in enzo.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:36

Melissa, Hisar Country Club zijn geen slechte mensen. De eigenaren hebben alleen bar weinig verstand van paarden.
Ze hebben me meerdere malen gevraagt of ik er wilde werken maar heb dit altijd geweigerd.
Ik ging er vaak in de winter heen en ik moest dan een pony uit de stal trekken die al zon 3 a 4 maanden niet de stal uit geweest was.
Na 2 keer heb ik gezegd, doe hier niet meer aan mee!
Het zijn echt geen verkeerde mensen, en de accomodatie is echt geweldig, maar er is te weinig verstand.
De mensen die er werken (iig 3 jaar geleden, wonen alweer ff in NL) zijn ook geen fluit waard. Zo jaloers als ik weet niet wat, denken dat ze de beste zijn maar eigenlijk kunnen ze niets anders dan schoppen en trekken. (waren 2 russische meiden, vreselijk)

Ik ben overgestapt naar de buren toen en kon daar geweldig rijden. Dat zijn echt super mensen en ze hebben écht verstand van paarden.
Onze beste vriend is dierenarts in Marmaris en moet ook vaak naar Hisar Country Club voor kreupele paarden, stijve spieren etc... Bij dortnal ranch komt ie enkel om te enten en te ontwormen, that's it... Zegt best wel veel in mijn ogen. ;)

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:53

ik zit nu in het vreselijk warme turkije!
de vlucht was gelukkig allemaal goed gegaan
heb alleen nog maar 2 uur geslapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:43

Zo ik ben inmıddels ook al een paar dagen in marmaris. het is echt ontzettend warm en we hebben nog weinig puf om dingen te ondernemen. Gister wel naar pammukela (schrijf ık t goed?) Prachtig om te zien :j
Morgen gaan we naar Dalyan, lekker modder en zwavel baden *naja lekker? :P * haha goed voor de huid iig.

İk vermaak me in ieder geval wel hoor! *vriendlief is nu voetbal aan het kijken! en ik ga weer zonnen* :bye:

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:45

Nee Nathalie dat klinkt idd niet goed. :n Zo zie je maar hoe verkeerd een eerste indruk kan zijn!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:17

ik ben donderdagavond terug gekomen uit side. de laatste twee dagen was het er niet uit te houden.
het was mijn 8e x turkije. Zat nu te ver van side af en vond dit wel erg jammer. (mijn moeder heeft de vakantie uit gezocht ;))

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:53

Jaaa ik ga dit jaar ook naar Turkije :D .
Samen met mijn vriend 10 dagen naar Alanya in hotel Anfora :D ( iemand ervaring mee?)

Over twee weken al, ik heb er echt super veel zin in *\o/*

Heeft iemand hier nog tips wat je echt moet zien of doen?
De standaard dingen heb ik wel al opgezocht..dus misschien wat speciale/minder toeristische dingen? Of lekkere/leuke restaurantjes/barretjes? :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:56

Alanya is leuk Nada!

Ben er 2 keer geweest,hotel anfora ken ik niet,wij zaten in Paradiso.
Restaurantjes heb je zat leuke aan de haven!De burcht is wel leuk om te gaan kijken licht helemaal boven op een berg!En wij zijn ook daar zo'n druipsteengrot ingeweest,ook wel apart maar was daarbinnen wel koud!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:16

Hoe heten die gewone pannekoekjes (met nadruk op "jes") die je bij het ontbijt kunt krijgen. Lijken op de gewone pannekoeken van ons maar dan veeeeel kleiner en dikker. En heeft iemand hier het recept ook van?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:13

Leuk Nada! Anfora ligt ongeveer 20/25 minuutjes lopen van het oude centrum. Het is een eenvoudig maar goed hotel! De beoordelingen zijn ook goed he op internet. Als je vanaf dat hotel richting het oude centrum loopt komt je langs het hotel waar ik 2 jaar geleden zat :D. Hotel Elysee, het is een groen hotel meteen aan de boulevard en vanaf daar is het nog ongeveer een kwartiertje lopen. Als je die ziet, wil je dan een foto maken? :P Vind ik leuk! Veel plezier alvast :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:18

Leuk zeg al die berichten uit Turkije :) Het schijnt er gelukkig ietsje kouder te worden (zo'n 28/29 graden) dus dat is wel lekker. Dan kun je tenminste nog wat ondernemen zonder dat je helemaal bezweet bent.
Ik ben nu bezig met m'n koffer in te pakken. Nog 3 dagen en dan gaan we naar Icmeler (bij Marmaris) :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:25

Bedoel je Gozleme wendy?