Nathalie schreef:Ja! Dortnal Ranch in Hisaronu is een aanrader! Is alleen niet te boeken als excursie, dan kom je bij Hisar Country Club, een afrader. Via google kun je wel een telefoonnummer vinden denk ik.
De site van die Dortnal Ranch ziet er echt al super uit! Daar ga ik dit jaar denk ik wel heen
Vorig jaar heb ik een rit gemaakt bij Hisar Country Club. Van te voren wist ik niet dat er zo negatief over gesproken werd, dat las ik pas achteraf.
Ik werd toen met nog 10 andere toeristen lekker knus en warm haha in een busje gepropt, en we werden erheen gereden. (Tussendoor een stop omdat de chauffeur z'n boodschappen moest doen
Zo leuk dat, die relaxte houding altijd daar
) Ik vroeg me eerst af of ik wel goed zat, iedereen met korte broeken, slippers, en zelfs iemand met een baby?
Maar niemand bleek dus te kunnen rijden van hun, en toch werden ze op paarden gezet en meegenomen de bergen in... Wel 3 begleiders, en het was een stap-ritje van nog niet eens een halfuur in zo'n typische manegepony-rij. Ik heb zo'n anderhalf uur gewacht (was ook geen ramp, dr was een zwembad
) en toen samen met een man van daar de bergen in geweest. Ik kreeg volgens hun het beste paard van stal aangewezen haha, en eerlijk gezegd vond ik het allemaal wel meevallen. Goede conditie voor zover ik het kon merken, en hij liep ook gewoon goed en lekker door.
Veel gestapt en gedraafd, kleine stukjes galop en als we bergafwaarts gingen gewoon in stap, dus ik kreeg echt niet de indruk dat ie niet om zn paarden gaf ofzo
Ook veel gepraat, over zijn paarden en de verschillen tussen hoe mensen daar en in Nl. met paarden omgaan enz.
Na het rijden hebben we de 2 paarden afgespoeld met koel water en verzorgd.
Aan de andere kant, de paarden vond ik vrij mager (maar dat is al snel als je ze vergelijkt met alle verwende knollen hier haha), en ze stonden zo ongeveer een halfuur te wachten midden in de bak vol in de zon... Maarr toch heb ik niet zo'n slechte indruk gekregen als hoe het overal op internet beschreven wordt. Natuurlijk kan ik het mis hebben, was ook maar een eerste indruk. 
Maargoed, dit jaar worden het de buren haha
En wat ik op hun site las he.. pff, dat lijkt me zo gaaf!: Proram 6: working holidays – for youngsters and budget interested.
A minimum age 16 ; minimum duration 2 weeks,
You pay only for accommodation and full board in either our stable or an appartment in the village about 10 minutes walk from the stable. You help 4 hours per day in the stable and around the horse and you will be able to ride2 hours per day either in the yard or accompany guided trails.
Volgende zomer ben ik 16.. Ik weet niet of m'n ouders me laten gaan maar het lijkt me echt een superervaring. Toch maar eens tegen die tijd het daar ns over hebben hihi