Eerste jaar ben ik vanuit Makadi Bay naar Caïro (7 uur) en Luxor (5 uur) gereden

Maar het was het zoooo waard! Supermooi!
Ik zou graag eens naar Jordanië en Jeruzalem willen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Storm76 schreef:Wil je alleen snorkelen of wil je ook cultuur (Caïro en/of Luxor)
Ik ben zelf in Sharm en in Hurghada geweest, vond Sharm leuker maar Hurghada ligt centraler voor Luxor. Ook was het snorkelen mooier in Sharm. Leuk was ook Old Sharm met alle kleine winkeltjes.
Taba is ook erg mooi, minder toeristisch en je kunt makkelijk naar Jordanië (rotsstad Petra, 1 van de wereldwonderen) en naar Jeruzalem (incl. dode zee en Bethlehem) reizen. Ook zeer mooi dus.
Dahab is een oud hippieplaatsje, zeer goed snorkelen en niet erg toeristisch.
Eten is nergens heel goed in Egypte, maar als je geen rauwkost (sla ed) eet, en zorgt dat je eten goed gekookt of gebakken is, kan je veel voorkomen. De eerste keer at ik alles en ben behoorlijk ziek geweest, vorige maand at ik alleen gekookte groentes, pasta, frietjes en goed gaar vlees en heb nergens last van gehad.
Horseware schreef:Nou hier is ie dan, de lijst met aan te raden restaurants in Hurghada!
* Da Nanni, naast La Perla hotel. Voor de lekkerste pizza's en pasta.
* Mandarin, vlakbij Sultan Beach hotel. Libanees restaurant, erg lekker!
* Bulls, vlakbij Marriott hotel. Voor de lekkerste broodjes.
* El Arabi, tegenover Seagull hotel. Egyptisch eten van een hele goede kwaliteit.
* Gaucho, naast Shedwan hotel. Steakhouse met de beste steaks.
* Manchow wok, in Senzo mall. Heerlijk Chinees eten, grote porties en erg goedkoop.
* Orange cafe, tegenover Royal City hotel. Voor de echte bitterballen en frikandellen, Nederlandse eigenaars.
silvana schreef:Ik had er bij moeten zetten,bij het nieuwe gedeelte waar de duurdere hotels liggen.de reisleider waarschuwde wel voor het oude hurghada.En daar zagen we idd geslachte beesten hangen onder een witte doek in de brandende zon.het was de moeite om eens te zien,hoe ze in de oude stad leven .Als je dat als vrouwelijke tourist gaat doen zorg dan wel dat je blote ledematen wat bedekt zijn.