Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:38

Valt mee toch?
Eerste jaar ben ik vanuit Makadi Bay naar Caïro (7 uur) en Luxor (5 uur) gereden :D
Maar het was het zoooo waard! Supermooi!
Ik zou graag eens naar Jordanië en Jeruzalem willen :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:39

Ik ook, maar dan niet voor twee uurtjes, maar voor een hele rondreis :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:31

Nou hier is ie dan, de lijst met aan te raden restaurants in Hurghada!

* Da Nanni, naast La Perla hotel. Voor de lekkerste pizza's en pasta.
* Mandarin, vlakbij Sultan Beach hotel. Libanees restaurant, erg lekker!
* Bulls, vlakbij Marriott hotel. Voor de lekkerste broodjes.
* El Arabi, tegenover Seagull hotel. Egyptisch eten van een hele goede kwaliteit.
* Gaucho, naast Shedwan hotel. Steakhouse met de beste steaks.
* Manchow wok, in Senzo mall. Heerlijk Chinees eten, grote porties en erg goedkoop.
* Orange cafe, tegenover Royal City hotel. Voor de echte bitterballen en frikandellen, Nederlandse eigenaars.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:45

Super! Dank je.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:15

Storm76 schreef:
Wil je alleen snorkelen of wil je ook cultuur (Caïro en/of Luxor)
Ik ben zelf in Sharm en in Hurghada geweest, vond Sharm leuker maar Hurghada ligt centraler voor Luxor. Ook was het snorkelen mooier in Sharm. Leuk was ook Old Sharm met alle kleine winkeltjes.
Taba is ook erg mooi, minder toeristisch en je kunt makkelijk naar Jordanië (rotsstad Petra, 1 van de wereldwonderen) en naar Jeruzalem (incl. dode zee en Bethlehem) reizen. Ook zeer mooi dus.
Dahab is een oud hippieplaatsje, zeer goed snorkelen en niet erg toeristisch.

Eten is nergens heel goed in Egypte, maar als je geen rauwkost (sla ed) eet, en zorgt dat je eten goed gekookt of gebakken is, kan je veel voorkomen. De eerste keer at ik alles en ben behoorlijk ziek geweest, vorige maand at ik alleen gekookte groentes, pasta, frietjes en goed gaar vlees en heb nergens last van gehad.

Eigenlijk gewoon een strandvakantie, waarschijnlijk willen we ook wel eens iets bezoeken maar voornamelijk op het strand en dan snorkelen
Ik wil eigenlijk gewoon een mooi snorkelgebieden, winkeltjes vinden we dan ook weer leuk :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:21

In Sharm en Sheikh heb je het natuurgebied Ras Mohammed, dat is echt supermooi snorkelen, maar vlak in de buurt heb je een resort dat Reef Oasis Beach Resort, daar is mijn vriend vorig jaar geweest en dat moet echt supermooi snorkelen zijn. Het is een heel groot resort met een stuk of 15 zwembaden. Prima eten en veel vermaak. Helaas zijn wij dit jaar in een ander hotel geweest waar het snorkelen minder was volgens mijn vriend, maar dat was al zoveel mooier dan in Hurghada (daar is al veel koraal verloren gegaan).

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:12

Super fijn, bedankt!

Horseware schreef:
Nou hier is ie dan, de lijst met aan te raden restaurants in Hurghada!

* Da Nanni, naast La Perla hotel. Voor de lekkerste pizza's en pasta.
* Mandarin, vlakbij Sultan Beach hotel. Libanees restaurant, erg lekker!
* Bulls, vlakbij Marriott hotel. Voor de lekkerste broodjes.
* El Arabi, tegenover Seagull hotel. Egyptisch eten van een hele goede kwaliteit.
* Gaucho, naast Shedwan hotel. Steakhouse met de beste steaks.
* Manchow wok, in Senzo mall. Heerlijk Chinees eten, grote porties en erg goedkoop.
* Orange cafe, tegenover Royal City hotel. Voor de echte bitterballen en frikandellen, Nederlandse eigenaars.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:17

Citaat:
Super fijn, bedankt!

Graag gedaan!
Altijd handig, een zus die in Egypte woont ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:05

Ik ben net terug van het aqua hotel sindbadclub.En eerlijk gezegd erger ik me aan het gezuer over eten.Je gaat naar het buiten land,wat verwacht je dan een kroket uit de muur?Boerkool met worst?

Het eten is er gewoon goed,maar op egyptische wijze klaar gemaakt.Dus naar hun smaak gekruid.
Het onybijt buffet bestond uit sandwichjes,croissants ,koffiekoekjes toast brood,galetbrood ,stokbrood.
scramble'eggs ommeletten gekookt eieren,worst, kaas, jam, yogurt,ontbijt granen ,fruit taart,versgebakken pittabroodjes bonen in tomaten saus ,diverse soorten taart en nog durfde mensen te zeggen dat er geen eten naar hun smaak was.De kaas is niet van leerdam en de Jam niet van hero.Maar van egyptysche makelaarij.Maar prima te eten.
S'avonds idem dito.Gigantische buffetten te veel om op te noemen van spagetti friet macroni tot allerlei soorten vlees.Wel is het vaak voor onze normen wat zout en ook word er heel zoet gegeten.Maar daarom is het eten niet slecht.

Buiten het hotel kan je dus ook rustig buiten de deur eten dat is gewoon allemaal goed ,de controlle schijnt er vrij streng te zijn.

Het enige wat me wat stoorde was al die fooien die er verwacht worden.
en ik vond het jammer dat e rgezegd was dat er een rif was,wat er niet was.Het zal er mischiens wel zijn maar het was van af het hotel niet bereikbaar.
Ook was er niet gezegd dat je bij Transavia niks aan boord krijgt en alles moet kopen,dan zit je als je net als wij met 4 personen bent al gauw op 50 euro extra,alles is belachelijk duur aan boord.
Maar al bij al een zalige vakantie gehad met een gemiddelde rond de 30 graden.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:14

Citaat:
Buiten het hotel kan je dus ook rustig buiten de deur eten dat is gewoon allemaal goed

Nou, daar zou ik dus wel mee oppassen. Je kan er echt behoorlijk ziek van worden, zeker als je een beetje buiten de toeristische gebieden gaat eten. Zo streng is de controle ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:22

Ik had er bij moeten zetten,bij het nieuwe gedeelte waar de duurdere hotels liggen.de reisleider waarschuwde wel voor het oude hurghada.En daar zagen we idd geslachte beesten hangen onder een witte doek in de brandende zon :r .het was de moeite om eens te zien,hoe ze in de oude stad leven .Als je dat als vrouwelijke tourist gaat doen zorg dan wel dat je blote ledematen wat bedekt zijn.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:36

silvana schreef:
Ik had er bij moeten zetten,bij het nieuwe gedeelte waar de duurdere hotels liggen.de reisleider waarschuwde wel voor het oude hurghada.En daar zagen we idd geslachte beesten hangen onder een witte doek in de brandende zon :r .het was de moeite om eens te zien,hoe ze in de oude stad leven .Als je dat als vrouwelijke tourist gaat doen zorg dan wel dat je blote ledematen wat bedekt zijn.

Helemaal mee eens. In het nieuwe gedeelte gaat het over het algemeen wel goed; op sommige plekken kan je ook echt lekker eten (zie het lijstje restaurants die mijn zus aanraadt). In het oude, niet toeristische gedeelte kan je beter niet gaan eten. En inderdaad: niet met blote armen/benen rondlopen daar, dat stellen ze niet op prijs.
Geslachte beesten heb ik gelukkig niet gezien daar!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:48

Oeh, een Egypte-topic! Wat goed, ik wilde net eentje openen over welk deel van het jaar het meest geschikt is om Egypte aan te doen.

In de zomer lijkt me zo warm (we zijn geen kreeft-wannabe`s ;) ), maar i.v.m. mijn baan in het onderwijs kan ik niet zomaar weg. De feestdagen missen door in de kerstvakantie te gaan kan ook, al lokt die gedachte niet echt :o

Wij zijn trouwens nogal van het cultuur snuiven en Egypte lijkt me heel gaaf :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:50

Herfstvakantie of meivakantie zijn heel geschikt! :j Is superlekker weer dan!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:51

Als je meer wilt zien dan het zwembad moet je niet in de zomer gaan of bereid zijn met zonsopgang op pad te gaan. Of niet smelten bij 45 graden, dan is het ook goed :P
Lente of herfst lijkt mij ideaal, helaas is dat voor veel mensen lastig te regelen.

Ik zou overigens ook niet zomaar bij ieder restaurantje naar binnen stappen. Helaas is het zo goed helemaal niet geregeld met de controle.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:54

Ik vond t een verademing om met kerst en O&N daar te zijn.
Geen gezeur over waar heen op de dagen en welk feestje met O&N. :+

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:55

Meivakantie is er ook nog, inderdaad :) Is een week wel voldoende voor de wereldwonderen & de cultuur?

Needje: snap ik, maar wij hebben beide een heel leuke familie die we graag nog vaker zien :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:57

Neem je ze mee! :P

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:59

Mag jij sponsoren :P

Btw: mijn schoonmoeder in een vliegtuig... :)) Best een contrast met mij wat dat betreft 8-)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:02

Ehm.. helaas. Als ik enigszins geld had was ik zelf naar Dahab gegaan met kerst en O&N.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:03

Wel een succes dan dus :) Leek me anders ook wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:47

Nog 1 dag :D
Zaterdag half 9 vliegen we. En grr, wilden we online inchecken via ArkyCry... moet je daarvoor betalen, hallo..zoek het uit!

Nu even de paarden doen tussen het stressen en pakken door (zoals altijd, het gaat nooit passen :+)
Morgen geen tijd, eerst naar school en dan personeelsfeest... dus alles moet nu :D

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:01

Kanelly fijne vakantie!
Klopt indd dat je moet betalen bij Arke...tegenwoordig is bijna niks meer gratis....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:24

kanelly, ik ben jaloers op je, ik wil ook weer op vakantie naar Egypte!!!
Wat is je keuze geworden en waar ga je heen?
Ik dacht dat je pas 24 uur van te voor kon boeken, misschien moet je morgen nog een keertje kijken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:30

@storm je kan eerder al je stoel reserveren maar daar moet je iig bij Arke voor betalen. Opzich is het wel handig je kan zelf (mits iemand anders die stoel niet heeft gereserveerd) je stoelen uitzoeken waar je wilt zitten. Kost geloof ik iets van 20,-