USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:46

Annash schreef:
Ik heb mijn ESTA net ook aangevraagd en betaald en is goedgekeurd. Weer iets wat ik van het lijstje af kan halen. :)

HOHO! Niet te snel, de hoge heren bij de douane hebben het laatste woord! :)

Douraque

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:48

@HD: ik denk dat Annash en (bijna) alle bokkers die hier een bericht plaatsen dat wel weten. De meeste van ons zijn al vaker in Amerika geweest

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:49

Douraque schreef:
@HD: ik denk dat Annash en (bijna) alle bokkers die hier een bericht plaatsen dat wel weten. De meeste van ons zijn al vaker in Amerika geweest

Whoops... 'Scusi... :oo :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:57

Daarnaast zegt ze niet dat ze gegarandeerd het land ik kan zoals jij eerder gedaan hebt (en op aangesproken werd met dezelfde opmerking) ;)
Ze zegt alleen dat haar ESTA is goedgekeurd ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:07

Precies. Ik ben eerder in Amerika geweest en weet hoe de douane werkt en welke rechten zij hebben. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:10

maar, er zijn hier ook mensen die nog niet zijn geweest, die het misschien niet weten of niet snappen... zoals ik ;) Ik weet het, dat het pas definitief is als ik in mijn hotel ben, maar daar houdt het ook op. Beter 1x te veel dan te weinig gezegd

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:42

Ahg laten we geen mensen bang maken:). Wanneer je gewoon voor vakantie die kant op gaat kan je vrij weinig gebeuren.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:08

Lang leve mn visum :D

Nu moet ik zeggen dat ik bij al mn reisjes Nederland wel braaf al mn papieren bij had maar ze hebben er hier nog nooit om gevraagd bij de douane ;)

Ik krijg steeds te horen: welkom thuis :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 03:48

Ik ben wel een beetje nerveus voor de volgende keer want ja ben nou al 2 keer vast gehouden door Immigrations en het is dus duidelijk dat ik een rood vlaggetje achter mn naam heb :))
Maar toch houdt het me niet tegen om het er gewoon weer op te wagen.. Ik heb ook een tante die wellis gaat en zij is ook meestal de klos ze Is in Houston bij Immigrations 6 uur lang daar vast gehouden en ondervraagd... Maarja wij zijn frequent travelers en ik kan me goed voorstellen dat het best apart over komt als je meerdere keren per jaar komt maar geen familie in het land hebt en enkelt 'vakantie' komt vieren..... Toch blijft het apart als iemand zo in je spullen neust O:)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 06:11

Maar waarom je die rode vlag hebt is raar. Er zijn in dit topic meerdere mensen, waaronder ik, die meerdere keren in een jaar naar Amerika gaan en nog nooit zijn onderzocht.

Het blijft jammer dat je daar dan nier achter kan komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 06:30

Maar shilady, jij hebt toch ook een vriend in de USA en reist alleen?
Misschien dat het voor Immigrations wel duidelijk lijkt dat je niet alleen voor vakantiedoeleinden komt en bij anderen zoals Douraque wel duidelijk is.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:28

Toen ik met een vriendinnetje ging was ik in principe ook 'alleen' die 2x dat ik ging want als vriendinnen mag je niet samen door de douane. Mij hebben ze altijd nog een heeeellee prettige vakantie gewenst. Ook de laatste keer toen ik voor de 3e keer in een half jaar kwam haha!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:43

Fitzroy
Die vriend heb ik pas sinds een paar maanden en ik reis al voor het 3e jaar naar amerika en werd ook vastgehouden nog voor ik hem leerde kennen....

Douraque
ik vind het inderdaad jammer dat ik er weinig tot niets over mag weten of aan kan doen
maarja het is niet anders ..het enigste wat ik nu steeds kan doen is zorgen dat ik een lange overstap heb als ik het land binnenkom zodat ik niet mn connecting flight mis...
Mocht dit de volgende keer weer gebeuren dan wil ik in Amsterdam op hun kantoor gaan praten....

Stephanie M
Jij hebt echt geluk :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:40

Maar shilady ... jij schrijft en bezoekt toch ook een Amerikaan in de gevangenis? Misschien dat je daarom een rode vlag hebt?
Geen idee, hoor, is ook maar een gokje.

Ik kreeg wel een keer wat extra vragen toen ik m'n Amerikaanse (ex)vriend opzocht (en zo dom was om dat te melden, haha), ze wilde toch wat extra zekerheid hebben dat ik weer terug naar Nederland zou gaan. :+ De tweede keer heb ik maar gezegd dat ik op vakantie kwam en was alles oké. Als ik in Amerika zou willen wonen hoef ik alleen maar met mijn vriend te trouwen (hij is bij mij in Nederland komen wonen) en die plannen hebben we (voorlopig) niet. We hebben het nog veels te veel naar onze zin in dit kleine kikkerlandje. :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:30

Dat heb je mooi geregeld Victory :j

Ja ik vermoed ook een klein beetje dat dat ermee te maken heeft ik ben gewoon te eerlijk geweest!
Maar mijn tante bezoekt geen gevangene en die heeft ook die vlag dus het hoeft niet de rede te zijn :P
Sommige mensen zeggen dat ze mij er ook graag ertussen uit pikken omdat ik een iets donkere huidskleur heb.
Ach we zien wel volgende keer ben nu echt aan het plannen om in mei terug naar de states te gaan!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:34

Ik wil nog even zeggen dat er bij vliegwinkel.nl nu een 5 daagse actie loopt
met deze code AMERIKA2015 krijg je 25euro korting

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:26

Rode vlag?!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:53

Ik lees al wat jaartjes mee in deze topics omdat ik ook ooit naar Amerika wil. En nou zijn er dan eindelijk plannen :D we gaan met vrienden een rondreis met een camper maken volgend jaar! :D tips en ervaringen vind ik altijd leuk om te lezen, dus die zie ik hier graag verschijnen!

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:57

CubaLibre schreef:
Lang leve mn visum :D

Nu moet ik zeggen dat ik bij al mn reisjes Nederland wel braaf al mn papieren bij had maar ze hebben er hier nog nooit om gevraagd bij de douane ;)

Ik krijg steeds te horen: welkom thuis :)

Hey!! Ik zat een maandje geleden jouw posts te lezen over je emigratie naar Amerika etc! Zit ik afgelopen week bij Chundri zijn ouders, vertel dat ik naar the states ga in augustus, begint zijn moeder (Dimphna) opeens precies hetzelfde verhaal te vertellen over haar nichtje en het werk en de paarden enzo en de plaatsnaam waar je dan was... Dus ik zeg, dat is ook toevallig, ik heb toevallig een bijna identiek verhaal gelezen op Bokt maandje geleden.. blijkt dus dat het dus om dezelfde persoon gaat!! :Y)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:07

Babe
Wat ik ook die Is bv op Google reviews zoeken en lezen :j
Daar kan je ook veel ervaringen lezen ook handig als je bv aan een bepaalde organisatie twijfelt

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:25

babe schreef:
Ik lees al wat jaartjes mee in deze topics omdat ik ook ooit naar Amerika wil. En nou zijn er dan eindelijk plannen :D we gaan met vrienden een rondreis met een camper maken volgend jaar! :D tips en ervaringen vind ik altijd leuk om te lezen, dus die zie ik hier graag verschijnen!

Als ik jullie was zou ik dan even op het allesamerika forum kijken! Hebben ze een hele mooie basisroute opgebouwd die goed haalbaar is. Ik adviseer je aan om geen route van een reisorganisatie te nemen dan zal je alleen maar overal voorbij racen met een camper en lekker zelf op onderzoek uit gaan. Als je in het hoogseizoen gaat, boek lekker je camping hoe leuk op de bonnefooi ook kan zijn in een dorp aankomen zonder slaapplaats is beroerd:). Denk dat de meeste hier wel de mening delen dat het natuurlijk helemaal te gek is!! Maar iedereen gaat op zijn eigen manier op reis en bepaald voor zichzelf wat basisbehoefte en luxestadaarden zijn:).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 08:00

Leuk babe, aan welk gebied denken jullie?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:01

Oh leuk zeg Babe! Ben benieuwd waar en hoe lang :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:33

Bedankt voor de tips! :D
Ik en mijn vriend zitten te denken aan de westkust + los angeles (omdat we ook gek zijn op series en films)
En de westkust voor de prachtige natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:19

Babe: zeker doen, ik heb er afgelopen jaar de reis van mijn leven gehad. Onze route was Canyon - Vegas - Death Vally - Bisshop - Yosemite - San Francisco - Pismo Beach - Los Angeles - San Diego.