Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:08

Het is mis op Lesbos... flinke branden ten westen van het eiland en aangestoken branden bij Moria.. rellen.. de foto's zijn vreselijk.

Begrijp nu van iemand daar dat het leger word ingezet

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 03:52

Lotus83 schreef:
Het is mis op Lesbos... flinke branden ten westen van het eiland en aangestoken branden bij Moria.. rellen.. de foto's zijn vreselijk.

Ik heb zo te doen met die mensen...

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 07:05

Welke mensen? De vluchtelingen of de inwoners van Lesbos?
Ik lees er veel over, maar het wordt hier wel wat anders gebracht dan in de Griekse media.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:44

Fitzroy schreef:
Welke mensen? De vluchtelingen of de inwoners van Lesbos?
Ik lees er veel over, maar het wordt hier wel wat anders gebracht dan in de Griekse media.

Met de Grieken, de vluchtelingen, wat minder met de gelukzoekers doe veel ellende veroorzaken.

Mensen hebben daar al zoveel voor hun kiezen gekregen/ veel te verduren gehad.
Dan is het in Nederland toch wel heel goed geregeld.

Nu even slapen, nachtdienst.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:21

Vreselijk, echt een groot deel van het kamp is verwoest.. Ik hoop dat er geen doden gevallen zijn, maar als je de beelden ziet kan dat haast niet anders van wel.

Ik ben vorig jaar in Moria geweest voor vrijwilligerswerk, vreselijk en mensonterend.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:41

Onze TUI hostess is net geweest. Wij blijven in ieder geval tot en met de 15e. Daarna gaat TUI mensen terughalen, maar het kan dus ook best zo zijn dat je pas na de 15e wordt opgehaald. In het slechtste geval zijn we dus 2 dagen van onze vakantie kwijt, wat gezien de omstandigheden prima is. Nu weer verder genieten hier op Rhodos :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:28

Klopt. Tui heeft het hier ook over de 15e tot die tijd gaat iedereen op de oorspronkelijke vlucht terug. Daarna moet je waarschijnlijk eerder terug.
Ik ga de 14e terug.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:59

Oh, hier zei ze dus juist dat het sowieso niet eerder wordt, eerder later.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:08

raket schreef:
Lotus83 schreef:

Ik heb zo te doen met die mensen...

Ja met de bevolking van Lesbos zeker, en de vluchtelingen die hier niets mee te maken hebben ook..

Er zijn verschillende branden gesticht gisteravond... de hele boel platbranden was het plan...
Het is echt verschrikkelijk

Dit was vannacht..

Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:12

Electra63 schreef:
Lotus83 schreef:
Ik lees net dat sommige delen van Frankrijk zijn omgezet naar Oranje en als ik dan die cijfers zie....

Dan is het echt nog minder logisch wat ze nu met Griekenland hebben gedaan :(

Waar heb je dat gelezen Electra??

Op een FB-pagina van Kos, het schijnt een persbericht te zijn van de VVV van Kos.
Hieronder het bericht: (voor wat het waard is ;) )

Met betrekking tot de negatieve ontwikkelingen die we vanuit Nederland hebben, willen we u informeren dat zowel de burgemeester van Kos in een live bijeenkomst op het ministerie van Toerisme met de bevoegde vice-minister de heer Konsolas en de bevoegde toerismeadviseur contact hebben opgenomen met bevoegde overheidsfunctionarissen om om de Nederlandse markt te redden, die zo belangrijk is voor Kos. De tussenkomst van ons land bij de Nederlandse regering heeft het hoogst mogelijke niveau bereikt (kabinet van premier), terwijl het Griekse Ministerie van Toerisme, de Griekse Ambassade in Nederland, de Nederlandse Ambassade in Griekenland, het EOT-kantoor in Nederland en alle grote Nederlandse touroperators.

Het is een strijd die op landelijk niveau gaande is en de inzet is gericht op de richting, eilanden met een goed epidemiologisch profiel, om uit de blokkade te worden geweerd. We duwen alle kanten op, als zoiets wordt bereikt, dat Kos een van de bestemmingen wordt waar de Nederlanders zullen blijven vliegen.

Het VVV-kantoor van de gemeente Kos

Ik kreeg idd dit doorgestuurd van een bekende op Kos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou toch heel fijn zijn als daar nog iets uitkomt

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:45

Wij wachten ook nog even af. Blijf het heel raar vinden. Niet naar de eilanden en wel naar vaste land. Waar veel meer besmetting is. Er is vandaag wel een debat over reizen en corona in den Haag. Ben benieuwd en duim dat we gewoon 1 oktober heen mogen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:40

Wow Zakynthos heeft mijn hart gestolen vandaag. Heerlijke mensen, gast vrij.
Ik geniet 200%.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:47

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Lekker nog van genieten! <3

Mijn moeder komt uiteindelijk toch nog zaterdag, voor 4 dagen. Zodat ze haar overige vakantiedagen kan gebruiken voor quarantaine thuis in Nederland, ipv hier. Niet ideaal, maar zó blij dat ik haar nog even kan zien.

Mijn vader kreeg een mailtje van Transavia, ze cancellen álle vluchten na 27 September naar Zakynthos. Pas volgend seizoen weer....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:32

Wat fijn Mel !
Geniet ervan !

Ik zag inderdaad ergens een bericht, dat Transavia de vluchten gaat stoppen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:56

Ik ben vandaag geïnterviewd door hart van Nederland over de vluchtelingen die nu naar Nederland komen vanuit Griekenland.
Ik ben benieuwd of ze mijn stukje uitzenden. Denk niet dat mijn mening echt past bij Hart van Nederland :D
(Ik kijk het nooit hoor dus eigenlijk geen idee)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:58

Ik ben dan wel benieuwd naar jouw mening, Natasja. Of moet ik wachten tot hart van Nederland :P. Ik zit alleen Mamma Mia te kijken op Net5.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:02

NatasjavE schreef:
Ik ben vandaag geïnterviewd door hart van Nederland over de vluchtelingen die nu naar Nederland komen vanuit Griekenland.
Ik ben benieuwd of ze mijn stukje uitzenden. Denk niet dat mijn mening echt past bij Hart van Nederland :D
(Ik kijk het nooit hoor dus eigenlijk geen idee)

Ik ben ook benieuwd naar jouw mening ;)
Kijk soms Hart van Nederland om half 6 's morgens tijdens het aankleden enz. als ik naar mijn werk ga..... dan is er verder niet veel op TV :D, maar morgen ben ik vrij, dus sta ik niet zo vroeg op.
Ik herken je vast. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:20

Wow Mel wat super leuk voor je.
Geniet er van die 4 dagen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:43

De vraag was wat ik van de deal die onze overheid heeft gemaakt over die 100 vluchtelingen vond.
Of ik dat ok vond en of ik bang was dat dit voor vluchtelingen niet stimulerend zou zijn om een vluchtelingenkamp in de fik te zetten en of ik dacht dat die kinderen nog naar hun eigen land terug zouden gaan.(de vragen die gesteld worden zijn waren best sturend kan ik je zeggen)

Tja...wat zijn nu 100 mensen die extra naar NL komen. Ik vind dat we als Europa enorm tekort geschoten zijn en Griekenland met de oliebol hebben laten zitten. Uiteraard kunnen niet alle vluchtelingen van Syrië naar NL komen. Maar die 100 nee daar kan ik niet mee zitten. Het hadden er ook meer mogen zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 23:01

Ze komen niet eens extra maar dit terzijde.

Persoonlijk vind ik wel dat er een slecht signaal vanuit gaat. Ze hadden allang verdeeld moeten zijn. Wat is het volgende kamp dat in vlammen opgaat? Samos, Lampedusa? De goudzoekers zijn echt niet gek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:35

Goed gezegd Natascha.

Europa heeft Griekenland echt in de steek gelaten.
De Grieken hebben, zeker in het begin, erg hun best gedaan om de vluchtelingen te helpen en op te vangen.
Maar de huidige Griekse regering laat het ook escaleren.
Het was wachten op deze problemen.
En natuurlijk zitten er goudzoekers tussen (al heb ik daar ook nog wel begrip voor), maar die kinderen uit bijv. Aleppo..... Dat is toch vreselijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 07:52

Zeker, Electra. Ik heb daar ook geen problemen mee.
Maar die jongvolwassen gelukszoekers zonder zicht op verblijfsvergunning zorgen ook in de asielzoekerscentra voor een hoop problemen. Imo kun je die beter gelijk terugverwijzen naar het land van herkomst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:02

Electra63 schreef:
Goed gezegd Natascha.

Europa heeft Griekenland echt in de steek gelaten.
De Grieken hebben, zeker in het begin, erg hun best gedaan om de vluchtelingen te helpen en op te vangen.
Maar de huidige Griekse regering laat het ook escaleren.
Het was wachten op deze problemen.
En natuurlijk zitten er goudzoekers tussen (al heb ik daar ook nog wel begrip voor), maar die kinderen uit bijv. Aleppo..... Dat is toch vreselijk.

Ik heb het iets anders verwoord dan hier.

Maar ik heb inderdaad gezegd dat ik er geen problemen mee heb en dat ik vind dat Europa wel meer en eerder wat had mogen doen.

Overigens vreselijk suggestieve vraagstelling van deze reporter hoor. Proberen je echt de anti kant op te laten praten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:31

Het blijft gewoon een moeilijk onderwerp. Ik vind dat je altijd menselijk met mensen om moet gaan. Ga met mensen om zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
Ik weet wel dat dat een utopie is voor vele maar je kan het wel proberen.
Gelukzoekers is een moeilijk iets. Sinds internet zien zij ook hoe “ het westen is” dus ik snap dat het beter wil krijgen dan dat je op dat moment hebt.
Als alles wat gestructureerder zou zijn kan het volgens mij best werken. Verdeel die mensen in de kampen over de europeesche landen. Grote landen meer dan kleinere. Geef ze een kans.
Verspelen ze die door geweld of iets anders wat niet mag. Dan hop terug naar van waar ze kwamen. Ik weet wel dat vele hun paspoort kwijt zijn geraakt ergens in hun reis maar praten kunnen ze allemaal. Daar uit kan je wel opmaken waar ze ongeveer vandaan komen.
Maar ja dan moet iedereen mee werken en dat in s weer moeilijk.
Iedereen maakt het allemaal zo moeilijk.

In Nederland word het steeds meer een cultuur dat je voor jezelf moet zorgen en steeds minder voor je medemens. Misschien dat ik daarom wel zo van Griekenland hou. Hier zorgt met meer voor elkaar.
Ik weet ook wel dat ik de toerist met geld ben en dat ze daarom aardig zijn. Maar dat zorgzame zit in hun hart dat zie je gewoon.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:24

Ik slenter door Zakynthos stad nu. Pppfff. 33 graden. Het is ook echt warm voor de tijd van het jaar zei een winkel Mevr net.
En met je mondkapje op. Hang nu op
Een terras en net 1/2 liter Citroen limonade op.
Weer vocht op peil. Haha