Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Welke mensen? De vluchtelingen of de inwoners van Lesbos?
Ik lees er veel over, maar het wordt hier wel wat anders gebracht dan in de Griekse media.
raket schreef:Lotus83 schreef:Het is mis op Lesbos... flinke branden ten westen van het eiland en aangestoken branden bij Moria.. rellen.. de foto's zijn vreselijk.
Begrijp nu van iemand daar dat het leger word ingezet
Ik heb zo te doen met die mensen...
Electra63 schreef:Lotus83 schreef:Ik lees net dat sommige delen van Frankrijk zijn omgezet naar Oranje en als ik dan die cijfers zie....
Dan is het echt nog minder logisch wat ze nu met Griekenland hebben gedaan![]()
Waar heb je dat gelezen Electra??
Op een FB-pagina van Kos, het schijnt een persbericht te zijn van de VVV van Kos.
Hieronder het bericht: (voor wat het waard is)
Met betrekking tot de negatieve ontwikkelingen die we vanuit Nederland hebben, willen we u informeren dat zowel de burgemeester van Kos in een live bijeenkomst op het ministerie van Toerisme met de bevoegde vice-minister de heer Konsolas en de bevoegde toerismeadviseur contact hebben opgenomen met bevoegde overheidsfunctionarissen om om de Nederlandse markt te redden, die zo belangrijk is voor Kos. De tussenkomst van ons land bij de Nederlandse regering heeft het hoogst mogelijke niveau bereikt (kabinet van premier), terwijl het Griekse Ministerie van Toerisme, de Griekse Ambassade in Nederland, de Nederlandse Ambassade in Griekenland, het EOT-kantoor in Nederland en alle grote Nederlandse touroperators.
Het is een strijd die op landelijk niveau gaande is en de inzet is gericht op de richting, eilanden met een goed epidemiologisch profiel, om uit de blokkade te worden geweerd. We duwen alle kanten op, als zoiets wordt bereikt, dat Kos een van de bestemmingen wordt waar de Nederlanders zullen blijven vliegen.
Het VVV-kantoor van de gemeente Kos
NatasjavE schreef:Ik ben vandaag geïnterviewd door hart van Nederland over de vluchtelingen die nu naar Nederland komen vanuit Griekenland.
Ik ben benieuwd of ze mijn stukje uitzenden. Denk niet dat mijn mening echt past bij Hart van Nederland![]()
(Ik kijk het nooit hoor dus eigenlijk geen idee)
Electra63 schreef:Goed gezegd Natascha.
Europa heeft Griekenland echt in de steek gelaten.
De Grieken hebben, zeker in het begin, erg hun best gedaan om de vluchtelingen te helpen en op te vangen.
Maar de huidige Griekse regering laat het ook escaleren.
Het was wachten op deze problemen.
En natuurlijk zitten er goudzoekers tussen (al heb ik daar ook nog wel begrip voor), maar die kinderen uit bijv. Aleppo..... Dat is toch vreselijk.