Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:46

O nee Frankrijk zou niks zijn, spreek echt geen woord Frans :') 4 jaar gehad op het VO maar niks van blijven hangen. In het Duits en Engels red ik me prima. Ik ga voor Oostenrijk ook maar vast even kijken dan, want daar gaan we in de herfstvakantie nog een week heen (niet kamperen overigens) maar, goede tip!

Edit: o het plaatsje waar we vlakbij zitten heeft een Pferde und Kleintier Praxis. Dat is handig :j

xSannee

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:41

Wauw Noorwegen <3
Het weer daar houd mij ook een beetje tegen.. maar het is wel prachtig! Toch maar een keer op gokken haha *D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:12

Was het topic kwijt dus al even niet gereageerd :oo

Melia schreef:
Wat een mooie foto's komen er weer voorbij!
Mijn man vindt zo'n daktent ook helemaal geweldig. Ik zie er nog niet het gemak van in, wat is er nou zo 'fijn' aan om op de auto te slapen? :o

Wij hebben al een jaar of 5 een daktent en vinden het een handig ding.
Groot voordeel vinden wij dat de tent, beddengoed, matras etc niet in de auto zit maar erop. Scheelt toch behoorlijk in ruimte in de auto. Zeker voor langere, off-grid trips hebben we altijd veel mee te nemen. En idd het snelle opzetten en afbreken. Ook is het wat veiliger als we naar het noorden gaan waar veel krokodillen zitten.
Enige nadeel is dat als je staat, je niet meer met de auto weg kunt. Wij hebben hem daarom nu op een (off-road) aanhanger gezet.

Prachtige foto’s van Noorwegen zeg!! Ben er ooit 1x geweest maar later heeft het weer me idd altijd tegengehouden. Al begrijp ik dat dat niet hoeft. Als het mooi droog weer is deze tijd van het jaar, wat voor temperaturen heb je daar dan?

Oh jee SusanH, fijn dat jullie een dierenarts in de buurt hadden!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:19

Temperaturen in Noorwegen schelen enormpop de Noordkaap kan het een - temperatuur zijn maar ook 30 graden worden. In het westen is kwa temperatuur vergelijkbaar met NL net wat minder warm.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:35

Wat een fantastische foto’s komen er weer voorbij! Noorwegen staat ook heel hoog op mijn lijstje… Slovenië nu ook. Is het in Slovenië een beetje betaalbaar? Ik zou bijvoorbeeld ook graag naar Zwitserland willen, maar die prijzen houden me een beetje tegen…

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:37

Slovenië is goedkoop. En prachtig! Zeker een aanrader om naar toe te gaan. Al hebben meer mensen het land de laatste jaren ontdekt en is het toerisme in het hoogseizoen wel echt druk aan het worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:24

Slovenië is mooi, maar kamperen in het hoogseizoen is niet leuk. Zeker in het alpengebied zijn de campings vaak waardeloos. Veldjes die ze zo vol stampen dat je de deur maar net open kunt doen, wachtrijen van 40-50 man bij de douche. Ook hele gebieden waar geen campings zijn. -O-
Wij steken bijna weer de grens over naar Slovenië, zijn bijna in Zagreb. Plan is Maribor of net nog in Oostenrijk, daar liggen betere wandelgebieden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:13

Zwitserland staat ook zeer hoog op mijn lijstje. Oostenrijk ook. En dat zou een mooie trip zijn. Oostenrijk,Zwitserland en stuk Italië alleen ik haat hitte en dat gaan we dan natuurlijk wel krijgen.

Slovenië en omringende landen zijn ook heel mooi en zou ik ook graag heen willen. Kroatië idem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:41

Wij staan nu in Sudsteiermark. Camping waar we naar toe wilden was vol, mountainbikers hebben de tip van een andere camping gegeven. En wat voor eentje!
Dit is ons uitzicht. <3
Afbeelding

Het is een kleine camping met een stuk of 20 plaatsen. Rondleiding voor de faciliteiten begon met de houtskool gestookte sauna en een jacuzzi. _O-

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:05

Neonlight schreef:
Slovenië is mooi, maar kamperen in het hoogseizoen is niet leuk. Zeker in het alpengebied zijn de campings vaak waardeloos. Veldjes die ze zo vol stampen dat je de deur maar net open kunt doen, wachtrijen van 40-50 man bij de douche. Ook hele gebieden waar geen campings zijn. -O-

Oh dat klinkt dan weer minder… goed om te weten, dankjewel!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:02

BeFunny schreef:
Zwitserland staat ook zeer hoog op mijn lijstje. Oostenrijk ook. En dat zou een mooie trip zijn. Oostenrijk,Zwitserland en stuk Italië alleen ik haat hitte en dat gaan we dan natuurlijk wel krijgen.

Slovenië en omringende landen zijn ook heel mooi en zou ik ook graag heen willen. Kroatië idem.

Ligt eraan wanneer je gaat natuurlijk :D ik vond Zwitserland ook prachtig, maar zo duur

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:23

moonsparkle schreef:
BeFunny schreef:

Ligt eraan wanneer je gaat natuurlijk :D ik vond Zwitserland ook prachtig, maar zo duur

Het ligt er ook aan wat je gaat doen.
Wij gaan echt puur voor de natuur en dan kun je het zo duur maken als je zelf wil. Engeland is ook relatief duur vooral als je ook Isle of man bezoekt. Maar ja dat heb je er dan voor over.

Wij gaan altijd in de bouwvak en dan is het zowel druk als in veel landen ook echt wel warm. Dat is juist wel fijn aan Scandinavië daar valt het meestal wel mee met beiden :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:34

Ja dan kan het inderdaad wel warm zijn natuurlijk, je zou kunnen kijken naar campings die hoog liggen, dat kan nog wel een paar graden verschil maken.

We gingen gewoon kamperen, we hadden boodschappen nodig, de camping moest betaald en dat liep toch gauw aardig op qua kosten. We wouden een dag uit eten, maar dat hadden we toch niet gedaan. Qua benzine verschilt het volgens mij nu niet heel veel met Nederland.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:10

moonsparkle schreef:
Ja dan kan het inderdaad wel warm zijn natuurlijk, je zou kunnen kijken naar campings die hoog liggen, dat kan nog wel een paar graden verschil maken.

We gingen gewoon kamperen, we hadden boodschappen nodig, de camping moest betaald en dat liep toch gauw aardig op qua kosten. We wouden een dag uit eten, maar dat hadden we toch niet gedaan. Qua benzine verschilt het volgens mij nu niet heel veel met Nederland.

Diesel in Noorwegen was zelfs bij sommige pompen (en dat kan daar enorm schelen) goedkoper en dat terwijl het altijd veel hoger lag. Nederland is natuurlijk in alles veel duurder geworden.

Boodschappen zijn overal duur. Deze vakantie eerste x boodschappen doen kwamen we uit op ruim 120 euro voor gewoon standaard boodschappen eten, drinken etc voor een paar dagen want een camper koelkast is niet zo groot. Ik denk dat Zwitserland lager ligt met veel dingen dan Noorwegen maar natuurlijk heb je wel campings. In Engeland waar 40 euro per nacht (nu zijn het dan ponden dus mogelijk weer anders) maar daar is dat geen uhm uitzondering. En dan loopt het aardig op. En die zijn ook met boodschappen niet goedkoop. Maar vergelijkbaar met NL. Daar zal Zwitserland eerder net als Noorwegen duurder zijn. Scandinavië valt omdat je vrij kunt staan nog wel mee maar eind van de rit omdat je toch veel kms maakt en ook wel wat tolwegen, bruggen, veerboten etc hebt geef je dat daar juist weer uit.

In Polen en Baltische staten was het allemaal wat goedkoper Polen veel ruime campings waar je alleen staat en 10 per nacht is geen geld. Zeker niet als er schoon sanitair, zwemgelegenheid, boot verhuur goedkoop of gratis is. Ook uit eten vaak niet duur. En die Baltische staten hoefde wij op veel campings niets te betalen dat wilden ze niet aan nemen omdat de EU daar de weten etc heeft gebouwd en ze kijken echt naar je kenteken plaat. Zelf boze blikken gehad als we aangeven nee neem nou aan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 05-09-22 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:23

Ah ja van Scandinavië hoor ik inderdaad ook vaak dat het heel duur is, vooral de boodschappen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:47

BeFunny schreef:
moonsparkle schreef:

Diesel in Noorwegen was zelfs bij sommige pompen (en dat kan daar enorm schelen) goedkoper en dat terwijl het altijd veel hoger lag. Nederland is natuurlijk in alles veel duurder geworden.

Boodschappen zijn overal duur. Deze vakantie eerste x boodschappen doen kwamen we uit op ruim 120 euro voor gewoon standaard boodschappen eten, drinken etc voor een paar dagen want een camper koelkast is niet zo groot. Ik denk dat Zwitserland lager ligt met veel dingen dan Noorwegen maar natuurlijk heb je wel campings. In Engeland waar 40 euro per nacht (nu zijn het dan ponden dus mogelijk weer anders) maar daar is dat geen uhm uitzondering. En dan loopt het aardig op. En die zijn ook met boodschappen niet goedkoop. Maar vergelijkbaar met NL. Daar zal Zwitserland eerder net als Noorwegen duurder zijn. Scandinavië valt omdat je vrij kunt staan nog wel mee maar eind van de rit omdat je toch veel kms maakt en ook wel wat tolwegen, bruggen, veerboten etc hebt geef je dat daar juist weer uit.

In Polen en Baltische staten was het allemaal wat goedkoper Polen veel ruime campings waar je alleen staat en 10 per nacht is geen geld. Zeker niet als er schoon sanitair, zwemgelegenheid, boot verhuur goedkoop of gratis is. Ook uit eten vaak niet duur. En die Baltische staten hoefde wij op veel campings niets te betalen dat wilden ze niet aan nemen omdat de EU daar de weten etc heeft gebouwd en ze kijken echt naar je kenteken plaat. Zelf boze blikken gehad als we aangeven nee neem nou aan.

Ehm, GB heeft altijd z'n Pond gehouden, hè }>

Maar een beetje zoekwerk levert je wel goedkopere plekken op.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:20

ikke schreef:
BeFunny schreef:

Ehm, GB heeft altijd z'n Pond gehouden, hè }>

Maar een beetje zoekwerk levert je wel goedkopere plekken op.

O ja dat is waar ook wij hadden toen nog gewisseld idd. Stom al weer helemaal vergeten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:02

Wij gaan de kilometers wel maken deze vakantie. :=
We zijn nu bij meer Lipno in Tsjechië, maar 15 graden en regen is niet leuk. Aan de andere kant van de Alpen is het beter weer, dus maar weer terug naar het zuiden. :')

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:27

Neonlight schreef:
Wij gaan de kilometers wel maken deze vakantie. :=
We zijn nu bij meer Lipca in Tsjechië, maar 15 graden en regen is niet leuk. Aan de andere kant van de Alpen is het beter weer, dus maar weer terug naar het zuiden. :')

Dat is het mooie van een camper, beetje gas en je rijdt de zon tegemoet.
Hoe lang hebben jullie nog?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:27

T/m de 20ste, de 21ste is het camper schoonmaken en de 22ste inleveren.
En inderdaad, dat is het mooie van de camper. Verheug me nu al op wat warmte. :)) 2 dagen in de kou en nattigheid is genoeg.
Wel jammer want het was hier wel mooi en het eten was goed.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:54

Ohhh ik meld me ook hier, wat een mooie ervaringen en foto's.
Maandag vertrekken ik en mijn vriend met de Nissan Patrol en daktent richting de pyreneën.
Voor we elkaar leerde kennen had ik nog geen ervaring met daktenten, wel met kamperen ;-)
Het slaapt heerlijk!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:26

Oo wel foto's plaatsen hè, lijkt me ook heel mooi de Pyreneeën.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:44

Sowieso!
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:50

zodra de fietsen op de caravan staan, gaan wij ook weer es vetrekken voor een weekje TerSpegelt. Ze belden net dat we via "de andere kant" aan moeten rijden omdat de weg opgebroken is.
Ik hoop dat ze die omleiding aangeven en dat het te doen is met een grote caravan >;) Maar wel attent dat ze er over belden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:17

Ik denk dat je via Bergeijk, Weebosch en Witrijt moet rijden. Afsluiting is vanaf centrum tot Ter Spegelt. Of België, afslag Retie en dan via Postel rijden.