Edit: o het plaatsje waar we vlakbij zitten heeft een Pferde und Kleintier Praxis. Dat is handig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melia schreef:Wat een mooie foto's komen er weer voorbij!
Mijn man vindt zo'n daktent ook helemaal geweldig. Ik zie er nog niet het gemak van in, wat is er nou zo 'fijn' aan om op de auto te slapen?
Neonlight schreef:Slovenië is mooi, maar kamperen in het hoogseizoen is niet leuk. Zeker in het alpengebied zijn de campings vaak waardeloos. Veldjes die ze zo vol stampen dat je de deur maar net open kunt doen, wachtrijen van 40-50 man bij de douche. Ook hele gebieden waar geen campings zijn.
BeFunny schreef:Zwitserland staat ook zeer hoog op mijn lijstje. Oostenrijk ook. En dat zou een mooie trip zijn. Oostenrijk,Zwitserland en stuk Italië alleen ik haat hitte en dat gaan we dan natuurlijk wel krijgen.
Slovenië en omringende landen zijn ook heel mooi en zou ik ook graag heen willen. Kroatië idem.
moonsparkle schreef:BeFunny schreef:Zwitserland staat ook zeer hoog op mijn lijstje. Oostenrijk ook. En dat zou een mooie trip zijn. Oostenrijk,Zwitserland en stuk Italië alleen ik haat hitte en dat gaan we dan natuurlijk wel krijgen.
Slovenië en omringende landen zijn ook heel mooi en zou ik ook graag heen willen. Kroatië idem.
Ligt eraan wanneer je gaat natuurlijkik vond Zwitserland ook prachtig, maar zo duur
moonsparkle schreef:Ja dan kan het inderdaad wel warm zijn natuurlijk, je zou kunnen kijken naar campings die hoog liggen, dat kan nog wel een paar graden verschil maken.
We gingen gewoon kamperen, we hadden boodschappen nodig, de camping moest betaald en dat liep toch gauw aardig op qua kosten. We wouden een dag uit eten, maar dat hadden we toch niet gedaan. Qua benzine verschilt het volgens mij nu niet heel veel met Nederland.
BeFunny schreef:moonsparkle schreef:Ja dan kan het inderdaad wel warm zijn natuurlijk, je zou kunnen kijken naar campings die hoog liggen, dat kan nog wel een paar graden verschil maken.
We gingen gewoon kamperen, we hadden boodschappen nodig, de camping moest betaald en dat liep toch gauw aardig op qua kosten. We wouden een dag uit eten, maar dat hadden we toch niet gedaan. Qua benzine verschilt het volgens mij nu niet heel veel met Nederland.
Diesel in Noorwegen was zelfs bij sommige pompen (en dat kan daar enorm schelen) goedkoper en dat terwijl het altijd veel hoger lag. Nederland is natuurlijk in alles veel duurder geworden.
Boodschappen zijn overal duur. Deze vakantie eerste x boodschappen doen kwamen we uit op ruim 120 euro voor gewoon standaard boodschappen eten, drinken etc voor een paar dagen want een camper koelkast is niet zo groot. Ik denk dat Zwitserland lager ligt met veel dingen dan Noorwegen maar natuurlijk heb je wel campings. In Engeland waar 40 euro per nacht (nu zijn het dan ponden dus mogelijk weer anders) maar daar is dat geen uhm uitzondering. En dan loopt het aardig op. En die zijn ook met boodschappen niet goedkoop. Maar vergelijkbaar met NL. Daar zal Zwitserland eerder net als Noorwegen duurder zijn. Scandinavië valt omdat je vrij kunt staan nog wel mee maar eind van de rit omdat je toch veel kms maakt en ook wel wat tolwegen, bruggen, veerboten etc hebt geef je dat daar juist weer uit.
In Polen en Baltische staten was het allemaal wat goedkoper Polen veel ruime campings waar je alleen staat en 10 per nacht is geen geld. Zeker niet als er schoon sanitair, zwemgelegenheid, boot verhuur goedkoop of gratis is. Ook uit eten vaak niet duur. En die Baltische staten hoefde wij op veel campings niets te betalen dat wilden ze niet aan nemen omdat de EU daar de weten etc heeft gebouwd en ze kijken echt naar je kenteken plaat. Zelf boze blikken gehad als we aangeven nee neem nou aan.
ikke schreef:BeFunny schreef:
Diesel in Noorwegen was zelfs bij sommige pompen (en dat kan daar enorm schelen) goedkoper en dat terwijl het altijd veel hoger lag. Nederland is natuurlijk in alles veel duurder geworden.
Boodschappen zijn overal duur. Deze vakantie eerste x boodschappen doen kwamen we uit op ruim 120 euro voor gewoon standaard boodschappen eten, drinken etc voor een paar dagen want een camper koelkast is niet zo groot. Ik denk dat Zwitserland lager ligt met veel dingen dan Noorwegen maar natuurlijk heb je wel campings. In Engeland waar 40 euro per nacht (nu zijn het dan ponden dus mogelijk weer anders) maar daar is dat geen uhm uitzondering. En dan loopt het aardig op. En die zijn ook met boodschappen niet goedkoop. Maar vergelijkbaar met NL. Daar zal Zwitserland eerder net als Noorwegen duurder zijn. Scandinavië valt omdat je vrij kunt staan nog wel mee maar eind van de rit omdat je toch veel kms maakt en ook wel wat tolwegen, bruggen, veerboten etc hebt geef je dat daar juist weer uit.
In Polen en Baltische staten was het allemaal wat goedkoper Polen veel ruime campings waar je alleen staat en 10 per nacht is geen geld. Zeker niet als er schoon sanitair, zwemgelegenheid, boot verhuur goedkoop of gratis is. Ook uit eten vaak niet duur. En die Baltische staten hoefde wij op veel campings niets te betalen dat wilden ze niet aan nemen omdat de EU daar de weten etc heeft gebouwd en ze kijken echt naar je kenteken plaat. Zelf boze blikken gehad als we aangeven nee neem nou aan.
Ehm, GB heeft altijd z'n Pond gehouden, hè![]()
Maar een beetje zoekwerk levert je wel goedkopere plekken op.
Neonlight schreef:Wij gaan de kilometers wel maken deze vakantie.![]()
We zijn nu bij meer Lipca in Tsjechië, maar 15 graden en regen is niet leuk. Aan de andere kant van de Alpen is het beter weer, dus maar weer terug naar het zuiden.