USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:19

knabbelgirl schreef:
Mijn budget is niet ruim (is mij verteld), onder de 1000 voor de dingen die ik daar ga doen en in NYC incl eten en souvenirs. Maar zie een auto eigenlijk niet heel erg zitten, ben geen fan van rijden in het buitenland :o . Dus ga heel goed nadenken.

Waarom zou je santa monica aanraden?
Mijn hele lijst tot nu toe voor LA:
Hollywoodsign tour, Griffith park, Walk of fame, Angels flight Railway, Los Angeles Central Library, Warner bros studio tour, Santa Monica Bay, UCLA main campus, China Town, Heritage square museum, Larchmont Village, Little Tokyo, Farmers market en Whole foods, Rodeo drive, Halliwell huis (charmed), Laguna Beach, Kenneth Hahn park, Flower Market, Bona Vista Lounge, Grand central market.

Op- aanmerkingen of toevoegingen/afraden zijn altijd welkom!

De UCLA campus zou je kunnen combineren met Santa Monica. Vanaf UCLA kan je bus 1 of 2 nemen (2 is sneller) en dan ga je direct naar Third street promenade en de Santa Monica pier. Laguna beach zou ik af laten vallen. Dat ligt een rot eind uit de buurt (ruim 1,5 uur rijden). Bedoel je met Whole Foods de supermarket? Want die zit overal en is verder niet bijzonder. Griffith observatory is leuk om 's avonds te doen. Als je leuk uitzicht wil over de stad en the Hollywood sign kan ik Runyon Canyon aanraden. Dat is een korte hike. Leuk om ook een beetje de LA cultuur te proeven. Is op loop afstand van de Walk of Fame.

Mocht je naar Santa Monica gaan en je houdt van Mexicaans eten kan ik La Sandia erg aanraden. Ze hebben daar heerlijke guacamole die ze aan tafel klaar maken.

Stephanie_M

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:46

Santa Monica heeft een zeer gezellige winkelstraat gewoon al om doorheen te lopen, daarnaast is de pier natuurlijk echt een icoon! Het is leuk om daar een fiets te huren en naar venice beach te fietsen.

Verder raad ik echt een huurauto aan, benzine kost trouwens geen drol. Ik zag echt angstaanjagend weinig OV daar en heb er ook alleen maar slechte verhalen over gehoord. Je wilt veel zien ik zou al die uren niet graag heen en weer reizen en wachten met een slome bus. Je mist trouwens nog beverly hills in je lijst. Tot slot kom je met de auto op plekken waar je met het OV niet kan komen want stukje door de heuvels of bergen is prachtig daar en geeft geweldig uitzicht op de stad. Files vallen overdag nog wel mee.

Tegenover de pier van Santa monica zit ook een biefstukken/burger tent op de hoek die is ook geweldig! Met goede wijnen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 01:18

Ik n ticket geboekt om terug naar NL te vliegen, helaas niet om leuke omstandigheden (mn opa is vrijdagochtend overleden), woensdagochtend sta ik op Schiphol, vrijdag uitvaart, nog enkele dingen doen met vrienden (als ik er dan toch ben dan ook maar meteen wat leuke dingen doen...) en mn terugvlucht staat geboekt voor de 3e.

Vlieg vanaf Albany naar Detroit, overstap naar Amsterdam en terug precies hetzelfde... Benieuwd hoe me dat gaat bevallen want heb nog nooit n overstap gehad en dan ook nog eens alleen reizen, blegh!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 08:28

Gecondoleerd. Nare omstandigheden voor een reis.

Detroit heeft een mooi en fijn vliegveld :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:49

Gecondoleerd Cuba dat zijn geen fijne omstandigheden

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:46

gecondoleerd Cuba!

Wij gaan zes maart tien dagen met ze tweetjes naar florida.
5 dagen orlando en 5 dagen miami.
eerste vijf dagen hebben we een auto erbij.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:56

Ach jeetje Cuba gecondoleerd zeg!

Dank voor jullie op en aanmerkingen! Ga ze allemaal meenemen in de planning! Bedoel inderdaad de supermarkt Lara! Dit was even van het lijstje gepikt waar ik alle OV stops op had gezet zodat ik kon kijken wat het best t combineren was hihi. De Hills ga ik sowieso zien, daar woont een vriendin en als mijn hotel dan nog niet open is zal ik daar ook verblijven :) Maar zou em toch maar eens vergeten zijn :=
Stephanie: Ik ga nog eens denken over de auto, maar denk echt dat de kans klein is, gewoon ivm kosten, maar vooral dat ik het echt niks vind om in zo'n vreemd land en vreemde stad te rijden :o En ik heb toch alle tijd dus maakt me ook niet zo veel uit, heb 8 dagen daar, en het een staat niet zo hoog op mijn lijst als het ander. Omdat een andere vriendin van mij er ook heen komt vanuit Utah gaat het mij het meeste om de nr 1 dingen van mijn lijst zien, en gewoon genieten van de stad. Maar ik zal serieus overwegen hoor, echter wordt mijn budget dan wel heel krap, auto huren, nog zonder extra benzine, is duurder dan mijn hotel was ;) *Edit: Ben wel even serieus aan het rondsnuffelen en zal ook mijn vriendin in LA nog even om advies vragen. Al denk ik dat het weinig anders zal zijn aangezien jullie het allemaal zeggen ;)

Leuk Askin! Veel plezier!!
Laatst bijgewerkt door Bellex op 22-02-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:17

Gecondoleerd Cuba

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:11

Gecondoleerd Cuba. Sterkte!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:13

Gecondoleerd Cuba!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:23

Gecondoleerd Cuba.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:33

Thanks allemaal, leuk is anders maar nu maak ik er maar het beste van... Mn opa was oud en op maar kwam alsnog wel onverwachts.

Hoop dat jullie in NL wat beter weer hebben dan wij nu hier ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:01

Hmmm minder sneeuw :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:04

Hè bah Cuba wat een naar bericht, gecondoleerd!
knabbelgirl schreef:
Mijn budget is niet ruim (is mij verteld), onder de 1000 voor de dingen die ik daar ga doen en in NYC incl eten en souvenirs. Maar zie een auto eigenlijk niet heel erg zitten, ben geen fan van rijden in het buitenland :o . Dus ga heel goed nadenken.

Waarom zou je santa monica aanraden?
Mijn hele lijst tot nu toe voor LA:
Hollywoodsign tour, Griffith park, Walk of fame, Angels flight Railway, Los Angeles Central Library, Warner bros studio tour, Santa Monica Bay, UCLA main campus, China Town, Heritage square museum, Larchmont Village, Little Tokyo, Farmers market en Whole foods, Rodeo drive, Halliwell huis (charmed), Laguna Beach, Kenneth Hahn park, Flower Market, Bona Vista Lounge, Grand central market.

Op- aanmerkingen of toevoegingen/afraden zijn altijd welkom!

Knabbel wat betreft jouw lijstje:

Hollywoodsign tour: Wat bedoel je daar precies mee? Een betaalde tour? Dat lijkt me zonde van je geld, je kan beter (als je niet die huurauto wilt) een taxi nemen en een bepaald adres doorgeven die je dicht bij het Hollywoodsign brengt. Ik kan je wel even wat adressen doorgeven als je wilt.
Griffith is idd een aanrader, walk of fame zou ik niet te lang doorbrengen. Ik vond het tegenvallen en heb alleen een aantal sterren opgezocht die ik wilde zien. Warner Bros kan ik je echt aanraden, net als Santa Monica. Lekker shoppen bij 3rd St Promenade en wat ik echt een aanrader vind is een fiets huren onder aan de Santa Monica Pier en dan over het strandfietspad naar Venice Beach fietsen.
De Farmers Market en The Grove is inderdaad ook een aanrader, lekker ontbijten of dineren bij de Farmers Market, ik heb nog wel een aantal tips wat dat betreft. Laguna Beach zou ik ook overslaan, stelt niet zoveel voor en ligt behoorlijk uit de route.

Wat ik 'mis' op je lijstje of wat je eventueel nog kan overwegen zijn The Getty Museum met de tuinen, is gratis en heeft een prachtig uitzicht over de stad. En weet niet wanneer je gaat maar een typische sportwedstrijd bijwonen is ook echt gaaf om te doen en hoeft niet duur te zijn. Denk aan honkbal (The Dodgers) of basketbal (The Lakers). Ik heb zelf niks met beide sporten maar de sfeer bij zo'n wedstrijd is magisch. :j

Volgens mij vergeet ik de helft maar het is alweer een lang verhaal geworden haha.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:07

Dank je wel Charles! Ik bedoel inderdaad een betaalde tour, maar die ging geloof ik langs meerdere dingen, zal hem nog eens opzoeken, dank je!
Getty museum leek mij zo van tripadvisor niet echt iets wat me aansprak om heel eerlijk te zijn, maar zal hem op de lijst zetten voor als er tijd over is!
Ik ga rondom 4th of july, is het dan geen vakantie voor dat soort dingen? Zal hem meenemen dank je wel!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:19

Ja tijdens die periode zijn de Amerikanen wel vrij, ook iets om rekening mee te houden met bijvoorbeeld vooraf al tickets reserveren voor Warner Bros enzo. :j
Betaalde tour is imo. je geld niet waard, dat raad ik echt af. :) Zonde als je het ook zelfstandig kan bekijken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:43

Daar hield ik inderdaad rekening mee! Is heel bewust gedaan hoor hihi, moet je gewoon eens meemaken :D
Oke, ik schrijf het op dank je wel!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:08

Wat een naar bericht CubaLibre, gecondoleerd.

Walk of Fame vond ik echt zó suf en tegenvallen := Je hebt vanaf daar wel een leuk uitzicht op the Hollywood sign. Maar verder? Mwah.

Santa Monica is écht heel erg gaaf :j Het strand, de pier, de winkels en restaurants... Ik vond het echt een van de leukste/mooiste delen van LA :j

Farmers Market... is dat zo'n overdekt stukje met allemaal kleine restaurantjes? Vlakbij een soort van Europees aandoende winkelstraat? Wij zijn daar dan ook geweest, was leuk :j Erg Europees :+ :))

Getty Museum is gááf :j Fantastisch uitzicht over de stad, mooie tuinen en het is echt een heel bijzonder museum.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:12

Ja dat uitzicht is het dus echt waard? Dan zet ik Getty maar op de to do lijst hihi, samen met Santa Monica op de doen ipv misschien kant

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:15

Mijn laptop is echt heel stout vandaag dus even snel een foto van FB afgeplukt:
Afbeelding

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:33

Je hebt de Getty museum en de Getty Villa (uitzicht over de kust). Voor de Getty Villa moet je van te voren reserveren. Vanaf het Getty museum heb je uitzicht op Westwood, downtown LA zie je ver weg liggen. Het is een prachtig museum maar als je het alleen voor het uitzicht doet zou ik niet gaan. Als je echt mooi uitzicht wil zou ik voor Los Liones gaan, maar goed dat is uiteraard persoonlijk :P

Uitzicht vanaf Los Liones. Je kan ook downtown LA zien liggen (wel heel ver weg) maar daar heb ik geen foto van.

Afbeelding

Uitzicht vanaf Runyon Canyon (foto's zijn met mobiel genomen dus de kwaliteit is niet super, maar even voor het idee)

Afbeelding

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:14

Wauw! Los Liones en Runyon Canyon, op de lijst! Veel mooier dan Getty ja, museum ga ik niet doen, is gewoon niks voor mij

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:21

Als musea je ding zijn dan is het Getty wel echt een aanrader, maar als je er weinig mee hebt en je hebt beperkt de tijd, dan zou ik het overslaan.

Mooie uitzichten hierboven! Ik ga écht nog een keer terug :D Maar eerst Canada dit najaar, en daar heb ik ook zo grúwelijk veel zin in!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:28

Vanaf de Griffith Observatory heb je ook een prachtige 360 view over het gebied, en heel dichtbij de Hollywood sign.
Ik vind persoonlijk de Getty center en de Villa alletwee echt topattracties van Los Angeles (niet alleen vanwege de moderne kunst en de klassieke oudheid, maar ook de architectuur, beide lokaties zijn prachtig), maar ieder zo zijn ding. Keuzes maken is zo lastig, er is zo ontzettend veel!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:31

Gecondoleerd en sterkte Cuba :(:)

Mooie foto's zeg! Ik moet echt nog een keer terug naar LA, was daar zo ziek dat ik weinig mee gekregen heb.
Behalve de omgeving (downtown) waar een vriend woont en twee ziekenhuizen :')