USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 11:02

Ik vind de ketens echt per locatie heel erg verschillen. De meeste Best Westerns vonden wij wel goed. Ik zocht in de gewenste plaats altijd naar de goedkoopste hotels en maakte dan adhv de ligging en recenties een keuze.

CharlievdH

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:29

Bedankt voor de tips! Ik zal inderdaad ook wat recensies bekijken. :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:46

Scoor een couponboekje bij een tankstation. Staan altijd hele leuke deals in.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:08

Wat mij trouwens opviel de laatste paar keren: tanken lukt mij vaak niet met de cc aan de pomp zelf. De automaat vraagt om een (US) zipcode, en die heb ik niet (neem aan dat het de zipcode met de cc vergelijkt, dus zomaar vijf cijfers intikken werkt waarschijnlijk niet). Erg onhandig, net als dat vooraf moeten betalen en dan pas tanken.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:16

Ik heb geen ervaring met tanken, maar soms willen ze met de zip code alleen weten waar hun klanten vandaan komen. Als je een subway kaartje met je cc wil kopen in NYC wordt er ook gevraagd naar een zip code, dan kun je gewoon wat invullen zonder dat het gecontroleerd wordt,

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:25

Oh goed dat ik dat lees MacavityL! Heb je dan zomaar iets ingetypt of moet het wel uit New York zijn?

Iemand hier eigenlijk ervaring met het OV in Los Angeles>

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:39

Meestal doe ik 10029, mijn oude postcode :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:55

Oh, ik zou denken dat het wordt vergeleken met het adres waarop de cc staat geregistreerd... hhhm, volgende keer nog maar eens proberen.

knabbelgirl: OV? In Los Angeles? Bestaat dat? := Geintje, is er wel, maar afhankelijk van waar je bent en waar je precies heen wilt zou ik niet alles met het OV willen doen.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:55

Bij het tanken is de zipcode idd gelinkt aan je kaart. Maar weer niet bij alle pomps (om het makkelijk te maken :P ).

OV in LA is niet aan te raden. Tenzij je hele kleine stukjes reist, dan kan je de bus nemen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:22

Hoezo is het niet aan te raden Lara_?

@Dallista, ik zit precies naast een metrostop en volgens de site is alles wat ik wil zien goed te bereiken. Reistijden vielen me tamelijk mee, behalve naar dat oorlogsschip, 2.5 uur :P Die laat ik dus maar vallen. Begreep dat auto of taxi ook niet bepaald aan te raden was omdat het verkeer altijd vast zit? Zit vlak bij de walk of fame trouwens

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:49

Het OV in LA is gewoon erbarmelijk slecht. :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:18

Weinig problemen met de bus gehad in LA.
Nou heb ik ook alle tijd. Haha.
Zoek m'n route altijd van te voren op op metro.net en ook voor de terugweg.
En tot nu toe is dat altijd goed gegaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:25

Ik ben vorig jaar met het Ov in LA geweest. Vanaf LAX kun je de flyaway bus nemen naar Union Station en vanaf daar de metro naar de walk of Fame. De flyaway bus kun je alleen per cc betalen. Het Ov is crap maar wel te doen voor een dagje

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:41

Dat met tanken hadden wij ook bij sommige pompen. Best irritant. 90210 werkte ook niet :+ enige usa postcode die ik ken :+

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:20

knabbelgirl schreef:
Hoezo is het niet aan te raden Lara_?

@Dallista, ik zit precies naast een metrostop en volgens de site is alles wat ik wil zien goed te bereiken. Reistijden vielen me tamelijk mee, behalve naar dat oorlogsschip, 2.5 uur :P Die laat ik dus maar vallen. Begreep dat auto of taxi ook niet bepaald aan te raden was omdat het verkeer altijd vast zit? Zit vlak bij de walk of fame trouwens

Het OV is vaak te laat of komt gewoon niet. En je komt er gewoon niet ver mee of doet er 4x zo lang over. Als ik met de auto naar de mall ging was ik er in 15 min, met de bus deed ik er 50+ min over. Daar komt ook nog bij dat het OV in LA heel erg goedkoop is. Natuurlijk heel erg fijn maar hierdoor heb je veel daklozen in het OV. Ze zijn meestal niet heel fris en ook hun geestelijke gestelheid is niet helemaal 100% af en toe. Hierdoor heb ik een aantal keer wat vreemde situaties gehad. Mensen die naast je zitten en je er vervolgens niet uit willen laten. Maar ook mensen die agressief zijn/worden. Dit in combinatie met hoe lang het duurt om ergens te komen maakt voor een onprettige ervaring :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:29

Ik had dan weer geen last van zwervers

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:33

Als je internet en een CC hebt kan ik Uber of Lyft aanraden om te reizen in LA. Stuk sneller als het OV en goedkoper als een taxi. Gaat via een app en wordt automatisch afgeschreven van je CC. Je hebt 24 uur de tijd om te betalen (voor Lyft, Uber gaat automatisch) dus je hoeft niet perse internet te hebben op de plaats van bestemming. Wel even aangeven dat ze de snelweg moeten vermijden tijdens de spits. Via 1 van de grote blvd (Wilshire, Santa Monica, etc) ben je meestal sneller.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:42

purny schreef:
Ik had dan weer geen last van zwervers

Nee, maar jij bent er als ik me niet vergis een dag geweest en Lara heeft er meerdere jaren gewoond, dus lijkt me wel dat zij meer ervaring heeft. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:07

Hmmm dat zijn voor mij geen problemen, als et lang duurt oid. Ben er voor mijn rust :P Zeker om hoe goedkoop het is trekt het mij aan namelijk, daar krijg ik echt geen auto en benzine voor -O- Ik zal nog eens nadenken, maar denk niet dat dit voor mij een probleem is. Ja er niet uit kunnen wel natuurlijk (dus dat zal ik serieus meenemen in de overweging, dank!) :P Maar zal ook veel een vriendin bij me hebben die daar woont dat scheelt misschien?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:16

Je hebt Los Angeles de stad en Los Angeles 'the greater area'. Als je alleen in de stad zelf komt zal het vast wel te doen zijn met het OV. Persoonlijk kom ik tijdens vakanties bijna niet in de stad, maar wel in 'tig andere 'steden' in het gebied. Dat is niet te doen zonder huurauto of iemand die je de hele dag wil rondrijden. :-/

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:27

Oh ik snap hem, en het verste dat ik ga is venice beach, warner bross en als verste Santa Monica etc, blijf echt dicht bij het centrum zoals het er nu uit ziet!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:00

knabbelgirl schreef:
Oh ik snap hem, en het verste dat ik ga is venice beach, warner bross en als verste Santa Monica etc, blijf echt dicht bij het centrum zoals het er nu uit ziet!

Dat is redelijk ver van het centrum :P Santa Monica is ongeveer 45 min van het centrum. Warner brothers is ook lastig te bereiken met het OV. Mocht je met de bus gaan wil ik je als tip meegeven om een gangpad plaats te nemen en oogcontact met mensen te vermijden. Het klinkt nogal overdreven haha maar dat scheelt al een heleboel. Mijn ouders en vrienden dachten dat het wel meeviel, they learned the hard way :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:17

Oh nee niks overdreven hoor, hoor het graag! Dit zijn de 3 verste dingen, verder heel dichtbij (10-15 min van mijn hotel). Maar Santa Monica ben ik ook niet zeker van, iedereen zegt dat je er echt heen moet, maar ik weet het niet hihi. Warner Bross staat voor de laatste dag, enkel als ik er zin in heb en het geld nog heb dus kan ook goed afvallen! Bedankt voor je tips :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:19

Het ov in LA zou ik ook echt niet aanraden, de vrijheid en het gemak van een huurauto wegen voor mij zwaarder dan het geld ervoor. Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw budget is. :) Weet niet hoe lang je in LA bent?

Warner Bros Studio Tour én Santa Monica zou ik juist echt aanraden om te gaan zien. Wat heb je nog meer in de planning staan?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:55

Mijn budget is niet ruim (is mij verteld), onder de 1000 voor de dingen die ik daar ga doen en in NYC incl eten en souvenirs. Maar zie een auto eigenlijk niet heel erg zitten, ben geen fan van rijden in het buitenland :o . Dus ga heel goed nadenken.

Waarom zou je santa monica aanraden?
Mijn hele lijst tot nu toe voor LA:
Hollywoodsign tour, Griffith park, Walk of fame, Angels flight Railway, Los Angeles Central Library, Warner bros studio tour, Santa Monica Bay, UCLA main campus, China Town, Heritage square museum, Larchmont Village, Little Tokyo, Farmers market en Whole foods, Rodeo drive, Halliwell huis (charmed), Laguna Beach, Kenneth Hahn park, Flower Market, Bona Vista Lounge, Grand central market.

Op- aanmerkingen of toevoegingen/afraden zijn altijd welkom!