absoluut een must zowel voor je hotels als gewoon voor het betalen. Zolang je het bedrag meteen kan aflossen is het geen probleem. Ik heb alles met mijn creditcard betaald, mijn pinkaart deed het dus nergens
Annash
Blogger
Geplaatst: 20-02-15 00:19
Dan moet ik zien dat ik er een krijg... heb er nu geen. Mojn debit card zou het wel moeten doen maar die werkt alweer anders dan de Nederlandse bankpas.
CharlievdH
Geplaatst: 20-02-15 00:24
Voor ons is het nog 6 weken!! De planning staat ook ongeveer vast nu: Donderdag aankomst in Atlanta. Vrijdag naar Amelia Island, waar we t.e.m maandag blijven, familie heeft er een beach house, en een van die dagen doen we nog een day trip naar een plek met een alligator farm. Dinsdagochtend gaan we naar Savannah, Woensdag rijden we door naar Charleston, we willen graag nog een stukje kust mee. Dan gaan we donderdag naar greenville. En vrijdag naar chattanooga, waar we naar de ruby falls gaan en opweg ernaartoe nog een stukje national forest meenemen. Zaterdagochtend gaan we naar birmingham voor het Barnes motor museum, en zo dag weer terug naar atlanta, waar we tot zaterdag blijven.
MacavityL
Geplaatst: 20-02-15 00:31
Annash schreef:
Dan moet ik zien dat ik er een krijg... heb er nu geen. Mojn debit card zou het wel moeten doen maar die werkt alweer anders dan de Nederlandse bankpas.
Geen idee hoe het in Engeland werkt, maar in NL is het niet zo ingewikkeld om er eentje te krijgen. Meeste banken hier bieden ze als onderdeel van een betaalpakket aan. Vaak moet je je inkomen aantonen en wordt er bij het BKR gekeken wat je aan lopende financiële verplichtingen/achterstanden hebt. Staan daar geen gekke dingen in dan heb je vaak met een paar dagen je creditcard al in huis.
Ik betaal volgens mij € 25 voor mijn creditcard van de bank, vind ik ook niet heel schokkend duur. En vind de koppeling tussen CC en rekening wel net zo makkelijk.
Yasmine
Geplaatst: 20-02-15 10:22
Credit card is inderdaad echt wel nodig. Zonder kan je bv. geen auto huren, en praktisch alle hotels vragen ook een cc als waarborg. Cash waarborg is wel mogelijk maar is veel meer gedoe.
Ik vind dat als ik een cc op zak heb ik geen overzicht meer heb op wat ik er nu op heb staan. Ik pak gewoon een bedrag per dag stop het in me portemonee en dat heb ik te besteden. Is het geld op of heb ik over dan neem ik weer geld voor de volgende dag. Zo hou ik het overzichtelijk
Ik heb app colornote op mijn telefoon. Zet direct uitgaven op een note blaadje. Prima overzicht.
Wij pinnen altijd beide 250 $ en pinnen bij als dat op is. Cc uitgaven verdelen we gelijkmatig. Soms betaald de ene iets meer als de ander. Komt altijd wel goed
Ik wilde er 1 van mijn bank nemen, Rabo, maar wat is het voordeel van ANWB of Bijenkorf dan? Ik dacht dat je er dan van te voren saldo op moest zetten of ben ik dan compleet verkeerd voorgelicht?
Ik hoef er geen saldo op te zetten hoor. Na de vakantie maak ik het eindbedrag over naar mijn cc en dan is het klaar. Voor mij was een rabokaart duurder.
Douraque
Geplaatst: 20-02-15 12:36
Je bent inderdaad verkeerd voorgelicht. Je hebt twee verschillende: - prepaid cc die iedereen kan krijgen maar dan moet je er geld op zetten - normale cc, hier krijg je dan een limiet op afhankelijk van je inkomen. En je moet niet bij de BKR geregistreerd staan.
Bijenkorf heeft als voordeel dat je bij iedere aankoop punten spaart. Die punten kan je omzetten in geld en spenderen bij de Bijenkorf.
Berdien
Geplaatst: 20-02-15 12:40
Je mag best bij het BKR geregistreerd staan Iedereen met een CC, roodstand op de betaalrekening etc staat daar geregistreerd. Zolang je geen hele hoge uitstaande kredieten daar hebt staan, staat een registratie daar je CC niet in de weg. Wat je echter niet moet hebben is een achterstandscodering. Een achterstandscodering krijg je als je niet voldoet aan je financiële verplichtingen en een achterstand hebt opgelopen. Deze staan een aanvraag van een CC (en hypotheek etc) wél in de weg. In het kader van juiste voorlichting...
Lara_
Geplaatst: 20-02-15 12:41
Het kan wel een voordeel zijn om een CC bij je bank te nemen omdat bepaalde dingen dan verzekerd zijn als je met die kaart betaald. Maar dit geld niet voor iedere bank/CC.
Ligt er echt aan wat je in het BKR hebt staan Een roodstand van € 1.000 is niet zo heel spannend, heb jij een persoonlijke lening van € 50.000 dan kan een CC wel geweigerd worden. Hangt ook weer van je inkomen af natuurlijk.
Oke, dus ANWB en Bijenkorf zijn geen prepaidcard maar een normale? Dan zat ik daar fout want ik dacht dus dat ze prepaid waren! Wat voor verhouding contant/CC nemen jullie mee? 50/50 of zo min mogelijk contant? Mijn hotel moet contant betaald worden en geld opnemen uit een automaat met CC kost geld dus dat neem ik sowieso mee, maar heb geen idee verder hoe vaak je CC niet bruikbaar is bij plekken. Sorry hoor, ik ben echt kneus nr 1 hiermee en vind het zo spannend
Zelfde als Berdien, wat met cc betaald moest worden betaalde ik met cc en anders met contact geld.
In Amerika ken je overal met je cc betalen
Darah3
Geplaatst: 20-02-15 13:32
Umm ligt eraan, ik neem altijd wel wat contant geld mee, maar niet echt 50/50 of zo. Vorige keer had ik toevallig nog liggen (nu ook nog), maar grote bedragen doe ik meestal op CC. Heb CC via mijn ouders geregeld, ik kon anders maar CC voor een laag bedrag krijgen (was net student-af) en vond het fijn om grote bedragen ineens te kunnen pinnen. Was uiteindelijk ook nodig (niet in USA, maar Australië)
Hier ook eentje die aan je ava moet wennen Berdien!