Die foto's van Noorwegen zijn prachtig. Echt een vakantieland voor mij zo te zien. Heerlijk die leegte en die natuur.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ClauH schreef:Ik heb ergens gelezen dat er vanaf september een nieuwe veerdienst gaat naar Noorwegen. Vaart in de nacht zodat je in de ochtend aankomt.
ClauH schreef:Citaat:Die was er al. Alleen als het goed is vaart hij dan vanaf hoek van Holland?
Ik kan het niet meer terugvinden....Degene die er nu is, is volgens mij 18 uur?
Ergens heb ik gelezen dat de nieuwe er met een nacht zou zijn. Stom dat het nergens meer te vinden is.
Echwel schreef:[ [url=m/K3zVoq.webp]Afbeelding[/url] ]
Via Rocheford
De Ardennen in
[ [url=m/Eh9sTW.webp]Afbeelding[/url] ]
Prachtige camping aan de Maas in Hayes.
Slechts 399km vanaf Raalte,
13.44 per nacht inclusief stroom
[ [url=m/smD7Ca.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen langs de Maas fietsen
NadjaNadja schreef:Er gaat vanuit Eemshaven een boot naar Kristiansand in Noorwegen. Vertrekt om 15:00 en komt aan om 09:00. Over een weekje kan ik je vertellen hoe dat is
Sharani schreef:NadjaNadja schreef:Er gaat vanuit Eemshaven een boot naar Kristiansand in Noorwegen. Vertrekt om 15:00 en komt aan om 09:00. Over een weekje kan ik je vertellen hoe dat is
Ik ben in mei met die boot geweest. Het is op zich best prima. Hoorde wel van andere dat de horeca niet geweldig is. Maar dat kunnen ook opstartproblemen zijn geweest. Verder was het aan en van board gaan voor voetgangers nog niet goed geregeld en ook voor de auto’s ging het wat rommelig, maar ook dat waren opstartproblemen. Dus ga ervan uit dat het inmiddels beter gaat.
De boottocht zelf duurt best lang en is wel een beetje saai, maar je komt lekker vroeg in Kristiansand aan en hebt dan nog de hele dag om eventueel verder te reizen. Ik zal waarschijnlijk nog wel eens van die veerdienst gebruik maken.
BeFunny schreef:Lukasje schreef:@ Melia, Gaucho, BeFunny, Rien10 en Lukka63: bedankt voor jullie reactie! Daar ga ik alvast mee aan de slag. Zelf heb ik wel geen Facebook dus die opzoekmogelijkheid vervalt.
Met enkel park4night en Google kom je echt een heel eind.
Wij rijden gewoon tot een bepaalde tijd of naar een gebied waar we Iig geen willen. En kijken dan bij park4nigt en kiezen vaak een plek bij zo'n groen boompje.
[ [url=m/ESYEOu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je op zo'n boompje klikt kun je foto's bekijken en info over die plek.
[ [url=m/LsKzoA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij P dat is vaak een parking met picknicktafel en soms met toilet hier in Noorwegen is het daar vaak wat drukker dat zijn officiële parkings.
Waar je een woonmobiel ziet is vaak een grote camper plaats (met service plaats soms ook met camping je kunt er ook alleen water halen en je vuilwater tank legen) en waar je een soort tentje ziet is een camping.
[ [url=m/3qB8u5.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:NadjaNadja schreef:
Ik ben in mei met die boot geweest. Het is op zich best prima. Hoorde wel van andere dat de horeca niet geweldig is. Maar dat kunnen ook opstartproblemen zijn geweest. Verder was het aan en van board gaan voor voetgangers nog niet goed geregeld en ook voor de auto’s ging het wat rommelig, maar ook dat waren opstartproblemen. Dus ga ervan uit dat het inmiddels beter gaat.
De boottocht zelf duurt best lang en is wel een beetje saai, maar je komt lekker vroeg in Kristiansand aan en hebt dan nog de hele dag om eventueel verder te reizen. Ik zal waarschijnlijk nog wel eens van die veerdienst gebruik maken.
Maar als ie 's nachts vaart, slaap je toch? Wat is daar saai aan?
Ik vaar al jaren op GB met de nachtdiensten, juist omdat het je een reisdag oplevert en lekker relaxed reizen is.
BeFunny schreef:Vanaf 15:00 uur moet je je toch zien te vermaken en dat is wel gewoon echt saai. Maargoed. In de file bij Hamburg is ook saai
SusanH schreef:Lekker aan de bar gaan zitten, naar buiten kijken, praatje maken met andere mensen, het dek op. Zat te doen. Ik vind het nooit saai op een veerboot. Als je geluk hebt Is er een bios, een bar, een disco, restaurant. Het is heel relaxed reizen. Je legt een grote afstand af en hoeft er zelf weinig voor te doen.
black_kelpie schreef:Wij hadden de lounge geboekt op de boot afgelopen dinsdag, ik wil nooit meer anders. Vaste zitplaats met geweldige stoelen, bijna geen kinderen en luidruchtig waren ze ook niet, ontbijtbuffet erbij. Helemaal voorin de boot dus ook nog een super uitzicht. Het duurt mij normaal ook te lang maar zo is het prima vol te houden. Mijn hond blijft in de auto.
BeFunny schreef:black_kelpie schreef:Wij hadden de lounge geboekt op de boot afgelopen dinsdag, ik wil nooit meer anders. Vaste zitplaats met geweldige stoelen, bijna geen kinderen en luidruchtig waren ze ook niet, ontbijtbuffet erbij. Helemaal voorin de boot dus ook nog een super uitzicht. Het duurt mij normaal ook te lang maar zo is het prima vol te houden. Mijn hond blijft in de auto.
Als mijn hondjes in de camper moeten blijven dan blijf ik daar ook. Never nooit dat ik de ukkies alleen laat. Zeker niet de hele nacht.