Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:16

Luxemburg is mooi. Vianden is een leuk plaatsje ook :j

Die foto's van Noorwegen zijn prachtig. Echt een vakantieland voor mij zo te zien. Heerlijk die leegte en die natuur.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:31

Ik heb ergens gelezen dat er vanaf september een nieuwe veerdienst gaat naar Noorwegen. Vaart in de nacht zodat je in de ochtend aankomt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:35

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:45

Citaat:
Die was er al. Alleen als het goed is vaart hij dan vanaf hoek van Holland?

Ik kan het niet meer terugvinden....Degene die er nu is, is volgens mij 18 uur?
Ergens heb ik gelezen dat de nieuwe er met een nacht zou zijn. Stom dat het nergens meer te vinden is.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:31

Er gaat vanuit Eemshaven een boot naar Kristiansand in Noorwegen. Vertrekt om 15:00 en komt aan om 09:00. Over een weekje kan ik je vertellen hoe dat is :P

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:24

ClauH schreef:
Citaat:
Die was er al. Alleen als het goed is vaart hij dan vanaf hoek van Holland?

Ik kan het niet meer terugvinden....Degene die er nu is, is volgens mij 18 uur?
Ergens heb ik gelezen dat de nieuwe er met een nacht zou zijn. Stom dat het nergens meer te vinden is.

20 jaar terug gingen mijn schoonouders al met de nachtboot ;) er gaan diverse boten hè. Het ligt er ook aan waar je wezen wil in Noorwegen. Noorwegen is lang ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:32

NadjaNadja schreef:
Er gaat vanuit Eemshaven een boot naar Kristiansand in Noorwegen. Vertrekt om 15:00 en komt aan om 09:00. Over een weekje kan ik je vertellen hoe dat is :P

Ik ben benieuwd!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:26

Ik ook!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:18

Afbeelding
Via Rocheford

De Ardennen in
Afbeelding

Prachtige camping aan de Maas in Hayes.
Slechts 399km vanaf Raalte,
13.44 per nacht inclusief stroom

Afbeelding

Morgen langs de Maas fietsen

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:25

Echwel schreef:
[ [url=m/K3zVoq.webp]Afbeelding[/url] ]
Via Rocheford

De Ardennen in
[ [url=m/Eh9sTW.webp]Afbeelding[/url] ]

Prachtige camping aan de Maas in Hayes.
Slechts 399km vanaf Raalte,
13.44 per nacht inclusief stroom

[ [url=m/smD7Ca.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen langs de Maas fietsen

Dat ziet er geweldig uit,geen overnachting gehad in de belgische ardennen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:33

Lukka nee we overnachten altijd op camperranch Otje in Neer

En vandaag zonder snelwegen gereden, voor ons het ultieme camper gevoel

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:41

NadjaNadja schreef:

Ik ben in mei met die boot geweest. Het is op zich best prima. Hoorde wel van andere dat de horeca niet geweldig is. Maar dat kunnen ook opstartproblemen zijn geweest. Verder was het aan en van board gaan voor voetgangers nog niet goed geregeld en ook voor de auto’s ging het wat rommelig, maar ook dat waren opstartproblemen. Dus ga ervan uit dat het inmiddels beter gaat.

De boottocht zelf duurt best lang en is wel een beetje saai, maar je komt lekker vroeg in Kristiansand aan en hebt dan nog de hele dag om eventueel verder te reizen. Ik zal waarschijnlijk nog wel eens van die veerdienst gebruik maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:01

Sharani schreef:
NadjaNadja schreef:

Ik ben in mei met die boot geweest. Het is op zich best prima. Hoorde wel van andere dat de horeca niet geweldig is. Maar dat kunnen ook opstartproblemen zijn geweest. Verder was het aan en van board gaan voor voetgangers nog niet goed geregeld en ook voor de auto’s ging het wat rommelig, maar ook dat waren opstartproblemen. Dus ga ervan uit dat het inmiddels beter gaat.

De boottocht zelf duurt best lang en is wel een beetje saai, maar je komt lekker vroeg in Kristiansand aan en hebt dan nog de hele dag om eventueel verder te reizen. Ik zal waarschijnlijk nog wel eens van die veerdienst gebruik maken.

Maar als ie 's nachts vaart, slaap je toch? Wat is daar saai aan?

Ik vaar al jaren op GB met de nachtdiensten, juist omdat het je een reisdag oplevert en lekker relaxed reizen is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:26

BeFunny schreef:
Lukasje schreef:
@ Melia, Gaucho, BeFunny, Rien10 en Lukka63: bedankt voor jullie reactie! Daar ga ik alvast mee aan de slag. Zelf heb ik wel geen Facebook dus die opzoekmogelijkheid vervalt.

Met enkel park4night en Google kom je echt een heel eind.

Wij rijden gewoon tot een bepaalde tijd of naar een gebied waar we Iig geen willen. En kijken dan bij park4nigt en kiezen vaak een plek bij zo'n groen boompje.

[ [url=m/ESYEOu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je op zo'n boompje klikt kun je foto's bekijken en info over die plek.

[ [url=m/LsKzoA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij P dat is vaak een parking met picknicktafel en soms met toilet hier in Noorwegen is het daar vaak wat drukker dat zijn officiële parkings ;) .

Waar je een woonmobiel ziet is vaak een grote camper plaats (met service plaats soms ook met camping je kunt er ook alleen water halen en je vuilwater tank legen) en waar je een soort tentje ziet is een camping.

[ [url=m/3qB8u5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb inmiddels de app gedownload. Lijkt idd een handige app !

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:26

ikke schreef:
NadjaNadja schreef:

Maar als ie 's nachts vaart, slaap je toch? Wat is daar saai aan?

Ik vaar al jaren op GB met de nachtdiensten, juist omdat het je een reisdag oplevert en lekker relaxed reizen is.

Vanaf 15:00 uur moet je je toch zien te vermaken en dat is wel gewoon echt saai. Maargoed. In de file bij Hamburg is ook saai :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:48

BeFunny schreef:
Vanaf 15:00 uur moet je je toch zien te vermaken en dat is wel gewoon echt saai. Maargoed. In de file bij Hamburg is ook saai :')

_/-\o_

Een van onze trucs is om in het buffet-restaurant te eten en dan alles uitproberen wat ze hebben door steeds terug te gaan en een klein beetje van het volgende gerecht op te scheppen. 4x hoofdgerecht en 3x toetje is voor ons eerder regel dan uitzondering en als je dat op je gemak doen, ben je zo 1,5 uur verder :D

En inderdaad, het reist relaxed. Je hoeft alleen maar rustig in een hoekje te zitten, die boot doet de rest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:56

Lekker aan de bar gaan zitten, naar buiten kijken, praatje maken met andere mensen, het dek op. Zat te doen. Ik vind het nooit saai op een veerboot. Als je geluk hebt Is er een bios, een bar, een disco, restaurant. Het is heel relaxed reizen. Je legt een grote afstand af en hoeft er zelf weinig voor te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:55

SusanH schreef:
Lekker aan de bar gaan zitten, naar buiten kijken, praatje maken met andere mensen, het dek op. Zat te doen. Ik vind het nooit saai op een veerboot. Als je geluk hebt Is er een bios, een bar, een disco, restaurant. Het is heel relaxed reizen. Je legt een grote afstand af en hoeft er zelf weinig voor te doen.

Ik vind 3 uur al te lang. Binnen 15min zit ik me te ergeren aan andermans koters. Daarom gaan wij altijd buiten zitten. Met onze hondjes.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:59

Wij hadden de lounge geboekt op de boot afgelopen dinsdag, ik wil nooit meer anders. Vaste zitplaats met geweldige stoelen, bijna geen kinderen en luidruchtig waren ze ook niet, ontbijtbuffet erbij. Helemaal voorin de boot dus ook nog een super uitzicht. Het duurt mij normaal ook te lang maar zo is het prima vol te houden. Mijn hond blijft in de auto.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:02

In het restaurant eten of aan de bar zitten deden wij niet vanwege het budget, dus dat verklaart misschien het stukje saai. Maar op de heenreis wel leuk gepraat met een andere backpacker en spelletjes gespeeld en op de terugreis waren we na twee weken hiken zo moe dat we vroeg gingen slapen. Het is zeker wel een relaxte manier van reizen. Wat ik ook erg goed vind, is dat de HNL hun eigen schip in aanbouw heeft wat helemaal milieuvriendelijk wordt. De Romantika, waar ze nu mee varen is tijdelijk gehuurd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:00

black_kelpie schreef:
Wij hadden de lounge geboekt op de boot afgelopen dinsdag, ik wil nooit meer anders. Vaste zitplaats met geweldige stoelen, bijna geen kinderen en luidruchtig waren ze ook niet, ontbijtbuffet erbij. Helemaal voorin de boot dus ook nog een super uitzicht. Het duurt mij normaal ook te lang maar zo is het prima vol te houden. Mijn hond blijft in de auto.

Als mijn hondjes in de camper moeten blijven dan blijf ik daar ook. Never nooit dat ik de ukkies alleen laat. Zeker niet de hele nacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:09

Dat vraag ik me dus ook af, moeten honden in de auto blijven of niet? Want dat is een issue voor onze hond met verlatingsangst, de eerste dagen kunnen wij hem absoluut niet alleen in de camper laten. Daarom zijn wij eerder via de bruggen gegaan.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:13

BeFunny schreef:
black_kelpie schreef:

Als mijn hondjes in de camper moeten blijven dan blijf ik daar ook. Never nooit dat ik de ukkies alleen laat. Zeker niet de hele nacht.

Daar zou ik ook niet aan moeten denken,dan zou ik ook in camper blijven maar mag dat wel?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:20

De laatste plek,du moulin in Malmedy.
Prachtig gelegen net buiten drukke centrum,in het bos en tussen 2 beekjes.Schoon sanitair!
Veel wandelpaden en mountainbikepaden.
Ook hier nu nog plaats na donderdag vol ivm Formule1.

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:26

Ah, mooie omgeving is dat he? Veel plezier.