USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:36

Niwla schreef:
Haha baby is ook leuk, Keet. :D Nog gefeliciteerd trouwens! Daarom gaan wij ook nu meteen nog een keer, je weet nooit hoe de zaken er volgend jaar voor staan. :+ Neem je de beebs dan mee?

Ja, dan gaat Beebs mee :) nu nog 21 weekjes bakken :) en dan kan hij over een jaartje wel mee naar USA (of Japan als vriendje zijn zin krijgt)
Bij ons was afgelopen reis zoiets van: eerst naar USa/Canada en dan baby :+ Geheel volgens planning dus :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:39

Nessie schreef:
Wij sluiten af in New York, heb er super veel zin in, eerste keer Amerika. Zijn er ook tijdens de 4th ofJuly, schijnt dan veel vuurwerk en ook (dat is vooral leuk haha) veel korting bij winkels te zijn.

Leuk! Ik zit met 4th in LA!

Hoe vaak zijn jullie allemaal in Amerika geweest? Lees veel ik ga weer haha

MacavityL

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:44

Ummm.. Eerst 6 maanden (stage), toen een jaar (werk), daarna nog 3 tripjes voor vakantie (1x) of werk (2x).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:47

3 maanden Kansas en 3,5 weken new York :)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:50

Ik heb 5 jaar in Silicon Valley gewoond (Los Altos, iets onder San Francisco), toen 9 maanden in LA. Ik ga nu meestal 1 of 2x per jaar terug om vrienden te bezoeken.

Met 4th of July in de VS zijn is erg leuk! Vergeet jullie red white and blue spullen niet :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:31

Ik ben in Amerika geboren en een paar jaar gewoond, daarna 7 grote reizen door meerdere staten met m'n ouders, 2 keer toen ik in Canada woonde, 1 reis van 6 weken met vrienden en 1 reis Van 3 weken + een conferentie in NYC voor m'n werk. In totaal wordt het mijn 12de keer en ik ben nu geloof ik in 37 staten geweest.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:33

Uhmm ik kom er al sinds mijn 8ste en ben nu in totaal 14 keer in Amerika geweest. Waarvan 12x in Florida en 2x Californië.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:59

Amerika is een soort virus dat chronisch is en voor de rest van je leven blijft. Als je het er geweldig vind dan zal je er je hele leven naar toe blijven trekken. Ik ben nu 5 keer geweest en wil volgend jaar terug.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:12

Haha goed om te weten, is ook wel mijn plan om vaak te gaan ;)
En jeetje wat zijn jullie vaak geweest! Kennen jullie dat Global Entry programma? En zo ja, is het wat of niet?
4th of july is dus echt een feest, buitenlanders dragen ook gewoon amerikaanse outfits? En wat kan je er verder van verwachten?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:17

Ik ben er nu 4x geweest! Vorig jaar 3x oeps! (1x NY, 1x Westkust en in de winter westelijke steden+NY) en in 2012 ben in in NY geweest. Oooo dr is nog zoveel wat ik wil zien!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:19

Voor de New Yorkers, wat zijn de echte dingen om niet te missen naast trekpleisters als de 9/11 memorial, high line, central park etc. Dus dingen die ik niet zo op het internet kan vinden?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:21

Ik heb wel eens naar de global entry program gekeken, maar dan moet je een X bedrag betalen en dat bedrag vond ik te hoog

Mijn moeder had de laatste keer op haar ticket TSA pre staan, kon ze door een aparte rij en hoefde haar schoenen niet uit te doen. Hoe ze eraan kwam weten we tot op heden nog steeds niet

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:26

Volgesmij kost dat 100$ Doura...

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:28

knabbelgirl schreef:
Haha goed om te weten, is ook wel mijn plan om vaak te gaan ;)
En jeetje wat zijn jullie vaak geweest! Kennen jullie dat Global Entry programma? En zo ja, is het wat of niet?
4th of july is dus echt een feest, buitenlanders dragen ook gewoon amerikaanse outfits? En wat kan je er verder van verwachten?

Het verschilt een beetje per staat hoe mensen erbij lopen. In California bijv zijn ze iets minder patriotic dus daar is het minder. Ook in de grote steden is het wat minder. Meestal ga je met een groep vrienden eten (barbecueën) en dan vuurwerk kijken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:31

shilady schreef:
Volgesmij kost dat 100$ Doura...

Is inderdaad 100 dollar pp, maar een esta is 10 dollar voor 2 jaar. Enig voordeel is dat je op bepaalde airports sneller door de doune bent. Dus prijs vind ik te hoog voor hetgeen je krijgt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:53

Ik overweeg het wel want ik word moe van elke keer detained worden :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:02

Ja daarom overweeg ik het dus ook Shilady, dat gezeur niet hebben, want mijn beide vliegvelden staan op de lijst. Wilde daarom weten of je er niet alsnog uit gepikt wordt :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:12

Je krijgt het alleen onder onderstaande voorwaarde:
Global Entry is also available to citizens of the Netherlands who are enrolled in Privium and Korean Smart Entry Service members. Citizens of Germany, Panama, and Mexico may also apply for Global Entry. Canadian NEXUS members have Global Entry benefits, but are not eligible to join.

Dus je moet Privium member zijn en dat is abonnement wat per jaar (afhankelijk van het abonnement) het volgende kost:
Privium Plus € 205,-
Privium Basic € 121,-
Privium Partner € 75,-

Dus totaal ben je 100 dollar + min 121 euro pp kwijt. En alleen maar omdat je niet gedetained wil worden cq kortere rijen, nou dan maar die rijen cq gedetained worden. Mij te duur grapje zo

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:12

Oh dan heb ik echt héél slecht gezocht, dat stukje over privium had ik niet gevonden. Dat wordt dan een te duur grapje. Mij gaat het niet zo zeer om het niet willen, maar dat ik weet dat ik dusdanig zenuwachtig wordt ervan (iets met een tikkeltje teveel ontzag voor overheden) dat ik mezelf heel verdacht maak :=

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:21

Kom op zeg, douane personeel zijn ook mensen en als jij niets te verbergen hebt hoef je echt niet zenuwachtig te zijn. Gewoon normaal doen, je bent op vakantie en smokkelt toch geen drugs of 10.000 euro :D

En dat stukje over privium staat gewoon op de website van de Amerikaanse overheid bij de FAQ over de global entry

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:23

Haha ja helaas :P krijg het niet voor elkaar := gewoon zenuwen, ontiegelijk watje ;) Maar, misschien kom ik er nu eindelijk overheen, wie niet luisteren wil ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:44

De enige keer dat ik nerveus bij douane was, was toen ik in mijn eentje naar vrienden in Kenia vloog. Ik had mijn laptop + lader, telefoon + lader en camera + lader bij me ofwel heel veen bedrading.

Had een tussenstop op Addis Addeba en werd na scan van mijn handbagage apart genomen. Ik moest mijn handbagage uitpakken (zonder enige uitleg) en toen ze alle bedrading zagen wederom inpakken.

Op dat moment was ik nerveus totdat ik vroeg waarom ik werd aangehouden: ze dachten door al die draden dat ik een spion was. Mijn enige reactie was keihard lachen _O- .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:49

Zelfs al heb je een visum of green card, als z je echt iets fout hebt gedaan of ze vermoeden écht dat je iets illegaal hebt gedaan dan houden ze je nog tegen. Zo'n permit of zelfs een visum weerhoudt de politie, Homeland Security of de douane er niet van jou tegen te houden en het land uit te knikkeren als je je niet aan de wetten houdt.

Maar zoals Douraque zegt, kom op, die mensen zijn ook maar gewone mensen die hun werk doen. En hun werk is toevallig om te zorgen dat iedereen goed gescreend wordt voor ze het land binnen komen. Heb je niets te verbergen, dan moet je je toch geen zorgen maken? Ze kunnen je toch geen toegang weigeren als jij ze geen reden geeft om te denken dat je illegaal gaat werken of pakweg een kilo cocaïne probeert binnen te smokkelen? Het is niet leuk om detained te worden voor een paar uur maar je moet het ook begrijpen. Amerika is nu eenmaal een land waar je erg moeilijk binnenkomt om te werken of wonen En jij doet misschien niets illegaals maar voor jou 100 die wél proberen Amerika binnen te komen met een vals paspoort of om illegaal te werken. Ze proberen ook alleen maar hun eigen economie te beschermen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:51

Hihi ja zo klinkt het wel heel comisch inderdaad ;)

@Yasmine: Begrijpen doe ik ook zeker, vind het zelfs onwijs goed! Ging mij er puur om een stuk van mijn eigen zenuwen weg te halen. Maar helemaal geen moeite ermee hoo, ze doen hun werk en proberen ons te beschermen, alle respect juist!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:54

Iedereen gaat weer anders om met dingen. Dat jullie nou stalen zenuwen hebben wil nog niet zeggen dat een ander dit ook heeft. Ik zou ook bloednerveus worden als ik apart genomen zou worden. Ik kan er al niet tegen als mijn leidinggevende bij mij aan de kassa staat en die kijkt op me werk.