[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:59

ben jaloers classiclife Tong uitsteken
ga je ook naar het zuidereiland? Lachen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 07:02

ja ik ga van noord naar zuid reizen... maar heb eigenlijk nu al heel erg heimwee naar perth... heb daar bijzondere mensen achtergelaten, maar ik ga dr weer naar terug als ik klaar ben met mn reis hier in NZ

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:19

Wow heerlijk hoor!!!
Een hele fijne vakantie toegewenst misschien kun je af en toe een foto neerzetten lijkt me dat je erg mooie dingen ziet daar, zo kunnen we een beetje meegenieten van je vakantie Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:23

goed idee ja Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:35

Oei, ik heb ooit zelf dit topic gestart maar post/lees hier eigenlijk nooit Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:41

er is pas sinds kort weer beetje leven in Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:16

cp112 schreef:
Oei, ik heb ooit zelf dit topic gestart maar post/lees hier eigenlijk nooit Bloos

Inderdaad het begint weer een beetje te bloeien hier Go jij! Go jij!
Leuk dat je ook weer even komt kijken en het doet me goed te zien dat je paard weer helemaal is opgeknapt Haha!

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:44

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:10

in 2006 was ik naar zo'n topic opzoek maar die was er toen niet, eerst had ik dit topic op HK geplaatst maar die werd verwijderd, het moest bij international geplaatst worden.. Vork

Ik ben inmiddels weer op Nederlandse bodem terug, Frankrijk beviel toch niet zo

@Blensink, dankje Haha! hij staat er nu echt weer goed bij Ja het heft heeel erg lang geduurd en hij ziet er nog niet zo uit als dat hij deed maar ik denk ook niet dat dat ooit weer zo zal worden. hij staat nog steeds in Frankrijk bij mijn ouders maar ik ben bezig om hem naar Nederland te halen, met een beetje geluk deze maand nog Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:34

@cp112 Kan me voorstellen dat Frankrijk je een beetje is tegengevallen Ja .
Bevalt het je wel weer in Nederland?
Vind je paard op de foto´s echt heel erg veel beter eruit zien dan kort na het verschrikkelijke avontuur wat je gehad hebt, spannend dat je hem ook naar Nederland laat komen hoop voor je dat dat deze maand nog lukt.
Succes iig!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:24

Het heeft eventjes geduurd, maar.... mijn paardje is in Zwitserland gearriveerd! Go jij! Go jij!

Echt heerlijk om mijn jochie weer dicht in de buurt te hebben. Het is wel een grote verandering voor hem. Na 10 jaar in de Groningse klei te hebben rondgestapt op onze boerderij, met alle dagen ruime weidegang, brengt hij nu zijn dagen door in een Zwitserse stal met uitzicht op de bergen... Ook zal hij hier aan het werk moeten. Het leven in Zwitserland is duur en hij moet zijn eigen hooi verdienen. Haha!

Als sinds hij woensdag is aangekomen loop ik op wolkjes. En uiteraard wou ik het nieuws met jullie mede-in-het-buitenland-verblijvende bokkers mededelen!

Zijn er meer onder ons die hun paard hebben laten verhuizen naar het buitenland?
Zelf heb ik eerst gewacht (5 maanden maar liefst...). Ik wou er zeker van zijn dat het mij hier zou bevallen, en 'inventariseren' hoe het zou gaan met transport, stalling ed. Het is immers niet niets zo'n dier te laten verhuizen. In december is bij mij de knop omgegaan, en de laatste maanden was ik steeds zekerder dat ik hem toch hierheen wou halen. En nu is hij er dan!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:18

goh tessa wat leuk voor je dat je paardje er eindelijk is! Ik kan me inbeelden hoe je je voelt!
Ik ben ook van plan mijn paard (eindelijk Bloos ) de oversteek te laten maken!
Het wordt nu mijn derde jaar op Kreta, dus ik vind dat ik lang genoeg heb gewacht (kom tot nu wel nog naar huis in de winter, aangezien paardje nog steeds in Belgie is en ik dan buiten het seizoen om ook nog wat kan bijverdienen hier).
Hopelijk is binnenkort eindelijk alles rond, ik ben de laatste weken zo druk met regelen en rondbellen... Nu wordt het wel eens tijd dat alles op zijn pootjes terechtkomt. Rond 22maart vertrekken we terug! En ditmaal eindelijk samen!
Maar ik hou jullie op de hoogte: ik heb zo precies het vreselijk bijgelovige gevoel dat ik er niet teveel over mag spreken, want dan gaat het mis. Verdrietig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:17

Ik heb ook even gewacht, moest eerst onderdak voor ze zoeken en transport regelen en ondertussen zijn ze dus gestolen in Nederland! Dus ik heb ze nooit hier gekregen!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:23

Wow TessaB wat een goed nieuws, spannend hoor.
Kan me voorstellen dat je woensdag op wolkjes loopt.
Wat moet dat een fijn gevoel geven.
Ik had geen paard meer in Nederland toen ik ging emigreren.
Dus weet niet hoe het is maar het gevoel moet fantastisch zijn.
Echt geweldig!!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:03

Jeetje cooky, 3 jaar is een lange periode! Maar Kreta is ook wel weer iets anders als Zwitserland. Naar een eiland rijdt je niet zo even met een vrachtwagen... Dat kost veel meer organisatie!

Dat je paarden in de tussentijd gestolen worden is wel het meest erge dat je kan overkomen lijkt mij zo...

Ondertussen is hij alweer een week bij mij (de tijd gaat zo ongelooflijk snel) en het blijft een heerlijk gevoel geven! Bedankt voor jullie medeleven! Lachen

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:17

Mijn terugvlucht heb ik dan eindelijk geboekt! Ik vertrek op 18 maart!!!!! Haha!
Paardlief komen ze op 14 maart opladen, als alles goedgaat... Ik ben nl nog steeds aan het wachten op het paspoort, dat 'bij de drukker ligt' Verward
Het is zo een gedoe met die papieren... het is niet zo van "ik regel dat wel even". Nee je moet een papier opsturen, weer wachten, eens bellen, weer wachten, nog eens bellen.... Ik word er gek van! Dus alles gaat maar nipt gaan, of nét niet en dan moet ik "departure day" opschuiven naar 22 maart...
Pfff, het wordt tijd dat hier een eind aan komt, want het wordt me allemaal teveel Ziek
Maar ik blijf leven in goede hoop Duivel alles komt goed.
Alles komt goed...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:17

@cooky, wat een gedoe allemaal he die papieren toestand.
Hopelijk krijg je het nog voor de 14de in orde allemaal.
Kan me voorstellen dat je er gek en vooral zenuwachtig van word.
Het komt vast wel goed.
Probeer niet teveel te stressen, strakjes is het allemaal achter de rug en heb je je paard weer bij je, even doorbijten.
Sterkte Ach gut

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:31

Vervelend cooky dat het zo moeizaam verloopt... Mijn ouders kregen deze week de rekening voor het intekenen van het paspoort door de dierenarts.... Dat was ook even slikken! Wat een lol he, je paardje meeslepen naar je buitenlandse woonadres (en weer terug) Knipoog

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:48

En cooky, is je paardje onderweg naar Nederland? Ik hoop het voor je! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:55

jeejtje lusitana, dat is me ook wat... wat rot zeg Ach gut

ja cooky hoe gaat het? Lachen

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:31

Hoi allemaal!
Ja op dit moment gaat het super! Ik ben het paspoort woensdag dan eindelijk kunnen gaan halen in Leuven, vrijdagmorgen is de veearts gekomen en kwamen ze hem opladen! Ik was vreselijk zenuwachtig, maar toen ik die mannen bezig zag, ebte mijn stress helemaal weg; ik had meteen zoiets van: "aja, zij weten waar ze mee bezig zijn en dat komt allemaal goed". Een heel geruststellend gevoel!
De camion bood plaats aan 10 paarden, en daar kwam dan nog eens een trailer achter voor nog eens 9 paarden. Was ook echt wel heel goed geregeld allemaal en ik heb elke dag telefonisch contact met de transporteur! Vrijdag zijn ze tot Munchen gereden, en hebben daar overnacht. Gisteren zijn ze aangekomen in Ancona (Italië), waar ze vanmorgen de boot hebben genomen richting Patras (Griekenland). Daar komen ze morgen (of vanavond ofzo) aan. In Athene wordt er 24 uur gestopt, en volgens de planning komen ze woensdagmorgen aan in de haven van Rethymno (Kreta) waar een zeer zenuwachtige ik ze zal opwachten!

Tessa hoeveel was die rekening dan als ik vragen mag? Ik heb 108euro betaald voor chippen, intekenen en paspoort. Voor de keuring door dierenarts en bijbehorende documenten (gezondheidsattest e.d.) wordt mij nog een factuur opgestuurd van 38euro. Op zich vind ik dit goed meevallen, even het bedrag in beschouwing genomen dat ik moet betalen voor het transport.... Maar goed, ik heb het er helemaal voor over, ik ben er helemaal blij mee en had het zelf niet beter kunnen doen! Ook moet ik me tegenover niemand verantwoorden denk ik dan (want soms krijg je wel reacties van mensen die het niet begrijpen hoor!) Heb jij dat niet (gehad)?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:18

Fijn dat je het tenslotte toch hebt kunnen regelen op tijd.
Wat een reis he, fijn dat je weet hoe het reisschema verloopt.
Kan me voorstellen dat je woensdag zenuwachtig bent.
Spannend hoor allemaal, nog even vohouden het is zo woensdag Haha! .
Succes!!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:24

Voor het intekenen was de rekening rond de €125. Waarschijnlijk moeten we even bij onze dierenarts informeren of ze geen foutje hebben gemaakt! Het was alleen voor intekenen, chip en paspoort had hij al. Voor de gezondheidskeuring en papieren heb ik €70 betaald.

Ondertussen is je paard op Kreta gearriveerd? Leuk hoor! Eigenlijk heb ik geen reacties gekregen van mensen die het niet begrepen. Nou moet ik zeggen dat de reis naar Zwitserland ook iets minder groot is dan de reis naar Kreta. Maar, als het om de reis is vind ik het eigenlijk raar dat mensen het niet begrijpen. Internationale wedstrijdpaarden reizen immers de hele wereld over. Enkele van onze paarden zijn op dit moment bijvoorbeeld in Italie (en reizen in het wedstrijdseizoen half Europa door) en twee vlogen al enkele malen voor 10 dagen naar Calgary. Jouw paardje krijgt tenminste de tijd zich te acclimatiseren! Knipoog

Veel plezier met je paard cooky, en fijne pasen iedereen! Gaan jullie nog iets speciaals doen? Ik ga morgen lekker een dagje naar Italiaans-Zwitserland. Een beetje de warmte en hopelijk lente opzoeken na alle kou hier! Lachen

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:49

Ik ben goed gearriveerd en de beestjes ook! Hier is het achter een maandje pas pasen, dus ik heb gisteren helaas geen eitjes gezien. Jammer dat ik nu niet veel tijd meer heb, maar wou toch even snel laten weten dat alles heel goed gaat, aan paardje was zelfs niks te merken! Binnenkort een meer uitgebreid verslag!!!!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:33

Ik meld me hier ook maar weer eens, ergens al eens gepost hier, toen ik nog in Canada zat en daarna IJsland. Nu alweer een poosje thuis en plannen aan het maken voor Denemarken. Ik wil daar een opleiding gaan doen met ijslandse paarden. Heb inmiddels al 1 van mijn trainingspaarden uit IJsland over laten komen naar Nederland. In mei gaan ik hopelijk naar denemarken (eerst werken) en dan neem ik mijn beide paarden weer mee. Binnen de EU is het transport aanmerkelijk makkelijker dan erbuiten Nagelbijten / Gniffelen