Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:40

En voor degenen die van de kou houden: inmiddels is het -29 om bijna 11 uur in de ochtend. Paarden voeren is een taak hoor, tjonge. Vooral als je even vlug zonder handschoenen wil gaan. Zeker niet aan te raden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:44

Ik zag het idd op internet gister. Liep hier al te klagen met -1 Clown Toen even Calgary kijken en het was -24. Haha. Ben benieuwd hoe het in mei is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:52

-29, mwahh, klinkt goed koud hoor! Hier zo vlak aan de kust is t momenteel idd rond de 1 graad. brrr maar niet heus.
Zat zojuist toevallig nog even mijn favo landje op google earth te bekijken... Ook vanuit mijn pc ziet het er super uit.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada/weerbericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:00

http://www.theweathernetwork.com/weather/caab0282

Hier een link voor degenen die het leuk vinden het lokale weer hier te volgen. Nu is het -13, not too bad dus.
Overigens het laatste stukje over de Meteoriet: er zijn meer dan 100 fragmenten gevonden, nog net op tijd voordat het begon te sneeuwen. Onderzoeks materiaal genoeg dus.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:19

Oooh het is nu maar -8, dat is wel te doen Lachen

Leuk om te volgen, heb ook een tijdje vlakbij Spruce Grove gezeten. Heb inderdaad ook wel -20 meegemaakt, maar -29 is wel erg koud. Volgens mij is het normaal niet zo koud toch?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:57

Ik heb in Canada ook -20 mee mogen maken, maar ik vind toch dat het daar heel anders aanvoelt dan hier. Hier gaat iedereen bij wijze van spreke al dood als het nog maar -10 is. En in Canada liepen we zonder jas buiten en hadden het gewoon nog steeds niet koud.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:58

Drogere lucht gok ik. Hier is het natuurlijk al snel waterkoud, door de vochtige lucht. Zoiets zei mijn nicht toen ook.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:05

Ja, dat zou best kunnen. We zitten hier natuurlijk relatief dicht bij zee. In Canada zaten we lekker beschermd achter de Rockies, we waren in AB.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:07

Ja Ja Mijn nicht woont ook in Alberta, Calgary. Wij gaan in mei weer. Schijnt dan ook nog flink wisselvallig te kunnen zijn dus ben benieuwd!! Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:16

Ik zat van begin maart tot eind april in een gehucht tussen Calgary en Edmonton in. Er lag toen echt super veel sneeuw en begon eigenlijk pas net te dooien toen we weer terug naar NL gingen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:23

Aha! Ja weet dat Red Deer daartussen zit maar verder ben ik weer niet zo bekend Clown'
Heb wel weer verschrikkelijk zin om erheen te gaan Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:16

Het was ongeveer een half uur boven Red Deer.
Ik zou er ook ooit nog wel eens heen willen, maar dan wel iets later in het seizoen. Ik zou graag een keer over die gletsjers heen willen met die trucks. En al die meren ontdooid zien.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:19

Ja dat lijkt mij ook errug gaaf! Wij willen altijd nog een keer gaan skieen in Banff in de winter al denk ik dat ik wel moet wennen aan de kou dan.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:35

Ik ben wezen skieen, maar dat was, volgens mij, ergens bij Red Deer in de buurt. Ik was samen met een vriendin gegaan en we hadden allebei nog nooit op skies gestaan. En natuurlijk geen les nemen maar gewoon beginnen. Je kan wel raden hoe veel lol wij hadden. De skilift was gewoon een stok waar je tegen aan moest hangen en dan werd je naar boven geduwd. Halverwege de berg was een klein plateautje gemaakt waar je kon afstappen, maar je kon ook blijven zitten en dan helemaal boven afstappen. Aangezien wij niet zulke helden waren en niet af durfde te stappen, eindigde we dus bovenop die berg. Na even overwogen te hebben of we niet lopend naar beneden zouden gaan, hebben we ons er toch maar aangewaagd. In een superlangzaam slakkegangetje met de nodige valpartijen en een hoop gelach zijn we zonder botbreuken beneden gekomen. En dan kleine kindjes van een jaar of 4, zonder stokken, voorbij zien komen met een noodvaart. Boos!
Aan het eind van de middag konden wij ook zonder vallen beneden komen. Het was dan wel niet in recordtijd, maar ach, we hadden lol.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:37

Geweldig, naja, zo leer je het idd ook!

Heb je in Denemarken nu ook een berg sneeuw? Of heb ik hele verkeerde ideeen bij Denemarken Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:42

Er zijn wel delen waar het gister flink gesneeuwd heeft en door de vorst van vandaag is blijven liggen. Er zijn meldingen gemaakt van 15 cm. Ik zit in het zuiden en hier is ook wel wat sneeuw gevallen maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:47

Oké dan! Valt mee met wat ik in gedachte had. Ben er ook eigenlijk nooit geweest dus ja Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:10

Geeft niet hoor.
4 jaar terug hadden we een klein sneeuwstormpje, er lag toen, hier in het zuiden, "maar" anderhalve meter. De gemeente heeft toen nog hulp van boeren en loonbedrijven in geroepen om wegen sneeuwvrij te maken. Ze konden het gewoon niet bijhouden.
Mijn baas heeft toen ook nog rond gereden met de shovel. Om 4 uur 'snachts is hij naar huis gegaan zodat hij nog een uurtje kon slapen voordat de koeien gemolken moesten worden. Hij ging er vanuit dat ik niet zou komen.
Ik ben toen zelf om 4 uur opgestaan om, samen met mijn buurman, mijn auto vrij te graven en om 5 over 5 kwam ik op mijn werk aan, wat maar 5 km hier vandaan is.
Dus, ja, er kan hier ook flink wat sneeuw liggen. Haha!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:13

Jeetje, ja dat beeld had ik dus Clown Vandaar. Hahaha.
Wij zitten hier in de randstad van Nederland dus sneeuw is iets wat we heeeeeeeeel zelden hebben Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:15

Het is wel mooi al die sneeuw helemaal als je 'snachts over onverlichte wegen komt en het is volle maan, maar echt practisch vind ik het niet hoor.
Ik ben zelf geboren in Rotterdam dus denk ook niet dat ik er ooit aan zal wennen om met dit weer auto te rijden.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:17

LovingTweety schreef:
Drogere lucht gok ik. Hier is het natuurlijk al snel waterkoud, door de vochtige lucht. Zoiets zei mijn nicht toen ook.

Denk ik ook. Ik vond het wel koud, maar minder 'pijnlijk' koud.

@MandyR: volgens mij hebben we bijna op dezelfde plek gezeten, ik zat ook ongeveer een half uur boven Red Deer. In Ponoka. Zegt dat je iets?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:19

Ponoka ben ik wel geweest, maar "woonde" ik niet. Ik zat in Lacombe.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:22

MandyR schreef:
Het is wel mooi al die sneeuw helemaal als je 'snachts over onverlichte wegen komt en het is volle maan, maar echt practisch vind ik het niet hoor.
Ik ben zelf geboren in Rotterdam dus denk ook niet dat ik er ooit aan zal wennen om met dit weer auto te rijden.

Dan ben je idd die sneeuw ook niet echt gewend. Rotterdam is hier iets meer dan een kwartier vanaf.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:58

Jeetje, jullie gaan hard (BG). Hier is het nog wel kouder geweest, vorig jaar record van -50 (althans, record voor mij). Over het algemeen is de kou goed te doen hoor, het is hier inderdaad droger. Wat dan ook weer leidt tot statische opdoffers als je ijzer aanraakt, blehh... Gelachen met mensen die hier voor het eerst zijn -uitgerekend de winter uitgekozen- en van de ene verbazing in de andere vallen. Een ervan had een bril op, die eerst besloeg en daarna het beslagen gedeelte bevroren, ROFL. De verbazing was groot.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:00

Wat is BG? Clown