Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:21

mvdende schreef:
purny schreef:
Wat ben je toch weer lekker sociaal....
Mij boeit het niet. Ik heb ooit eens een keer een lange vlucht gehad met een baby, kind huilde 1 keer.

Dat zeg ik toch... een keertje een huilbui boeit mij niet.

Maar soms heb je vluchten waar vanaf instappen tot uitstappen hetzelfde kind continu zit te jengelen.... dat is gewoon niet tof.

En soms zijn er kinderen bij die heel erg oorpijn blijken te krijgen of iets anders waar ze last van hebben. Heb een keer een vlucht gehad met een krijsende baby 4 uur lang. Die ouders waren kapot aan het einde en schaamde zich dood. Ze gingen naar familie toe.

Reacties zoals jij hier nu hebt, zijn dan gewoon echt onaardig.

Komt bij, soms wéét je niet hoe je kind reageert, zonder dat je het probeert. Je kunt een heel zoet kind hebben, maar die kan net zijn dag niet hebben. Dan mag je dus niet meer in het vliegtuig stappen?

Rekening houden met elkaar werkt twee kanten op…

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:27

Als je geen stoelen kunt reserveren, dan is het toch wel gebruikelijk dat ouder en kind bij elkaar worden geplaatst? Ik ben ook eens gewisseld, zodat moeder en kind naast elkaar konden zitten. Lijkt me niet meer dan normaal.

Ik heb zelf onwijs erge oorpijn in het vliegtuig. Het voelt alsof ik word gemarteld. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe de rest dan gewoon ontspannen zit, terwijl ik tot de landing niet meer weet waar ik het moet zoeken. Sommige kinderen hebben er ook veel last van. Die mogen van mij echt alles bij elkaar krijsen als ze hetzelfde voelen.

Qua drukte op Schiphol en andere luchthavens houd ik nog steeds mijn hart vast voor de zomervakantie. Annuleren ze eerst de meest frequente vluchten met de meeste uitwijkmogelijkheden?

Met de brandstofstoring ging onze vlucht naar Tirana (Albanië) niet. De eerstvolgende vlucht ging 10 dagen later. Wij zijn toen naar Sofia (Bulgarije)gevlogen om met een internationale bus (waarvan er één ging op een bepaald tijdstip en die mochten we echt niet missen) door te rijden naar Skopje (Noord Macedonië) en vervolgens naar Ohrid om het 2e deel van onze vakantie nog mee te kunnen maken. Dat waren helemaal geen leuke dagen en als ik de berichten hoor/lees over de huidige drukte, dan durf ik dus echt geen vliegreis meer te boeken.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:31

mvdende schreef:
purny schreef:
Wat ben je toch weer lekker sociaal....
Mij boeit het niet. Ik heb ooit eens een keer een lange vlucht gehad met een baby, kind huilde 1 keer.

Dat zeg ik toch... een keertje een huilbui boeit mij niet.

Maar soms heb je vluchten waar vanaf instappen tot uitstappen hetzelfde kind continu zit te jengelen.... dat is gewoon niet tof.

Dan ook te dikke mensen, mensen die zweten, snurken , te breed zitten .... afin .... je kan wel bezig blijven.

Je weet het niet van te voren. Zeker met baby's en plotselinge oorpijn door het drukverschil.
Irritant: zeker, zoals zoveel dingen in het leven.
ruisonderdrukking aan. lekker muziekje op, adem in adem uit....

Ik ben afgelopen twee weken niet op schiphol geweest, omdat ik met longontsteking thuis zit. Maar daar heb ik niets aan gemist merk ik al.
Grote voordeel: ik kon mijn vlucht gratis cancellen

Iejoorr

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:50

Ik vlieg morgen om 18:30. Ben heel benieuwd! Iemand die toevallig weet hoe het smiddags op schiphol is? :o

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:59

Loretta, er bestaan oordopjes tegen de oorpijn. Ik gebruik ze ook, anders huil ik van de pijn bij vooral landen. Ze heten earplanes en zijn bij oa de apotheek te koop!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:16

mirm schreef:
Loretta, er bestaan oordopjes tegen de oorpijn. Ik gebruik ze ook, anders huil ik van de pijn bij vooral landen. Ze heten earplanes en zijn bij oa de apotheek te koop!

Thanks voor het meedenken! Helaas gebruik ik ze al... Ik weet niet waarom het bij mij niet werkt. De reviews waren positief. Ik weet ook niet of de pijn nog heftiger is zonder oordopjes en ik durf dat niet eens uit te proberen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:17

Bij mij werken die oordopjes ook niet. Enige wat bij mij werkt, is als een malle kauwgom kauwen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:54

_Lorette_ schreef:
mirm schreef:

Thanks voor het meedenken! Helaas gebruik ik ze al... Ik weet niet waarom het bij mij niet werkt. De reviews waren positief. Ik weet ook niet of de pijn nog heftiger is zonder oordopjes en ik durf dat niet eens uit te proberen.

Bij mij bleek de pijn zonder dopjes stuk minder dan met.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:46

_Lorette_ schreef:
mirm schreef:

Ik heb dopjes op maat laten maken bij Hans Anders. Zonder deze dopjes schreeuw ik echt het hele vliegtuig bij elkaar van de pijn. Gebruik ze ook met zwemmen. Misschien is dat wat? Want die standaard oordopjes die je bij de Kruidvat/apotheek kan kopen zijn prut.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:54

Vanmiddag super rustig! Om 14.12 aangekomen met de trein. Half uurtje later bagage ingecheckt en door de security.

Toen nog bijna 3 uur wachten tot vertrek van onze vlucht.

De rij bij burger king was langer dan de andere rijen..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:47

Wat ik hier hoor, is het vooral ‘s ochtends erg druk??

Mensen die rond/na de middag vliegen en er dan rond 7/8/9 uur zijn, terwijl dat met 3 uur van tevoren pas na 10en zou zijn??

Hier in Ierland hebben ze dus een soort van veemarkt-vakken gemaakt, je mag je koffers inchecken wanneer je aankomt maar de rij voor de douane mag je pas 2.5 uur van tevoren in, omdat bovengenoemde hier dus een probleem was. Mensen misten hun vliegtuig omdat andere passagiers die uren later pas vlogen veel te vroeg waren…

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:59

Sodera schreef:

Mensen die rond/na de middag vliegen en er dan rond 7/8/9 uur zijn, terwijl dat met 3 uur van tevoren pas na 10en zou zijn??

Hier in Ierland hebben ze dus een soort van veemarkt-vakken gemaakt, je mag je koffers inchecken wanneer je aankomt maar de rij voor de douane mag je pas 2.5 uur van tevoren in, omdat bovengenoemde hier dus een probleem was. Mensen misten hun vliegtuig omdat andere passagiers die uren later pas vlogen veel te vroeg waren…

Mijn man vloog laatst in de avond. Stond een forse rij die wel doorliep. Hij heeft er een uur over gedaan.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:32

Ladyson schreef:
Voor de EasyJet vliegers.. Ging de bagage balie bij jullie op het aangegeven moment open of kon het daarvoor al? Bij mij staat dat ie om 9.45 opent, maar ik vlieg 'al' om 11.45. Het is een piekdag, dus dat lijkt me nogal krap?

Ik gooi m nog even in de groep ;)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:56

Stampeltje schreef:
Mijn man vloog laatst in de avond. Stond een forse rij die wel doorliep. Hij heeft er een uur over gedaan.

Eerlijk? Een uur vind ik niks als ik verhalen hier en elders lees… ik heb voor deze enorme takkezooi ook wel vaker 30-60 min gewacht bij de douane.

Ik heb het meer over de 2+ uur wachtrijen die het nieuws halen…

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:51

Dit vind ik wel een schitterend verhaal:

Britse vrijgezellen vast op Schiphol, gaan met fiets naar Engeland

NOS schreef:
Veertien Britse mannen die in Amsterdam een vrijgezellenfeest hadden gevierd, konden afgelopen zaterdag niet meer naar huis, omdat hun vlucht vanaf Schiphol werd geannuleerd. Omboeken en het regelen van alternatief vervoer bleek vruchteloos. Maar de mannen waren niet voor één gat te vangen.
(...)
De Britse krant The Mirror omschrijft het als een "epische reis naar huis van 370 kilometer", en de bruidegom noemt de terugreis naar Engeland "de kers op de taart" van zijn vrijgezellenfeest. "Het was natuurlijk wel een stressvolle ervaring. Het leek een Top Gear-challenge of iets uit een film."

En wat ook prettig is:

Citaat:
Een van de vrienden van de bruidegom vertelt aan de krant dat de groep zeker 400 euro per persoon heeft uitgegeven aan de avontuurlijke route. Een woordvoerder van EasyJet zegt tegen de krant dat de luchtvaartmaatschappij "alle redelijke kosten" zal vergoeden die de mannen gemaakt hebben.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:22

Nobel01 schreef:
Ik vlieg over anderhalve week, s’morgens om 5.30 uur vertrek. Ik wil om een uur of 2 op het vliegveld zijn, kan ik dan ook al drukte verwachten?

Wij volgende week zondag ook. Mijn broertje, werkt als Kmar, op Schiphol, zegt dat dan vaak niet druk is omdat dat eerste vliegtuigen zijn.

Om 6.30 uur gaan we bijv 5 tegelijk. Hij raadde mij aan er 3 uur te zijn. Nu ga ik toch voor safe en wil ik er half 3 zijn haha

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:57

Ik ben ondertussen terug van vakantie. Helemaal niks van de drukte gemerkt op schiphol, heen en terug niet. Ik vloog heen op een dinsdag om 16.25 en aankomst terug was 01.20 op een woensdag. Het was wel druk op het vliegveld van Rhodos toen we terug vlogen, maar uiteindelijk waren we daar met 45 minuten doorheen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:01

Sodera schreef:

Ik ben in november al achter de douane in Dublin dus ik voorzie hopelijk geen problemen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:05

Ik twijfel of ik voor aanstaande zaterdag omboek naar Eindhoven. Ik vlieg 06.00 vanaf Schiphol of 07.15 vanaf Eindhoven, met alleen handbagage. Daar ik door COVID al de helft van mijn stedentripje mis, wil ik niet ook nog eens gezeur hebben over die vlucht.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:12

Eskimo schreef:
Ha iedereen, wij vliegen binnen 3 dagen naar Edinburgh met Easyjet, is het voldoende om 3 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn of toch voor de zekerheid 4 uur? De vlucht is om 13:15...

Nog even terugkomend op dit voor iedereen die nog moet vliegen: ruim 4 uur aanwezig maar alles ging vrij snel, geen last gehad van enorme rijen of chaos. Het viel dus allemaal gelukkig reuze mee! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:29

Ik ben aan het wachten buiten op 40 collega's. Helaas ging online inchecken niet dus straks naar de balie.
We vliegen om 16.10 met alleen handbagage. Ben benieuwd.
Afbeelding

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:53

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:12

Wij stonden vanmorgen om 9.30 op p3 parkeren en om 10 uur al door security. Alleen handbagage. Dus dat viel reuze mee. Ik zag dat het bij KLM incheck balies ook vrij rustig was. Nu nog even wachten op de vlucht :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:59

Wij waren met de hele groep binnen een uur overal doorheen. Nu wel in de rij voor de kroeg op Schiphol