Egypte 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:44

Bonnelover schreef:
We willen, toch, Egypte nog een x proberen. Zijn in maart geweest naar Hurghada. De zee was fantastisch maar ik vond waar we zaten verder niet veel te doen. En de mensen enorm opdringerig. Vind het zelf fijn om s'avonds nog even stukje te lopen en wat winkeltjes bekijken. Maar wil niet overal, ongeveer, naar binnen worden gesleurd. Hoe zijn jullie ervaringen van Sharm al sheik? Hoe is de bevolking daar. En is er ook veel koraal? Eventueel andere plekken in Egypte hoor ik ook graag de ervaringen

Ik vond zelf Sharm veel leuker dan Hurghada. Maar wil je echt in een resort of dat niet? Ik weet namelijk ook een hele leuke plek midden in een nationaal park waar je lekker de koraalriffen helemaal voor jezelf hebt. Je stapt s ochtends zo je tent uit, de zee in om te snorkelen, en het kost geen drol.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit Sharm kun je trouwens ook richting Dahab, daar heb je ook prachtige plekken met giga blauw water

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bonnelover

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:50

Dat ziet er goed uit Dorine92. Alleen krijg ik mijn man voor geen goud in een tent!
Willen het liefst All inclusief. Nomaal, in Griekenland, doen we dat niet. Maar vind eten in Egypte nog wel wat trikkie.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 02:18

Bonnelover schreef:
Dat ziet er goed uit Dorine92. Alleen krijg ik mijn man voor geen goud in een tent!
Willen het liefst All inclusief. Nomaal, in Griekenland, doen we dat niet. Maar vind eten in Egypte nog wel wat trikkie.

Zover ik van iedereen heb gehoord toen ik in Egypte was, zijn juist de all inclusive buffets daar 1 van de grootste risico's

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 09:28

Dorine92 schreef:
Bonnelover schreef:

Zover ik van iedereen heb gehoord toen ik in Egypte was, zijn juist de all inclusive buffets daar 1 van de grootste risico's

Nu 2x in Egypte geweest en beiden keren eigenlijk nergens last van gehad, zeker niet van de buffetten in de hotels. Laatste dag Egypte wél diaree, maar zéér zéér waarschijnlijk afkomstig van het "buffet" op de boot waar ik een dagje mee weg was. Weet wel zeker dat de hygiëne dáár niet zo strak is geweest als in het hotel.

Ook gewoon alles gegeten en gedronken, inclusief ijsklontjes, ze weten bij de grotere luxere hotels echt wel waar ze mee bezig zijn! Die leven van het westerse toerisme, op slechte recensies kwa eten (en überhaupt) zitten ze niet te wachten.

De keten Three Corners is van een Belgische eigenaar, en is zeer west Europees ingesteld. Three Corners Fayrouz is gewoon écht een goed hotel en eigenlijk alles wat Bonnelover zoekt: All inclusive, snorkelen, goed eten en met de shuttlebus in een paar minuten in het stadje Port Ghalib.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 10:07

Hmmm, ik vond het eten bij Fayrouz dan weer niet zo eigenlijk. Ik had vaak moeite iets lekkers te vinden.

Zijn er hier ook mensen zowel in Fayrouz als in Rihana geweest? Zijn die twee vergelijkbaar? En is Rihana een beetje te doen qua temperatuur in januari?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 10:12

Fitzroy schreef:
Hmmm, ik vond het eten bij Fayrouz dan weer niet zo eigenlijk. Ik had vaak moeite iets lekkers te vinden.

Zijn er hier ook mensen zowel in Fayrouz als in Rihana geweest? Zijn die twee vergelijkbaar? En is Rihana een beetje te doen qua temperatuur in januari?

Klopt, smaken bij Fayrouz zijn behoorlijk Egyptisch... maar om smaak valt te twisten. De kwaliteit is wél gewoon goed en ruim genoeg keuze. Ik als moeilijke eter heb in ieder geval m'n maag vol gekregen iedere dag. En soms is het ook gewoon zelf nadenken en iet "niet bestaand" zelf samenstellen: broodje, gekookt ei, sla, tomaat, komkommer, ui (ff bij de omelet vragen) kaas en je hebt bijna een volledige broodje gezond gemaakt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 09:47

Inmiddels is het weer een week verder.... vorige week heeft Corendon weer onze reis aangepast in overleg.
Nouja, kreeg 3 opties....
Nadat ze een maand geleden al hebben lopen rommelen in vertrek dag is het nu weer mis gegaan, ons hotel bleek overboekt te zijn .... nu gaan we dus 4 dagen later... en 4 dagen later terug.
T/m zaterdag mag Corendon wijzigen, hoop dat ze dat niet meer doen, maar kijk ook nergens meer van op.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:06

Nou lekker dan. Blij dat ik het altijd gewoon zelf regel dan heb je dat gezeur niet

Ben op dit moment bezig met mijn fotoboeken ontwerpen van Egypte. Ik maak van iedere vakantie altijd een fotoboek maar van Egypte heb ik zoveel mooie fotos gemaakt dat het 3 of 4 fotoboeken worden :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:14

Jeetje. Gelukkig zijn bij ons de tijden en vluchten enzo nog nooit aangepast. Ik moet nog boeken voor oktober. Wij vliegen sowieso liever vanuit Dusseldorf of Zaventum.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 07:18

In 10 jaar vliegvakanties heb ik dit nog nooit meegemaakt :o
Maar super vervelend is het wel. Gelukkig heb ik genoeg vakantie gepland om te wijzigen en is de werkgever van mijn man flexibel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:14

Ik kom even binnenvallen in dit topic! :o

Zojuist geboekt voor 8 dagen in november :D Een resort in Sharm El Sheikh! Ik ben in 2012 eens in Marsa Alam geweest en ooit ruim 25 jaar geleden in Hurghada geloof ik. Kwam nu een goede aanbieding tegen dus toch maar geboekt. Ben benieuwd!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 03:01

Ghostattack schreef:
Ik kom even binnenvallen in dit topic! :o

Zojuist geboekt voor 8 dagen in november :D Een resort in Sharm El Sheikh! Ik ben in 2012 eens in Marsa Alam geweest en ooit ruim 25 jaar geleden in Hurghada geloof ik. Kwam nu een goede aanbieding tegen dus toch maar geboekt. Ben benieuwd!

Lekker! Als je ook nog erop uit wilt, overweeg dan een dagje Dahab. Blue Lagoon is heel mooi.

Afbeelding

Je kunt ook prachtig paardrijden bij Dahab in de bergen

Afbeelding

En het is leuk om in Dahab de boulevard helemaal af te lopen. Als je het water aan de linkerhand hebt, kom je op een gegeven moment een prachtig blauw watertje tegen aan je rechterhand

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:17

Wij hebben ook een weekje geboekt, iemand nog tips? Voor ons de eerste keer Egypte, we hebben onze paspoorten klaar en hebben ook het e-visum al in orde gemaakt!

Wij verblijven in Sultan Bey El Gouna.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:44

BritHittepit schreef:
Wij hebben ook een weekje geboekt, iemand nog tips? Voor ons de eerste keer Egypte, we hebben onze paspoorten klaar en hebben ook het e-visum al in orde gemaakt!

Mag ik vragen wat je kwijt was aan het e-visum?
Ik heb er geen ervaring mee, enkel het visum ter plaatsen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:06

Kmbrly schreef:
BritHittepit schreef:

Mag ik vragen wat je kwijt was aan het e-visum?
Ik heb er geen ervaring mee, enkel het visum ter plaatsen.

Ik dacht iets van 88€ voor 2 maar daar zaten nog servicekosten op voor als er iets mis was

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:22

Wij kopen deze op t vliegveld bij aankost. Was €30,- kwijt per visum.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:42

:oo
Ja wij betalen op de luchthaven 25-30 euro pp.
Ik wist niet eens dat online ging

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:44

Wij verblijven in Sharm el Sheikh, ik begreep na kort Googlen dat je daar geen visum nodig hebt. Mits je in Sharm el Sheikh blijft en niet erbuiten gaat. Wij blijven 99% zeker op ons resort.. Dus dan hoeven we geen visum te hebben? Het is me niet helemaal duidelijk :')

En anders regelen we het gewoon bij aankomst, komt vast goed haha

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:27

Inderdaad, in sommige regio’s heb je geen visum nodig maar wij willen eventueel ook wel wat excursies doen dus we nemen het zekere voor het onzekere… daarom dat ik ook het evisum heb aangevraagd, het is iets duurder maar het geeft me een rustig gevoel dat alles in orde is als ik aankom… anders schiet ik daar in de stress en zo wil ik liever niet aan vakantie beginnen :+ ik ben graag goed voorbereid :))

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:03

Op vliegveld inderdaad €25,- betaald

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:30

Oh zo leuk om mij hier te melden. Wij gaan in maart 8 dagen naar jungle aqua park in Hurghada met 2 kids van 4 en 1,5 dan

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 14:15

Afbeelding

Het is hier fantastisch <3
Kan echt nog niks negatiefs ontdekken.... buiten het feit dat ik nog geen Nederlands gehoord heb ik het hotel :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:26

Lekker genieten! :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:12

x_Jeanine_x schreef:
[ Afbeelding ]

Het is hier fantastisch <3
Kan echt nog niks negatiefs ontdekken.... buiten het feit dat ik nog geen Nederlands gehoord heb ik het hotel :D

Haha dit is echt mijn grootste nachtmerrie. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 06:10

Gelukkig smaken verschillen Dorine92.
Voor ons echt even een vakantie niks moet, alles mag, opladen en ontspannen.
Gisteren rondje gelopen buiten het hotel, luchtbedje gescoord.
Ga zo even sporten in het hotel, ontbijten en richting zee, go pro & snorkel spullen mee en we zien wel!