Ik ben nu aan het luisteren naar Kleine Boodschap, de aflevering over hoe de muziek van Sirocco tot stand is gekomen. Voor de geïnteresseerden:
https://open.spotify.com/episode/2QwyQp ... ATaQNGLuZA
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Joehoe wij hebben spontaan een nachtje geboekt![]()
Nou ja spontaan , mijn moeder en zusje gaan in het weekend van 21 april en er mocht eigenlijk niemand mee omdat de rest in juni naar Düsseldorf gaat voor een concert. Mijn opa en oma zijn ook grote fan van de Efteling , maar mijn opa is niet meer vertrouwd om nog vanuit het hoge noorden naar Brabant te rijden. Mijn oma zei laatst al dat ze super graag nog een keer heen zou willen maar dat dat niet meer ging lukken![]()
Nu heb ik met mijn beste vriend stiekem een nachtje geboekt voor 4 personen plus 2 dagen Efteling. Ik wou het eigenlijk geheim houden voor mijn opa en oma , maar met name mijn oma wil graag dingen ver van te voren weten, dus hun ga ik het wel vertellen ze zullen het wel erg leuk vinden.
Mijn moeder en zusje ga ik lekker niks vertellen , we lopen ze daar wel tegen het lijf![]()
Ik heb er in ieder geval super veel zin in , de laatste keer was voor corona. Alleen jammer dat het spookslot al weg is en de Python in die periode dicht is maar goed dat mag de pret niet drukken.
Cayenne schreef:Wat leuk PabloBokt! Heb je de nieuwe aanpassingen nog opgemerkt?
Zijn er nog mensen die hier naar toe gaan?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/424 ... kt-me-diep
_Marjon_ schreef:Ik werkte nog in de Efteling toen mijn dochtertje zo jong was. En heb zoooveel foto's met paddenstoelen in het sprookjesbos. Heerlijk vond ik het, beetje rond dwarrelen. Kindje meelopen of in de buggy.
Heb vorig jaar opgezegd omdat ik toch niet zoveel meer ging. Wij konden eigenlijk alleen op woensdag maar dan had dochterlief zwemles. Nu niet meer, maar nu ben ik zwanger en mag ik heel veel attracties niet in. Maar wie weet als ik bevallen ben. Blijft altijd kriebelen hoor. Werk er inmiddels al 2.5 jaar niet meer.
Leuk om de Vijf Zintuigen tegen te komen. Daar heb ik ook nog een hoop tijd ingestoken voor het een en ander toen ik nog die-hard fan was.
xPabloBokt schreef:Cayenne schreef:Wat leuk PabloBokt! Heb je de nieuwe aanpassingen nog opgemerkt?
Zijn er nog mensen die hier naar toe gaan?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/424 ... kt-me-diep
Oh ja zeker! De verlichting is helemaal vernieuwd, die was echt prachtig en gaf enorm veel sfeer. Natuurlijk ook de nieuwe elfjes gezien, en Oberon heeft weer twee slippers aanhet regent weer in het Zompenwoud!
En bij de planeten misten er nog twee die toen naar beneden zijn gevallen doordat er een kabel was geknapt, dus dat was een beetje leeg haha. Maar die komen de komende weken nog terug.
De baan was ook weer enorm soepel. Het was goed te voelen dat ze daar flink onderhoud aan hebben gepleegd.
Kwam er net achter dat we met onze VIP kaarten van de Vriendenloterij gratis naar het Noordbrabants Museum kunnen, dus net meteen een tijdslot gereserveerd!
xPabloBokt schreef:Ja had hem gisteren gekeken! Echt ont-zet-tend gaaf, ben zo benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien. Enorm tof dat mensen met een beperking ook de hele wachtreis mee kunnen gaan maken.
mvdende schreef:Binnenkort weer een keertje naar de Efteling. Maar wat is het lastig een dag plannen waarop er geen grote attracties in onderhoud staan én buiten de vakanties/ bijzondere dagen om.
Zo is de Python tot 29 april dicht en de Baron vanaf 8 mei tot 18 mei Dan denk je mooi, dan kan ik dus tussen 29 april en 7 mei.. is het meivakantie en dus stervensdruk. 18 mei dan? Oh nee, Hemelvaart en dus druk...
Nu dus de planning in de week van 22 mei, maar dan sluit het park iedere dag om 18:00 al ipv 20:00. Beetje jammer dat ze alleen op "hele drukke dagen" langer open zijn en niet tijdens normale dagen.
Vroeger 10-15 jaar geleden kon je nog eens 10x achter elkaar in bijvoorbeeld de Vogel Rock of 5x Joris.... nu mag je überhaupt blij zijn als je de grote attracties 1x per dag kan doen ivm de lange wachttijden overal iedere keer....dat vind ik ergens best enorm jammer. Het is tegenwoordig zó druk in de Efteling....
leintje_ schreef:mvdende schreef:Binnenkort weer een keertje naar de Efteling. Maar wat is het lastig een dag plannen waarop er geen grote attracties in onderhoud staan én buiten de vakanties/ bijzondere dagen om.
Zo is de Python tot 29 april dicht en de Baron vanaf 8 mei tot 18 mei Dan denk je mooi, dan kan ik dus tussen 29 april en 7 mei.. is het meivakantie en dus stervensdruk. 18 mei dan? Oh nee, Hemelvaart en dus druk...
Nu dus de planning in de week van 22 mei, maar dan sluit het park iedere dag om 18:00 al ipv 20:00. Beetje jammer dat ze alleen op "hele drukke dagen" langer open zijn en niet tijdens normale dagen.
Vroeger 10-15 jaar geleden kon je nog eens 10x achter elkaar in bijvoorbeeld de Vogel Rock of 5x Joris.... nu mag je überhaupt blij zijn als je de grote attracties 1x per dag kan doen ivm de lange wachttijden overal iedere keer....dat vind ik ergens best enorm jammer. Het is tegenwoordig zó druk in de Efteling....
Hangt er heel erg vanaf op welke dag je gaat. Doordeweeks, zeker id winter, is het park rustig en staan er bijna geen wachtrijen. In het weekend en het hoogseizoen is het wel druk ja, maar het is mij id weekenden of het hoogseizoen nog nooit gelukt om meerdere ritjes achter elkaar te doen in attracties.
Ik ga zaterdag naar de efteling, heel veel zin in!
mvdende schreef:Ik ben gek op de Efteling, maar vind het de laatste jaren door de drukte steeds minder worden. Omdat je vroeger gemakkelijk alles meerdere keren per dag kon doen en nu moet je echt keuzes gaan maken, omdat alles op één dag gewoon niet mogelijk meer is.