Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:21

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:50

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:59

Ik wil er wel heel graag naar toe samen met een vriendin van mij :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:07

De kaartjes schijnen wel heel hard te gaan!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:09

Zebrastreep schreef:
Joehoe wij hebben spontaan een nachtje geboekt *\o/*

Nou ja spontaan , mijn moeder en zusje gaan in het weekend van 21 april en er mocht eigenlijk niemand mee omdat de rest in juni naar Düsseldorf gaat voor een concert. Mijn opa en oma zijn ook grote fan van de Efteling , maar mijn opa is niet meer vertrouwd om nog vanuit het hoge noorden naar Brabant te rijden. Mijn oma zei laatst al dat ze super graag nog een keer heen zou willen maar dat dat niet meer ging lukken -O-

Nu heb ik met mijn beste vriend stiekem een nachtje geboekt voor 4 personen plus 2 dagen Efteling. Ik wou het eigenlijk geheim houden voor mijn opa en oma , maar met name mijn oma wil graag dingen ver van te voren weten :') , dus hun ga ik het wel vertellen ze zullen het wel erg leuk vinden.

Mijn moeder en zusje ga ik lekker niks vertellen , we lopen ze daar wel tegen het lijf }:)

Ik heb er in ieder geval super veel zin in , de laatste keer was voor corona. Alleen jammer dat het spookslot al weg is en de Python in die periode dicht is maar goed dat mag de pret niet drukken.

Wat een enorm leuke verrassing voor je opa en oma. Hoop dat ze er van genieten gaan en ook van de voorpret.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:33

Cayenne schreef:
Wat leuk PabloBokt! Heb je de nieuwe aanpassingen nog opgemerkt?

Zijn er nog mensen die hier naar toe gaan?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/424 ... kt-me-diep

Oh ja zeker! De verlichting is helemaal vernieuwd, die was echt prachtig en gaf enorm veel sfeer. Natuurlijk ook de nieuwe elfjes gezien, en Oberon heeft weer twee slippers aan :Y) het regent weer in het Zompenwoud!

En bij de planeten misten er nog twee die toen naar beneden zijn gevallen doordat er een kabel was geknapt, dus dat was een beetje leeg haha. Maar die komen de komende weken nog terug.

De baan was ook weer enorm soepel. Het was goed te voelen dat ze daar flink onderhoud aan hebben gepleegd.

Kwam er net achter dat we met onze VIP kaarten van de Vriendenloterij gratis naar het Noordbrabants Museum kunnen, dus net meteen een tijdslot gereserveerd!
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 04-03-23 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:41

_Marjon_ schreef:
Ik werkte nog in de Efteling toen mijn dochtertje zo jong was. En heb zoooveel foto's met paddenstoelen in het sprookjesbos :)). Heerlijk vond ik het, beetje rond dwarrelen. Kindje meelopen of in de buggy.

Heb vorig jaar opgezegd omdat ik toch niet zoveel meer ging. Wij konden eigenlijk alleen op woensdag maar dan had dochterlief zwemles. Nu niet meer, maar nu ben ik zwanger en mag ik heel veel attracties niet in. Maar wie weet als ik bevallen ben. Blijft altijd kriebelen hoor. Werk er inmiddels al 2.5 jaar niet meer.

Leuk om de Vijf Zintuigen tegen te komen. Daar heb ik ook nog een hoop tijd ingestoken voor het een en ander toen ik nog die-hard fan was.

Hey Marjon!
Van Polles keuken was je toch toen? :)

Ik ga met mijn abonnement vaak iets van 3 uur. Alles op het gemak, heerlijk!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:51

Haha ik werkte inderdaad bij Polles Keuken ja :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:00

xPabloBokt schreef:
Cayenne schreef:
Wat leuk PabloBokt! Heb je de nieuwe aanpassingen nog opgemerkt?

Zijn er nog mensen die hier naar toe gaan?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/424 ... kt-me-diep

Oh ja zeker! De verlichting is helemaal vernieuwd, die was echt prachtig en gaf enorm veel sfeer. Natuurlijk ook de nieuwe elfjes gezien, en Oberon heeft weer twee slippers aan :Y) het regent weer in het Zompenwoud!

En bij de planeten misten er nog twee die toen naar beneden zijn gevallen doordat er een kabel was geknapt, dus dat was een beetje leeg haha. Maar die komen de komende weken nog terug.

De baan was ook weer enorm soepel. Het was goed te voelen dat ze daar flink onderhoud aan hebben gepleegd.

Kwam er net achter dat we met onze VIP kaarten van de Vriendenloterij gratis naar het Noordbrabants Museum kunnen, dus net meteen een tijdslot gereserveerd!

Dat klinkt goed zeg!
De regen in het Zompenwoud heb ik echt gemist! Fijn dat het weer terug is!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:59

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:09

Ja had hem gisteren gekeken! Echt ont-zet-tend gaaf, ben zo benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien. Enorm tof dat mensen met een beperking ook de hele wachtreis mee kunnen gaan maken.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 11:42

Ooh wat zit dit er tof uit zeg!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:43

Ik baalde eerst van het slopen van het spookslot , maar nu ik die wachtrij zie begin ik toch wel erg enthousiast te worden en ben ik reuze benieuwd naar het eindresultaat.

Ik baal misschien meer omdat ik de Kate Bush grafsteen graag wou zien. Inmiddels ben ik erachter dat dat decorstuk in de tentoonstelling van de efteling nu staat. Maar ik hoop stiekem op een terugkeer naar de nieuwe attractie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:30

xPabloBokt schreef:
Ja had hem gisteren gekeken! Echt ont-zet-tend gaaf, ben zo benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien. Enorm tof dat mensen met een beperking ook de hele wachtreis mee kunnen gaan maken.

Vraag me af hoe ze dat gaan doen?

Zoals de Vogelrock is echt verschrikkelijk! Vaak staat de rij bijna buiten en dan moet je je met 2 kinderen aan de arm door die rij heen werken, mensen willen je er niet door laten en je krijgt kwade blikken als je je er toch door wurmt. Zó niet tof voor iemand met autisme!

Dus als er een oplossing komt zodat je toch de wachtrij mee kan maken, zonder dat je daadwerkelijk in een rij vol mensen komt te staan: tof! Maar "gewoon" een wachtrij waar iedereen in staat gaat absoluut niet werken voor mensen met een mentale beperking, die juist gebruik maken van de mindervaliden ingang om de drukte van een wachtrij te voorkomen.

(En nee, je bent lang niet altijd eerder aan de beurt via de mindervalide ingang, maar je kan wél op een rustig punt wachten, zonder schouder aan schouder in de normale wachtrij te hoeven staan)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:44

Aan de ene kant denk ik het is niet fijn maar jij weet wel beter waarom je kinderen in aanmerking komen voor die ingang. Gewoon schijt hebben aan al die boze blikken je moet maar zo denken ze weten niet beter.

Ik heb ook een hekel als mensen dan gaan staren of boos worden. Heb het met cliënten ook wel eens gehad dat mensen staan te kijken alsof je een heel attractiepark mee hebt en met name ook bij dat soort uitjes. Maar bij je komen om te vragen ho maar.

Maar bij vogelrok is het ook wel een beetje vreemd dat die ingang halverwege zit.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:21

Ik zie net op Facebook een promo voorbij komen voor 70 jaar Efteling.
Ik vertrouw dit niet.Wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-04-23 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd uit het bericht.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:45

Ik ga niet eens op de link klikken. 70 jarig jubileum Efteling was vorig jaar, dus sowieso onzin..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 16:54

Ja dit is sowieso oplichting. Efteling biedt nooit tickets aan via facebook. Er is één officieel kanaal en één kanaal voor abonnementhouders en buiten dat is er niks.

En inderdaad, 70 jarig jubileum was vorig jaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:13

Binnenkort weer een keertje naar de Efteling. Maar wat is het lastig een dag plannen waarop er geen grote attracties in onderhoud staan én buiten de vakanties/ bijzondere dagen om.

Zo is de Python tot 29 april dicht en de Baron vanaf 8 mei tot 18 mei Dan denk je mooi, dan kan ik dus tussen 29 april en 7 mei.. is het meivakantie en dus stervensdruk. 18 mei dan? Oh nee, Hemelvaart en dus druk...

Nu dus de planning in de week van 22 mei, maar dan sluit het park iedere dag om 18:00 al ipv 20:00. Beetje jammer dat ze alleen op "hele drukke dagen" langer open zijn en niet tijdens normale dagen.

Vroeger 10-15 jaar geleden kon je nog eens 10x achter elkaar in bijvoorbeeld de Vogel Rock of 5x Joris.... nu mag je überhaupt blij zijn als je de grote attracties 1x per dag kan doen ivm de lange wachttijden overal iedere keer....dat vind ik ergens best enorm jammer. Het is tegenwoordig zó druk in de Efteling....

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:19

Liesje89 schreef:
Ik ga niet eens op de link klikken. 70 jarig jubileum Efteling was vorig jaar, dus sowieso onzin..

Link is gewoon een Facebook pagina/profiel.
Op een link in een post erop zou ik niet klikken.
Maar in de comments zie ik wel dat vele mensen erin getrapt zijn en dit niet doorhebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:23

Ik heb echt nog nooit een grote wachtrij mee gemaakt bij Vogelrok?
Bij Joris is het idd wel vaak drukker.
Wij gaan meestal op een woensdag. Dan is het vaak erg rustig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:37

Ik ga morgen 2 dagen naar de efteling! Super veel zin in *\o/*

Het weer wordt redelijk zo te zien.

Mijn moeder weet nog steeds van niks dat we haar en mijn zusje komen verassen. Het is moeilijk stil te houden maar gelukkig vanaf morgen hoeft dat niet meer.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:44

mvdende schreef:
Binnenkort weer een keertje naar de Efteling. Maar wat is het lastig een dag plannen waarop er geen grote attracties in onderhoud staan én buiten de vakanties/ bijzondere dagen om.

Zo is de Python tot 29 april dicht en de Baron vanaf 8 mei tot 18 mei Dan denk je mooi, dan kan ik dus tussen 29 april en 7 mei.. is het meivakantie en dus stervensdruk. 18 mei dan? Oh nee, Hemelvaart en dus druk...

Nu dus de planning in de week van 22 mei, maar dan sluit het park iedere dag om 18:00 al ipv 20:00. Beetje jammer dat ze alleen op "hele drukke dagen" langer open zijn en niet tijdens normale dagen.

Vroeger 10-15 jaar geleden kon je nog eens 10x achter elkaar in bijvoorbeeld de Vogel Rock of 5x Joris.... nu mag je überhaupt blij zijn als je de grote attracties 1x per dag kan doen ivm de lange wachttijden overal iedere keer....dat vind ik ergens best enorm jammer. Het is tegenwoordig zó druk in de Efteling....

Hangt er heel erg vanaf op welke dag je gaat. Doordeweeks, zeker id winter, is het park rustig en staan er bijna geen wachtrijen. In het weekend en het hoogseizoen is het wel druk ja, maar het is mij id weekenden of het hoogseizoen nog nooit gelukt om meerdere ritjes achter elkaar te doen in attracties.

Ik ga zaterdag naar de efteling, heel veel zin in! :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:10

leintje_ schreef:
mvdende schreef:

Hangt er heel erg vanaf op welke dag je gaat. Doordeweeks, zeker id winter, is het park rustig en staan er bijna geen wachtrijen. In het weekend en het hoogseizoen is het wel druk ja, maar het is mij id weekenden of het hoogseizoen nog nooit gelukt om meerdere ritjes achter elkaar te doen in attracties.

Ik ga zaterdag naar de efteling, heel veel zin in! :D

Vroeger ging dat best. Kan me één speciale dag in de zomervakantie 2001 of 2002 nog prima herinneren. De dag dat we de Vogelrock leerden kennen. We zijn er die dag dan z'n 10x op z'n minst in geweest.

Dat hoef je nu op een zomervakantie dag echt niet meer te proberen!

Ook de jaren daarna vaak zat op een weekenddag of in een schoolvakantie geweest zonder extreme rijen, het lijkt echt van de laatste 10 jaar ofzo dat het continu stervens druk is.

Ik ben gek op de Efteling, maar vind het de laatste jaren door de drukte steeds minder worden. Omdat je vroeger gemakkelijk alles meerdere keren per dag kon doen en nu moet je echt keuzes gaan maken, omdat alles op één dag gewoon niet mogelijk meer is.

Voor nu staat de laatste week mei op de planning en ik hoop op goed weer! Een lekkere 20+ graden en mooi zon zou fantastisch zijn. Heb er erg veel zin in en hoop op een rustig park die week.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:52

mvdende schreef:
Ik ben gek op de Efteling, maar vind het de laatste jaren door de drukte steeds minder worden. Omdat je vroeger gemakkelijk alles meerdere keren per dag kon doen en nu moet je echt keuzes gaan maken, omdat alles op één dag gewoon niet mogelijk meer is.

Niet zo gek dat je nu niet alles meer op 1 dag kan doen in vergelijking met twintg jaar geleden. Er zijn een stuk meer actracties bijgekomen. Twintig jaar geleden was het ook druk, volgens mij zelfs drukker omdat de Efteling toen nog niet 365 dagen per jaar open was. Ik schrik trouwens wel van de prijs, dat is ook erg verandert. Had je voorheen alleen zomer, winterkaartjes, nu heb je voor bijna elk seizoen of dag een apart kaartje. (Ok, beetje overdreven, maar wel een stukkie meer.)

En MvdEnde, jij hoeft toch niet perse in een weekend? Op dinsdag is het vaak rustiger, misschien kan je dan wel overal in zonder heel lang te wachten. En verder vooral de wachttijden in de app in de gaten houden waar het op dat moment druk is, logische routes plannen waardoor je meer moet lopen en eet en drinkpauzes in de wachtrij houden. Dat scheelt al een hoop tijd. :+