IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:12

Gaaf dat je wil gaan! Ik zou er wel ff goed over nadenken. Voor veel watervallen moet je wel een stukje lopen en ook over hobbeldebobbel paadjes. Veel bergen, trappen etc op.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:16

Bedankt voor je snelle antwoord! :D We gaan er wel goed over nadenken inderdaad!

Heb je voor ons tips/adviezen?

Travellust

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:20

Ik ben bang dat een week erg krap wordt om veel te zien, zeker als je nog een stukje wilt rijden. Vorig jaar winter ben ik naar IJsland geweest en heb het hele eiland rond gereden. En soms denk ik, had daar ook nog wel even willen kijken.

Ik denk dat het voor jullie er ook een beetje aan ligt wat je graag zou willen zien en waar in IJsland je precies heen wilt...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:22

gribaldi schreef:
Ik ben bang dat een week erg krap wordt om veel te zien, zeker als je nog een stukje wilt rijden. Vorig jaar winter ben ik naar IJsland geweest en heb het hele eiland rond gereden. En soms denk ik, had daar ook nog wel even willen kijken.

Ik denk dat het voor jullie er ook een beetje aan ligt wat je graag zou willen zien en waar in IJsland je precies heen wilt...

Oke, ja we zitten niet echt gebonden aan een week iets langer zou ook kunnen natuurlijk! We willen zoveel mogelijk highlights van het land zien :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:07

Oke :)

En willen jullie dan iets toeristisch of niet haha. Ik ben zelf een voorstander van de niet toeristische trekpleisters :'), maar dat is voor iedereen anders natuurlijk :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:22

Ja lastig, we hebben nu op internet wat bezienswaaridgheden opgezocht die je echt moet zien volgens de websites maar dat zijn voornamelijk toeristische plekken denk ik?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:53

Blue Lagoon, Golden Circle, Gullfoss dat soort dingen zeker?

Al vond ik Gullfoss wel erg mooi!
Reykjavik vond ik niet heel spectaculair.

Westfjords vond ik ook erg mooi :) Heb je niet veel dus daar moet je dan ook echt wel van houden.
Northeast heb je Akureyi (skigebied) maar ook veel te doen.
Husavik is een van mijn favorite plaats <3

Skaftafell, Hoffell, zijn ook mooi :j

Wat mis ik het toch zeg, IJsland <3

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:37

gribaldi schreef:
Blue Lagoon, Golden Circle, Gullfoss dat soort dingen zeker?

Al vond ik Gullfoss wel erg mooi!
Reykjavik vond ik niet heel spectaculair.

Westfjords vond ik ook erg mooi :) Heb je niet veel dus daar moet je dan ook echt wel van houden.
Northeast heb je Akureyi (skigebied) maar ook veel te doen.
Husavik is een van mijn favorite plaats <3

Skaftafell, Hoffell, zijn ook mooi :j

Wat mis ik het toch zeg, IJsland <3

Ja dat soort dingen stonden er inderdaad op!
Ik ga het allemaal opschrijven en uitzoeken :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:42

Let wel dat sommige plaatsten uit elkaar liggen, kan je nog veel meer geven hoor maar dan is het misschien handiger dat je eerst weet waar je heen gaat. Ik heb namelijk elke dag bijgehouden wat ik gedaan heb dus mocht je info willen over iets, laat maar weten :)

Weet je al wat jullie gaan doen qua slapen? Hotel oid?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:14

gribaldi schreef:
Let wel dat sommige plaatsten uit elkaar liggen, kan je nog veel meer geven hoor maar dan is het misschien handiger dat je eerst weet waar je heen gaat. Ik heb namelijk elke dag bijgehouden wat ik gedaan heb dus mocht je info willen over iets, laat maar weten :)

Tips voor overnachtingen die betaalbaar zijn?
Daar hang ik nu echt een beetje op. Denk er haast over om een extra tas in te boeken ene en tentje mee te nemen. Ik vind 160 euro voor een nacht met 2 personen echt te duur.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:20

Machie schreef:
gribaldi schreef:

Daar hang ik nu echt een beetje op. Denk er haast over om een extra tas in te boeken ene en tentje mee te nemen. Ik vind 160 euro voor een nacht met 2 personen echt te duur.

Yep, niet naar IJsland gaan.....
Serieus, het is niet grappig hoe de prijzen van overnachtingen zijn gestegen de laatste tijd (en het was al niet goedkoop).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:28

Tickets hebben we al geboekt :+
Maar t slaat soms echt nergens op. Ik hoop dat ik nog wat boerderijen met gastenverblijven vind voor overnachtingen. Hotels en huisjes slaan we iig over, dat slaat echt helemaal nergens meer op.
Dus als iemand tips heeft... :D

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:42

gribaldi schreef:

We willen meerdere hotels boeken dus niet op 1 plaats verblijven

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:13

Toch gaan wij voor de huisjes. Ik wil gewoon een eigen keuken hebben en niet elke avond uit moeten gaan eten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:05

Machie schreef:
gribaldi schreef:

Tent mee ;)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:13

Wij hebben veel in cottages geslapen, paar airbnbs. Wij zijn niet echt van die kampeerders dus dan is IJsland denk ik best heftig om te beginnen :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:24

Kuggur, haha nou IJsland is duur maar dat hadden mensen van te voren ook kunnen zien. Dus ik zou zeker wel naar IJsland gaan als je "iets" meer te besteden hebt ;)

Machie, tip: zet de app airbnb op je telefoon :))
Ik heb de eerste nacht geboekt en de rest niet geboekt en op de bonnefooi gaan rijden onder het mom van, zie wel waar ik slaap. Heb altijd iets kunnen vinden. airbnb is echt wel fijn, je krijgt meestal nog ontbijt ook :P Ik heb echt in heel veel goede gezeten, maar in deze tijden moet je wel opletten dat sommige dicht zijn. (althans maanden december en januari)
Als ze toevallig wel open willen gaan voor je, want ja het was altijd maar 1 nacht had je wel goede kamer keus :')
Heb 1x huisje gehuurd en toen was het een kleine maar er was niemand op dat park dat we een grote kregen, hot tub en Noorderlicht, *\o/* <3

Heb ook ergens gezeten waar ik laat aankwam en aanbelde of er plek was. Man was heel vriendelijk en we konden terecht. (zat dan geen ontbijt bij maar dat maakte niet uit, wel een keuken dus koken kon) We hadden nog niet betaald en zouden dat de volgende dag doen, enkel die man nergens meer te bekennen :') Hebben het netjes in zijn brievenbus gestopt.
Er was daar letterlijk niks, behalve verschillende baden van 30 graden tot 45 graden <3

In de meeste toko's kun je gewoon koken hoor, en uiteten gaan is in sommige gevallen veel goedkoper dan eten kopen in een supermarkt :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:29

Ik denk dat je dat in het hoogseizoen niet hoeft te proberen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:39

Nee klopt, daarom ga ik ook niet in het hoogseizoen ;)
Al die toeristen...

Nu hadden we eerste deel van de reis ontzettend last van Chinezen. Ik werd er gek van!
In 1 hostel had ik fans, ze bleven maar om mij heen hangen, praten en doen. Zelfs met het ontbijt, blijf gewoon van mij af.. :')
2e deel van de reis gelukkig geen Chinezen meer gezien...

Maar goed terugkomend op het hoogseizoen, ja dan moet je wel van te voren reserveren maar er is zoveel - mits je niet op stille plaatsen komt - dat ik mij dan er ook niet zo'n zorgen over zou maken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:40

De ironie.....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:52

Waarom wil je niet dat mensen naar IJsland komen? Verpesten ze het land voor je?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:53

Dan verkijk je je daar toch wel op hoor gribaldi, tenzij je voor echt de hoofdprijzen wilt overnachten maar daar werd juist niet om gevraagd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:58

gribaldi schreef:
Waarom wil je niet dat mensen naar IJsland komen? Verpesten ze het land voor je?

Als deze opmerking op míj ís gericht, zou ik je aanraden te reageren op wat ik schrijf, ipv je eigen (incorrecte) interpretaties daarvan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:10

Fenrir schreef:
Dan verkijk je je daar toch wel op hoor gribaldi, tenzij je voor echt de hoofdprijzen wilt overnachten maar daar werd juist niet om gevraagd.

Hoezo? Ik heb rondgetrokken (wellicht niet in het hoogseizoen) maar ik weet goed wat de prijzen zijn hoor wat dat betreft. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt...
Ik heb overnacht voor €5,- dus...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:14

Ik heb het over niet boeken in het hoogseizoen. Ik heb twee keer op IJsland gewerkt en rondgereisd waaronder ook tijdens het hoogseizoen en op de meeste plekken is het toch echt wel verstandig vooraf te boeken omdat het flink vol zit. Zeker de laatste paar jaar met het stijgende toerisme.