Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:34

Haha ja ik zou persoonlijk niet in Londen willen wonen, vanwege de prijzen en de afstanden :=

Mijn schoonfamilie woont in Zuid Wales en dat vind ik een hele fijne omgeving, ik denk dat wij daar uiteindelijk ook heen willen :) Wonen is er ook vrij goedkoop, er is wel wat minder werk/minder hoge salarissen maar daar heb je dan geen last van neem ik aan.

Spannend, succes met je zoektocht :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:22

phormicola schreef:
Nou ik vind Londen natuurlijk fantastisch, maar dat is waarschijnlijk een beetje ambitieus :))

Wales vind ik ook fantastisch, of rond Kevenston. Maar Schotland zou ik ook prima vinden. Het hangt een beetje van de prijzen af ook. Voor mijn bedrijf heb ik 90% genoeg aan internet business, dus ik kan overal naar toe :D

Eerst maar eens volgens jaar rond gaan touren!

Dan zou ik wel weten waar ik ging zitten :j Yorkshire!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:04

Vertel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:30

Als je in een mooie stad wil zitten, ga je naar York, of als je wat meer geld hebt, Harrogate.

Je zit dan wel vlak bij de grote verbindingswegen naar het zuiden maar zonder de achterlijke drukte van de noordelijke industie rondom Leeds.

Vind je dat te noordelijk, zou ik rondkijken zuidelijk van het Peakdistrict, zeg maar rondom Burton upon Trent.
Je zit dan echt heel centraal met beide grote noord-zuid-verbindingen onder handbereik en als je het tactisch kiest, ook een goede spoorverbinding.

Ik zou er op die manier ingaan. Kijken welke factoren belangrijk zijn en op basis daarvan je vestigingsplaats kiezen (je persoonlijke voorkeur kun je altijd wel ergens kwijt) en me niet laten leiden door de waan van de naam London en meer van dat soort gebakken lucht.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:01

Ik zou persoonlijk niet in het noorden willen zitten :o De mensen en de cultuur zijn er toch een stuk anders.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:12

Ahahah, as a Northerner I take offence in that. Maar heb je ook wel een beetje gelijk in, maar we zijn niet allemaal zo gek als bij geordie shore.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:17

Eulogy schreef:
Ik zou persoonlijk niet in het noorden willen zitten :o De mensen en de cultuur zijn er toch een stuk anders.

Maar is "anders" dan hetzelfde als "slechter"??
Het verschil tussen Groningers en Limburgers is ook best groot, maar om het ene nou af te zetten tegen het andere..... nou nee.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:20

Mijn ex kwam uit Barnsley en studeerde in Liverpool dus het is niet zomaar een ongegrond vooroordeel hoor haha :D Heb in Birmingham ook een tijd huisgenoten uit Sheffield en Newcastle gehad.

Er is niks mis mee hoor en voor weekendjes weg en zo vind ik het Noorden echt heerlijk (leuke steden en prachtige natuur :D ) maar persoonlijk bevalt het me in het zuiden beter :) De verschillen vind ik toch wel duidelijk aanwezig.

Ikke: ik had het niet zo handig verwoord misschien, bedoelde inderdaad niet slechter!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:22

Ik woon sinds 3 maanden op Isle of Man, geldt dat ook in dit topic :D? Zou er wel bij willen horen :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:43

woepsie90 schreef:
Ik woon sinds 3 maanden op Isle of Man, geldt dat ook in dit topic :D? Zou er wel bij willen horen :o

Isle of man is toch waar die serie over is geweest op NatGeo? :))

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:39

KimD schreef:
woepsie90 schreef:

Isle of man is toch waar die serie over is geweest op NatGeo? :))

Ja maat die heb ik nooit gezien en ik hoor er hier ook niemand over :o wel de trailer gezien, echte amerikaanse nepperij lijkt me :+

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:49

Wat leuk Woepsie, hoe bevalt het? Heb je daar werk gevonden?

Ik woon in Zuid-Wales en kan het zeker aanraden! Vooral de vriendelijkheid van de mensen hier is echt opvallend.
Mijn paard is inmiddels ook helemaal gewend en heeft dikke billen gekregen van de heuvels hier haha!
Laatst lekker buitenritje gemaakt, we rijden dus door dit soort landschappen..... ik mag niet klagen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn momenteel aan het zoeken naar een huurhuisje, hebben nu een appartement boven mijn werk maar willen graag een eigen huisje met een tuin, al wat bekeken maar nog niet gevonden wat we zoeken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:10

Wat gaaf Careano! <3 Jij weet zeker niet toevallig of je daar in de buurt ook ergens paarden kunt huren of een buitenrit kunt boeken oid?

Niemand woont hier in Londen, toch? Ik moet volgende week vrijdag naar de ambassade om een nieuw paspoort aan te vragen -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:26

Is dat zo lastig daar?

Eigenlijk zit ik toch stiekem naar Londen te kijken. Ik heb een vrij ambitieuze droom en die sector zit toch echt in Londen. Ook zie ik dat personal trainers erg goed betaald krijgen aldaar en er zijn redelijk betaalbare wijken die ook nog kindvriendelijk zijn. Misschien toch niet zo gek als ik dacht :))

Het enige probleem zou kinderopvang zijn, dat schijnt erg duur te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:32

Careano schreef:
Wat leuk Woepsie, hoe bevalt het? Heb je daar werk gevonden?

Ik woon in Zuid-Wales en kan het zeker aanraden! Vooral de vriendelijkheid van de mensen hier is echt opvallend.
Mijn paard is inmiddels ook helemaal gewend en heeft dikke billen gekregen van de heuvels hier haha!
Laatst lekker buitenritje gemaakt, we rijden dus door dit soort landschappen..... ik mag niet klagen!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wij zijn momenteel aan het zoeken naar een huurhuisje, hebben nu een appartement boven mijn werk maar willen graag een eigen huisje met een tuin, al wat bekeken maar nog niet gevonden wat we zoeken.

Wauw prachtig! Ziet er herkenbaar uit, dat landschap ;-). En je paard is prachtig! Zelfde kleurtje als de mijne :-). Mijn man heeft hier een mooie baan aangeboden gekregen, zodoende! Prachtig eiland, erg lieve mensen maar wel heel erg 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'. Hele luie instelling wat betreft hygiene ook (persoonlijk, en in en om het huis), lijkt soms Frankrijk wel, alles is hier slecht onderhouden :+ vraag me af of ik die instelling ooit ga overnemen, hoop het niet :D. Wij wonen in een cottage met grote tuin rondom, tegen een heuvel aan en naast een pensionstal met 54 stallen... Bevalt dus prima hier :D.

Hopelijk vind jij ook zo'n mooi plekje! Komt vast goed! Ik ben nog nooit in Wales geweest maar lijkt me super mooi...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:36

phormicola schreef:
Is dat zo lastig daar?

Eigenlijk zit ik toch stiekem naar Londen te kijken. Ik heb een vrij ambitieuze droom en die sector zit toch echt in Londen. Ook zie ik dat personal trainers erg goed betaald krijgen aldaar en er zijn redelijk betaalbare wijken die ook nog kindvriendelijk zijn. Misschien toch niet zo gek als ik dacht :))

Het enige probleem zou kinderopvang zijn, dat schijnt erg duur te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hoe oud is je kindje? Onze 3 jarige dochter gaat naar de pre-school en dat kost £15 per ochtend (3 uurtjes incl hapje drankje). Maar we krijgen elk (pre)schooljaar standaard £800 vergoeding van de overheid op dit eiland. Dat is per kind. Gezinnen met speciale "stempels" (werkloos, arbeidsongeschikt, gehandicapt, etc) krijgen £1100. In Engeland is dit misschien niet helemaal hetzelfde, maar een klein beetje...?
Dagopvang weet ik niet, sorry!
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 12-07-16 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:37

Eulogy schreef:
Wat gaaf Careano! <3 Jij weet zeker niet toevallig of je daar in de buurt ook ergens paarden kunt huren of een buitenrit kunt boeken oid?

Niemand woont hier in Londen, toch? Ik moet volgende week vrijdag naar de ambassade om een nieuw paspoort aan te vragen -O-

Je kunt daar wel buitenritten boeken :j :j

Omdat ik er graag van tijd tot tijd terug kom: http://www.fivesaints.com
maar dat komt wellicht ook wel omdat de heer des huizes een goede techneut is en dat spreekt mij als techneut natuurlijk ook aan :D en ik ben ook lid van de Dewi-fanclub :D

Over de vriendelijkheid van de Welshmen heb ik nog wel een leuke anecdote: Ik was alleen op vakantie in wales en stapte net voor zes uur een pub binnen om wat te eten (dat mocht toen pas vanaf zes uur opgenomen worden) en klokslag zes zit die hele tent mudvol locals; echt in een minuut! Een paar mannen die aan mijn tafel waren komen zitten (netjes gevraagd) wilden weten of die NL-auto op de parkeerplaats van mij was; ja dus. Waar aan alle tafels Welsh gesproken werd, werd aan "mijn" tafel Engels gesproken want ik werd wel geacht mee te doen aan het gesprek en waar het locale info betrof kreeg ik ook wat achtergrondinfo. Daar heeft Wales wel punten gescoord bij mij............

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:39

Eulogy schreef:

Oe jah, das rot... Als je er 5 jaar of langer woont mag je britse nationaliteit aanvragen toch? Dan hoef je niet meer per se naar de ambassade voor een NL paspoort. Volgens mij mag je ook twee nationaliteiten hebben...? Succes in ieder geval!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:03

Tof, bedankt voor de link Ikke! Mijn ouders komen een weekje langs in augustus en aangezien mijn moeder ook rijdt leek het me leuk om ergens een buitenrit te doen :)

Ik herken dat ook heel erg, dat ze zo vriendelijk zijn in Wales. Zelfs in Cardiff. Ze zijn inderdaad ook erg geïnteresseerd als ze horen dat je uit Nederland komt :D Ja, ik wil over een aantal jaar best in Zuid Wales wonen. Stuk goedkoper ook.

Woepsie90: ja, dat klopt, maar je raakt op het moment volgens mij wel je Nederlandse nationaliteit kwijt als je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt en dat wil ik niet, zeker niet nu met het hele Brexit gedoe := Ach, paspoort aanvragen is eens in de 10 jaar als het goed is en ik woon gelukkig niet zo heel ver van Londen af. Een gedoe is het wel, moet ook helemaal naar een speciale fotograaf voor foto's omdat de eisen voor paspoortfoto's in de uk anders zijn dan in Nederland. Ach, het is voor een goed doel, we gaan naar Bali in september :D

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:25

Hallo allemaal!
Ik woon nu nog in Nederland maar zit erover na te denken om na de middelbare school naar Engeland te gaan. Dat duurt nog twee jaartjes, maar ik wil sowieso graag meelezen in dit topic en als jullie het oké vinden ook wat vraagjes stellen :)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:19

Nomaal, kan je dual nationaliteit aannemen, iedereen raadt mij dat nu aan met brexit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:22

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verliezen

Volgens mij niet hoor, helaas :) Tenzij ik trouw en dan de Britse nationaliteit aanvraag, dat zou uiteindelijk ook best wel een optie kunnen zijn.

Edit: maar ik heb ook nog eens de Griekse nationaliteit en daar kun je geen afstand van doen, dus misschien wordt het dan ook wel erg ingewikkeld.

En lotje, natuurlijk mag je vragen stellen! :D Wil je in de UK gaan studeren?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:52

Oh, ik woon in Belgie en ik dacht dat voor alle landen in de EU gelde dual nationaliteit

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:34

Yes haha, daar studeren, en als het me bevalt daar ook blijven. Ik zit alleen erg te twijfelen in welke stad. Over het algemeen in het zuiden wel duurder, maar ik ben nog nooit echt in het noorden geweest en wel heel vaak in het zuiden dus ik weet niet hoe het daar überhaupt is.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:58

Vraagje uit nieuwsgierigheid!
Wie heeft er in Engeland allemaal een paardje en wat voor soort stalling heb je? Wat zijn de stalkosten en wat krijg je daarvoor terug? Vind het een leuk onderwerp maar is moeilijk te vergelijken met de NL stallingen dus zodoende :).

Ik betaal £35 per week
- incl hooi
- incl stro
- hele grote stal
- opbergruimte tack etc
- ik mest uit en voer hem zelf
- dag en nacht weidegang, maar op moment alleen overdag. Ik zet hem er elke ochtend in. Stalmeester haalt hem elke avond om 22h binnen.
- water in stal en wei moet ik ook zelf regelen
- longeerton zonder bodem dus amper te gebruiken
- geen bak

Soort DIY/Part livery pakket dus! Maarrr binnenkort ga ik hem verhuizen want voel me er niet thuis, geen rijfaciliteit in de buurt en stal is te ver weg van huis...

En jullie? Kom maar door :)!