Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:27

Iemand per November beschikbaar in Canada, met workpermit:

Citaat:
High Places horsemanship is looking for an assistant/intern for an 17 stall reining operation. Onsite living accommodations are provided and compensation is fair. Duties include stalls, feeding, saddling, grooming and riding depending on experience. An average day is 12 hours, 6 days a week. Lots of experience is not a requirement, but a great attitude and work ethic is. Please PM me if you are interested. Start date November 1. We are located just north of Cochrane.

Super mensen, hard werken maar een top werkomgeving!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:38

_Linda schreef:

Citaat:
High Places horsemanship is looking for an assistant/intern for an 17 stall reining operation. Onsite living accommodations are provided and compensation is fair. Duties include stalls, feeding, saddling, grooming and riding depending on experience. An average day is 12 hours, 6 days a week. Lots of experience is not a requirement, but a great attitude and work ethic is. Please PM me if you are interested. Start date November 1. We are located just north of Cochrane.

Mag ik vragen wat ze betalen per uur?

Equisync

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:44

Hallo lieve medebokkers :)

Ik loop al een tijd met een idee in mijn hoofd rond en wil dit waarschijnlijk toch ooit waar gaan maken.
Het punt is: ik wil een keer naar Canada, en het liefst voor een paar weken/maanden om dan wat van het land te zien en ook om te kunnen werken. En ja, op een ranch als het even kan.

Is het realistisch om te denken dat ik wel even naar Canada ga? Natuurlijk hou ik er rekening mee dat ik hier genoeg geld voor beschikbaar heb, ik heb sowieso pas contract verlenging gekregen dus ik ga niet voor 2017 waarschijnlijk(ben tegen die tijd 22/23).
Maar is dit echt te doen? En hoe pak ik zo iets aan? Hoe vind je ranches waar ze mensen zoeken? Ik neem aan dat je dit allemaal van te voren moet doen ook ivm visums etc.

Wie kan me hier wat tips over geven? Zijn er mensen met ervaring hierin? Die in Canada zijn geweest?
Nu ga ik weer even verder het topic doorlezen haha :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:14

UK_eef schreef:

1000/month + housing. Het is dus een combinatie van stage en werken en mochten er meer paarden in training genomen kunnen worden met de extra hulp, dan is er ook groei mogelijkheden wat salaris/maand betreft.

Wel een werk waar je fit voor moet zijn en ook verantwoordelijkheid kan dragen zodat er niet altijd gecheckt moet worden of alle paarden bijv gevoerd zijn of dat ze water hebben.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:25

@ superassie: in het Canada topic zijn aantal mensen die je vragen kunnen beantwoorden [BEU] Canada .

Op een toeristenvisum is het legaal om max. 4 weken per plek op een boerderij voor room/board te werken. Wil je btaald krijgen of langer dan moet je een WHP (=open werkpermit) aanvragen.

Er zijn genoeg ranches, vnl Saskatchewan, Alberta, BC. Dan is er een groot verschil tussen duderanches of een working ranch. Wil je betaald krijgen, heb je meer kans op een duderanch (dus toeristen).

Working ranches heb je toch wat ervaring nodig als je betaald wilt krijgen: ie. kunnen ropen, weten hoe je voor cattle zorgt, kunnen uitkalveren, tractor rijden etc. Voor kost en inwoning zijn er genoeg opties. www.helpx.net, www.workaway.info .

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:18

Is iemand nog opzoek naar een super plek om te woofen en voor 2nd year visa in Australië? Wij zijn dringend opzoek naar iemand..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:54

Bedankt voor je antwoord _Linda! Dat verduidelijkt al een hoop. Had het Canada topic inderdaad ook gevonden, zal daar eens in neuzen vanavond :)
Kost en inwoning is voor mij prima, ik ga puur voor de ervaring en om het een keer meegemaakt te hebben.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:05

nijnthju schreef:
Is iemand nog opzoek naar een super plek om te woofen en voor 2nd year visa in Australië? Wij zijn dringend opzoek naar iemand..

Misschien even in het Australie topic plaatsen? Daar zitten een aantal mensen die binnenkort vertrekken en nog wel werk zoeken: Australie 2011

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:16

Ga ik doen!
Ik heb enkele miltjes ontvangen nu, bedankt daarvoor! Het is aleen dat wij echt iemand zoeken die per direct kan komen.. anders kan ik jullie helaas op het moment niet helpen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:28

_Linda schreef:
UK_eef schreef:

1000/month + housing. Het is dus een combinatie van stage en werken en mochten er meer paarden in training genomen kunnen worden met de extra hulp, dan is er ook groei mogelijkheden wat salaris/maand betreft.

Wel een werk waar je fit voor moet zijn en ook verantwoordelijkheid kan dragen zodat er niet altijd gecheckt moet worden of alle paarden bijv gevoerd zijn of dat ze water hebben.

Niets ten nadele van het bedrijf, het is simpelweg een voorbeeld, maar een simpel rekensommetje laat zien :o .....Het minimumloon in Canada op dit moment is voor volwassenen $10.20 per uur. 12 uur per dag, 6 dagen per week = 734.40 x 4.5 week = $3304.80 per maand, minimumloon. Een appartement huur je voor ca. $1100.- per month. Dan kom ik alsnog $1200.- tekort bij dit bedrijf.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:02

Je mist een woord
Er staat + housing, wat dus betekend dat je een woonplek krijgt ;)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:37

fleurtjeuh schreef:
Je mist een woord
Er staat + housing, wat dus betekend dat je een woonplek krijgt ;)

Ja, dat zag ik, maar daarom had ik even gekeken wat huisvesting zou kosten als je ervoor zou kiezen om niet intern te wonen. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:57

En je mist hetgeen dat het combi stage/apprenticeship is. Je krijgt er dus ook lessen, ervaring etc ervoor terug (als je heet leergedeelte zou tellen als school-/les-geld, zou je hun moeten gaan betalen :+ .

Niet alle dagen zijn 12 uur, ligt er maar net aan hoe hard je werkt. Maar je wilt niet met iemand aannemen die zegt na 8 uur werken ben ik klaar. Liever iemand die willend, gemotiveerd is om die uren te maken, en vervolgens hard meewerkt en je wel om 17 uur klaar bent :) .

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:53

Ze zijn in ieder geval welk eerlijk over de uren :')

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 03:39

_Linda schreef:

Citaat:

Vacature is gevuld :) .

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:45

Waikiki schreef:

Je kan datzelfde ook verdienen met 7 uur per dag, 5 dagen in de week *\o/* inclusief huis en stal.
Dus nee, 12 uur per dag, 6 dagen in de week.. lijkt wel slavernij.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 04:21

12 uur per dag, 6 dagen per week, jeetje :n mentaal is het al vermoeiend in een nieuwe omgeving en nieuw 'werk' dus lijkt me dat erg zwaar, daarnaast zou je waarschijnlijk helemaal niet van het land kunnen genieten want op je vrije dag wil je alleen maar slapen dan.

Over op cruiseschepen werken, wat ik weet is dat het lichamelijk heel zwaar is, veel mensen die er jarenlang op hebben gewerkt hebben gewrichtsproblemen op vroege leeftijd.

Ik ben nu bijna 3 maand in mijn stage en vermaak me nog prima. Werk is op het moment zwaar (horeca) door de uren en de mentaliteit in deze afdeling is lastig om mee om te gaan.
Cultuur is hier zo anders :)) Soms echt om te lachen en soms ook wel lastig :x Een voordeel is dat ik geen winter hier heb en dus nog altijd 30 graden. Nadeel is dat ik wel koude douches heb terwijl ik sochtends en savonds toch wel graag een warme wil. Eerste wat ik ga doen als ik thuis kom :Y) Meer mensen met zulke aparte dingen wat je wil eten/doen als je eindelijk thuis komt?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:28

Anna_Dani schreef:
Waikiki schreef:

Je kan datzelfde ook verdienen met 7 uur per dag, 5 dagen in de week *\o/* inclusief huis en stal.

Tja, dat is de paardenwereld

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:48

Dorith schreef:
12 uur per dag, 6 dagen per week, jeetje :n mentaal is het al vermoeiend in een nieuwe omgeving en nieuw 'werk' dus lijkt me dat erg zwaar, daarnaast zou je waarschijnlijk helemaal niet van het land kunnen genieten want op je vrije dag wil je alleen maar slapen dan.

Over op cruiseschepen werken, wat ik weet is dat het lichamelijk heel zwaar is, veel mensen die er jarenlang op hebben gewerkt hebben gewrichtsproblemen op vroege leeftijd.

Ik ben nu bijna 3 maand in mijn stage en vermaak me nog prima. Werk is op het moment zwaar (horeca) door de uren en de mentaliteit in deze afdeling is lastig om mee om te gaan.
Cultuur is hier zo anders :)) Soms echt om te lachen en soms ook wel lastig :x Een voordeel is dat ik geen winter hier heb en dus nog altijd 30 graden. Nadeel is dat ik wel koude douches heb terwijl ik sochtends en savonds toch wel graag een warme wil. Eerste wat ik ga doen als ik thuis kom :Y) Meer mensen met zulke aparte dingen wat je wil eten/doen als je eindelijk thuis komt?

Gewrichtsproblemen? Door het feit dat ze op een boot zitten of omdat je veel moet tillen enz?

Hier een klein grappig momentje door "werken in het buitenland". Mijn contact met de Marokkaanse prof verloopt goed, ze sluit haar emails af met "inshallah". Moet ik toch elke keer om lachen :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:56

Anna_Dani schreef:
Waikiki schreef:

Ik heb net besloten na 5+ jaar werken met paarden in het buitenland weer terug te gaan naar Nederland en uit het paardenwereldje te stappen, en dit is inderdaad een van de redenen.
De lonen liggen in verhouding met het werk (lange uren, maar 1 dag weekend, nauwelijks vakantie, altijd understaffed, en geen apriciatie) belachelijk laag, en het werk is zwaar.

Voor mijn jaren in het buitenland had ik weinig lichamelijk problemen, na na 5 jaar rijden, voerzakken sjouwen, uitmesten, hooibalen, paarden op m'n tenen, totaal-mentale-arabische-denkhengsten rijden, en uren in de brandende zon staan lesgeven, man man man, ik voel me soms net een oud wijf!
M'n rechtervoet is wat gevoelig nadat ik het twee keer in een maand zwaar geknuesd heb omdat er een paard opsprong (omdat iemand anders het op de kont sloeg onverwachts bijvoorbeel, het hoeft dus niet altijd door jezelf te komen, een gigantisch gat in m'n knie nadat ik van een paard afvloog tegen de bakrand, m'n rug die niet helemaal meer goed zit nadat een kleine k*t-pony bedacht dat als hij het niet kan winnen met slim zijn, hij maar gewoon rodeo gaat doen, m'n nek, tsja, ik kijk makkelijker naar rechts dan links, omdat een debiele hengst steigerde en met z'n hoef in m'n nek lande. Nou ja, ik kan nog wel even doorgaan.

Je moet het doen voor de paarden, niet omdat het werk zo gigantisch leuk is ;)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:33

Dat lijkt me een wijze beslissing, Kehdra. Paarden moet je als hobby houden, dat is het allerleukste (vind ik zelf tenminste). :)

Heb je al enig idee wat je in Nederland voor werk gaat doen?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:38

Gewoon een kantoorbaantje, en een technische start up.
Heb besloten dat werken voor een ander een beetje zonde van m'n tijd is, en dus voor mezelf bezig wil.

Ook wil ik m'n hobby (paarden) weer terug, want ondanks het werken in de paarden de afgelopen jaren, ik mis de paarden ontzettend!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:09

fleurtjeuh schreef:
Anna_Dani schreef:

Tja, dat is de paardenwereld

Haha echt niet alles :')

Ik werkte op mijn vorige werk rond de+80 uur per week. Maargoed hij zat dan ook in het olympisch team en runde ik zijn stal van 30 paarden

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:11

Wat een leuk (en handig!) topic is dit zeg! Ik zag dat er nog geen 2016 variant van is, dus vandaar stel ik hier mijn vraag. Ik ga waarschijnlijk per januari naar Spanje, en zoek dan werk tot en met juni. Op yard and groom heb ik al gekeken en op twee vacatures gereageerd. Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie reactie kregen? Of is het ook regelmatig voorgekomen dat je gewoon geen reactie terugkreeg?

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:39

Nissima schreef:
Wat een leuk (en handig!) topic is dit zeg! Ik zag dat er nog geen 2016 variant van is, dus vandaar stel ik hier mijn vraag. Ik ga waarschijnlijk per januari naar Spanje, en zoek dan werk tot en met juni. Op yard and groom heb ik al gekeken en op twee vacatures gereageerd. Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie reactie kregen? Of is het ook regelmatig voorgekomen dat je gewoon geen reactie terugkreeg?

Ligt wel een beetje aan de persoon, soms krijg je helemaal geen reactie terug, anderen diezelfde dag nog of een paar dagen later.. Weet je al waar in Spanje je naar toe gaat? Ik zit ook in Spanje vlakbij Gibraltar op een springstal. :D