Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:30

wow echt he! je hoort ze gewoon over het hele veld heen! :=

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:37

essy87 schreef:
@ Letsdunit: Lekker biertje, zeg! :D Ik zeg proost!

prugelpiet schreef:
Ben toch wel heel erg geschrokken, paardje met een hele lange voorpluk. tillen we de voorpluk op, heeft dat kleintje geen oog :oo Of, misschien wel een oog, maar dat was helemaal in elkaar geschrompeld en naa binnen dus de oogkas was praktisch leeg. Kwam ook allemaal pus uit. Paardje was later weg, ik denk weggehaald door de controleurs.
Het viel niet op zolang de voorpluk eroverheen hing, was echt heel misselijkmakend :r

Ik las op Facebook dat de eigenaar het paspoort van deze pony incl de pony op een gegeven moment zomaar in iemands handen heeft gedrukt en 'm gepeerd is. Diegene zei dat de veearts op de markt zei dat het oog verwijderd was, maar hun eigen DA die gaf aan dat het zo pussig was omdat er nog een deel van het oog in de oogkas zat. :n

*Edit: Typo's

Dat kan best ja, en zag er afschuwelijk uit. Zo onverzorgt en ranzig :n

edit: Quote kloppend gemaakt

Froukje1993 schreef:
Wij kwamen een aantal in spierwitte Nike schoenen tegen, die zijn ècht niet tussen de paarden door gekomen :')

Ik moet zeggen dat mijn vriendin ook op Witte nike's rondstampte, maar die waren al zwart :+
Het was echt vies, ben toch wel benieuwd wie alles weer schoon gaat maken
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 21-10-14 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:44

Spritze!!!!!

Jij hebt op foto 2 mijn Truus staan!! Ik heb haar gekocht haha

Haha kijk maar is wat pagina's terug zie je foto's van haar wat leuk om haar terug te zien op iemand anders zen foto hah !!
Laatst bijgewerkt door HxSunlight op 21-10-14 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:44

Sammert schreef:
Ik was helemaal weg van dit paard. Geen idee of die verkocht is , weet iemand dat toevallig ?

[ Afbeelding ]

Tien wij er 's morgens om 7uur langs kwamen leek hij heel braaf maar rond 9 uur werd hij net mee genomen voor een ritje er sloeg toen heel vuil om zich heen en raakte daarbij 3 pony's en bijna de menigte die stonden te kijken!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:48

Ik ben vanmorgen ook geweest met m'n pa,staleigenaar en kennis van stal..staleigenaar was opzoek naar een rijpaard hengstveulen(als maatje voor zijn eigen gefokte hengstveulen).wel een aantal leuke gezien maar pff ze vroegen wel heel veel geld voor de veulens..uit eindelijk heeft hij een tuigpaard hengst veulen gekocht(stond vooraan op de markt bij dat café met een witte partytent er voor..als je vanaf de warenmarkt erop kwam aan de rechterkant..)Alleen hadden we de trailer niet meegenomen omdat het zo hard zou gaan waaien(we hebben nog getwijfeld vanmorgen..)staleigenaar kent de verkoper dus die heeft transport geregeld en als het goed is staat hij nu bij ons op stal!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:48

natasha1996 schreef:
Spritze!!!!!

Jij hebt op foto 2 mijn Truus staan!! Ik heb haar gekocht haha

Haha kijk maar is wat pagina's terug zie je foto's van haar wat leuk om haar terug te zien op iemand anders zen foto hah !!

Hey nu je het zegt :D!
Had haar al wel voorbij zien komen dat jij haar had gekocht, leuk diertje! Gefeliciteerd met haar :).

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:49

Mijn kleintje staat lekker warm en droog in zijn stal dekentje op en volgens mij is meneer helemaal happy en in zijn doen :)

Meet Werner: (ja die naam dat word nog wat anders haha)

Afbeelding

Afbeelding

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:52

Nann__ schreef:
Ik kan toch het veulen niet uit m'n hoofd zetten. Dus ik ben benieuwd of iemand weet of deze verkocht is? En zo niet van wie zij is.

[ Afbeelding ]

Jan Muggen heeft daar altijd een plek, en heeft ze ook vaak keurig ingeknot, zou hem zo maar kunnen zijn.

HxSunlight

Haha dankjewel!!

Ben trouwens met truus vandaag nog naar dierenarts geweest haar laten inenten en wormen kuur en de dierenarts heeft haar gezond verklaard! Ben er super trots op!!

Bellarose

Jaa dacht al dat je die bedoelde, hij is leuk fotografie91!!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:55

natasha1996 schreef:
Haha dankjewel!!

Ben trouwens met truus vandaag nog naar dierenarts geweest haar laten inenten en wormen kuur en de dierenarts heeft haar gezond verklaard! Ben er super trots op!!

Dat is altijd fijn!! *\o/*

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:56

Hey dieke, die is erg leuk! Heeft wel wat weg van die pony waarmee je bij koffietijd was.... tenminste zoals ik m herinner haha

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:57

kusvoorjou schreef:
Hey dieke, die is erg leuk! Heeft wel wat weg van die pony waarmee je bij koffietijd was.... tenminste zoals ik m herinner haha

daar gaat die ook naast in het dubbelspan zodra de ballen eraf zijn en die het goed doet :D word pas volgend jaar waarschijnlijk maar dat is wel het plan haha :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:02

Die is leuk Fotografie91, was mij ook al opgevallen! :D

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:02

Dat bonte veulen was volgens mij van G.A. P.ost uit Mid.delbert
Een love for you
Volgens mij was die verkocht

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:03

ELpatcho schreef:
Nann__ schreef:
Ik kan toch het veulen niet uit m'n hoofd zetten. Dus ik ben benieuwd of iemand weet of deze verkocht is? En zo niet van wie zij is.

[ Afbeelding ]

Jan Muggen heeft daar altijd een plek, en heeft ze ook vaak keurig ingeknot, zou hem zo maar kunnen zijn.

Daar hebben wij ook nog een tijdje bij staan kijken..die bonte had Franse stand achter..verder wel een leuk dier om te zien!!de middelste van de 3 was helaas al verkocht en de linkse had iets dikke achterbenen..

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:05

Bonjoy schreef:
Die is leuk Fotografie91, was mij ook al opgevallen! :D

haha mij ook zo'n 5 keer en toen zeg ik nou ik koop hem niet en wij gaan nog de kraampjes langs en naar huis en toen zegt mijn moeder ik wil hem toch nog een keer bekijken en we staan daar en ze zegt je krijgt spijt en ja hoor na 6 keer neem ik hem toch mee haha :D

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:05

da_re schreef:
Sammert schreef:
Ik was helemaal weg van dit paard. Geen idee of die verkocht is , weet iemand dat toevallig ?

[ Afbeelding ]

Tien wij er 's morgens om 7uur langs kwamen leek hij heel braaf maar rond 9 uur werd hij net mee genomen voor een ritje er sloeg toen heel vuil om zich heen en raakte daarbij 3 pony's en bijna de menigte die stonden te kijken!

Heb die pony later idd zien staan bij de export!

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:16

Fotografie91 schreef:
Mijn kleintje staat lekker warm en droog in zijn stal dekentje op en volgens mij is meneer helemaal happy en in zijn doen :)

Meet Werner: (ja die naam dat word nog wat anders haha)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ja die heb ik ook gezien, heel leuk ding, toen ie kwam aanlopen moest ik ook gelijk ff kijken.
stond ook een hele leuke witte welsh merrie naast, heb nog gevraagd wat ze moest kosten, maar was mij wat te veel :+

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:26

Heyhey! Ik had witten aan! en ja.. die pony. Bah.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:42

Bijna een 2,5 jarige valk hengst gekocht van de hengst Power and Paint , doet nog zeer dat ik hem niet mee genomen heb :P Kom dr wel overheen alhoewel ik zijn kaartje wel heb haha.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:44

Waarom heb je hem laten staan?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:45

Terug gekomen met een schimmel welsh veulen. Nog onbekend met alles, ook nog geen foto, maar die komt morgen wel!
Vond er wel een paar mooie tussen staan. Dat mislukte vos shetlandertje zag ik mee getrokken worden door een jongetje, die het beestje dwong om te draven, zag er niet uit |(

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:47

tanjaatjuhh schreef:
Bijna een 2,5 jarige valk hengst gekocht van de hengst Power and Paint , doet nog zeer dat ik hem niet mee genomen heb :P Kom dr wel overheen alhoewel ik zijn kaartje wel heb haha.

Die op de foto op de vorige pagina zeker? :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:52

Kan heel goed de linkse geweest zijn ja