USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:04

Veel plezier, Navatu !
Bij mij is het aftellen begonnen, heb zin om weer richting USA te gaan :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:36

Vandaag alweer laatste dag in Boston.

Harvard is aam de beurt, en onze couchsurfhostess neemt ons mee naar Salem (de heksen stad) .
8 uur vliegen we weer terug. Haha tijdens superbowl!

Happy groundhog day!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:25

Je merkt wel dat alles in de ban is van de super bowl.

En heb ik al gezegd dat ik van winkelen in Florida hou. Het is hier zo goedkoop, heb momenteel 6 paar Guess schoenen variërend van 20 euro tot max 32 euro. Meerdere Levi jeans (demi curve id) voor 15 euro. En VS bh voor 15 euro. Zo heerlijk om hier te winkelen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 17:50

Leuk Nagani! Wel jammer dat je de Superbowl moet missen!

Heerlijk Douraque, jouw koffer gaat weer vol mee terug! ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:03

Koop zelfs nog een extra trolley aangezien mijn koffer al vol zit _O- . Gelukkig mag ik 35 kg ruimbagage en 10kg hand.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:05

Wow, 35kg ruimbagage is mooi! Als ik in mei voor het werk naar NYC ga heb ik ook 3 dagen vrij, dus ik denk dat ik gewoon met een lege koffer ga :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:53

Ik mag geloof ik 2 keer 23 kilo meenemen :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:59

Nagini schreef:
en onze couchsurfhostess neemt ons mee naar Salem (de heksen stad)
Daar had ik nog niet van gehoord, ik hoor graag of het de moeite is om er een keer heen te rijden :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:17

OOH mijn droom komt waarschijnlijk dit jaar uit <3 ik ga naar New York.

Hoe zit dat daar eigenlijk met taxi's? kun je die makkelijk aanhouden? kost dat daar nog veel? en hebben jullie tips of ideeën wat ik écht moet zien of gaan doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:22

Taxis zal wel toch?
Wij gaan t met een meerdaagse metrokaart doen, is voordeliger dan taxi en voor zover ik t kan zien, kun je overal komen... :j De taxi is misschien alleen voor s-avonds

Salem, ben benieuwd hoe dat is!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:31

Douraque schreef:

En heb ik al gezegd dat ik van winkelen in Florida hou. Het is hier zo goedkoop, heb momenteel 6 paar Guess schoenen variërend van 20 euro tot max 32 euro. Meerdere Levi jeans (demi curve id) voor 15 euro. En VS bh voor 15 euro. Zo heerlijk om hier te winkelen

Oeh dat klinkt helemaal niet verkeerd! Ik word steeds enthousiaster! :D is het weer nu ook een beetje lekker? Nog 3 weken dan mag ik er heen! :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:33

Cer schreef:
Taxis zal wel toch?
Wij gaan t met een meerdaagse metrokaart doen, is voordeliger dan taxi en voor zover ik t kan zien, kun je overal komen... :j De taxi is misschien alleen voor s-avonds

Salem, ben benieuwd hoe dat is!

In Londen konden wij héél moeilijk een taxi aanhouden, ik heb dus geen idee hoe dat in de USA is.
Is de metro daar een beetje overzichtelijk?

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:15

Hoe het met de taxi's zit weet ik niet, ben zelf niet met de taxi geweest omdat je overal goed met de metro kunt komen. :)
Het is aan het begin even goed uitzoeken hoe het precies zit maar het is prima te doen met de metro.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:18

Deijs schreef:
OOH mijn droom komt waarschijnlijk dit jaar uit <3 ik ga naar New York.

Hoe zit dat daar eigenlijk met taxi's? kun je die makkelijk aanhouden? kost dat daar nog veel? en hebben jullie tips of ideeën wat ik écht moet zien of gaan doen?

Taxi aanhouden is super makkelijk; aan de kant van de straat gaan staan (liefst in de richting die je op wil), hand om hoog en binnen no time een taxi voor je neus. Taxi's zijn relatief goedkoop (vergeleken met Amsterdam/Nederland). Binnen Manhattan tussen de 10-15 dollar (en dan ben je zo'n beetje van downtown naar upper west/east) en naar een vliegveld zo'n 45 dollar (exclusief toll en fooi).

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:24

Oh dat kost echt geen drol!

Oh dus daar komen de taxi's wel gewoon? :') in engeland namen ze vaak pauze of zat er al iemand in. Je hebt daar niet speciale staplaatsen voor ofzo?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:42

De transfer van en naar het vliegveld gaan wij met een busje doen. Heen met meerdere en terug prive (kost wat, maar dat leek ons wel wat :D )
Binnen NY willen we overdag gewoon met de metro gaan en mochten we a night on the town ( :') ) gaan doen, dan wordt t een taxi denk, omdat we bange poeperds zijn :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:11

@Deijs - het zal je opvallen hoeveel taxi's er zijn in NYC, er is er altijd wel eentje te vinden. Er zijn geen speciale opstapplaatsen (behalve op het vliegveld ofzo). Op sommige plekken zullen er misschien een paar in een rij staan, maar meestal rijden ze gewoon rondjes door de avenues, klaar om mensen aan de kant op te pikken.

Aan de hand van de lichten kun je zien of de taxi available is;
middelste lamp aan (en zijlampjes uit) - available, en kun je aanhouden
alle drie de lampen aan - off duty (en zal dus doorrijden)
alle drie de lampen uit - al in gebruik door andere passagiers.

's nachts na het stappen nam ik ook altijd een taxi, wel zo veilig voor de prijs van 1 extra drankje..

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:30

Hoi allemaal,

Als het mag kom ik even jullie topic binnenvallen. Ik ben druk bezig om inspiratie op te doen voor mijn reis naar Amerika. Ik heb veel pagina's van dit topic doorgespit, maar ben nog meer op zoek naar ervaring, misschien dat één van jullie mij wel kan helpen?

Ik wil graag samen met mijn vriend een trip maken door het Westen van Las Vegas, via een aantal toffe steden en nationale parken naar uiteindelijk San Francisco om vanuit daar terug te vliegen. Willen sowieso graag Grand Canyon, Yellowstone en Yosemite. Verder heb ik alvast een leuke gids aangeschaft over alle nationale parken daar in de buurt dus daar ga ik zeker in kijken, maar ik ben ook opzoek naar ervaringen. Wat vonden jullie super tof in die buurt en moeten we sowieso niet overslaan? Waar hebben we wat dagen extra nodig en waar heb je aan 1 dag genoeg? Zijn er plekken om te overnachten die jullie absoluut aanraden?

Reden dat we niet te ver onder Las Vegas willen gaan zitten (oa LA en San Diego) is omdat ik in dat gebied al eens ben geweest en ik vind het niet erg om een deel nog een keer te zien, maar ik wil geen exact kopie van de vorige reis.

Ter info: we willen ongeveer 3 weken weg in juni en zijn met zijn twee. Wil de reis in principe zelf samenstellen met ook bijzondere overnachtingen (bv op een romantische plek of luxe) en deze dan afwisselingen met cheap. Ga natuurlijk wel kijken wat o.a. Exit naar mijn wensen kan aanbieden.

Bedankt voor het lezen en hopelijk is er iemand die mij verder opweg kan helpen!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:50

MacavityL schreef:
@Deijs - het zal je opvallen hoeveel taxi's er zijn in NYC, er is er altijd wel eentje te vinden. Er zijn geen speciale opstapplaatsen (behalve op het vliegveld ofzo). Op sommige plekken zullen er misschien een paar in een rij staan, maar meestal rijden ze gewoon rondjes door de avenues, klaar om mensen aan de kant op te pikken.

Aan de hand van de lichten kun je zien of de taxi available is;
middelste lamp aan (en zijlampjes uit) - available, en kun je aanhouden
alle drie de lampen aan - off duty (en zal dus doorrijden)
alle drie de lampen uit - al in gebruik door andere passagiers.

's nachts na het stappen nam ik ook altijd een taxi, wel zo veilig voor de prijs van 1 extra drankje..

Wow thanks! :D Mijn ma en ik gaan denk ik dan alles met taxi doen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:42

Merell123 schreef:
Douraque schreef:

Oeh dat klinkt helemaal niet verkeerd! Ik word steeds enthousiaster! :D is het weer nu ook een beetje lekker? Nog 3 weken dan mag ik er heen! :D

Dat goedkope shoppen moet je wel in de premium outlets doen. Daarbuiten is het duurder, dan betaal je ongeveer 50 euro voor een VS setje.

En het is hier heerlijk, 28 graden in Daytona. Heerlijk aan het strand luieren

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:56

Ahh, ik kan helaas niets vertellen over Salem.. we waren op weg toen de motor van de auto begon te over verhitten, dus hebben we de hipster/jeugdige/studenten wijk van Cambridge nog wat extra bekeken!
Lekker gegeten etc. Leuke atmosphere.

Overigens heb ik de SuperBowl wel gezien :j eerste helft op 't vliegveld en daarna live gewoon verder in het vliegtuig. Heb het alleen gekeken voor Half time, want ik vind er echt geen bal aan _O-
Jammer dat ik de partys heb gemist, maar ach ;)

Ik raad iedereen vluchten met Jetblue aan. Veel beenruimte in gewone stoelen (en ik ben 1.78 dus dat zegt wel wat). Je kon het vergelijken met United Economy Plus stoelen vond ik zelf.
Op een vlucht van een uurtje in elke stoel een tv schermpje met 'live' televisie, dus wat je thuis op de buis ook hebt. :j (Arme mensen om me heen hadden de pech dat ik Ridiculousness wilde kijken van mtv met vriendin _O- )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:07

JetBlue is super fijn vliegen en helemaal als je vanaf JFK vliegt. Hun eigen terminal daar is waanzinnig mooi.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:34

Chillse, leuke plannen! Juni is een fijne periode om te reizen.
Ik vond Grand Canyon, Bryce Canyon en Lake Powell in dat gebied erg leuk. Voor Bryce heb je aan 1 dag wel genoeg, of je moet echt veel trails willen doen? Dat geldt wat mij betreft ook voor Lake Powell, daar kun je overigens een leuke boottocht maken! Grand Canyon zou ik iig 1 volle dag doen plus de dag dat je aan komt. Death Valley vond ik ook erg mooi maar het was veel te heet (juni 48 graden) om echt veel te doen, wij zijn hier dus niet een volle dag gebleven maar alleen een paar keer gestopt om iets te bekijken.

Qua hotels vond ik het bij de National Parks erg fijn om ook echt in of bij het park te zitten, dat scheelt een hoop gereis. Wij zaten bij Yosemite bijv in Oakhurst en dat is gewoon echt te ver weg, we moesten elke dag eerst ruim een uur rijden voordat we halverwege het park waren...

Yellowstone ligt overigens een beetje uit de route, hoe had je dat ingepland?

Verder is het erg afhankelijk waar je interesses liggen of je iets tof vindt of niet. Ik vond zelf SF lang niet zo leuk als LA en ik vond Las Vegas fantastisch maar er zijn er hier in het topic genoeg die daar nog geen dag willen verblijven! Ik denk dat je dat zelf wel goed kunt inschatten als je veel gaat lezen in boeken en op internet. :)

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:35

Nadir schreef:
Chillse, leuke plannen! Juni is een fijne periode om te reizen.
Ik vond Grand Canyon, Bryce Canyon en Lake Powell in dat gebied erg leuk. Voor Bryce heb je aan 1 dag wel genoeg, of je moet echt veel trails willen doen? Dat geldt wat mij betreft ook voor Lake Powell, daar kun je overigens een leuke boottocht maken! Grand Canyon zou ik iig 1 volle dag doen plus de dag dat je aan komt. Death Valley vond ik ook erg mooi maar het was veel te heet (juni 48 graden) om echt veel te doen, wij zijn hier dus niet een volle dag gebleven maar alleen een paar keer gestopt om iets te bekijken.

Qua hotels vond ik het bij de National Parks erg fijn om ook echt in of bij het park te zitten, dat scheelt een hoop gereis. Wij zaten bij Yosemite bijv in Oakhurst en dat is gewoon echt te ver weg, we moesten elke dag eerst ruim een uur rijden voordat we halverwege het park waren...

Yellowstone ligt overigens een beetje uit de route, hoe had je dat ingepland?

Verder is het erg afhankelijk waar je interesses liggen of je iets tof vindt of niet. Ik vond zelf SF lang niet zo leuk als LA en ik vond Las Vegas fantastisch maar er zijn er hier in het topic genoeg die daar nog geen dag willen verblijven! Ik denk dat je dat zelf wel goed kunt inschatten als je veel gaat lezen in boeken en op internet. :)

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik had zelf bedacht om vanaf Las Vegas naar het oosten te rijden, dan een stukje naar het noorden en dan terug naar de kust (en dan niet met een rechte lijn natuurlijk, beetje zigzaggend wanneer we iets willen zien of doen). Is de afstand naar Yellowstone dan te ver denk je? Ik had het idee dat het wel te berijden was, maar misschien zie ik het iets te rooskleurig in haha. Bedankt voor de tip om iets in de parken te gaan zoeken, dit zal ik zeker meenemen bij het zoeken naar overnachtingen.
De reden dat ik graag afsluit in SF, is omdat ik graag een keer naar Alcatraz zou willen. De keer dat ik er was baalde ik enorm dat we geen kaartjes konden krijgen. Daarbij heeft LA weinig indruk op me gemaakt in de tijd dat ik er ben geweest en daarom trekt het me ook niet zo.
Nogmaals bedankt voor je antwoord, ik zal je tips zeker meenemen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:05

Maar vanaf Las Vegas naar Yellowstone is het ongeveer 10 a 13 uur rijden, afhankelijk van de route die je neemt... Ik heb de route zelf niet gereden maar van wat ik zie ligt Zion NP vrij in het begin op de route en een stuk verderop Salt Lake City, verder niets? Misschien dat andere mensen je met dit stukje route kunnen helpen. Yellowstone lijkt mij prachtig, het staat bovenaan mijn lijstje, maar het moet wel een beetje te doen zijn. Als je alleen maar in de auto zit is het ook zonde van je vakantie, vind ik.

Alcatraz vond ik erg interessant, dat moet je zeker doen! :j