Bij mij is het aftellen begonnen, heb zin om weer richting USA te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douraque schreef:Je merkt wel dat alles in de ban is van de super bowl.
En heb ik al gezegd dat ik van winkelen in Florida hou. Het is hier zo goedkoop, heb momenteel 6 paar Guess schoenen variërend van 20 euro tot max 32 euro. Meerdere Levi jeans (demi curve id) voor 15 euro. En VS bh voor 15 euro. Zo heerlijk om hier te winkelen
Cer schreef:Taxis zal wel toch?
Wij gaan t met een meerdaagse metrokaart doen, is voordeliger dan taxi en voor zover ik t kan zien, kun je overal komen...De taxi is misschien alleen voor s-avonds
Salem, ben benieuwd hoe dat is!
Deijs schreef:OOH mijn droom komt waarschijnlijk dit jaar uitik ga naar New York.
Hoe zit dat daar eigenlijk met taxi's? kun je die makkelijk aanhouden? kost dat daar nog veel? en hebben jullie tips of ideeën wat ik écht moet zien of gaan doen?
MacavityL schreef:@Deijs - het zal je opvallen hoeveel taxi's er zijn in NYC, er is er altijd wel eentje te vinden. Er zijn geen speciale opstapplaatsen (behalve op het vliegveld ofzo). Op sommige plekken zullen er misschien een paar in een rij staan, maar meestal rijden ze gewoon rondjes door de avenues, klaar om mensen aan de kant op te pikken.
Aan de hand van de lichten kun je zien of de taxi available is;
middelste lamp aan (en zijlampjes uit) - available, en kun je aanhouden
alle drie de lampen aan - off duty (en zal dus doorrijden)
alle drie de lampen uit - al in gebruik door andere passagiers.
's nachts na het stappen nam ik ook altijd een taxi, wel zo veilig voor de prijs van 1 extra drankje..
Merell123 schreef:Douraque schreef:Je merkt wel dat alles in de ban is van de super bowl.
En heb ik al gezegd dat ik van winkelen in Florida hou. Het is hier zo goedkoop, heb momenteel 6 paar Guess schoenen variërend van 20 euro tot max 32 euro. Meerdere Levi jeans (demi curve id) voor 15 euro. En VS bh voor 15 euro. Zo heerlijk om hier te winkelen
Oeh dat klinkt helemaal niet verkeerd! Ik word steeds enthousiaster!is het weer nu ook een beetje lekker? Nog 3 weken dan mag ik er heen!
Nadir schreef:Chillse, leuke plannen! Juni is een fijne periode om te reizen.
Ik vond Grand Canyon, Bryce Canyon en Lake Powell in dat gebied erg leuk. Voor Bryce heb je aan 1 dag wel genoeg, of je moet echt veel trails willen doen? Dat geldt wat mij betreft ook voor Lake Powell, daar kun je overigens een leuke boottocht maken! Grand Canyon zou ik iig 1 volle dag doen plus de dag dat je aan komt. Death Valley vond ik ook erg mooi maar het was veel te heet (juni 48 graden) om echt veel te doen, wij zijn hier dus niet een volle dag gebleven maar alleen een paar keer gestopt om iets te bekijken.
Qua hotels vond ik het bij de National Parks erg fijn om ook echt in of bij het park te zitten, dat scheelt een hoop gereis. Wij zaten bij Yosemite bijv in Oakhurst en dat is gewoon echt te ver weg, we moesten elke dag eerst ruim een uur rijden voordat we halverwege het park waren...
Yellowstone ligt overigens een beetje uit de route, hoe had je dat ingepland?
Verder is het erg afhankelijk waar je interesses liggen of je iets tof vindt of niet. Ik vond zelf SF lang niet zo leuk als LA en ik vond Las Vegas fantastisch maar er zijn er hier in het topic genoeg die daar nog geen dag willen verblijven! Ik denk dat je dat zelf wel goed kunt inschatten als je veel gaat lezen in boeken en op internet.