USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:51

Yasmine schreef:
_Anneke_ schreef:
Wat gaaf zeg! Vancouver he? (heb even blog doorgespit := ) erg gaaf! En trouwens, dat skigebied waar je was, dat is northstar bij lake tahoe toch? Daar was ik toevallig afgelopen zomer! (toen was het er een stuk rustiger :p ).
Ik doe zelf een liberal arts and sciences bachelor (University college) (waarschijnlijk vergelijkbaar met wat je in canada deed), ben een pre-medical major, wat heel kort gezegd betekent dat ik geneeskunde via een omweg doe :+
Dat college geld is idd een issue, super relaxed dat je dat voor exchange niet hoeft te betalen anders was het inderdaad echt niet te doen geweest! Heb jij het ook via jouw opleiding kunnen dan dan?

Vancouver inderdaad :j Dat skigebied was Whistler. Lake Tahoe is een paar uur verder weg :D
Ik doe een master in culturele studies en ben daarvoor op uitwisseling kunnen gaan, dus ik heb in UBC vakken gevolgd die nu op mijn diploma komen te staan en waar ik ook studiepunten voor heb gekregen :j Doe jij het dan anders, staat het los van je opleiding? :)

Nee ik bedoel hier: http://2.bp.blogspot.com/-1gxqvJn4VKU/T ... 9_edit.jpg Ben ook in Whistler geweest en kon me niet herinneren dat ze daar zo'n identiek plein hadden als in northstar ;)
Ik doe het ook gewoon binnen mijn opleiding hoor :j doe een liberal arts and sciences bachelor, wat betekent dat ik mijn eigen curriculum samenstel, deze vakken tellen dus gewoon mee voor studiepunten, lekker meegenomen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:10

Oh ja, dat is inderdaad South Lake Tahoe :j Ik heb na mijn uitwisseling nog 6 weken rondgereisd in Amerika en we zijn van SF naar Florida gereden, en met Kerst waren we in Tahoe. Supergezellig :D

Charles

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:29

Wat komen er weer heerlijke plannen voorbij. Heb zelf ook altijd in de VS willen studeren maar het is er nooit van gekomen.

Washington staat ook nog op mijn 'places to go' lijstje.

En wat mij betreft nog 3 weken en dan zit ik in het vliegtuig naar San Francisco! Heb hele lange overstap op Londen maar we moeten maatschappij wisselen (met BA naar Londen en dan met Virgin van Londen naar SF) dus ik denk dat het misschien maar beter is dat het zo'n lange overstap is ivm. in- en uitchecken. Heeft iemand hier ervaring met Virgin? Ik hoor veel goede ervaringen in mijn omgeving.
Heb trouwens nog een leuk 'uitje' op de planning staan want een kennis/vriend van me die werkt bij een nieuwe Nickelodeon serie Wendell en Vinnie en we gaan met hem lunchen op de Warner Bros. Lot. Ben benieuwd of ik nog leuke mensen zal zien rondlopen daar :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 10:41

Oh dat schiet al op Charles!!
Wat gaaf dat je zo op plekken komt waar het gewone publiek niet zo snel komt. Zou leuk zijn als je nog een celebrity tegen komt, de cast van PLL of The Mentalist bijvoorbeeld. :):)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:10

Nou inderdaad! Doe mij Simon Baker maar :9

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:31

@charles... jaloers!!! is er nog plek in de koffer. heel veel plezier.

san francisco ben ik ook geweest. mooie stad hoor
ben je er al vaker geweest (gezien je daar vrienden hebt).
vond alcatrez echt super daar.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:54

25 mei ga ik naar New York voor 6 dagen, vriendinnetje die nu High School in Santa Barbara doet gaat mee, zij neemt een binnenlandse vlucht.
We zoeken alleen nog een ho(s)tel. En dan wel 1 waar ik veilig mijn schoenen en kleren achter kan laten :P
Nu had ik pas deze gezien

Harlem Heaven Studio
http://www.budgetplaces.com/nl/eg_offer ... 0&guests=2

Iemand ervaring mee?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:57

Zelfs Tripadvisor kent het niet. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet te verblijven.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:13

Joltsje schreef:
@charles... jaloers!!! is er nog plek in de koffer. heel veel plezier.

san francisco ben ik ook geweest. mooie stad hoor
ben je er al vaker geweest (gezien je daar vrienden hebt).
vond alcatrez echt super daar.

SF ga ik eerste paar dagen heen, dan gaan we langs de kust naar Los Angeles en daar heb ik vrienden :) San Fran ben ik nog nooit geweest en ik ben ontzettend benieuwd! Alcatraz gaan we ook heen.

@Katja nou inderdaad, als Tripadvisor het niet kent zou ik er ook niet naartoe gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:14

SF vind ik één van de leukste steden die ik bezocht heb in Amerika.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:20

Inderdaad SF is in ieder geval de leukste stad van Californië. Zoveel te beleven, van de stad tot aan natuur aan de andere kant van de Golden Gate Bridge

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:47

Douraque schreef:
Inderdaad SF is in ieder geval de leukste stad van Californië. Zoveel te beleven, van de stad tot aan natuur aan de andere kant van de Golden Gate Bridge

Vind jij ;)

Charles, Alcatraz wel op voorhand boeken he! Het is erg vaak uitverkocht en zou zonde zijn dat je het daarom moet missen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:51

Yasmine schreef:
Douraque schreef:

Vind jij ;)

Charles, Alcatraz wel op voorhand boeken he! Het is erg vaak uitverkocht en zou zonde zijn dat je het daarom moet missen.

Ja inderdaad, ieder zijn smaak natuurlijk :) Ik ga het meemaken.

Ja thanks Yasmine voor de tip, dat moet ik inderdaad nog doen! Zal eens overleggen met vriendinnetje welke we zullen boeken en dan bestel ik dat nu vast. Ik heb in ieder geval pas nog gekeken op de site en er is nog zat beschikbaar, maar voor hetzelfde geld is het morgen heel anders.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:09

Charmaiineee schreef:
25 mei ga ik naar New York voor 6 dagen, vriendinnetje die nu High School in Santa Barbara doet gaat mee, zij neemt een binnenlandse vlucht.
We zoeken alleen nog een ho(s)tel. En dan wel 1 waar ik veilig mijn schoenen en kleren achter kan laten :P
Nu had ik pas deze gezien

Harlem Heaven Studio
http://www.budgetplaces.com/nl/eg_offer ... 0&guests=2

Iemand ervaring mee?

Niet doen! Niet echt betrouwbare buurt waar ik 's avonds zeker niet rond zou willen lopen..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 15:26

Smaken verschillen idd. Ik vond SF zelf niet zo heel bijzonder en ik heb me er erg onveilig gevoeld.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:33

Dat heb ik van veel meer mensen gehoord. Ik heb me er zelf niet onveilig gevoeld.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:35

Ik offer me wel op on onafhankelijk testpersoon zijn :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:36

Nadir schreef:
Smaken verschillen idd. Ik vond SF zelf niet zo heel bijzonder en ik heb me er erg onveilig gevoeld.

In welke buurt was dat? Of overal waar je in SF was?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:38

MacavityL schreef:
Ik offer me wel op on onafhankelijk testpersoon zijn :D
Lief van je! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:10

Heel bizar, maar toen ik er 8 jaar geleden met mijn ouders was voelde ik me ook best onveilig (veel daklozen, rumoerige dronken/vreemde mensen op straat). Maar toen ik er vorig jaar was, alleen met 4 vriendinnen van mijn leeftijd, voelde ik me stukken veiliger. We zaten ook wel in een best veilige buurt in Fort Mason, in een hostel en namen altijd de taxi naar huis.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:26

Aah san francisco :) Was er vroeger al een aantal keer geweest, maar ben er vorig jaar met een vriendinnetje voor 4 weken geweest, hadden een appartementje twee blokken van golden gate park.. heerlijk! Heb me er nooit echt onveilig gevoeld, en ik vind de stad erg europees vergeleken met andere amerikaanse steden. Alhoewel het wel erg touristy is, mooet je echt naar Pier39.. zo leuk daar! Vanaf daar kun je ook gelijk de boot pakken naar alcatraz, alhoewel ik daar wel even van de voren een kaartje voor zou reserveren want ze laten altijd maar een gelimiteerd aantal mensen op het eiland ;)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:22

Wij zitten met ons hotel in Chinatown, Grant Street, vlakbij Union Square. Is dat een beetje veilige buurt? Ik had begrepen van wel omdat dat een druk bevolkte/toeristische buurt is, dus altijd volk op straat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:25

Union Square is een beetje het centrale touristische punt van SF, dus daar zit je wel goed :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:25

Als je de reviews van het hotel leest dan staat er altijd wel bij of de buurt goed is. Of er staat in ieder geval bij als dat niet zo is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 17:26

Nou niet perse overal... Maar vooral rondom Market Street. Veel zwervers, stank van urine en drugs, wij durfden onze spiegelreflexcamera soms niet mee te nemen... Ik vond het net Amsterdam, daar heb ik dat soms ook een beetje. We namen ook steeds een taxi naar het hotel, er liepen gewoon heel veel vreemde figuren over straat. Ik heb dit in geen enkele andere Amerikaanse stad gehad. Verder hebben we er echt wel leuke dingen gedaan, maar t was niet echt mijn stad :D