Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:22

Dan lees je helemaal verkeerd juangi, het grootste deel heeft het niet over hoe slecht de TS is en al helemaal niet over verkrachtigen of psychopatisch gedrag. Het is gewoon een nette discussie en de vraag rijst alleen door de voorvallen of haar man wel geschikt is voor dit soort werk en of ze hier niet beter mee kan stoppen op deze manier.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:23

Juangi schreef:
Ik zie geen reacties (ik heb ze allemaal gelezen), ik zie 500 moeders die hier alsware een kind de les leren, die hele preken geven over hoe slecht ze is, dat ze haar man moet dumpen omdat het in de buurt komen van een psychopaat/serieverkrachter. Dat vind ik te ver gaan. Ze word hier volledig de grond in geboord.

Gezien je eerste zin zou ik zeggen, lees het topic nog eens.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:30

Eenn ding kan die Bedouin gewoon niet wil inzien is dat:
Ze een bedrijf begint met een Handtastelijke(Soms last van dislectie sorry!) Labiele man.

Alleen daar klopt het al niet.
Laatstaan als er ook nog vrijwillegers (vaak jongedames/vrouwen) langs komen.
Er slapen en even 'leven' bij de man.

Schandalig

Je zet tog ook geen kind bij een vader die labiel is? zonder toezicht?

Roselie

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:32

Zijn er wel eens mannen op de ranch geweest? Hoe waren hun ervaringen?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:40

Roselie schreef:

vraag ik me ook af, maar eerder in het topic is deze vraag ook gesteld, en geen antwoord op gegeven..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:42

Dat had ik idd gelezen maar dacht stel de vraag nogmaals :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:44

Jeetje zeg... wat een verhaal... Al wat paginas gelezen, nog niet alles. Op sommige punten (en dan bedoel ik eigenlijk het verhaal van Myour ook) vind ik sommige dingen wel allemaal meevallen en gewoon onder cultuurshock vallen. Oke, ik heb geen idee hoe 'ontwikkelt' het daar eigenlijk is, maar als ik het vergelijk met mijn stage moet je soms gewoon doorbijten in een andere cultuur en klimaat. Wij hadden ook geen goede hygiene, raar eten, geen airco, en 45+ graden waar wij in moesten werken (in de zon), en die siesta was gewoon nodig en dan moet je jezelf zien te vermaken (wij hadden niet eens tv, mochten blij zijn met elektriciteit. En eigen spullen als waaier en hoofddeksel moeten aanschaffen klinkt als iets raars, maar dat is toch logisch?? Je zorgt toch gewoon voor je eigen kleding, of het nu vrijwilligerswerk is of een 5 sterrenhotel. Je gaat toch en beetje voorbereid weg, je zit wel in de woestijn (= lange kleding en genoeg bescherming). Al zal het mij niets verbazen dat de informatie van te voren mogelijk wat aan schorte, toch vind ik dat verder wel je eigen verantwoordelijkheid, vertrekken met kennis over het land. Ik vind dit allemaal niet zo raar of allermerend. Dat het tegenviel kan ik wel begrijpen, je moet je eraan kunnen overgeven. Warm land, andere cultuur, stuk minder luxe (wederom; geen idee hoe ontwikkeld het eigenlijk is, ik zat in West-Afrika met die cultuurshock en het wennen aan klimaat). Dat is juist een ervaring, en ja je komt jezelf tegen bij zo'n overstap, maar zo is het daar mogelijk nou eenmaal, leer je van, en leer je thuis nog meer waarderen.

Maar het verdere verhaal qua omgang en dan vooral van de man vind ik echt walgelijk! En dan ook nog eens meerdere verhalen, dat vind ik heel naar! Zo zou het niet moeten, zeker niet als je daar door een westers iemand wordt opgevangen. Zit je daar, zo ver van huis, op een plek bij mensen waar je je blijkbaar niet op het gemak kan voelen. Heel naar. Gelukkig ben je weer veilig thuis, en hoop dat je er ondanks alle nare ervaringen die snel weer kan vergeten :(:)

*gaat verder lezen*

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:49

het punt is, dat ik denk en lees is dat als iemand heengaat dat ook is omdat een westers iemand ( lees: een bokker ) iemand die daar de leiding heeft ook een stuk vertrouwen geeft voor de bokkers onder ons die daar heen willen. Denk maar aan de cultuur daar en de taal bijv. , als ik zoiets zou gaan willen, zou dat voor mij zeker een pre zijn.
Dat er vervolgens zaken gebeuren die absoluut niet door de beugel kunnen, daar zijn we het allemaal wel over eens, maar dat deze bokker/ westerse daar niks aan doet, maar aan meewerkt en alles maar onder tafel schuift vind ik heel erg.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:55

rOcky_lofz schreef:
Roselie schreef:

vraag ik me ook af, maar eerder in het topic is deze vraag ook gesteld, en geen antwoord op gegeven..
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-08-12 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote uit HK-topic verwijderd. Het is niet de bedoeling er andere topics bij te halen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:55

Het is MIJN indruk!
Een man die het lef heeft om een vrouw te slaan is NOT done!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:58

Juangi bedankt :)
Maar waar ik op doelde waren eigelijk ervaringen vd man zelf

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:01

@ Juangi: waar heb je die tekst van Bedouin vandaan?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:02

waarom hebben we het alleen over haar man, ik vind die verhalen over haar ook niet echt lekker

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:07

Vooropgesteld dat ik het goed vind dat hier openheid van zaken gegeven wordt. Ik denk dat de meiden echt nare ervaringen met de man gehad hebben, en het is goed dat hier voor gewaarschuwd wordt.

Maar ik ben het er absoluut mee eens dat hier insinuaties worden gedaan door mensen die er nooit geweest zijn, waar, ware het een topic over bv een willekeurige handelsstal, keihard door beheer ingegrepen zou worden. Waarom nu niet vraag ik me af.

Ik denk dat het Bedouin nu wel duidelijk is hoe er vanuit de Bokt bezoekers over haar huwelijk gedacht wordt. Dat hoef niet herkauwd en herkauwd te worden.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:09

Ook bij dit verhaal steekt Bedouin weer op geen enkel punt de hand in eigen boezem, alles lag aan die jongen. Zou het niet kunnen zijn lieve Bedouin, dat als er zoveel mensen zijn die niet de allerbeste ervaringen hebben gehad bij jullie, dat het probleem misschien ook een béétje bij jullie kan liggen, ipv dat het allemaal aan die andere mensen heeft gelegen?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:09

IKbenEllen schreef:
Vooropgesteld dat ik het goed vind dat hier openheid van zaken gegeven wordt. Ik denk dat de meiden echt nare ervaringen met de man gehad hebben, en het is goed dat hier voor gewaarschuwd wordt.

Maar ik ben het er absoluut mee eens dat hier insinuaties worden gedaan door mensen die er nooit geweest zijn, waar, ware het een topic over bv een willekeurige handelsstal, keihard door beheer ingegrepen zou worden. Waarom nu niet vraag ik me af.

Ik denk dat het Bedouin nu wel duidelijk is hoe er vanuit de Bokt bezoekers over haar huwelijk gedacht wordt. Dat hoef niet herkauwd en herkauwd te worden.

Mee eens. :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:12

Juangi ik vraag me ook af waar je deze tekst vandaan hebt.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:13

quera schreef:
Juangi ik vraag me ook af waar je deze tekst vandaan hebt.

Welke tekst? :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:14

Van bedouin over de mannelijke vrijwilliger

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:16

Zoals mijn eerdere post al aangeeft ben ik het daar ook mee eens. Hoe het huwelijk van die twee in elkaar steekt hebben wij gewoon niets mee te maken, en daar weten we ook niets van. Insinuaties en speculaties slaan dus nergens op en zijn gewoon een vorm van stoken. Ik begrijp niet helemaal wat dat toevoegt aan de discussie.

Hoe het er daar aan toe gaat in het bedrijf lijkt me niet helemaal zoals het hoort, en ik hoop zoals ik al eerder aangaf oprecht dat Bedouin een manier vindt om dit alles op te lossen. Ook ik vind het een prachtig concept namelijk, en het zou zonde zijn als dit verloren gaat. Niet alleen voor het bedrijf van Bedouin en haar man, maar ook van andere mensen in Tunesië die hier helemaal niets mee te maken hebben. Ik heb al een aantal keer gelezen dat bokkers nu maar niet meer naar Tunesië gaan. Dat zou toch verschrikkelijk zonde zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:19

Er worden hier gevoelens en ervaringen geuit van mensen die er geweest zijn. Dat mag op bokt.
Het gaat er daarbij niet om hoe erg die ervaringen wel of niet waren, het gaat er om dat verschillende mensen aangeven zich bedreigd en niet veilig gevoeld te hebben. Die gevoelens mogen ze hebben en mogen ze uiten. Of het terecht is of niet, of ze mietjes zijn of niet - zij hebben dat zo gevoeld. Dat is een vaststaand iets, daar kan niemand iets aan veranderen.
Er wordt door de direct betrokkene op gereageerd. Ook daar biedt bokt plaats aan.
Vervolgens wordt er door het merendeel van bokkers die er niet geweest zijn een poging gedaan zich in te leven, en een poging gedaan mee te denken over hoe het beter zou kunnen. En ook dat mag op bokt.

Het feit dat er hier 28 pagina's lang mensen bokkers zich op een voor het overgrote merendeel op een constructieve wijze in de discussie mengen, ondanks dat ze er niet bij waren, is dus geen reden om een topic te sluiten.
Anders zou niemand nog ooit enig HAW-commentaar kunnen geven, want niemand op bokt heeft naast die bak gestaan, behalve de fotograaf en misschien de instructeur. Even als voorbeeld.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:19

pniekepnak schreef:
Zoals mijn eerdere post al aangeeft ben ik het daar ook mee eens. Hoe het huwelijk van die twee in elkaar steekt hebben wij gewoon niets mee te maken, en daar weten we ook niets van. Insinuaties en speculaties slaan dus nergens op en zijn gewoon een vorm van stoken. Ik begrijp niet helemaal wat dat toevoegt aan de discussie.

Hoe het er daar aan toe gaat in het bedrijf lijkt me niet helemaal zoals het hoort, en ik hoop zoals ik al eerder aangaf oprecht dat Bedouin een manier vindt om dit alles op te lossen. Ook ik vind het een prachtig concept namelijk, en het zou zonde zijn als dit verloren gaat. Niet alleen voor het bedrijf van Bedouin en haar man, maar ook van andere mensen in Tunesië die hier helemaal niets mee te maken hebben. Ik heb al een aantal keer gelezen dat bokkers nu maar niet meer naar Tunesië gaan. Dat zou toch verschrikkelijk zonde zijn?

Maar ook logisch lijkt me.

Ik wilde er naartoe gaan maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om te gaan.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:21

HolyPope schreef:
Het is MIJN indruk!
Een man die het lef heeft om een vrouw te slaan is NOT done!

Ik ben het met je eens.
zoals al eigenlijk duidelijk werd uit mijn eerdere post is dat het mij totaal niet vebaasd als
ze met de dag vaker klape krijgt..

Hou is je thuis situatie nu bedouin? hoe is je man onder dit topic? of weet hij hier niks vanaf?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:21

Helemaal niet meer naar Tunesië? Of alleen naar dit bedrijf?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:24

pniekepnak schreef:
Helemaal niet meer naar Tunesië? Of alleen naar dit bedrijf?

Naar dit bedrijf..
Omdat ik nog geen andere tocht heb kunnen vinden in diezelfde prijsklasse helaas ook niet naar tunesie. Dit omdat ik specifiek voor de tocht zou gaan.