Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:33

MarrieLeen schreef:
Jep 1234. :)

OK thnx. Wist het wel met 1 x overstappen, maar twijfelde of het ook zo was met 3 keer achter elkaar overstappen :+
Waarom is dat eigenlijk xD Want als het voor hun 'administratie' en alles is, dat in- en uitchecken, weten ze nog niet over welke stations we reizen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:40

Als je van NS op Arriva/Syntus/whatever gaat moet je wel inchecken/uitchecken, 1234. (Omdat je zegt "bijna allemaal met NS")

Doe je dat niet, dan heb je geen geldig vervoerbewijs...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:29

Jaah de 1e 2 overstaps zijn met NS en de laatste met Syntus.
Dan moet k dus op den haag inchecken en zutphen uitchecken, want daar neem k de stoptrein van syntus.

Pinootje

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:28

Oh en nog even over 1 januari-inchecken voor OV studentenkaarten; moet ik de kaart geactiveerd hebben via NS, of kan ik gewoon de kaart inchecken als ik volgende week maandag reis met de trein?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:26

Je kunt meteen inchecken. :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:27

Als je je reisproduct er gewoon op hebt staan, en je hier voor ook al hebt gereisd met je Ov. Kan je gewoon inchecken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:01

Ik weet trouwens niet ofnhet al werkt ij syntus.. Ik zie vaak genoeg borden bij die palen met: nog niet gebruiken

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:05

Ik zag vandaag wel dat ze die paaltjes inderdaad hebben aangepast. Waar voorheen ticket vrij stond. Staat nu gewoon weekproduct vrij reizen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:36

Vandaag voor mij eerste keer inchecken, meteen de eerste keer trein gemist, was beetje druk bij die paaltjes op utrecht, dus kon niet meteen hup bliep doen, deuren gingen precies voor m'n neus dicht :roll:

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:44

Best grappig om al die smoesjes aan te horen :+ vervolgens stonden de dames bij de deur omdat ze op de volgende station dan maar in moesten checken dat ze gewoon niet ingecheckt hadden :Y)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:49

Ik moet morgen 'even' op en neer naar Nijmegen voor school. Hopelijk gaat het goed op het traject tussen Nijmegen en Zwolle, want daar waren vandaag weer de nodige problemen :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:56

Ik moest vandaag van Beilen naar Groningen en weer terug en vrijdag ochtend mag ik van Steenwijk naar Enschede :D zal me benieuwen op zwolle..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:27

Wooow dr zijn veel treinvertragingen!!
Maar ehh Tussen Gouda en Den Haag rijden er bijna geen treinen door defecte bovenleiding,
ik moet van Den Haag naar Utrecht en kom dus langs Gouda. Zou ik dan ook temaken hebben met die vertraging?
Ik kom rond 12 uur bij Gouda en het duurt nog tot 14:00 staat er :=

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:36

Het is een al drama op het spoor, ook niet gek na dat weer van vannacht.
Er rijden minder treinen daar dus ga er maar vanuit dat je flinke vertraging hebt! Ben je al onderweg? Anders zou ik of wachten of al eerder van huis gaan..

Mijn heenreis is gelukkig goed gegaan. Toen ik op Meppel was, was er al sprake van een seinstoring maar konden we na de aankoppeling van de IC uit Groningen gelukkig verder rijden. Nu rijdt er niks meer.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:40

Nee ik ben nog niet onderweg, had de planning om 11:00 de deur uit te gaan.
Moet nog ff omkleden en eten enzo, ben blij dat ik nog niet op Centraal ben!!

Nu ga ik via Amersfoort,Apeldoorn en Zutphen.
had namelijk met iemand op Zutphen afgesproken om vanaf daar met haar mee te reizen, en op deze manier kan ik die trein toch halen :j

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:51

Ik heb even een vraagje:

Ik ben een echte boerentrien en ga zaterdag voor het eerst naar ... AMSTERDAM! :))
Voor de meesten ongetwijfeld de normaalste zaak van de wereld, maar niet voor mij.
We gaan niet gezellig een dagje shoppen, maar lekker op stap. Nou zitten wij een beetje
met parkeren. Ik hoorde dat je daar 's nachts ook gewoon parkeergeld moet betalen? :o?
En zou je anders met de bus/tram/metro? vanaf Diemen ofzo moeten?

Misschien voor jullie een domme vraag, maar ik ben écht een leek met een "Grote Stad" :=

thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:57

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:02

Zo, k zit in de trein richting Groningen, die ging wel gewoon langs Gouda!
Hopelijk blijft het zo soepel verlopen.
Had al broodje en water gekocht voor t geval dat... :')
( ook omdat k pas om 8/9 uur thuis ben en t station waar we eindigen zown station met 1 spoor is en er dus niets te kopen valt. Overstaptijden zijn te strak om tussendoor nog wat te kopen xD

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:31

Even een algemene vraag over de studenten ov... Nu is het zo dat je er volgens de NS 10 euro op moet hebben staan, wil je kunnen inchecken. Vanmorgen in de IC naar Goes vroeg ik het aan de conductrice wat er nu gebeurd als je er minder dan een tientje op hebt staan. Ik kreeg het antwoord dat ik dan niet kon inchecken... Vanavond vroeg ik het nog een keer om eigenlijk een beetje te kijken wat die andere conducteur zei(ik ben ook graag iemand die meerdere keren een bevestiging zoekt). De conducteur van vanavond vertelde mij dat ik dan gewoon kon inchecken omdat ik in mijn studentenweek vrij abbo zit en dus niet hoef te betalen.

Dus nu is een beetje mijn probleem, wie ik nou moet geloven. De zeeuwse mevrouw van de IC naar goes of die meneer die met het treintje naar Amsterdam ging...

Want je moet doordeweeks dus niet betalen, waarom zou ik er dan een tientje op gooien, als die poortjes het niet doen ben ik dus mijn centjes kwijt, iets wat ik liever niet heb als studentje zijnde...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:51

Huh, ik heb er €5,77 op staan en ik ben gister gewoon in en uit gecheckt hoor!! (zowel bij NS als bij Syntus)

Zat gister wel bijna in een highspeed trein naar Duitsland :') hahaha
Stond op Apeldoorn en moest naar Den Haag, en ik zou dan van Apeldoorn (kwam toen uit Winterswijk) naar Amersfoort moeten, en van Amersfoort naar Den Haag.
Nou moest ik dan volgens de routeplanner de trein richting Schiphol hebben, en die stond ook indd op dezelfde tijd op het bord op het perron, alleen stond er Intercity Highspeed achter :=
Dacht van, t zal wel kloppen!
Ondertussen was het alweer 5 minuten later, en toen kwam er een trein aan. Dat was alleen zown highspeed trein, zown grijze met rode, waar DB op staat. Ik dacht echt zo van, hier klopt iets niet :=
Iedereen stapte gewoon in, maar toen zag ik onderaan in schermpje op de trein, alle bestemmingen in Duitsland staan :=
Mooi niet dat ik dus instapte :') Wellicht ging ie ook langs Amersfoort, maar k nam maar niet die gok :') Heb nog nooit in zown trein gezeten, dus ging het niet experimenteren, al helemaal niet 's avonds!
Toen ben k maar gaan wachten op de volgende trein O:) Die ging richting Rotterdam Centraal, dus kon mooi op Gouda overstappen naar Den Haag. (al reden de sprinters niet vanwege verstoring, maar gelukkig de intercity wel)
Maar wel weird :')

Voor het eerst werd er niet gecontroleerd in de trein :oo
op de heenweg 4 keer moeten overstappen, alle 4 de keren niet gecontroleerd,
op de terugweg ben k 1 keer gecontroleerd :+

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:27

Je kan inderdaad gewoon inchecken. Ik reis ook bijna nooit buiten mijn vrij-reizen periode, dus €10 erop zetten is best belachelijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:35

purny schreef:
Even een algemene vraag over de studenten ov... Nu is het zo dat je er volgens de NS 10 euro op moet hebben staan, wil je kunnen inchecken. Vanmorgen in de IC naar Goes vroeg ik het aan de conductrice wat er nu gebeurd als je er minder dan een tientje op hebt staan. Ik kreeg het antwoord dat ik dan niet kon inchecken... Vanavond vroeg ik het nog een keer om eigenlijk een beetje te kijken wat die andere conducteur zei(ik ben ook graag iemand die meerdere keren een bevestiging zoekt). De conducteur van vanavond vertelde mij dat ik dan gewoon kon inchecken omdat ik in mijn studentenweek vrij abbo zit en dus niet hoef te betalen.

Dus nu is een beetje mijn probleem, wie ik nou moet geloven. De zeeuwse mevrouw van de IC naar goes of die meneer die met het treintje naar Amsterdam ging...

Want je moet doordeweeks dus niet betalen, waarom zou ik er dan een tientje op gooien, als die poortjes het niet doen ben ik dus mijn centjes kwijt, iets wat ik liever niet heb als studentje zijnde...

In je vrij reizen periode hoeft er géén 10 euro op te staan om in te checken. Buiten je vrij reizen periode kan je een kaartje kopen of inchecken (en dan moet er WEL minstens 10 euro opstaan).
:) .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:00

1234, die internationale trein kun je gewoon nemen. :j Die rijdt tussen Schiphol en Hengelo als gewone intercity. :)
Maar inderdaad beter het zekere voor het onzekere. :))

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:39

Inderdaad, de richting waarvandaan hij komt, biedt ook veel duidelijkheid :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:57

Ik heb met minder dan een tientje gereisd en dat ging goed. Er stond alleen boemveel controle en er werd niks gezegd over dat ik geen tien euro had.