purny schreef:Even een algemene vraag over de studenten ov... Nu is het zo dat je er volgens de NS 10 euro op moet hebben staan, wil je kunnen inchecken. Vanmorgen in de IC naar Goes vroeg ik het aan de conductrice wat er nu gebeurd als je er minder dan een tientje op hebt staan. Ik kreeg het antwoord dat ik dan niet kon inchecken... Vanavond vroeg ik het nog een keer om eigenlijk een beetje te kijken wat die andere conducteur zei(ik ben ook graag iemand die meerdere keren een bevestiging zoekt). De conducteur van vanavond vertelde mij dat ik dan gewoon kon inchecken omdat ik in mijn studentenweek vrij abbo zit en dus niet hoef te betalen.
Dus nu is een beetje mijn probleem, wie ik nou moet geloven. De zeeuwse mevrouw van de IC naar goes of die meneer die met het treintje naar Amsterdam ging...
Want je moet doordeweeks dus niet betalen, waarom zou ik er dan een tientje op gooien, als die poortjes het niet doen ben ik dus mijn centjes kwijt, iets wat ik liever niet heb als studentje zijnde...
In je vrij reizen periode hoeft er géén 10 euro op te staan om in te checken. Buiten je vrij reizen periode kan je een kaartje kopen of inchecken (en dan moet er WEL minstens 10 euro opstaan).
.