Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:21

Ja de ervaringen op Zoover zijn erg goed, maar was even benieuwd of er nog bokkers ervaringen hebben!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:37

charissiej schreef:
Ik heb sinds gister een optie bij het reisbureau voor Hotel Kumkoy Beach bij Side. De optie is vanwege dat het toch een duurder hotel is dan verwacht, en kan ik er even goed over na denken. Iemand ervaringen met dit hotel?

KBR is een super hotel! Erg mooi en groot. Wij zijn vorig jaar in het zuster hotel geweest (sunis evren beach in evrenseki) Wij mochten toen gebruik maken van de facaliteiten van het KBR, dus daar hebben wij ook even gebruikt van gemaakt haha. We hebben er toen lekker gegeten en wat gedronken!
Waarschijnlijk mogen jullie dan ook gebruik maken van het sunis evren beach.

Langs het hotel liggen meteen de winkeltjes, het hotel ligt namelijk in het plaatsje kumkoy, wat ze helemaal opgeknapt hebben!

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel haha.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:38

M_arije schreef:
Waarom pin je geen lira's ? Pinnen is goedkoper, je kan bij die tourist wisselkantoren erg afgezet worden.

Lira's pinnen werd ons afgeraden door de reisleiding omdat je dan ook een bedrag moet betalen voor het omwisselen (en uiteindelijk kreeg je dan 1=2.2 dus dat is dn nog duurder). Het voordeligste is gewoon bij de bank te wisselen, maar wij waren daar steeds te laat (en te lui om overdag te gaan :D ) in euro's betalen was voor ons gewoon het voordeligst

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:45

oh nou dat hebben wij niet gemerkt hoor, altijd gepint bij de garanti bank en gewoon actuele wisselkoers.
1 euro is 2.29 lira.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:13

Perdjes bedankt! Het lijkt me ook een super resort! Is het een mooie omgeving, en het strand ook mooi?

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:50

Ik ben vorig jaar 2 keer in Side geweest.
Vond het echt geweldig, wat een super leuke mensen heb ik daar ontmoet en de gastvrijheid is echt een belevenis. Ik vond het strand mooi en rustig water, geen eb en vloed.
Het oude centrum van Side is ook het bezoeken waard! (Kun je gemakkelijk heen met de Dolmus, gewoon hand uitsteken/zwaaien)
Voor een super gezellige avond in Side raad ik de Alremu aan, top tijd gehad daar en het eten en cocktails zijn daar goddelijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:54

Wat zijn leuke plaatsen die niet zo massaal en toeristisch zijn als Marmaris, Antalya etc?
Ik zou ook dolgraag een keer het binnenland in willen, maar dat moet maar niet in augustus -O- en helaas zijn we tot die maand beperkt voor nu.

Ik hou wel van lieflijke plaatsjes met wat terrasjes, maar niet over de koppen lopen-plaatsen.
Daarnaast hou ik van bergen en natuur.

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:22

Ik heb gehoord dat Bitez een erg mooi en rustig plaatsje is. Het ene gedeelte is rustig en gericht op de toeristen en de andere kant van Bitez wonen lokale mensen en kun je echt van de Turkse cultuur proeven.
Verder ben ik dus in Side geweest en dat is ook vrij rustig, kunt er gerust savonds nog over de boulevard lopen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:24

Oh volgende week donderdag is het zover! Ik kan al niet meer wachten :D

Heeft er iemand van jullie toevallig ervaring met vliegen met Arkefly? Wij vliegen voor het eerst dit jaar via Nederland (ik ben Belgisch) en ken het dus niet :).

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:27

Mag ik me ook melden? :)

Wie ben je> Laura
Hoe oud ben je> 17
Wat heb je met Turkije> Prachtig vakantieland, verliefd op de gastvrijheid, super mensen!
Wanneer ga je in 2012 naar Turkije> oktober, naar side

Ik ben vorige jaar voor het eerst naar turkije geweest, Naar Crystal Palace in Side. Prachtig hotel en hele lieve mensen. Dit jaar ga ik naar een ander nieuw hotel maar weet de naam even niet zo gauw, ook in side.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:29

Wartertje geen zorgen, Arkefly is een goede maatschappij. Ik heb er een paar keer mee gevlogen en nooit problemen mee gehad!

Welkom Lau_

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:39

Ok dankje! Want ik lees allemaal slechte dingen als ik op internet kijk :D. En wat zie ik op tegen de reis zeg!! Eerst 2uur in de auto naar de luchthaven, dan 3,5 uur vliegen en dan nog eens een dikke uur op de bus!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:46

Niet alles geloven wat er op internet staat ;) Neem een boekje mee en een mp3, voor je het weet ben je er en kan je een duik in het zwembad nemen *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:50

Op internet staat alleen het gezeik, omdat mensen hun frustraties uitten, tevreden mensen hebben die behoefte niet.

Ben heen en weer naar Mexico gevlogen met Arke, totaal geen problemen. Enige irritante is dat je moet betalen voor stoelreservering, maarja ach, daar is Arke niet alleen in.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:57

Ja wij hebben onze stoelen ook al vroeg gereserveerd want vriendlief wilde aan het raampje :').

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:57

Voor korte vluchten boeit het me niet, maar met 12uur vliegen wil ik wel graag naast mn vriendje.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 12:08

Hier ook opzich goede ervaringen met Arke, in totaal zo'n 10 keer met Arke gevlogen varierend van 1 uur tot 14 uur.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:13

Aaaahh leeeeuuuk! :D
Wie ben je> merel
Hoe oud ben je> 19
Wat heb je met Turkije> ik ga dit jaar voor de 4e keer naar Turkije! Ik hou van dat land, de mensen, het eten alles! Ben nu in antalya, marmaris en Dalyan geweest, dit keer is Icmeler aan de beurt..
Wanneer ga je in 2012 naar Turkije> 7 juli tm 21 juli ben ik met mijn vriend in Icmeler :)

Ben wel benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die daarheen gaan of zijn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:48

Merell123 schreef:
Aaaahh leeeeuuuk! :D
Wie ben je> merel
Hoe oud ben je> 19
Wat heb je met Turkije> ik ga dit jaar voor de 4e keer naar Turkije! Ik hou van dat land, de mensen, het eten alles! Ben nu in antalya, marmaris en Dalyan geweest, dit keer is Icmeler aan de beurt..
Wanneer ga je in 2012 naar Turkije> 7 juli tm 21 juli ben ik met mijn vriend in Icmeler :)

Ben wel benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die daarheen gaan of zijn

Icmeler, naast Marmaris?
Dat vond ik 2 jaar geleden een erg leuk plaatsje. Ik hoorde alleen dat het nu wat minder was? Er was een "markt' vanaf het strand met allemaal leuke kraampjes, gezellig om 'savonds even langs te slenteren, die is verboden door de burgemeester. En aan het strand zat een leuke tent, Bamboo-club met lekkere coctails en leuke shows 'savonds, maar die is failliet, heb ik begrepen.
Een dagje varen vind ik erg leuk vanuit Icmeler.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:51

Jaa inderdaad Icmeler naast Marmaris.. Oh dat klinkt niet zo.. :P heb op internet tot nu toe alleen maar hele positieve dingen gelezen.. We zien wel hoe het is als wij er zijn..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:00

Merell123 schreef:
Jaa inderdaad Icmeler naast Marmaris.. Oh dat klinkt niet zo.. :P heb op internet tot nu toe alleen maar hele positieve dingen gelezen.. We zien wel hoe het is als wij er zijn..

Ik zat 2 jaar terug in Marmaris, maar wij gingen bijna iedere dag naar het strand van Icmeler en 'savonds daar wat drinken enz. omdat ik Icmeler zo leuk vond. Ik wil er graag nog eens heen. Het zal best leuk zijn, ik heb dit ook alleen maar gehoord van mensen die vorig jaar zijn geweest.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:30

Ondanks de absurd hoge ticket prijzen heeft wederom mijn zoekactie betaalbare tickets opgeleverd! Ik vertrek 2 juli tot de 17e *\o/* Ik heb 2 enkeltjes gekocht en heb ze nog nooit zo goedkoop kunnen kopen :+ :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

Goed gedaan :D

Ik wil ook boeken, maar ik heb nog steeds geen letter of acceptance van de uni en zonder die brief krijg ik ook geen visum -O-

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:06

Ik ga volgende week donderdag! Voor 2 weekjes naar Alanya! Zin in. De eerste keer in de zomervakantie := En in mei vond ik het altijd al heeet haha

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:14

Narya dat is balen. Een vriendin van mij is ook van alles aan het regelen voor een minor in Turkije. Nu is zij Turks dus hoeft ze daar geen rekening mee te houden maar de contracten en overleg onderling loopt schijnbaar niet heel soepel.
Is het via de mail of met de post gegaan? De post doet er namelijk minimaal 10 werkdagen over.

MightyJoe misschien heb ik er over heen gelezen maar naar welk appartement / hotel ga je toe?