Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:09

Haha Joolien: YAY geld voor wintersportspul :D

Vrienden van mij gaan elk jaar een half of heel seizoen naar Breckenridge.. geweldig volgens hen. Wil de freestylecultuur daar ook echt een keer meemaken! Nieuw Zeeland wil ik ook nog, staat op de planning voor een van de 2 volgende zomers.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:18

Ik vind broeken ook lastig, ik heb juist korte beentjes, maar wel brede heupen, heb echt een broek maat 40, zou me normaal echt te groot zijn, maar anders kon dat niet met die heupen..

Heb net aan mn baas gevraagd of mijn verlofdagen kunnen worden uitbetaald, mag eigenlijk niet maar dmv een trucje gaat het toch gebeuren. Ga ik misschien toch die dure jas kopen :)

Haha, beter Joolien!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:13

LarissaXX schreef:
Haha Joolien: YAY geld voor wintersportspul :D

Vrienden van mij gaan elk jaar een half of heel seizoen naar Breckenridge.. geweldig volgens hen. Wil de freestylecultuur daar ook echt een keer meemaken! Nieuw Zeeland wil ik ook nog, staat op de planning voor een van de 2 volgende zomers.

Ik ga volgend jaar een half jaar in Nieuw Zeeland sturen en wil daar dan ook zeker gaan boarden. Weet jij hoe de wintersportcultuur daar is?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:20

Schijnt echt heel chill te zijn, echt de 'you're downunder, just chill' cultuur. En hele mooie gebieden, goed onderhouden, super funparken. :)

En de discussie over skibroeken: haha ik heb een turqoise mannenbroek maat M, echt HUGE dus. Zie profiel voor foto. Ook een mannenjas, lekker groot, zit heerlijk!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:14

Oh ik vind die broek echt heel mooi! Je ziet er toch niet aan of het nu vrouwen of mannen is :P

Ik heb een jas in een beetje die kleur gezien, van North Face, geen echte ski-jas, maar vind hem wel leuk en vooral heel praktisch :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:44

Ik ben er ook heel blij mee; echt super chill. En 80 euro voor een burton is ook niet verkeerd.

Dit is de jas: http://www.rockon.de/eleven-snowboardja ... 25953.html
Er is ook een vrouwenversie van. En ik blijf het zeggen: die site is geweldig! 2 jaar geleden was die jas dus 240 euro, nu 86! En of het nou van 2 jaar geleden of van nu is maakt me niet uit. Zolang het maar groot is en op valt :D

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:21

Gister zitten zoeken naar vakantie in aspen enzo, maar prijs alles inclusief voor dag of 12 daar en wat je aan eten en drinken uitgeeft moet volgens mij lukken voor 2000. Qua gebied is dat daar overigens ook 200km geprepareerd, dus wat dat betreft scheelt het niet zoveel met Oostenrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:25

Misschien een tip voor sommigen. Scapino heeft vandaag online een koopavond, met veel kortingen. Misschien staat er iets leuks tussen.

Vraagje nog, ik heb 1x geskied en bleef prima overeind, alleen de bochten lukten me niet.. Iemand die me simpel kan uitleggen hoe je dat doet? Gewicht meedraaien of juist niet? Misschien in vergelijkende paardentermen dat ik het dan snap? :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:38

Wat lukt je precies niet? Het inzetten van de bocht? Ik heb t ooit vroeger zo geleerd: ski's in een V tje en je gewicht verplaats je naar je bergski (soort van eh binnenbeen :p). Wil je een bocht draaien dan verplaats je je gewicht naar wat je nieuwe binnenbeen/bergski gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:46

Ja ook al deed ik zo mijn best om te sturen, ik bleef rechtdoor gaan :+ Soms kwam ik op goed geluk wel de bocht door (die ene bocht die ze in Bottrop hebben :+ ) Maar snapte de techniek niet echt, maar verplaatsen naar binnenbeen klinkt logisch :j

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:48

Ik zeg, snowboarden!!! Veel makkelijker om te leren :P

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:24

Ik kom er niet door bij de scapino site! Er zijn te veel mensen online :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:37

Ja had ik ook al last van.. :+ Iedere keer is het weer zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:38

Relaxed schreef:
Ja ook al deed ik zo mijn best om te sturen, ik bleef rechtdoor gaan :+ Soms kwam ik op goed geluk wel de bocht door (die ene bocht die ze in Bottrop hebben :+ ) Maar snapte de techniek niet echt, maar verplaatsen naar binnenbeen klinkt logisch :j

Als je naar links wilt, zet je druk op je rechterski, het is de bedoeling dat je gaat 'carven', je moet de zijkant/snijrand van de ski gebruiken, de onderkant van de ski is om te glijden, de zijkant van de ski om een bocht te draaien.

Je skied in een V-, je gaat goed door je knieen, doe alsof je moet poepen, en druk je hakken naar buiten, dit is tevens je rem, hoe harder je je hakken naar buiten drukt, hoe langzamer je gaat. Als je dus naar links wilt, zet je druk op je rechterski en kantel je deze ietsje naar binnen toe door je knie iets naar binnen te drukken. Je linkerski laat je netjes meeglijden naar links door je teen naar links te brengen. Je meeste gewicht staat op je rechterski. Je moet er voor zorgen dat je niet gaat sturen met je bovenlichaam, de 'dal'schouder moet altijd terug blijven naar de berg.

Even als uitleg, dalski/been/schouder is je schouder die richting dal is, berg is dichtsbij de berg. :+
Tevens is het wel verstandig om een keer les te nemen of iemand mee te nemen die weet hoe je skien aanleert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:48

Joolien, duidelijke uitleg! Snap het principe.. We gaan met een groep skien waarvan een deel ook nog redelijk beginnend is, dus 1e dag zal wel spelen op de kinderwei worden, kunnen ze me mooi helpen :P De rem lukte me trouwens prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:52

Relaxed schreef:
Joolien, duidelijke uitleg! Snap het principe.. We gaan met een groep skien waarvan een deel ook nog redelijk beginnend is, dus 1e dag zal wel spelen op de kinderwei worden, kunnen ze me mooi helpen :P De rem lukte me trouwens prima :j

Ga je op wintersport en neem je geen les?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:54

Ik heb ook nooit les gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:55

Nee ik was niet van plan om les te nemen.. Heb in Bottrop les gehad en snapte geen reet van die duitser.. Ben toen met mijn vriend beetje gaan oefenen en ging prima, behalve de bocht maken ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:57

Ik heb vooral last van angst, die echt tussen mn oren zit. Het eerste jaar dat ik ging en ik voor mijn gevoel te hard ging, ging ik altijd na een bocht weer een stukje terug omhoog :') Met het gevolg dat ik vaak tegen de rand van de piste zat en raar moest omdraaien enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:02

Begrijp me niet verkeerd, maar meestal zijn diegene die brokken maken de mensen die geen les nemen. Het is nog best gevaarlijk zo'n potje skien hoor. En dan vooral voor anderen.

Dus ik raad aan wel les te nemen, niet zo zeer voor je eigen veiligheid maar dan wel voor anderen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:11

Ook mét les is het gevaarlijk: wij hadden een privé instructeur en die forceerde me een berg af. Resultaat was, dat ik met een simpel bochtje teveel gewicht op mijn dalbeen zette en KRAK: kop van mijn kuitbeen eraf.... pijn en auw, operatie in NL en een half jaar niet lopen. Ellende ten top. Ik kíjk alleen nog maar naar skiërs, maar doe het nóóit weer!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:13

Ben t wel een beetje eens met joolien, stel je kan een keer die bocht nie goed maken of goed remmen en je skiet iemand aan.. Zo heeft mijn moeder ook een keer een ongeluk gehad, ze werd van achter aan geskied en kon wel mooi een aantal pinnen in dr gebroken enkel krijgen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:22

Ik weet dat jullie gelijk hebben hoor, maar ik ben ook bv al meerdere malen geprikt door mensen met hun stokken die wel les hebben gehad..

Mijn vriend skiet al jaren en heeft het me goed geleerd :)

Aaah Pieteritus! Pijnlijk!

Ik ben trouwens ook wel een keer door snowboarders onderuit gehaald... die ook les hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:25

Toch is het om het goed te leren wel echt verstandig, al is het maar een paar dagen, een goede basis is echt essentieel om in ieder geval zelfverzekerd op de piste te staan. Het is net zoals paardrijden zonder les, dat red je ook niet. Misschien lijkt het simpel in zo'n hal maar als je daar op de piste staat piep je wel anders. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:36

Ik heb in mijn vakantie gewoon geen zin in verplichtingen als les :n En ik ben voorzichtig genoeg dat ik niet overmoedig een piste afvlieg als ik denk nog niet de controle te hebben.

En tja, qua aanvaringen, mijn vriend is flink in botsing met een duitser gekomen die niet uitkeek, die duitser was een ervaren skier en mijn vriend ook :j