Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:30

De Limak-hotels staan heel goed bekend in Turkije. :j

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:05

Zwitsal schreef:
is dit serieus zo?
vanaf wanneer gaat dit in?
heb mn reis naar turkije via sunweb geboekt, willen morgen de volledige betaling gaan doen (tot nu toe alleen maar aanbetaald) maar wij vliegen ook met transavia.
niet zo'n zin om straks op het vliegveld tot de conclusie te komen dat ik 20 euro (of meer?) bij kan betalen voor mn koffer.
slechte service trouwens.. bij bijv ryanair doen ze het ook zo maar daar is de ticketprijs er ook wel naar.

http://www.transavia.com/hv/main/servic ... e_meenemen

Wanneer je voor 5 april je vlucht hebt geboekt heb je nog de oude regels. Ik neem aan als je een pakketreis geboekt heb ( omdat je bij sunweb geboekt hebt) dat dit nog niet van kracht is of al doorberekent is. Ik zou gewoon even met sunweb bellen. Zij kunnen je het vast en zeker uitleggen.

Casperrr dat klopt ja. Ik heb ooit midden in het centrum gezeten en wij waren bijna als laatste aan de beurt. Eerst al die grote resorts af, mensen inchecken en weer verder rijden. Het ligt eraan waar je in Alanya zit maar als je pech hebt heb je een flinke busreis voor de boeg!
Ik word over het algemeen opgehaald met de auto, waar ik heel erg blij mee ben! Voordat iedereen zijn koffer heeft en de juiste bus gevonden heeft... 8)7

Nathalie

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:10

Ja, toen wij in Alanya zaten zaten we ook nog lang in de bus voor iedereen afgezet was bij hun hotels. We waren ook weer de eerste die opgehaald werden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:17

Dan wordt het toch richting Marmaris :D weet iemand daar een leuk hotel :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:33

Vriendin en ik hebben vandaag de rest van onze reis betaald om zo onder eventuele brandstof toeslagen uit te komen..

Balen trouwens dat het zo'n rit is van antalya naar alanya..
alhoewel.. Op de heenreis maakt het me niet zo veel uit. Dan gaat je vakantie beginnen en zie ik de humor wel in van die transfer. 5 jaar geleden gingen we met vaya en was de transfer zo'n dolmus-busje-achtig, zonder airco en helemaal vol gepropt. Onderweg stopte de chauf ook nog om even siësta te houden en dropte hij ons bij een wegrestaurant. Best humor!

op de terugweg is het wel saaier als je nog zo'n stuk moet naar het vliegveld.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:52

nog maar 5 maanden en dan ga ik eindelijk weer naar turkije <3
kan niet wachten !

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:28

Ik ga in de meivakantie naar alanya! Heb er super veel zin in :) We zijn al 2x naar hotel orient palace geweest maar dat viel de laatste keer tegen. toen gingen we naar grand kaptan, was een erg mooi hotel! En toen een jaartje naar Kahya hotel geweest en gaan we dit jaar weer heen :j

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:18

Ik ben op zoek naar een leuk hotel in Antalya die dicht aan het strand ligt en boulevard. Heeft iemand een goede tip? Mag eventueel ook voor Alanya of Marmaris. Heb al uren in de reisboeken gelezen maar kan niks leuks vinden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:20

Maritim Alantur in Alanya, en in Marmaris Grand Pasa. Beide een top vakantie gehad. :D
Ook Grand Cettia vind ik een goed hotel, tenminste, 4 jaar geleden. :P

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:42

Bedankt Nathalie, ga gelijk even kijken :)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:07

Die Grand Pasa en Grand Cettia lijken me wel wat, alleen is Cettia niet dichtbij het strand.
Nog tips voor Antalya?
Ben zelf al in Alanya en Marmaris geweest, in Alanya naar Hotel Panorama, was echt super. Maar willen nu toch graag wat anders.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:09

Nee Antalya ben ik nooit op vakantie geweest, maar in Lara zitten wel heel veel goede hotels en ik denk zo dat die allemaal wel goed zijn. :)

Cettia is niet dicht bij t strand, maar je bent er zo heen gewandelt hoor. :j Heb er zelf gewerkt, erg goed hotel, mooie kamers. Maargoed dat is dus 4 jaar geleden, weet niet wat er nu verandert is. Weet wel dat ze tegenwoordig een andere manager hebben vandaar.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:13

Oohh dan zal ik ook is ff kijken naar wat hotels in Lara :)

Nja ik vind wandelen niet zo heel erg maar mijn ouders dus wel, maar als het hotel goed is, vind ik dat niet zo erg.
Bedankt voor je tips :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:19

Grand Cettia ligt wel tegen een berg, waardoor je een stuk omhoog/naar beneden moet lopen. Dus wel belangrijk dat je goed ter been bent als je daar heen gaat. Ook een trap omhoog naar de ingang van het hotel.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:25

Humzz dan valt ie eigenlijk gelijk al af, mijn moeder is niet heel goed ter been.

In Lara zitten wel hele dure hotels zeg, pff maar wel super mooi

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:26

Wij hebben in Marmaris getwijfeld tussen Grand Pasa en Green Nature. Vorig jaar was Green Nature top! Nu hebben we hier weer voor gekozen, ik weet niet meer precies waarom :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:32

Ohja Green Nature is tegenwoordig ook geweldig ja. Die hebben helemaal verbouwd en zijn super groot geworden. Heel mooi! Voor hun verbouwing was het niet veel. :p de ingang van Pasa en Green Nature zitten zowat langs elkaar hihi.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:36

Ja he! Ik wist het niet meer zeker. Ik dacht liepen we nou langs grand cettia of grand pasa. Maar idd :j
Green Nature is idd groot. Ik vond de animatie erg leuk en gezellig. Sowieso vond ik het altijd gezellig :)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:57

Green Nature lijkt mij ook erg mooi! Moet wel zeggen dat ik had verwacht dat ze duurder zouden zijn, ben een beetje aan het kijken voor 8 of 11 dagen.

Pff word moeilijk om straks een keuze te maken, moet niet te lang meer wachten want anders zit straks alles vol. Het is trouwens de bedoeling dat we de laatste volle week van Augustus gaan.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:27

ladyenpippi wat zijn je wensen? Wil je in een all in resort? Afstand tot het centrum? Of wil je in het centrum? Ik kan wel wat hotels in Alanya of omstreken voor je navragen. Zeker omdat je moeder niet goed ter been is. Er zijn namelijk hotels waarvan wordt beweert dat ze bijvoorbeeld rolstoel vriendelijk zijn, het is dan wel alleen volgebouwd met trappen 8)7
Wat is ongeveer je budget?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:33

Ik kan alle hotels in Lara (Antalya) aanraden.
Stuk voor stuk zijn het allemaal top hotels waar je niks te kort komt.
Ook bevinden ze zich allemaal direct aan het strand.
Maar 10 minuten van het vliegveld dus je bent er zo.
Ik ga eind juni weer, wat kijk ik er naar uit :D

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:54

Ikkuh: Nou mijn wensen zijn:
-dichtbij het strand en centrum/boulevard
-moet een lift aanwezig zijn, liefst zo weinig mogelijk trappen
-goed eten :D
-all-in
tja dat was het wel zo'n beetje :P
We willen het liefst ongeveer 10 dagen, wat maar net kan/vrij is.
budget ligt rond de 700 euro, mag nl iets meer zijn maar het liefste minder :P

New-Forest: Lara word ons toch echt te duur, ziet er allemaal wel geweldig uit. Moet een beetje rekening houden met budget van mijn ouders, zij willen niet teveel uitgeven. Als een keer zonder hun ga lijkt me het super gaaf om naar Lara te gaan naar bijvoorbeeld een resort

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:30

ladyenpippi schreef:
Ik ben op zoek naar een leuk hotel in Antalya die dicht aan het strand ligt en boulevard. Heeft iemand een goede tip? Mag eventueel ook voor Alanya of Marmaris. Heb al uren in de reisboeken gelezen maar kan niks leuks vinden.

ik ben zelf in marmaris geweest en dan in hotel Club armar.. echt een top vakantie gehad !

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:51

Oeh ben benieuwd wij gaan met een meiden groepje van 4 in de zomervakantie naar Marmaris.
Haha en tot nu toe allemaal vrijgezel :D

Is het stappen/ uitgaan daar leuk?

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:00

leuk joh anita0...
over het uitgaan weet ik niet, doen we eigenlijk nooit op vakantie.
het shoppen is wel heel goed bevallen daar.