Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:19

Ik ben ook wel eens boos op de NS, maar alleen als het een probleem betreft waar de NS ook echt iets aan kan doen...
Overmacht zoals dit is voor hen net zo vervelend als voor de reiziger, lijkt mij.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:23

alweer deel vier en niks gemerkt van dit topic : o
allweer bijna 2 jaar vollop trein ganger :D voor naar school etc.

pff moet me even bedenken over wat ik allemaal heb meegemaakt zoveel :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:29

Ik ben uiteindelijk opgehaald in Breukelen.. Daarna nog dik anderhalf uur in de auto gezetenm.. Was ook geen doorkomen aan.. Was overigens wel gezellig in Breukelen :D

morgen ook nog geen treinen trouwens.. Er is onwijs veel beschadigd.. Morgen weten ze hoe lang het gaat duren maar er werd al gezegd ga maar uit van een aantal dagen.. Houdt voor mij in dat ik, indien er niets rijdt, thuis moet werken :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:35

Ok vervelend... Mijn vriend gaat waarschijnlijk via elst en amersfoort reizen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:57

Guess who morgen met de trein via Utrecht had willen reizen????

Ik dus, antitrein.... Als ik alleen al denk aan trein raakt de NS al oververhit.
Duzzzz geef mij maar de schuld, ik stap morgen gewoon weer in de auto.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:58

Whaha Anne_GTI ben je zo erg?
Haha ik hoop dat t nog even plat ligt :j, kan ik lekker neit naar school in me pww :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:16

CRos95 schreef:
Haha ik hoop dat t nog even plat ligt :j, kan ik lekker neit naar school in me pww :D

Nou ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn.... Die proefwerken maken moet je toch....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:35

Anne_GTI schreef:
Guess who morgen met de trein via Utrecht had willen reizen????

Ik dus, antitrein.... Als ik alleen al denk aan trein raakt de NS al oververhit.
Duzzzz geef mij maar de schuld, ik stap morgen gewoon weer in de auto.

Ik zei het net, de NS heeft expres die regeltoren in de fik gestoken om reizigers te pesten op vrijdagavond. :j

Maar jij was het dus. Goed te weten dat we deze keer de NS níet de schuld hoeven te geven. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:01

CRos95 schreef:

Echt, ik roep het af. ELKE keer als ik met de trein ga/wil is er iets waardoor ik alsnog in de auto terecht kom of wenste dat ik daar zou zitten.
Gelukkig voor jullie kom ik maar eens in de paar jaar op dat idee. :+ Meestal ook nog overgehaald door andere mensen die zeggen dat het allemaal tussen mijn oren zit en je doorgaans prima met het openbaar vervoer kan reizen.

En waar gaat het dan door mis: bommelding, een idioot die aan de noodrem trekt, ongelukken, zelfmoord voor de trein waar ik in zit, technische storing waardoor trein ergens stopt en niet meer verder wil. Zelfs het treintje in de Efteling gaat al niet goed..... Die haalde ook het station niet omdat ik erin zat.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:03

Vreselijk die treinen. Vooral hier rondom elst normaal doe ik 20 minuten om thuis te komen. Laatst 2 uur omdat er weer iemand voor de trein was gesprongen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:18

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:39

wat een chaos gister zeg!

Ik zat op school in utrecht tot 5 uur ofzo, zou na school naar een verjaardag gaan. Toen we aan het eten waren hoorden we dat er geen treinen reden, eerst denk je nog zo van nah, vanavond als wij weg gaan vast wel verholpen. Toen kwamen we er achter dat het door brand was. Toen belde mn vader dat er 1000den mensen op het station waren en dat er sowieso de hele dag geen treinen meer zouden gaan.

Ow euh, hoe ga ik dan thuis komen :P

Naja eerst naar de verjaardag, daar even 9292 erbij gepak. Oh yes er gaat een bus van utrecht centraal naar capelle aan den ijssel, die heb ik eerder gehad vorig jaar vlak voor de kerst toen er ook niks meer reed en ik ook op utrecht vast stond.
Dus maar vroeg weer weggegaan bij de verjaardag om vanaf daar bus naar utrecht centraal te pakken. Even aan die buschauffeur gevraagd waar die bus naar capelle ook al weer te vinden is. En hij vertelde mij dat het me sowieso niet ging lukken nog in die bus te komen en dat die bus ook heel moeilijk utrecht uit zou komen.
O ok.
Misschien dan toch maar vragen of mijn vader me op wil halen. Maar de buschauffeur had dus verteld dat het heel druk was rond het centrum met het verkeer enzo.
Dus gevraagd of ik dan ergens heen kon gaan, verder uit het centrum, waar mn vader makkelijker heen kon rijden. Nou de bus zou door rijden naar overvecht, dus daar kon ik heen gaan. Ondertussen mn vader gebeld die zou komen maar die was ook mn broertje nog aan het helpen met iets voor school dus die kon niet direct weg.
Bij utrecht centraal wissel van buschauffeurs, de nieuwe adviseerde me om liever niet in mn eentje daar een uur ofzo te gaan zitten wachten buiten. Ondertussen kwam er een oude mevrouw de bus in, ik bood nog aan haar te helpen maar dat hoefde niet. Toen die mevrouw het verhaal hoorde begon ze meteen oh je kan wel bij mij logeren ofzo hoor! Dus ik uitgelegd dat mijn vader me zou komen halen maar dat dat nog wel even ging duren. Maar ik mocht die tijd dus wel bij haar thuis wachten tot hij er zou zijn.

Echt zó onwijs lief dat die mevrouw mij binnen wilde laten <3 Heb daar dus ongeveer een uurtje gezellig zitten kletsen :D

dus bedankt buschauffeurs en bedankt mevrouw!!!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:45

:) Weet je het adres nog van die vrouw? Ik denk dat ze kaartje heel erg zal waarderen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:47

Anne_GTI schreef:
:) Weet je het adres nog van die vrouw? Ik denk dat ze kaartje heel erg zal waarderen.

ja dat had ik al bedacht, ga ik zeker doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:48

Wat een lief mensje :j zeker een kaartje sturen! Of persoonlijk even in de bus gooien :j

Ik las net dat er langzaam weer wat treintjes rijden!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:57

ja echt super lief, ik weet niet hoe oud ze was, maar duidelijk wel echt bejaard zeg maar, en dat ze dan uberhaupt zomaar iemand haar huis in laat.

Oh beter dat er weer treintjes beginnen te rijden, was al bang dat het maandag nog niet opgelost zou zijn

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:22

Ik heb dit topic nooit eerder gezien, terwijl ik toch alweer 2 jaar lang 5 dagen in de week met de trein van Amersfoort naar Utrecht moet! Gisteren heb ik ook zo lang moeten wachten. Uiteindelijk heb ik 3 onbekenden gevonden die ook naar Amersfoort moesten.
Hebben we bij 1 van die jongens zijn stageplaats in de buurt van het station gewacht met een wijntje tot mn moeder ons met de auto op kwam halen :+. Ik was om 15:45 klaar met mn stage en pas om 19:45 thuis :z. Maar ja, ze konden er ook niks aan doen deze keer ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:28

Het was op Breukelen ook echt gezellig, mensen legden contact, reden met elkaar mee. We gingen zelfs nog liedjes zingen :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:30

ja dat is dan wel altijd weer leuk aan dit soort dingen je raakt heel snel met mensen aan de praat enzo :)

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:53

Ja, het was inderdaad best een gezellig middag, we hebben zelfs nummers uitgewisseld :P

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:02

Was dus niet de enige met problemen.
Gisteren in de eerste de beste bus gestapt die ongeveer de goede kant op ging en dat was de bus naar Woerden. Maar idd Utrecht uit komen was een ramp. (was wel mooi op Utrecht CS, echt veel politie, ook de bereden).
Op Woerden slechts 1 NS personeelslid, buschauffeur vertelde dat de rest koffie zat te drinken, dat vind ik wel schandalig. Buschauffeur gaf aan dat ze maar onderling wat ritten verdeeld hebben en zijn gaan rijden, orders van de NS waren er amper.
Op Woerden bus naar Gouda gevonden. Daar was er al meer NS personeel op de been, die klaagde nergens wat te horen, dus die hielden alle bussen aan en verzamelde mensen voor die richting. En vanaf Gouda opgehaald, was uiteindelijk rond 11u weer thuis (en ging 20.00u op de uithof weg).
Een pluim voor alle buschauffeurs en het NS-personeel wat zich wel ingezet heeft om de reizigers op een trein/eindbestemming te krijgen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:39

Horsefreak jij had ook een leuk terugreisje dan.

En ik ga straks denk ik mn college wel missen:

Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Utrecht C rijden minder treinen door uitloop van werkzaamheden.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
-O-

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:03

mijn trein rijd voor de verandering precies op tijd vandaag! Het synthus treintje tussen arnhem en winterswijk wat normaal gesproken echt altijd niet rijd of vertraging heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:41

Had ik het toch goed ingeschat dat ik lekker thiiswerk vandaag.. Anders had ik nu pas een trein gehad en waren er echt veel werkuren verloren gegaan gezien ik 12 uur alweer terug had gemmoeten..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:50

SimoneDV schreef:
Horsefreak jij had ook een leuk terugreisje dan.

En ik ga straks denk ik mn college wel missen:

Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Utrecht C rijden minder treinen door uitloop van werkzaamheden.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
-O-

Ik reed er om 8.35 weg (uit R'dam) en alles reed zoals normaal, we waren zelfs te vroeg in Utrecht :)